Hitrost in doseg (mojega :) ) gumenjaka
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Hitrost in doseg (mojega :) ) gumenjaka
Lep pozdrav.
Od kar smo se zadnjič slišali sem naredil izpit za voditelja čolnov ter si nabavil gumenjak (Zodiac Cadet 340S z motorjem Tohatsu 18 ). Tako da sem končno postal tudi dejanski 'morjeplovec'
Zdaj me pa zanima, na kakšne izlete se lahko odpravim z omenjenim gumenjakom. Vsekakor se zavedam, da se od obale ni priporočljivo odpravljati Neka tabela kaže porabo 5.7 litrov pri 5.500 obratih. Nimam pa pojma, kakšna bo hitrost pri teh obratih. Mi lahko kdo da približno oceno?
Lp, Lebowski
Od kar smo se zadnjič slišali sem naredil izpit za voditelja čolnov ter si nabavil gumenjak (Zodiac Cadet 340S z motorjem Tohatsu 18 ). Tako da sem končno postal tudi dejanski 'morjeplovec'
Zdaj me pa zanima, na kakšne izlete se lahko odpravim z omenjenim gumenjakom. Vsekakor se zavedam, da se od obale ni priporočljivo odpravljati Neka tabela kaže porabo 5.7 litrov pri 5.500 obratih. Nimam pa pojma, kakšna bo hitrost pri teh obratih. Mi lahko kdo da približno oceno?
Lp, Lebowski
Čestitke in pozdravljen med "pravimi" morjeplovci.
Približno tak morjeplovec sem bil nekaj let tudi sam. Moja gumica je dolga 3,8m, zadaj pa je tohatsu 18(2T). Na tem forumu so moje podvige nekje že ocenili za pretiravanje, zato me raje ne posnemaj preveč navdušeno
Predlani sem, naprimer, s tem brez večjih težav obplul Rab. Najprej sem se iz mesta Rab odpravil na JV, kjer me je na rtu pred trajektnim pristaniščem ustavila burja. V trenutku sem bil moker in premražen. Obrnil sem se v drugo smer, do Supetarske drage in Loparja, Golega otoka in okrog Kamenjaka. Nazaj grede ni bilo ne duha ne sluha o burji (tudi napovedana ni bila). Tudi do Luna na Pagu je šlo, pa do bližnjih otočkov Dolfin in Laganj.
Napoved za morje sme biti največ 2-3, vendar pri takih valovih ne poskušaj več glisirati. Tudi drugi, večji, ne bodo. Najbolj udobna je plovba pri približno 20-25km/h, gre pa tudi do 37.
Toliko, na hitro. Pozimi, s prstom po zemljevidu se odpravim tudi zelo daleč, poleti pa sem raje gledal oblake, poslušal vremensko napoved in se ponavadi odpravil le preko zaliva.
LP Francelj
Približno tak morjeplovec sem bil nekaj let tudi sam. Moja gumica je dolga 3,8m, zadaj pa je tohatsu 18(2T). Na tem forumu so moje podvige nekje že ocenili za pretiravanje, zato me raje ne posnemaj preveč navdušeno
Predlani sem, naprimer, s tem brez večjih težav obplul Rab. Najprej sem se iz mesta Rab odpravil na JV, kjer me je na rtu pred trajektnim pristaniščem ustavila burja. V trenutku sem bil moker in premražen. Obrnil sem se v drugo smer, do Supetarske drage in Loparja, Golega otoka in okrog Kamenjaka. Nazaj grede ni bilo ne duha ne sluha o burji (tudi napovedana ni bila). Tudi do Luna na Pagu je šlo, pa do bližnjih otočkov Dolfin in Laganj.
Napoved za morje sme biti največ 2-3, vendar pri takih valovih ne poskušaj več glisirati. Tudi drugi, večji, ne bodo. Najbolj udobna je plovba pri približno 20-25km/h, gre pa tudi do 37.
Toliko, na hitro. Pozimi, s prstom po zemljevidu se odpravim tudi zelo daleč, poleti pa sem raje gledal oblake, poslušal vremensko napoved in se ponavadi odpravil le preko zaliva.
LP Francelj
Nazadnje spremenil francelj, dne Po Apr 14, 2008 20:29, skupaj popravljeno 1 krat.
Podoben čoln je bil moj drugi, samo z Yamaho 15 in Yam 330S. Z njim sem delal res dobesedno podvige na morju (se ga da kar dobro porabit za enodnevne avanture). Poraba bo znatno manjša, ker ga ne moreš držati pod polnimi obrati vs čas, ker ti bodo valovi delali probleme ( slabost mekega podna). Moj je dosegel hitrost okoli 20 vozlov.
LP in veliko morskih užitkov ti želim!!
LP in veliko morskih užitkov ti želim!!
Zelo preprosto, vkrcaj 4 prijatelje, kisto piva in se vozi blizu obale dokler porabis gorivo. Potem imej v colnu se eno kanto z 25l litri goriva za povratek in na osnovi casa in gasa izracunaj koliko si porabil! Kanta ti bo omogocala povratek domov, porabljeno gorivo deljeno z casom plovbe pa porabo. Pazi na to, da bos veckrat ustavil in spet izglisiral, ker takrat porabis najvec goriva. Ko pa prides v Portoroz, greva lahko na dodaten test, pod strokovnim nadzorom. Aja, za belast je kista piva obvezna!!!!!!!
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
skor isti čoln sem mel kt ti
rab-novalja-silba- dugi otok-sali tankaš pa nazaj počas
z bejbo pa šotorčk pa roštil pa pire tko k so že drugi rekl
potovalna k nisva debela je bla ene 18 mph
končna 23mph
poraba 2T motor je bla maj od 4
pejt kamr čes s temu čolnam sam če ti ni težko prenočit na obali v šotoru
pa radio mej sabo za vreme
pa skor nujn osnovn GPS
trnk pa laks ne pozab k ne veš kdaj boš nazaj!
velik sreče
rab-novalja-silba- dugi otok-sali tankaš pa nazaj počas
z bejbo pa šotorčk pa roštil pa pire tko k so že drugi rekl
potovalna k nisva debela je bla ene 18 mph
končna 23mph
poraba 2T motor je bla maj od 4
pejt kamr čes s temu čolnam sam če ti ni težko prenočit na obali v šotoru
pa radio mej sabo za vreme
pa skor nujn osnovn GPS
trnk pa laks ne pozab k ne veš kdaj boš nazaj!
velik sreče
Za praznike mi je uspelo malo sprobati moj čoln tudi v praksi in sem zelo zadovoljen! Čoln je glisiral v petih s pol gasa. V dveh je bil pa sploh divji. Seveda še nisem forsiral motorja, ker je še nov. Porabe nisem meril, vendar je bila tako 'od oka' dokaj nizka.
Imam pa seveda nekaj novih vprašanj
Enkrat se mi je zgodilo, da je zadnja plošča (na katero je pritrjen motor) enakomerno vibrirala s frekvenco 1-krat na sekundo. Kaj to pomeni? Ali je to zato, ker je motor na meji dovoljenega za ta čoln? Se da to ploščo kaj ojačiti?
Kako je z naklonom motorja? Če je manj oseb, potem mora biti motor nagnjen tako, da bolj 'dviga' zadnji del čolna?
Kje bi dobil šablone za napisat registracijsko število na čoln? Je kdo to sam naredil?
Imam pa seveda nekaj novih vprašanj
Enkrat se mi je zgodilo, da je zadnja plošča (na katero je pritrjen motor) enakomerno vibrirala s frekvenco 1-krat na sekundo. Kaj to pomeni? Ali je to zato, ker je motor na meji dovoljenega za ta čoln? Se da to ploščo kaj ojačiti?
Kako je z naklonom motorja? Če je manj oseb, potem mora biti motor nagnjen tako, da bolj 'dviga' zadnji del čolna?
Kje bi dobil šablone za napisat registracijsko število na čoln? Je kdo to sam naredil?
Vibriranje se ti zgodi pri določenih vrtljajih, ko motor deluje natančno s takimi vrtljaji, kot je lastna frekvenca zrcala... Po domače se temu reče, da je zadeva prišla v resonanco. Načelno to ni nek problem, vsekakor pa ne pluj na teh vrtljajih. Pojdi 100 vrt/min višje ali nižje in vibriranje bo izginilo.
Naklon motorja je ponavadi na drugi luknji, najbolje pa boš to ugotovil sam s poskušanjem.
Številke za registracijo čolna kupiš v vsaki navtični trgovini. Lahko ti jih naredi tudi kakšen, ki se ukvarja z razrezom nalepk.
LP
Naklon motorja je ponavadi na drugi luknji, najbolje pa boš to ugotovil sam s poskušanjem.
Številke za registracijo čolna kupiš v vsaki navtični trgovini. Lahko ti jih naredi tudi kakšen, ki se ukvarja z razrezom nalepk.
LP
Ja, resonanca se je res pojavila le enkrat, tako da se bom tistih vrtljajev izogibal in bo v redu.
Vem, da se številke lahko kupi, vendar se bojim, da ne bodo držale o spuščanju in zlaganju gumenjaka. Po moje bi bile 'narisane' številke bolj obstojne. Zato me zanimajo izkušnje drugih lastnikov gumenjakov.
In hvala za odgovore!
Vem, da se številke lahko kupi, vendar se bojim, da ne bodo držale o spuščanju in zlaganju gumenjaka. Po moje bi bile 'narisane' številke bolj obstojne. Zato me zanimajo izkušnje drugih lastnikov gumenjakov.
In hvala za odgovore!
-
- Kapitan
- Prispevkov: 186
- Pridružen: Pe Mar 16, 2007 08:49
Kdo je na strani
Po forumu brska: medved in 5 gostov