Gumenjak- kaj so prednosti?????
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Imam gumico, Bombard (Zodiac) 3.80m in Tohatsu 18, dvotaktni. Ima mehko dno in lesene deske z aluminijastimi držali ob strani. Kupil sem jo pred dobrimi tremi leti, da bi se poleti peljal okoli kakega otoka. Takrat sem pregledal vso ponudbo gumic.
Aluminijaste plošče namesto lesenih so se mi zdele obetajoče, vendar me je prodajalec opozarjal, da se poleti precej segrejejo. Večina tedanjih gumic (in tudi današnjih) je bila narejena iz neke vrste polivinila, ki se menda težko lepi. Zato sem verjel prodajalcu pri Zodiacu, ki je trdil, da so šivi njihovih gumic varjeni, vse ostale gumice pa da dela isti korejski izdelovalec (Yamaha, Honda, Suzuki...). Doslej so "zvari" spustili že dvakrat, resda na nepomembnih mestih. Zalepili so jih pri uvozniku (seawave Lesce) in tam kjer je zalepljeno ne spusti več;-)
Poglavitna prednost takega čolna je, da ga lahko zložiš v prtljažnik avtomobila in za transport ne potrebuješ nobene prikolice, dragega priveza ali zimovanja v marini. Na morju pa je plovba precej adrenalinska. Prevrnili se nismo, v vodo pa bi lahko kdo padel. Svak si je pridelal žulj na riti, potnik zadaj pa na rokah, ker se je tako močno držal vrvi. Pa nismo ravno pretiravali. Po lepem vremenu, povsem mirnem morju zjutraj do otoka, nato pa popoldan po maestralu, v levi bok in od zadaj, domov.
Dveletni sin, ki je bil seveda zavit v varnostni jopič, je na valovih vedno zaspal v naročju, upam, da ne od groze. Še zdaj pa mi vedno reče, da plovemo prehitro;-) Lani smo najeli plastičen čoln, ki ni bil nič hitrejši od naše gumice in komaj kaj daljši. Razlika je neverjetna.
Aluminijaste plošče namesto lesenih so se mi zdele obetajoče, vendar me je prodajalec opozarjal, da se poleti precej segrejejo. Večina tedanjih gumic (in tudi današnjih) je bila narejena iz neke vrste polivinila, ki se menda težko lepi. Zato sem verjel prodajalcu pri Zodiacu, ki je trdil, da so šivi njihovih gumic varjeni, vse ostale gumice pa da dela isti korejski izdelovalec (Yamaha, Honda, Suzuki...). Doslej so "zvari" spustili že dvakrat, resda na nepomembnih mestih. Zalepili so jih pri uvozniku (seawave Lesce) in tam kjer je zalepljeno ne spusti več;-)
Poglavitna prednost takega čolna je, da ga lahko zložiš v prtljažnik avtomobila in za transport ne potrebuješ nobene prikolice, dragega priveza ali zimovanja v marini. Na morju pa je plovba precej adrenalinska. Prevrnili se nismo, v vodo pa bi lahko kdo padel. Svak si je pridelal žulj na riti, potnik zadaj pa na rokah, ker se je tako močno držal vrvi. Pa nismo ravno pretiravali. Po lepem vremenu, povsem mirnem morju zjutraj do otoka, nato pa popoldan po maestralu, v levi bok in od zadaj, domov.
Dveletni sin, ki je bil seveda zavit v varnostni jopič, je na valovih vedno zaspal v naročju, upam, da ne od groze. Še zdaj pa mi vedno reče, da plovemo prehitro;-) Lani smo najeli plastičen čoln, ki ni bil nič hitrejši od naše gumice in komaj kaj daljši. Razlika je neverjetna.
Kolega, nemec, s katerim sva hodila na ribolov z njegovim zodijakom in mercurijem vzadaj, v vsakem vremenu in je že dolgo lastnik zodiaka, pravi,da ga ne zamenja za nobeno drugo firmo.Tudi sam sem se prpričal o njihovi izdržljivosti.
Vendar pa se mora upoštevat ( tudi pri vseh drugih "gumicah"), pri čolnih, kateri se zlagajo, da so čim krajši čas zloženi.Torej, ko prideš domov, ga razpakiraj, temeljito splahni(zunaj in znotraj) in ga "napumpaj", samo toliko, da se gube izravnajo.Zrak pusti notri.Hrani ga na zračnem mestu.Čoln ti bo vrsto let zahvalen in ti bo dobro koristil.Pri tebi pa je šlo verjetno za tovarniško napako,ker v normalnih okoliščinah, ne bi smel var tako hitro popustiti.
LP
Vendar pa se mora upoštevat ( tudi pri vseh drugih "gumicah"), pri čolnih, kateri se zlagajo, da so čim krajši čas zloženi.Torej, ko prideš domov, ga razpakiraj, temeljito splahni(zunaj in znotraj) in ga "napumpaj", samo toliko, da se gube izravnajo.Zrak pusti notri.Hrani ga na zračnem mestu.Čoln ti bo vrsto let zahvalen in ti bo dobro koristil.Pri tebi pa je šlo verjetno za tovarniško napako,ker v normalnih okoliščinah, ne bi smel var tako hitro popustiti.
LP
Francelj v čem je bil takšna razlika, kaj je drugače, tudi sam sem do sedaj plul z zod futuro gt 4,2m mehko dno alu poden(se nič ne segreva) in mariner cca 30km gor, leti k strela, sedaj to prodajam ker sem nabavil novamarine 4m trdo dno s selvo 25 km,Letela naj bi nekje isto samo se še nisem vozil s trdim podnom gumico, kaj je drugače? Boljše?
LP, g
LP, g
Čoln, ki nima trdega dna in tako potem tudi ne izrazitega V trupa je za kakršnokoli glisiranje neuporaben. To pri čolnih dolgih 4 ali 5 metrov pomeni hitrosti nekje preko 8 do 10 vozlov. Saj vem, da vsi glisirate s takimi plovili, vendar držanje smeri, rezanje valov in njihovo premagovanje je neprimerno boljše pri trdem dnu...
Šole plovbe res obstajajo, vendar kot so rekli že pred mano niso vredne svojega denarja... Saj nekaj te naučijo, vendar žal premalo za tisti denar.
LP
Šole plovbe res obstajajo, vendar kot so rekli že pred mano niso vredne svojega denarja... Saj nekaj te naučijo, vendar žal premalo za tisti denar.
LP
Francelj brez zamere, ampak če so tvoji potniki dobili žulje, je zame to pretiravanje. Ali so mogoče popustili šivi na mestih, kjer so se držali ?
Že nekaj let sem "na gumici", prej sem imel plastiko in če primerjam, pri teh dolžinah (okoli 5 m) pri meni plastika "pogori", ker se lahko skrije pred gumico glede stabilnosti in izkoristku moči (porabe,...) motorja.
Francelj, kako si ti videl razliko ?
Glede aluminij-les in izdelava ostalih v Koreji je imel trgovec svojo "računico" - zaloge in reklama.
Že nekaj let sem "na gumici", prej sem imel plastiko in če primerjam, pri teh dolžinah (okoli 5 m) pri meni plastika "pogori", ker se lahko skrije pred gumico glede stabilnosti in izkoristku moči (porabe,...) motorja.
Francelj, kako si ti videl razliko ?
Glede aluminij-les in izdelava ostalih v Koreji je imel trgovec svojo "računico" - zaloge in reklama.
to je pa res, da je moja gumica spodaj plastična. Pri plastičnem čolnu (teh velikosti) je najbolj moteče pozibavanje ob vsakem premiku v čolnu. Ker sem precej na sidru (ribolov), je pa pri gumici prednost, da se na valovih bolj dviga in spušča, kot pa pozibava.
Tude mene je najprej motil ožji prostor, ko se pa "organiziraš" pa ni tak problem, za sprehajanje po čolnu se pa uporablja tube (še čakam, da končno enkrat "zaplavam" )
Tude mene je najprej motil ožji prostor, ko se pa "organiziraš" pa ni tak problem, za sprehajanje po čolnu se pa uporablja tube (še čakam, da končno enkrat "zaplavam" )
saj je napisal PREKO 8-10 vozlov, če prav razumem naj bi se takrat začelo glisiranje, meni je zod s 5 odraslimi na krovu po cca 5 sekundah zglisiral in je šlo 22 vozlov, po vodi gladki kot ogledalo tako da ni bilo težav, je pa bistvena razlika med Zodiac 4,2 alu dno ali quicksilver 4,3 lesen poden. Zodiac gre hudo bistveno bolje. Vse pa je napihljivo.
Mislil sem kot pravi Cibro. Teoretično maximalna deplasmanska hitrost za 4m dolg čoln je slabih 5 vozlov, za 5 metrski pa 5,5 vozlov. Sicer v praksi je tako, da čoln pri taki hitrosti še ne izglisira, nekaj časa še dviguje premec, krma tone v dolino... Potem nad 8 do 10 vozli pa tak čoln začne res glisirati. Takrat je potreben V trup, drugače pa gre dobro, če je mirna voda, kot pravi cibro, če pa je malo vzvalovano, pa te premetava levo desno, smer pa moraš neprestano popravljat. Dejansko ti smer drži le motor...
LP
LP
Opravičilo vsem. Ne uspem tako pogosto prebirat foruma, da bi lahko vsakomur sproti odgovoril.
O žuljih. Svak je trdil, da ga je dobil na riti, preveril pa nisem Prvič je bil na takem čolnu in se je med plovbo delal strašnega junaka. Plula sva sama na kratki razdalji kot "pokaži kaj zna tvoj čoln" Valovi zagotovo niso bili meter visoki, hitrost pa kakih 25km/h. Pretiravanje? Mogoče. Z družino ne bi šel takrat na morje. Oni drugi, ki je dobil žulj od vrvi je iz druge zgodbe. Ta se je tako zelo bal morja, da se je pač držal z vso močjo.
Povedati sem hotel, da je za tako majhen gumijast čoln, brez trdega korita, nemirno morje kmalu neprijetno. Običajno vsi potniki sedijo na tubusih, tudi "skiper", bočno na smer plovbe. Ob tem ves čas aktivno lovijo ravnotežje. Čisto drugače je na čolnih z volanom in sedeži. Bočno sedenje ima še eno neprijetno posledico: boleče vratove.
Futura Zodiac je drugačen čoln, precej dražji. Ni šel v moj prtljažnik in pred leti tudi ne v moj proračun. Zelo ga hvalijo, tudi njegove plovne lastnosti. Saj je to tisti z zložljivo leseno kobilico?
Plastika je, za razliko od moje gumice, šla skozi valove in to, kot pravi Admin, naravnost, brez stalnega popravljanja smeri. Kako bi rekel, pravo podvozje višjega srednjega razreda proti lojtrskemu vozu brez vzmeti.
O gumicah s trdim koritom ste na tem forumu že marsikaj napisali, svojih izkušenj nimam. Če povzamem, kar sem prebral: nižje težišče, zato večja stabilnost, debel "bokobran" po celem robu čolna, krati pa nekaj manj prostora kot na enako velikem plastičnem čolnu, in dvojno vzdrževanje, za gumo in za plastiko in kar je bilo zame najpomebnejše, niso zložljivi.
"Zvar" na moji gumici je popustil na spodnjem delu, kjer se stika dno s tubusi. Vsega skupaj po kak centimeter na najbolj obremenjenih koncih, predvsem pa daleč od tega, da bi zaradi tega čoln puščal vodo. Tudi sam sem mislil, da gre za tovarniško napako. Mimogrede, zložim ga le za transport, pozimi je napol napihnjen. Želel sem povedati Radeku, da so gumice verjetno različno kvalitetno narejene, in bi utegnilo držati, da so boljše tudi dražje.
Še hitrosti (vse hitrosti v km/uro, tako mero kaže moj okolivratni GPS):
glisira (obremenjen z mojo družinico) pri 15-20
največja hitrost (brez otrok na čolnu) 37
Takole izgleda
http://www.bombard.com/fr/loisirs-familles/?typhoon
ali identičen
http://www.zodiacmarine.com/uk/the-zodiac-range/?zoom
Enak čoln sedaj prodaja tudi Yamaha:
http://www.yamaha-motor.co.uk/products/ ... flatables/
O žuljih. Svak je trdil, da ga je dobil na riti, preveril pa nisem Prvič je bil na takem čolnu in se je med plovbo delal strašnega junaka. Plula sva sama na kratki razdalji kot "pokaži kaj zna tvoj čoln" Valovi zagotovo niso bili meter visoki, hitrost pa kakih 25km/h. Pretiravanje? Mogoče. Z družino ne bi šel takrat na morje. Oni drugi, ki je dobil žulj od vrvi je iz druge zgodbe. Ta se je tako zelo bal morja, da se je pač držal z vso močjo.
Povedati sem hotel, da je za tako majhen gumijast čoln, brez trdega korita, nemirno morje kmalu neprijetno. Običajno vsi potniki sedijo na tubusih, tudi "skiper", bočno na smer plovbe. Ob tem ves čas aktivno lovijo ravnotežje. Čisto drugače je na čolnih z volanom in sedeži. Bočno sedenje ima še eno neprijetno posledico: boleče vratove.
Futura Zodiac je drugačen čoln, precej dražji. Ni šel v moj prtljažnik in pred leti tudi ne v moj proračun. Zelo ga hvalijo, tudi njegove plovne lastnosti. Saj je to tisti z zložljivo leseno kobilico?
Plastika je, za razliko od moje gumice, šla skozi valove in to, kot pravi Admin, naravnost, brez stalnega popravljanja smeri. Kako bi rekel, pravo podvozje višjega srednjega razreda proti lojtrskemu vozu brez vzmeti.
O gumicah s trdim koritom ste na tem forumu že marsikaj napisali, svojih izkušenj nimam. Če povzamem, kar sem prebral: nižje težišče, zato večja stabilnost, debel "bokobran" po celem robu čolna, krati pa nekaj manj prostora kot na enako velikem plastičnem čolnu, in dvojno vzdrževanje, za gumo in za plastiko in kar je bilo zame najpomebnejše, niso zložljivi.
"Zvar" na moji gumici je popustil na spodnjem delu, kjer se stika dno s tubusi. Vsega skupaj po kak centimeter na najbolj obremenjenih koncih, predvsem pa daleč od tega, da bi zaradi tega čoln puščal vodo. Tudi sam sem mislil, da gre za tovarniško napako. Mimogrede, zložim ga le za transport, pozimi je napol napihnjen. Želel sem povedati Radeku, da so gumice verjetno različno kvalitetno narejene, in bi utegnilo držati, da so boljše tudi dražje.
Še hitrosti (vse hitrosti v km/uro, tako mero kaže moj okolivratni GPS):
glisira (obremenjen z mojo družinico) pri 15-20
največja hitrost (brez otrok na čolnu) 37
Takole izgleda
http://www.bombard.com/fr/loisirs-familles/?typhoon
ali identičen
http://www.zodiacmarine.com/uk/the-zodiac-range/?zoom
Enak čoln sedaj prodaja tudi Yamaha:
http://www.yamaha-motor.co.uk/products/ ... flatables/
francelj, glede žuljev sem malo narobe zastopil, prebral sem, kot da je to pri tebi stalna praksa, zato sem omenil pretiravanje , če so pa na čolnu razni "junaki" je pa drugo........ imam podobne izkušnje - "rđavom ku... svaka dlaka smeta"
glede na to, da imava enak motor, se vidi razlika med trdim in napihljivim dnom - moj čoln ima pribl 120 kg + 2 odrasla (160kg)pa prideva na kar enake hitrosti
glede na to, da imava enak motor, se vidi razlika med trdim in napihljivim dnom - moj čoln ima pribl 120 kg + 2 odrasla (160kg)pa prideva na kar enake hitrosti
Zodiac futura ki ga imam je gt model nima lesene kobilice ampak napihljivo. Posebnost je da ima poleg te sredinske kobilice še pod vsako glavno bočno tubo manjšo tubo po celi dolžini tako, da je kot nek trimaran napihljiv, če si predstavljaš in se vode dotika samo na teh manjših treh mestih , od kobilice levo in desno do tubice na tubi je luft(manjši upor) in gre zelo dobro, tudi vodljivost je neprimerno boljša od ostalih gumic. ne kupuj zooma, poglej malo okoli in si nabavi futuro 3,8 če ti je 4,2 prevelika za v avto ali pa zloži pa daj na streho.
LP
LP
Fantje hvala za vaše informacije. Francelj, kaj se tiče kvalitete, se mi honda ne zdi sporna. Sem imel njihov avto (civic),brez kakršnih koli težav, ker je bil pa premajhen, sem kupil dober nemški avto (passat), s katerim imam same probleme (z mehanikom sva že na "TI"), pa se to ne dogaja samo meni.....
Norel z gumico (4m), z družino na krovu, sigurno ne bom (otrok 4 in 1 leto). Bi pa rad navdušil ženo in otroke za navtiko, in se mi zdi ta varijanta cenovno sprejemljiva (oziroma ženi- sam bi mel vsaj kakih 22-24 feet-ov velik bivalni gliser), ko pa bodo enkrat morjeplovci, pa so tako ali tako s tem okuženi, tako da bo lažje izkašljat veliko večjo vsoto, V kolikor bi pa imel kateri otrok težave s prenašanjem vožnje na colnu, bi pa gumico obdržal, da se malo znorim (pol pa tudi mogoče kak žulj na riti sopotnikov).
Skratka, vidim, da sem od čolna pričakoval to, kar sem zvedel tudi od vas, skratka, do poletja bomo poiskali nek motor (zaradi admina, ki je očitno strokovnjak, to ne bo selva ali honda- mu zaupam), za gumico pa bom povrašal kar jutri kakšen je dobavni rok.
Pa hvala vsem za vaše komentarje. Radek,
Norel z gumico (4m), z družino na krovu, sigurno ne bom (otrok 4 in 1 leto). Bi pa rad navdušil ženo in otroke za navtiko, in se mi zdi ta varijanta cenovno sprejemljiva (oziroma ženi- sam bi mel vsaj kakih 22-24 feet-ov velik bivalni gliser), ko pa bodo enkrat morjeplovci, pa so tako ali tako s tem okuženi, tako da bo lažje izkašljat veliko večjo vsoto, V kolikor bi pa imel kateri otrok težave s prenašanjem vožnje na colnu, bi pa gumico obdržal, da se malo znorim (pol pa tudi mogoče kak žulj na riti sopotnikov).
Skratka, vidim, da sem od čolna pričakoval to, kar sem zvedel tudi od vas, skratka, do poletja bomo poiskali nek motor (zaradi admina, ki je očitno strokovnjak, to ne bo selva ali honda- mu zaupam), za gumico pa bom povrašal kar jutri kakšen je dobavni rok.
Pa hvala vsem za vaše komentarje. Radek,
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti