Konzerviranje 4T motorja

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
JanezJ
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 87
Pridružen: Če Avg 27, 2009 13:09
Kraj: Slovenj Gradec

OdgovorNapisal/-a JanezJ » To Sep 14, 2010 11:03

[quote="mito75"]Razlika je če imajo uplinjač ali elektronski vbrizg(injection). Motorjev z elektronskim vbrizgom ne smeš konservirati z načinom, da v dovod zraka špricaš olje(konzervirni spray)!!!!!

Ali to drži?
(Meni so na servisu rekli, da naj konzerviram z šprejem v zračni filter. Ima pa elektronski vbrizg.)
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » To Sep 14, 2010 14:26

(Novi 4T)Samo odvij svečke v valj nalij-našpricaj olja obrni parkrat da se lepo namaže brez sveč seveda, sveče nazaj. Motor in el instalacijo prešpricaj, če ni masten oz. če je potrebno. Očisti in sprazni bencinski filter. O menjavi olja v peti in motorju je pa verjetno jasno.
Jaz naredim tako in spomladi potegnem parkrat brez sveč potem pa benz in kresne iz prve.
gs nautica
Kontraadmiral
Prispevkov: 266
Pridružen: Sr Mar 04, 2009 18:51
Kraj: GROSUPLJE-KRK

OdgovorNapisal/-a gs nautica » Če Sep 23, 2010 19:20

Lep pozdrav!

Zanima me kje kupujete motorno olje in olje za v peto?
Hvala
Žiga 8)

P.S. Imam 4-taktnega Suzukija.
Mirno morje.
jankec
Kapitan korvete
Prispevkov: 106
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 08:07

OdgovorNapisal/-a jankec » Sr Sep 29, 2010 21:59

Na kakšen način spustiš antifriz skozi motor?


lp jankec
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Če Sep 30, 2010 00:17

Namesto vode, daš mešanico antifriza in vode, se pravi pri izvenkrmnem ali skozi slušalke, ali v vedro, obvezno pa moraš oprati impeler, ker antifriz škoduje impelerju, a se ti splača s tem komplicirati pri izvenkrmnem motorju, po mojem ne in tudi ne rabiš.
Pri vgradnem pa ni problem vzeti ven impeler in je lažje pa tudi priporočljivo, če imaš barko na celini kjer je pozimi lahko tudi pod -20ˇC, če jo imaš ob morju na suhem vezu jaz nebi nič kompliciral in pustil v hladilnem sistemu morje, kolikor ga pač ostane.

Moja prva yamaha je letnik 86, še nikoli je ni nihče pral z antifrizom, pa še danes deluje, tako da mislim da je brez veze komplicirat z izvekrmnimi, aluminij je kar odporen proti oksidaciji. Jaz bi opral z antifrizom samo v primeru da se barka nahaja preko zime na celini in še to samo notranje motorje. To pa predvsem zaradi tega, ker lahko poči blok motorja, če zmrzne, morje pa pri -4ˇC zmrzme.

Bolj koristno bo, če na pet let ali cca 500ur iz motorja očistiš kamen s pomočjo razrečene kisline 12% HCl + voda, če ni drugega bo pa tudi kis za vlaganje OK, ob končanem postopku impeler zamenjaš. To se dela le v primeru motorjev z direktnim hlajenjem, pri dvo krožnem sistemu, se samo notrnji del toplotnega izmenjevalca da v mešanico HCl + vodo.
blackscorpio
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Pe Jul 30, 2010 09:51

OdgovorNapisal/-a blackscorpio » Po Okt 04, 2010 11:51

Od kod tebi to da antifriz škoduje impelerju ????
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Okt 04, 2010 12:02

Načelno mu ne škoduje, moj je v antifrizu 4 zime plaval in ko sem ga vzel ven je bil kot nov... V antifrizu naj bi bili tudi glicerini, ki gumi pomagajo, da ostane mehka.

LP
tomtom
Naddesetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: To Nov 03, 2009 10:08
Kraj: Dolenjska

OdgovorNapisal/-a tomtom » To Nov 02, 2010 18:18

mito75 napisal/-a:Razlika je če imajo uplinjač ali elektronski vbrizg(injection). Motorjev z elektronskim vbrizgom ne smeš konservirati z načinom, da v dovod zraka špricaš olje(konzervirni spray)!!!!!


Prosim , če lahko pojasniš zakaj na ta način ne smeš konservirati motorjev z elektronskim vbrizgom .?

Hvala
Tomaž
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Nov 02, 2010 21:19

To smo že odgovorili!
Na kratko, v sesalnih ceveh so lahko tudi kakšni senzorji pretoka zraka, ki bi jim olje lahko škodilo... To je vse...

Če govorimo o Mercu, potem tudi v MPI lahko hrabro špricneš Quicksilverjev Fogging Oil in ne bo nič narobe. Obvezno pa pri MPI uporabi še cca. 20% mešanico olja in goriva za zadnje delovanje... To namaže visokotlačno črpalko in šobe...
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 2017
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » To Nov 02, 2010 22:20

Kdor ima možnost lahko namesto konzervacije vsake toliko zalaufa motor in to je to. Sedaj pa vprašanje:
-na koliko časa je treba laufati motor (jaz ga na 30 do60 dni)
-koliko časa naj motor teče (jaz načrpam gorivo, štartamin odklopim gorivo, motor dela cca20min)- je to dovolj za dopolnitev baterije
-kaj je bolje sod z vodo ali slušalke (jaz imam sod z vodo in je peta motorja celo zimo v vodi
-el vodnike našpricam z WD40
mirno morje
gregor777
Praporščak
Prispevkov: 32
Pridružen: Po Sep 06, 2010 14:55

OdgovorNapisal/-a gregor777 » To Nov 02, 2010 23:39

30 do 60 dni je preveč, jaz bi na 10 dni
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Sr Nov 03, 2010 07:05

Eh, pretiravati pa ni treba.
Roman, čas trajanja laufanja motorja za dopolnitev akujev je verjetno zadosti, saj se v tako kratkem času ne morejo preveč izprazniti. mislim da je to dovolj pogosto. Edino ne razumem, zakaj imaš celo zimo peto v vodi. No, saj škoditi verjetno ne more in tam, kjer imaš ti čoln tudi zmrzne ne, verjetno. :lol:
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Nov 03, 2010 07:28

Še vedno mi ni jasno kako naj bi stlačil izvenkrmni motor v konzervo, da bi ga "konzerviral"?? :? :?

Slika

LP NT
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Sr Nov 03, 2010 07:30

Saj obstajajo tudi večje konzerve, kot je ta na sliki. :wink:
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Nov 03, 2010 07:36

Kaj veš kako velik motor imam. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov