Raymarine ST-1000 - težave

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Raymarine ST-1000 - težave

OdgovorNapisal/-a Grega295 » So Avg 07, 2010 14:33

---
Nazadnje spremenil Grega295, dne Ne Dec 17, 2017 15:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2734
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

OdgovorNapisal/-a evovii » So Avg 07, 2010 20:38

Očitno je nekje neka napaka. Običajno če daš na Stand By in pristiskaš +1 ali -1 mora it ročica noter oz. ven. Kot praviš, da motorček dela če ga priključiš na zunanje napajanje potem je napaka nekje na samem vezju. Probaj pomerit kaj dobiš iz žic ki so priklopljene na motorček.
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Avg 09, 2010 07:31

Pozdravljen
Na tak način se odraža napaka, ko je izhodna stopnja skurjena. Ni dovolj, da samo zamenjaš FET tranzistorje, ker je 100% poškodovan tudi driver, le tega pa brez dokumentacije ne morejo popraviti drugje kot v servisu.
Imaš ZS !
LP NT
Uporabniški avatar
luftar
Admiral
Prispevkov: 837
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 16:23
Kraj: Ljubljana, Pula - Bunarina

OdgovorNapisal/-a luftar » Po Avg 16, 2010 06:37

Podoben problem (ne isti) sem imel na stari barki. Ugotovil sem, da sem pripeljal pretenke žice. Ko sem potegnil 2,5 mm2 je zadeva v redu delovala.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Avg 16, 2010 15:32

---
Nazadnje spremenil Grega295, dne Ne Dec 17, 2017 15:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
luftar
Admiral
Prispevkov: 837
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 16:23
Kraj: Ljubljana, Pula - Bunarina

OdgovorNapisal/-a luftar » Po Avg 16, 2010 19:49

Kot vidiš, lahko tudi amaterji kakšno ušpičimo! Lp
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Avg 17, 2010 08:03

Bolj občutljiv na padec napetosti ob zagonu motorčka postane starejši AP, kateremu se je zaradi starosti spremenila kapaciteta elektrolitskim kondenzatorjem, predvsem tistemu na regulatorju, ki napaja driver. Z časom že krajše obremenitve resetirajo AP, kar se opazi že na displeju, ker ga takoj vrže na "standby". Napaka lahko, če se ne sanira, poškoduje tudi driver, kar pa ni več poceni.
Vse občutljive naprave, ki potrebujejo relativno visok zagonski tok hladilnik, radar, avtopilot.. zahtevajo presek dovodnih vodnikov
MINIMALNI PRESEK VODNIKOV ZA AP ST2000
0-1m: 1,5mm
1-3m: 2,5 mm2
3-5m: 4mm2
5-10: 6mm2
LP NT
blze
Admiral
Prispevkov: 941
Pridružen: Ne Maj 02, 2010 17:41
Kraj: Il. Bistrica-Selce
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a blze » To Avg 17, 2010 08:09

Men se to pozna pri garminu gpsmap 421s in sicer pri sonarju, ko užgem motor čist zmeša sonar in ne kaže več globine in nič, potem moram vžgat in ponovno prižgat, zato use sedaj prakticiram tako, da ugasnem vse naprave pred zagonam in potem vžgem na novo in sem brez skrbi :)
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Avg 17, 2010 08:26

Pri tebi gre zopet za čisto drug pojav. Ob startu motorja je najprej prisoten padec napetosti, ki resetira Garmina. Ker se reset vezje še ni "spraznilo", da bi ob ponovnem prihodu napajanja resetiralo vezje ostane procesor neresetiran, kar pomeni, da zašteka v celoti ali pa le del naprave.
Ob prenehanju zaganjanja motorja, ko spustiš ključ za start motorja pa pride do drugega pojava in sicer do napetostne špice, ki je veliko bolj nevarna še posebej, če napajaš instrumente z istega akumulatorja kot ga uporabljaš za start. Ta špica v kolikor je zelo velika, ko je napajalnik instrumenta ne more več filtrirati pa je vzrok velike večine napak na instrumentih saj jih po domače skuri. Filter preneha dobro delovati z leti, zato so temu tudi bolj podvržene starejše naprave.
V obeh primerih debelejše napajalne žice ne bi odpravile prej opisanih dveh težav.
LP NT
blze
Admiral
Prispevkov: 941
Pridružen: Ne Maj 02, 2010 17:41
Kraj: Il. Bistrica-Selce
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a blze » To Avg 17, 2010 09:48

Hvala za podrobno razlago.

Potem je najbolje, da lepo use pogasnem, vžgem motor in naprave prižgem nazaj.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Avg 23, 2010 12:28

---
Nazadnje spremenil Grega295, dne Ne Dec 17, 2017 15:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Po Avg 23, 2010 12:32

Sem imel pri prejni barki tudi dalinca, S100, meni se ni zdel preveč funkcionalen, še posebej če si od glave AP oddaljen kak m, sedaj na novi barki ga nisem nabavljal.
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » To Avg 24, 2010 21:03

Grega295 napisal/-a:
Nikola Tesla napisal/-a:Bolj občutljiv na padec napetosti ob zagonu motorčka postane starejši AP, kateremu se je zaradi starosti spremenila kapaciteta elektrolitskim kondenzatorjem, predvsem tistemu na regulatorju, ki napaja driver. Z časom že krajše obremenitve resetirajo AP, kar se opazi že na displeju, ker ga takoj vrže na "standby". Napaka lahko, če se ne sanira, poškoduje tudi driver, kar pa ni več poceni.LP NT

Na včerajšnjem jadranju sem prvič zares aktivno uporabljal avtopilot. Približno polovico časa je deloval še kar OK, nato pa je pričel skakati iz Auto na Standby že po kaki minuti ali še prej. Zdaj sem v dilemi ali še popravljati ta AP ali počasi razmilsiti o nabavi novega.

AP pa zagotovo da neko novo dimezijo jadranju ... prometa na morju popoldan ni bilo veliko, konstantno smo vozili v eno smer, z uporabo AP pa je bilo res bogovsko. V kolikor bi imel še brezžičnega daljinca, da bi sproti korigiral smer, pa bi bilo še toliko bolje.

Še vprašanje - v kolikor bi želel, da bi AP vozil glede ne veter, npr. YX stopinj od vetra, kaj vse bi potreboval? Predvidevam, da vsaj naslednje:
- Raymarine Autopilot (npr. ST-1000 ali ST-2000)
- Raymarine ST60 Wind merilec
- povezavo autopilota in ST60 preko SeaTalk-a.
Je to dvoje že dovolj ali je potrebno še kaj?



Pa saj ne morem verjet... daljinec za avtopilota na jadrnici... pa kaj bi kar od doma vozil? Ali imaš toliko dela, da je težko stisnit +10 ali pa 5 krat po -1?
Pod milim nebom sediš in ti je težko stiskat na dva gumba in še to občasno?
Če imaš merilnik vetra potem si lahko preko vmesnika povežeš tudi na polvbo pod vpadnim kotom vetra.. ni pa to neka resna rešitev, vsaj za te tipe avtopilotov ne...
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
stojko
Viceadmiral
Prispevkov: 464
Pridružen: So Jun 21, 2008 16:50
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a stojko » To Avg 24, 2010 21:27

Jebi ga.
Včasih tudi TV niso imele daljinca. Saj se še spomniš. Najbrž so si tudi takrat tako razlagali:
"Kaj mu je tako težko vstat s kavča in it do TV zamenjat kanal? Saj je do sedaj sedel. Naj se malo pretegne...."
Čas gre naprej :D :D :D
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Avg 24, 2010 21:46

---
Nazadnje spremenil Grega295, dne Ne Dec 17, 2017 15:05, skupaj popravljeno 1 krat.

Kdo je na strani

Po forumu brska: pinosat in 5 gostov