Problem-gumenjak

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Blaz
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Maj 10, 2007 19:27

Problem-gumenjak

OdgovorNapisal/-a Blaz » Če Maj 10, 2007 19:36

Pozdravljeni!
Imam problem z gumenjakom maestral H35f (plastično dno) ter motor honda 25KM. Imam pa probleme v glavnem z izglisiranjem ker pri štirih osebah v čolnu enostavno zelo zelo težko izglisira in tudi pri glisiranju ga je potrebno držati na max.Pri treh osebah je malo boljše ampak še vedno se mi zdi da bi moralo biti boljše. Ali mi je edina rešitev prodaja motorja, čolna ali kompleta, ali pa je še kakšna možnost? Čudi me namreč da gledam tudi na večjih gumenjakih enake motorje, pa tudi max moč motorja za ta čoln je 30KM. Ali bi kaj pridobil z montažo hidrofilnega stabilizatorja na nogo motorja?
Hvala za odgovore in upam da sem razumljivo napisal :)
LP
zobar
Viceadmiral
Prispevkov: 447
Pridružen: Ne Mar 11, 2007 08:32

OdgovorNapisal/-a zobar » Pe Maj 11, 2007 06:44

Mislim,da hidrofilni stabilizator ne bo rešil tvojih težav.Po mojem mnenju je problem v propelerju motorja.Poizkusi montirati propeler z večjim korakom.Na propelerju imaš odtisnjene številke.Prepiši jih in se posvetuj z prodajalcem motorjev Honda.Če je trgovec taprav ti bo znal svetovati.
Blaz
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Maj 10, 2007 19:27

OdgovorNapisal/-a Blaz » Pe Maj 11, 2007 14:51

kolikor mam izkušnje z uvoznikom nimajo prou velik pojma o stvareh ki jih prodajajo. Bom pa vseeno poskusu
Ali je možno da ma čoln slabe plovne lastnosti za tak motor?
Pred hondo sem mel na istem čolnu mercury 25 2 takten, pa je bilo bolje.
Hvala!
zobar
Viceadmiral
Prispevkov: 447
Pridružen: Ne Mar 11, 2007 08:32

OdgovorNapisal/-a zobar » Pe Maj 11, 2007 19:50

Seveda je bilo bolje.Dvotakten motor je precej lažji od štiritaktnega.Poleg tega iz nule bolj potegne kot štiritaktni.Že zaradi tega je čoln prej izglisiral.Mogoče je bil tudi plopeler primernejši.Svetujem ti, da se obrneš na AS Domžale.Oni so menda generalni uvoznik za Hondo.Nekaj bi že morali vedeti o tem.Razne manjše trgovčiče, ki samo preprodajajo pa raje pusti pri miru, ker itak nimajo dosti pojma o ničemer.
Blaz
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Maj 10, 2007 19:27

OdgovorNapisal/-a Blaz » Pe Maj 11, 2007 20:01

To mi je jasno da je prej bil lažji čoln, sam za moje pojme bi mogla tud ta honda mal več od sebe dat ali pa so res 4T motorji toliko 'švohnej' od 2T?
Sem se že zanimu za spremembo na 30KM pa je predrago :? Tko da bo očitno treba razmišljat o zamenjavi. Aja pa s prejšnjim kompletom sem lahko 'smuču' ta me pa ne spravi iz vode, kar me ne čudi glede na pospeške.
Uvoznik je pa Simcon, AS Domžale pa je mensezdi samo pooblaščeni serviser. Bom mal na Internautici vprašu če bojo kej vedl okol elise.
LP
renton
Poročnik fregate
Prispevkov: 63
Pridružen: Ne Apr 01, 2007 17:56
Kraj: portorož

OdgovorNapisal/-a renton » Pe Maj 11, 2007 22:28

Probaj preverit če ima mogoče gas "plin" kakšno omejitev.
Nekateri motorji imajo kakšne vijake ki preprečijo da bi dal gas do konca in se ta ustavi na tričetrt.Vsaj tomos je tako zgrajen.Za zglisirat pa ponavadi potrebuješ največ moči.
To se da preverit na ta način da vzameš dol filter zraka in stem vidiš če se loputa zraka v uplinjaču odpre do konca ko stisneš gas do konca.to lahko storiš z vgasnjenim motorjem (seveda najprej odstraniš pokrov)ga daš v prestavo tako da ti dovoli da gas"plin" pritisneš do konca in pogledaš če je loputa od zraka odprta do konca.

Taka omejitev je ponavadi na vidnem mestu "če se na motorje ne spoznaš raje vpr. kakšnega mehanika !!!"
Vozi z glavo in ne z rokami.
Blaz
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Maj 10, 2007 19:27

OdgovorNapisal/-a Blaz » Pe Maj 11, 2007 23:32

Bom še to pogledu, samo dvomim da je to. Sem se že zanimu za predelavo pa so mi povedal da je potrebno menjat elektroniko pa mislim da injektorje?, v glavnem strošek bi bil cca 1000€ samo material (čeprav sta motorja identična), tko da v to se ne bom spušču. Je pa baje 4T motorje velik težje predelovati.
Hvala lepa za vse info...če je še kakšna ideja.... :D
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Maj 15, 2007 11:06

4T motorji so ponavadi res bolj "leni", vendar pa je pri tebi za moj okus prevelika razlika. 25 konjev na takem gumenjaku mora normalno peljati 2 do 3 osebe. Je pa res, da s štirimi je pa križ... Tudi jaz sem mnenja, da propeler ni pravi. Ne vem kako je pri Hondi, vendar ponavadi je na voljo več različnih propelerjev z različnimi koraki in pa tudi premerom. Svetujem ti, da nekje stakneš obratomer in preveriš do kam se ti motor sploh zavrti. Nekako lahko ugotoviš tudi s poslušanjem. Če motor zelo hitro dobi končne vrtljaje (zvok), potem je korak na propelerju premajhen, v nasprotnem pa prevelik. Poskusi se s serviserjem dogovoriti, da ti posodi en večji in en manjši propeler. Govorim o koraku! Prej preveri kakšen korak imaš sedaj gor.

LP
Blaz
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Maj 10, 2007 19:27

OdgovorNapisal/-a Blaz » To Maj 15, 2007 17:05

Lep pozdrav!
V nedeljo sem bil na internautici in sem se šel pozanimat o elisi na hondin štant. Zdej mam eliso 9-1/4x12 in je pogledu v računalnik in reku da je to najhitrejša standardna elisa in da mi priporoča nekak sredino 9-7/8x11. Ali je premer prva ali druga številka? Bom pa res probu dobit v Kopru na servisu za probo različne elise pa da takoj sprobam.
Še eno vprašanje, na ebayu sem gledu te elise in je možno dobiti tudi 4 krako (seveda neoriginal), ali je to samo marketinška fora ali ima kakšne konkretne prednosti pred 3 krako?
Hvala lepa za vso pomoč :D
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Maj 15, 2007 18:42

Prva številka je premer propelerja, druga korak. Pomemben je predvsem korak. S premerom nekaj pridobivaš na vleku in obratno, s korakom pa dejansko reguliraš število vrtljajev. Premer propelerja je dejansko krotilec navora motorja. Če je to največji korak, je tvoj propeler skoraj zagotovo predimenzioniran. Vsekakor poskusi z manjšim korakom, kar bo dvignilo vrtljaje motorja in s tem tudi moč med izglisiravanjem. Priporaočam ti, da premera ne povečuješ, ker pri tvoji masi plovila verjetno ne potrebuješ tolikšnega vleka.
Štiri- in več- kraki propelerji pa niso marketinška fora. So zelo koristni, kadar potrebuješ močnejši vlek. To pride prav pri težjih plovilih. S tem pa nekaj izgubiš na končnih hitrostih, motor pa se bolj "matra". Običajno se za zamenjavo 3-krakega propelrja uporabi 4-kraki z eno stopnjo manjšim korakom. Tako npr. 3-kraki propeler s korakom 21" zamenjaš s 4-krakim 20".
V tvojem primeru ne pomišljaj o 4-krakem, ker bo še slabše. Bi bil pa na tvojem čolnu uporaben, če bi imel npr. 40 konjev in bi si želel čimboljši vlek za smučanje...

LP
zobar
Viceadmiral
Prispevkov: 447
Pridružen: Ne Mar 11, 2007 08:32

OdgovorNapisal/-a zobar » Sr Jun 13, 2007 22:00

Blž, zanima me , če ti je uspelo kaj zrihtati
Blaz
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Maj 10, 2007 19:27

OdgovorNapisal/-a Blaz » Sr Jun 13, 2007 22:18

Še nič konkretnega, sem se pa odloču da najprej kupim nov propeler (močnejšega) in nato grem za en lep vikend probat če bo kaj boljše. A maš podobne težave?
p.s. A je boljš original propeler ali piranha propelerji (to so tisti ki se jim lahko menja samo repe), cena je podobna?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Jun 14, 2007 22:57

Tisti z izmenljivimi lopaticami so veliko sranje in močno odsvetujem. Propeler naj bo fiksen, aluminijast, trokraki. Kaj pa dejansko pomeni močnejši??? Razloži to malo, da ne boš kaj brez veze narobe kupil...

LP
Blaz
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Maj 10, 2007 19:27

OdgovorNapisal/-a Blaz » Pe Jun 15, 2007 12:19

Hja kolikor je meni znano je pač za določen motor nek razpon propelerjev. Od tistega ki je bolj za moč (vleka itd) pa do tistega s katerim dosežeš večjo hitrost, pač odvisno od koraka ter premera. Zdej mam po besedah uvoznika najhitrejši propeler 9-1/4x12, priporoča pa mi 9-7/8x11 in ta naj bi bil 'močnejši'
Upam da je moje mišljenje pravilno

Lep pozdrav! :lol:
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Jun 15, 2007 19:35

OK, sedaj je jasno. Propeler ima torej korak manjši za eno colo, kar je nekje 8,5%. Mislim, da bi to moralo zadostovati. Mi pa ni všeč, da je propeler večji po premeru. Načelno to ne moti, zna pa biti problem, če tvoj motor nima zadostnega navora. Je pa ta propeler verjetno precej bolj primeren za smučanje in večje obremenitve. Če boš hotel smučati bi ti priporočil, da poskusiš še varianto približno enakega premera in koraka 10". S tem boš sicer precej izgubil na končni hitrosti, izglisiranja pa bodo hipna...

LP

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov