Izvenkrmni motorji Parsun
Moderatorji: moderator2, moderator
čestitam Nikola za uspešno in temeljito obnovo motorja. Najbrž je boljši kot nov.
Sicer se mi zdijo motorji Parsun odločno predragi, če jih primerjamo z japonskimi, ameriškimi.. Prebral nekaj forumov in ocen uporabnikov, vsaj glede 9,8 4T modela, a ga žal nikjer ne pohvalijo. Ga celo odsvetujejo ker je glasen, , nerad vžiga pa še gumi sklopka v propelerju se prehitro obrabi. To pomeni, da je treba kupiti nov propeler. Vsega tega (k sreči) seveda nisem sam preveril, ker me odvrača njegova visoka cena 1600 EUR, kar pomeni, da je potrebno dodati le 25% in imamo zaupanja vreden Tohatsu enake moči.
Glede cene pa me bode v oči tale primerjava: npr elekroagregati kitajskega porekla in imena stanejo v OBIju, Bauhausu in podobnih trgovinah skoraj desetkrat manj od enako močnih japonskih ( npr Honda, Yamaha...) Enako velja za rekreacijske motokrose, štirikolesnike, ... Prepričan sem, da proizvodnja enega Parsuna pride nekajkrat manj od proizvodnje ostalih izvenkrmnih motorjev in, da hočejo na tej razliki le na hitro obogateti. Mislim, da bi lahko mirno spustili cene za 50% in prodali mnogo več. Ko bi dosegli kvaliteto podobno japonski s še vedno ugodno ceno bi bila to zmaga!
Sicer se mi zdijo motorji Parsun odločno predragi, če jih primerjamo z japonskimi, ameriškimi.. Prebral nekaj forumov in ocen uporabnikov, vsaj glede 9,8 4T modela, a ga žal nikjer ne pohvalijo. Ga celo odsvetujejo ker je glasen, , nerad vžiga pa še gumi sklopka v propelerju se prehitro obrabi. To pomeni, da je treba kupiti nov propeler. Vsega tega (k sreči) seveda nisem sam preveril, ker me odvrača njegova visoka cena 1600 EUR, kar pomeni, da je potrebno dodati le 25% in imamo zaupanja vreden Tohatsu enake moči.
Glede cene pa me bode v oči tale primerjava: npr elekroagregati kitajskega porekla in imena stanejo v OBIju, Bauhausu in podobnih trgovinah skoraj desetkrat manj od enako močnih japonskih ( npr Honda, Yamaha...) Enako velja za rekreacijske motokrose, štirikolesnike, ... Prepričan sem, da proizvodnja enega Parsuna pride nekajkrat manj od proizvodnje ostalih izvenkrmnih motorjev in, da hočejo na tej razliki le na hitro obogateti. Mislim, da bi lahko mirno spustili cene za 50% in prodali mnogo več. Ko bi dosegli kvaliteto podobno japonski s še vedno ugodno ceno bi bila to zmaga!
-
- Admiral
- Prispevkov: 860
- Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
- Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula
-
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 111
- Pridružen: Če Jan 12, 2012 01:06
- Kraj: Šentvid pri Strični-ankaran-krk-umag-zrče
izgleda da majo v egiptu tudi parsone samo da so yamabisi zanimivo samo nalepko so dal drugo.....
http://www.youtube.com/watch?v=91Dn6Nc5 ... re=related
ali pa hidea
http://www.youtube.com/watch?v=Swl7SjYe ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=aMrvv9rP ... re=related
zanimivo kaj naredijo vse kitajci....
L.P
Damjan
http://www.youtube.com/watch?v=91Dn6Nc5 ... re=related
ali pa hidea
http://www.youtube.com/watch?v=Swl7SjYe ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=aMrvv9rP ... re=related
zanimivo kaj naredijo vse kitajci....
L.P
Damjan
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Letos sem nameraval tik pred dopustom zamenjat motor Parsun Fbs5 za Yamaho 4 sfrizirano na 6hp. Motor je bil v odlicnem stanju vzigal je vendar z menoj ni več zglisiral in to je bil razlog, da bi ga zamenjal. Ker se je dopust približeval sem itak pred odhodom še vse pregledal in poprej za nasvet vprašal še SR290. No in tako sem naredil na brzino en kompleten pregled tako, da sem snel glavo in pregledal cilinder, bate, tesnenje in vse je bilo brezhibno. Po nasvetu SR290 sem se enkrat spoliral ventile oziroma tisti del kjer ventil tesni ceprav sem stestiral tesnenje in so tesnili odlično ampak motorju je manjkala samo pikica moči da bi z menoj zglisiral zato sem hotel biti prepričan da je vse brezhibno. Testiral sem celo vžigalno tuljavo posebej na mizi i na koncu še pregledal odlitke z notranje strani in ugotovil da ni nič lepo obdelano in da so ponekod neravnine ali rob od ulivanja. Lotil sem se preciznega dela in z modelarsko vrtalko pobrusil vse ostanke od ulivanja in odbrusil ozka grla. Na koncu sem vse kanale tako vstopne kot iztopne zbrusil z 240 brusnim papirjem in na koncu še spoliral kanale. Zamenjal sem tesnilo glave katero sem prej še enkrat z 500 brusnim papirjem poravnal. Vse kanale kjer je voda sem lepo pobrusil in zašitil z washprimerjem za barvne kovine, ker originalno motorji sploh nimajo nobene zaščite, zato tudi voda rada poje kanale. Na koncu sem vse lepo sestavil in zategnil na moment po priročniku. Odkril sem še eno malenkost, ki zelo vpliva na delovanje motorja v mirnem teku in malce razšiiril kanal, ki del plinov vodi v izpuh nad vodo in sicer na mero kot jo imajo Yamahini motorji. Noro kakšen neverjeten vpliv ima to sedaj na izjemno miren prosti tek. Navor je v nizkih obratih odličen in moja hči zglisira že pri manj kot polovici gasa.
Preventivno sem zamenjal še termostat, razna tesnila, olje, svečko, nastavil ventile in popolnoma očistil celotno pot goriva. Od rezervoarja, pumpice za gorivo in vplinjača. Staro gorivo bom uporabil za razna čiščenja novo pa sem nalil v nove kantice. Skratka mislim, da sem servis naredil skrbneje kot kdorkoli, ki to dela za denar saj sem pazil na najmanjše podrobnosti.
Skratka rezultat je sedaj tak, da motor sedaj izjemno hitro zglisira z menoj. Vžge na prvo in takoj lahko v mirnem teku dam v prvo in ne crkne tudi, če še ni ogret. Opazili smo da sedaj veliko manj pije, ker ima večji navor in ne rabiš dodat veliko gasa za normalno plovbo. Do sedaj smo porabili manj kot 3 litre bencina pa smo se kar naprej vozili na obalo ali na kopanje v plitko vodo. Ker zelo lepo deluje in takoj vžge pa je postal še zanimivejši za mlajšo hči, ki sedaj zelo rada pluje naokoli po zalivu.
SR290 oziroma Sašo hvala za pomoč še enkrat. Čeprav za tehniko na splošno dobro skrbim pa lahko rečem, da je šele sedaj motor tak kot mora biti.
LP NT
Preventivno sem zamenjal še termostat, razna tesnila, olje, svečko, nastavil ventile in popolnoma očistil celotno pot goriva. Od rezervoarja, pumpice za gorivo in vplinjača. Staro gorivo bom uporabil za razna čiščenja novo pa sem nalil v nove kantice. Skratka mislim, da sem servis naredil skrbneje kot kdorkoli, ki to dela za denar saj sem pazil na najmanjše podrobnosti.
Skratka rezultat je sedaj tak, da motor sedaj izjemno hitro zglisira z menoj. Vžge na prvo in takoj lahko v mirnem teku dam v prvo in ne crkne tudi, če še ni ogret. Opazili smo da sedaj veliko manj pije, ker ima večji navor in ne rabiš dodat veliko gasa za normalno plovbo. Do sedaj smo porabili manj kot 3 litre bencina pa smo se kar naprej vozili na obalo ali na kopanje v plitko vodo. Ker zelo lepo deluje in takoj vžge pa je postal še zanimivejši za mlajšo hči, ki sedaj zelo rada pluje naokoli po zalivu.
SR290 oziroma Sašo hvala za pomoč še enkrat. Čeprav za tehniko na splošno dobro skrbim pa lahko rečem, da je šele sedaj motor tak kot mora biti.
LP NT
@Kotulc, verjetno res!
Pri tem motorju je očitno manjkalo prepiha skoz cilinder in imel je "rusko" kompresijo.
Oboje je verjetno načrtno tako kot je, saj nizka kompresija oprošča precejšne nenatančnosti, malce dušen pretok zraka skoz cilinder pa vseeno prinese nekaj dodatnega navora ob nižjih vrtljajih, ampak...
Z Nikolo sva se kar hitro strinjala, da je treba:
- najprej povečat kompresijo, saj tak mali mlinček težko zaklenka. To je najlažje napravit z tanjšim tesnilom in malce brušenja glave. Pri tem je treba kontrolirat, da ventili ne usekajo v bat in kompresija višja od 11 verjetno ni smiselna, ker se prepočasi vrti in bi znale biti težave z nastavitvami vžiga.
- povečat pretočnost izpušnih plinov, kar je najlažje izvest z povečanjem kontrolnega curka. Po eni strani tam ven spustiš nekaj dodatnih plinov, predvsem pa sprostiš glavni izpuh, v katerem je manj vode in plini lažje stečejo do pesta propelerja.
- povečat pretočnost med uplinjačem in cilindrom. To bi bilo najbolje rešit tako, da se iz inoxa ali alu cevi izdela novo, krajšo in prav debelo povezavo med uplinjačem in cilindrom, ampak Nikola se je odločil za lažjo in tudi do neke mere učinkovito rešitev, to je očiščenje obstoječe cevi vseh nepravilnosti.
To je v glavnem vse. Zaradi večje kompresije je malce težje potegnit starter vrvico, ampak motor precej hitreje vžge. Morebiti bo potrebno v prihodnosti poseči po malce hladnejši svečki in zaradi višje delovne temparature predvsem bata nalit v motor olje, ki ima spodnjo številko višjo za 5. Priporočeno recimo 10W40, naliješ pa 15W40 in poraba olja ne bi smela biti nič višja.
Moč se da takemu motorju kar konkretno povišat, odprto ostaje le še vprašanje kvalitete materialov in dimenzije elementov za prenos gibanja do propelerja.
To je to, Nikola je konec koncev opravil vse čisto sam, le malce sva debatirala in za debato izkoristila zs tega foruma.
Pri tem motorju je očitno manjkalo prepiha skoz cilinder in imel je "rusko" kompresijo.
Oboje je verjetno načrtno tako kot je, saj nizka kompresija oprošča precejšne nenatančnosti, malce dušen pretok zraka skoz cilinder pa vseeno prinese nekaj dodatnega navora ob nižjih vrtljajih, ampak...
Z Nikolo sva se kar hitro strinjala, da je treba:
- najprej povečat kompresijo, saj tak mali mlinček težko zaklenka. To je najlažje napravit z tanjšim tesnilom in malce brušenja glave. Pri tem je treba kontrolirat, da ventili ne usekajo v bat in kompresija višja od 11 verjetno ni smiselna, ker se prepočasi vrti in bi znale biti težave z nastavitvami vžiga.
- povečat pretočnost izpušnih plinov, kar je najlažje izvest z povečanjem kontrolnega curka. Po eni strani tam ven spustiš nekaj dodatnih plinov, predvsem pa sprostiš glavni izpuh, v katerem je manj vode in plini lažje stečejo do pesta propelerja.
- povečat pretočnost med uplinjačem in cilindrom. To bi bilo najbolje rešit tako, da se iz inoxa ali alu cevi izdela novo, krajšo in prav debelo povezavo med uplinjačem in cilindrom, ampak Nikola se je odločil za lažjo in tudi do neke mere učinkovito rešitev, to je očiščenje obstoječe cevi vseh nepravilnosti.
To je v glavnem vse. Zaradi večje kompresije je malce težje potegnit starter vrvico, ampak motor precej hitreje vžge. Morebiti bo potrebno v prihodnosti poseči po malce hladnejši svečki in zaradi višje delovne temparature predvsem bata nalit v motor olje, ki ima spodnjo številko višjo za 5. Priporočeno recimo 10W40, naliješ pa 15W40 in poraba olja ne bi smela biti nič višja.
Moč se da takemu motorju kar konkretno povišat, odprto ostaje le še vprašanje kvalitete materialov in dimenzije elementov za prenos gibanja do propelerja.
To je to, Nikola je konec koncev opravil vse čisto sam, le malce sva debatirala in za debato izkoristila zs tega foruma.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Ničesar nisem radikalno spreminjal in sem le odpravil malenkosti. Kot si predvideval je navor ob nižjih obratih zaradi daljše povezave sesalne cevi višji ampak ker so ulitki grobi (tudi Yamahini!!) je poliranje cevi med vplinjačem in cilindrom največ pripomoglo k temu, da sedaj zglisira. Zanimivo pa je da dobi obrate tudi ko je obremenjen. Krivulja navora je veliko boljša kot prej.
Olje sem dal po podatkih proizvajalca 10w40 in ga bom definitivno dal 15W40. Naj pojasnim. Ko sem opravil servis sem najprej nalil poceni olje 15W40 in nekai časa pustil delat motor nato pa sem ga iztočil in nalil svežega, da sem poplaknil vse nečistoče. Pri tem sem opazil, da temu motorju bolj paše gostejše olje in ker uporabljam motor predvsem poleti bo to tudi boljša izbira. Olje 10W40 ima le širši temperaturni razpon kar pa v tem primeru nič ne pomeni. Mazanje pa bo poleti boljše z 15W40, kar sem opazil tudi Yamaha priporoča za zelo tople kraje.
Kar se sile potega tiče je zelo malo razlke in ni opazna. Kompresijsko razmerje je zelo nizko v originalu in znaša le okoli 6:1.Brušenje glave je potrebno predsem zato da tesnilo res lepo naleže. Vzel sem yamahino tesnilo glave, ki je malce nižje in zelo kvalitetno narejeno tako da rahlo višje kompresijsko razmerje sploh ni noben problem za ta motor. Po izračunu je sedaj kompresijsko razmerje okoli 8:1 kar se na potegu ob startu pozna zelo zelo malo. Po moji oceni do max 20% višja sila je potrebna za zagon. Vžge pa raje in hitreje kot prej.
Sr290 še enkrat hvala za pomoč. Sedaj uživamo na dopustu. Bom posnel kakšen filmček in pokazal motor.
LP NT
Frapa, na sidru
Olje sem dal po podatkih proizvajalca 10w40 in ga bom definitivno dal 15W40. Naj pojasnim. Ko sem opravil servis sem najprej nalil poceni olje 15W40 in nekai časa pustil delat motor nato pa sem ga iztočil in nalil svežega, da sem poplaknil vse nečistoče. Pri tem sem opazil, da temu motorju bolj paše gostejše olje in ker uporabljam motor predvsem poleti bo to tudi boljša izbira. Olje 10W40 ima le širši temperaturni razpon kar pa v tem primeru nič ne pomeni. Mazanje pa bo poleti boljše z 15W40, kar sem opazil tudi Yamaha priporoča za zelo tople kraje.
Kar se sile potega tiče je zelo malo razlke in ni opazna. Kompresijsko razmerje je zelo nizko v originalu in znaša le okoli 6:1.Brušenje glave je potrebno predsem zato da tesnilo res lepo naleže. Vzel sem yamahino tesnilo glave, ki je malce nižje in zelo kvalitetno narejeno tako da rahlo višje kompresijsko razmerje sploh ni noben problem za ta motor. Po izračunu je sedaj kompresijsko razmerje okoli 8:1 kar se na potegu ob startu pozna zelo zelo malo. Po moji oceni do max 20% višja sila je potrebna za zagon. Vžge pa raje in hitreje kot prej.
Sr290 še enkrat hvala za pomoč. Sedaj uživamo na dopustu. Bom posnel kakšen filmček in pokazal motor.
LP NT
Frapa, na sidru
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov