Pristajanje

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Pristajanje

OdgovorNapisal/-a Marchi » Pe Feb 11, 2011 14:36

Za sabo imam že ogromno pristajanj in privezovanj, pa še vedno plavam na suhem glede pristajanj s pomočjo špringa in podobnih naprednih tehnik pristajanja. Preprosto ali nimam posadke ali pa se nekako privežem in tako že leta in leta. Včasih ko pa piha, bi pa prav prišlo znanje naprednejšega pristajanja.
Kakšne so vaše izkušnje s tem?
A ima kdo kakšno povezavo na video lekcije ali pa kakšen simulator ipd.?
Slootack
Viceadmiral
Prispevkov: 545
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 14:02
Kraj: Kras/ Trst
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Slootack » Pe Feb 11, 2011 15:03

Eko, dva primera samo zate. Glej puščice, glej krmilo in pojdi probat. :P
Špring se uporabi samo, da le ta zadrži barko, vse ostao je običajen manever.

Preštudiraj
Slika
Nazadnje spremenil Slootack, dne Pe Feb 11, 2011 15:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Nel CU, nel CU... nel cuore melo sento!
Il dollaro se cala, poi s'incazza e va in aumento. Ma a me che me ne frega, tanto intanto i soldi non ce l'ho!
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Pe Feb 11, 2011 15:15

Super! Bom vadil.
V kako močnem vetru ta tehnika še deluje?. Ko odnaša premec ali krmo (jadrnica).
Hvala ker si se potrudil z lepo skico.

A rdeča puščica pomeni smer gibanja?
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Pe Feb 11, 2011 15:20

--
Nazadnje spremenil EDO, dne Pe Dec 07, 2012 18:48, skupaj popravljeno 1 krat.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Slootack
Viceadmiral
Prispevkov: 545
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 14:02
Kraj: Kras/ Trst
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Slootack » Pe Feb 11, 2011 15:38

pardon slikico sem zamenjal, ker je bila slabo narisana. Ja, rdeča puščica pomeni pogon naprej/ nazaj, zelena pa pomeni, kako se bo tisti del barke odzval.

Veter se pozna. Pri recimo vetru cca 30km/h postane štorja malo bolj komplicirana. Trik je tudi v temu, da špring mora biti v taki poziciji, sicer sile ne bodo pravilno delovale.
Popazi tudi na dolžino špringa, da ne bo barka zaprla ravno ves dostop v mandrač.
Nel CU, nel CU... nel cuore melo sento!

Il dollaro se cala, poi s'incazza e va in aumento. Ma a me che me ne frega, tanto intanto i soldi non ce l'ho!
Slootack
Viceadmiral
Prispevkov: 545
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 14:02
Kraj: Kras/ Trst
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Slootack » Pe Feb 11, 2011 16:00

no, zdaj je prava slikica. :oops:

Torej sila na špringu naj bo vedno proč od obale. Obratno ne gre.
Nel CU, nel CU... nel cuore melo sento!

Il dollaro se cala, poi s'incazza e va in aumento. Ma a me che me ne frega, tanto intanto i soldi non ce l'ho!
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2734
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

OdgovorNapisal/-a evovii » Pe Feb 11, 2011 18:38

Evo še par nasvetov glede vezanja s špringi :D

http://www.revijakapital.com/navtika/cl ... lanka=1293

Lp Andrej
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Pe Feb 11, 2011 19:44

Evo, prvi primer.
Odvezovanje s pomola, ko veter potiska barko v pomol.
Pogoj: najmanj 2 člana posadke. 1 na krmilu, 2 na premcu.
Vrvi:3 vrvi: premčena (oranžna), krmna (oranžna), špring spredaj v smeri proti krmi na obalo (modra)
Bokobrani: večji bokobran spredaj ostalo klasika
Bodite pozorni na:
- puščice, ki kažejo smer vetra (desno)
- barvno puščico za barko, ki kaže smer vožnje
- položaj lista krmila (vijolično)

slika 1 - začetni položaj
Slika


slika2 - odvežemo krmno in premčeno vrv, napnemo špring maksimalno - (trdno privezan na sprednjo bitvo z možnostjo hitrega odpuščanja), obrnemo krmilo do konca proti obali, začnemo z vožnjo naprej z malo gasa - krma barke se začne oddaljevati ob obale, na premcu posadka namesti bokobran tako, da barka nalega nanj
Slika

slika 3 - nadaljujemo z vožnjo naprej, na premcu se barka nasloni na večji bokobran, krma barke se začne oddaljevati od obale
Slika

slika 4 - nadaljujemo z vožnjo naprej, krma barke se zmeraj bolj oddaljuje od obale
Slika

slika 5 - ko ocenimo, da nas je dovolj obrnilo odpustimo špring, obrnemo krmilo do konca v drugo smer in začnemo s vožnjo nazaj
Slika

slika 6 - vožnja nazaj stran od pomola - konec manevra
Slika

Ta način je uporaben tudi takrat, ko po krmi imamo zelo blizu barko in ne moremo zapustiti pomola na klasičen način.

Nadaljevanje sledi...
Living well is the best revenge

https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Pe Feb 11, 2011 20:00

EDO, tole je za v učbenik. Bravo.
Ne pozabi pa, da je vprašanje glede pristajanja s špringom.
val
Admiral
Prispevkov: 1566
Pridružen: Po Sep 08, 2008 20:12
Kraj: Maribor-koper- Pula

OdgovorNapisal/-a val » Pe Feb 11, 2011 20:09

Mislim ,da je treba poudariri ,da je tehnika izplutja v tej smeri možna z desno sučnim propelerjem.
Za izplutje z levo sučnim mora biti barka obrnjena .ali izpluješ vzvratno.
lp
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Pe Feb 11, 2011 20:43

Super!
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Pe Feb 11, 2011 20:48

[quote="Marchi"]EDO, tole je za v učbenik. Bravo.
Ne pozabi pa, da je vprašanje glede pristajanja s špringom.[/quote

Nisem pozabil. To še pride.

Moram pa povedat v zvezi val-ovo pripombo, da pri meni deluje v obe smeri. Že velikokrat preverjeno. Samo krepko je treba pritisnit na gas vzvratno.
Living well is the best revenge

https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Pe Feb 11, 2011 23:53

Pristajanje - sprednji špring
Izplutje - sprednji špring
http://youtu.be/qlSqa1c97w8

Pristajanje - sprednji špring
Izplutje - zadnji špring
http://youtu.be/qUiFnW6xlq4

Ship handling trainer
http://www.seamanshiptutor.com/st/st.html

Nekaj Špring tehnik. Bolj slabo se vidi ampak za silo je.
http://www.youtube.com/watch?v=DYZnRekYwnc&feature=fvw
Nazadnje spremenil Marchi, dne Ne Dec 29, 2013 15:20, skupaj popravljeno 2 krat.
Slootack
Viceadmiral
Prispevkov: 545
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 14:02
Kraj: Kras/ Trst
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Slootack » So Feb 12, 2011 06:49

aye torej na moji sliki rdeče puščice kažejo v napačno smer :oops:
Nel CU, nel CU... nel cuore melo sento!

Il dollaro se cala, poi s'incazza e va in aumento. Ma a me che me ne frega, tanto intanto i soldi non ce l'ho!
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » So Feb 12, 2011 08:48

youp

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov