Izvenkrmni motorji Parsun

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Mike
Admiral
Prispevkov: 1373
Pridružen: To Jul 01, 2008 11:01
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Mike » Sr Jul 07, 2010 08:24

Si pa majster ni kaj. Bravo
V8 + Jet drive
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Jul 09, 2010 00:27

Obnoviti motor je kar zabavno, sedaj ko zglisira je pa tudi zabavno glisirati stoje. Zaradi težišča, ki je kritično pri majhnem čolnu moram najprej najti težišče in nato poleti. Bom pripel kakšen video takoj, ko ga prvič zopet poženem.
LP NT
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Pe Jul 09, 2010 07:21

Upam da ne bo podvodni, kot je bil za propeler na jadrnici. :lol:
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Jul 09, 2010 07:52

A misliš podvodni video posnetek, kot ta...?
OK si bomo kaj izmislili.
LP NT :D
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Pe Jul 09, 2010 08:25

Ko boš stal in poizkušal izglisirati in potem štrbunk in bo naenkrat podvodni posnetek, zato si vzami primerno opremo za snemanje. :lol:
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Avg 16, 2010 08:35

Obnova končana, test uspešen.
Pošiljam posnetek motorja v delovanju in nekaj slik.
LP NT

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Avg 16, 2010 18:03

Bravo Nikola!
Vidim, da ima Morjeplovec sedaj že tudi svojo znamko izvenkrmnih motorjev. :D :D
Krokro
Prispevkov: 2
Pridružen: Sr Avg 31, 2011 15:58

OdgovorNapisal/-a Krokro » Sr Avg 31, 2011 16:44

čestitam Nikola za uspešno in temeljito obnovo motorja. Najbrž je boljši kot nov.
Sicer se mi zdijo motorji Parsun odločno predragi, če jih primerjamo z japonskimi, ameriškimi.. Prebral nekaj forumov in ocen uporabnikov, vsaj glede 9,8 4T modela, a ga žal nikjer ne pohvalijo. Ga celo odsvetujejo ker je glasen, , nerad vžiga pa še gumi sklopka v propelerju se prehitro obrabi. To pomeni, da je treba kupiti nov propeler. Vsega tega (k sreči) seveda nisem sam preveril, ker me odvrača njegova visoka cena 1600 EUR, kar pomeni, da je potrebno dodati le 25% in imamo zaupanja vreden Tohatsu enake moči.
Glede cene pa me bode v oči tale primerjava: npr elekroagregati kitajskega porekla in imena stanejo v OBIju, Bauhausu in podobnih trgovinah skoraj desetkrat manj od enako močnih japonskih ( npr Honda, Yamaha...) Enako velja za rekreacijske motokrose, štirikolesnike, ... Prepričan sem, da proizvodnja enega Parsuna pride nekajkrat manj od proizvodnje ostalih izvenkrmnih motorjev in, da hočejo na tej razliki le na hitro obogateti. Mislim, da bi lahko mirno spustili cene za 50% in prodali mnogo več. Ko bi dosegli kvaliteto podobno japonski s še vedno ugodno ceno bi bila to zmaga!
EL CAPITANO
Admiral
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula

OdgovorNapisal/-a EL CAPITANO » Če Sep 01, 2011 09:04

Tomos je zakon ! So mi ga dekleti že dvakrat v vodo vrgle pa še zmeraj dela :D
Ne vem mogoče pa želita novega Parsuna :lol:

Nikola,

lepa obnova ! Kot vedno! Čestitke za tuno :!: Si se vpisal :!:
Daj še na ta forum, da vidijo lepo ribico.
FISHING & SAILING IS LIFE
Trunkelj
Kapitan fregate
Prispevkov: 111
Pridružen: Če Jan 12, 2012 01:06
Kraj: Šentvid pri Strični-ankaran-krk-umag-zrče

OdgovorNapisal/-a Trunkelj » So Jan 21, 2012 03:37

izgleda da majo v egiptu tudi parsone samo da so yamabisi zanimivo samo nalepko so dal drugo.....

http://www.youtube.com/watch?v=91Dn6Nc5 ... re=related

ali pa hidea
http://www.youtube.com/watch?v=Swl7SjYe ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=aMrvv9rP ... re=related

zanimivo kaj naredijo vse kitajci....

L.P
Damjan

:D
primozvel
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 147
Pridružen: To Jun 05, 2012 21:08

OdgovorNapisal/-a primozvel » Po Jul 22, 2013 13:31

a se da povečati moč 5hp parsunu-genovo in kako in koliko je to doro
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Jul 24, 2013 22:35

Letos sem nameraval tik pred dopustom zamenjat motor Parsun Fbs5 za Yamaho 4 sfrizirano na 6hp. Motor je bil v odlicnem stanju vzigal je vendar z menoj ni več zglisiral in to je bil razlog, da bi ga zamenjal. Ker se je dopust približeval sem itak pred odhodom še vse pregledal in poprej za nasvet vprašal še SR290. No in tako sem naredil na brzino en kompleten pregled tako, da sem snel glavo in pregledal cilinder, bate, tesnenje in vse je bilo brezhibno. Po nasvetu SR290 sem se enkrat spoliral ventile oziroma tisti del kjer ventil tesni ceprav sem stestiral tesnenje in so tesnili odlično ampak motorju je manjkala samo pikica moči da bi z menoj zglisiral zato sem hotel biti prepričan da je vse brezhibno. Testiral sem celo vžigalno tuljavo posebej na mizi i na koncu še pregledal odlitke z notranje strani in ugotovil da ni nič lepo obdelano in da so ponekod neravnine ali rob od ulivanja. Lotil sem se preciznega dela in z modelarsko vrtalko pobrusil vse ostanke od ulivanja in odbrusil ozka grla. Na koncu sem vse kanale tako vstopne kot iztopne zbrusil z 240 brusnim papirjem in na koncu še spoliral kanale. Zamenjal sem tesnilo glave katero sem prej še enkrat z 500 brusnim papirjem poravnal. Vse kanale kjer je voda sem lepo pobrusil in zašitil z washprimerjem za barvne kovine, ker originalno motorji sploh nimajo nobene zaščite, zato tudi voda rada poje kanale. Na koncu sem vse lepo sestavil in zategnil na moment po priročniku. Odkril sem še eno malenkost, ki zelo vpliva na delovanje motorja v mirnem teku in malce razšiiril kanal, ki del plinov vodi v izpuh nad vodo in sicer na mero kot jo imajo Yamahini motorji. Noro kakšen neverjeten vpliv ima to sedaj na izjemno miren prosti tek. Navor je v nizkih obratih odličen in moja hči zglisira že pri manj kot polovici gasa.
Preventivno sem zamenjal še termostat, razna tesnila, olje, svečko, nastavil ventile in popolnoma očistil celotno pot goriva. Od rezervoarja, pumpice za gorivo in vplinjača. Staro gorivo bom uporabil za razna čiščenja novo pa sem nalil v nove kantice. Skratka mislim, da sem servis naredil skrbneje kot kdorkoli, ki to dela za denar saj sem pazil na najmanjše podrobnosti.
Skratka rezultat je sedaj tak, da motor sedaj izjemno hitro zglisira z menoj. Vžge na prvo in takoj lahko v mirnem teku dam v prvo in ne crkne tudi, če še ni ogret. Opazili smo da sedaj veliko manj pije, ker ima večji navor in ne rabiš dodat veliko gasa za normalno plovbo. Do sedaj smo porabili manj kot 3 litre bencina pa smo se kar naprej vozili na obalo ali na kopanje v plitko vodo. Ker zelo lepo deluje in takoj vžge pa je postal še zanimivejši za mlajšo hči, ki sedaj zelo rada pluje naokoli po zalivu.
SR290 oziroma Sašo hvala za pomoč še enkrat. Čeprav za tehniko na splošno dobro skrbim pa lahko rečem, da je šele sedaj motor tak kot mora biti.
LP NT
kotulc
Kontraadmiral
Prispevkov: 295
Pridružen: Ne Jul 26, 2009 14:12

OdgovorNapisal/-a kotulc » Če Jul 25, 2013 11:37

Očitno so ravno takšne pomanjkljivosti (nenatančna izdelava) tiste, ki naredijo razliko med Parsunom in ostalimi uveljavljenimi znamkami (Yamaha, Tohatsu, ...).
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Jul 25, 2013 17:42

@Kotulc, verjetno res!


Pri tem motorju je očitno manjkalo prepiha skoz cilinder in imel je "rusko" kompresijo.

Oboje je verjetno načrtno tako kot je, saj nizka kompresija oprošča precejšne nenatančnosti, malce dušen pretok zraka skoz cilinder pa vseeno prinese nekaj dodatnega navora ob nižjih vrtljajih, ampak...

Z Nikolo sva se kar hitro strinjala, da je treba:
- najprej povečat kompresijo, saj tak mali mlinček težko zaklenka. To je najlažje napravit z tanjšim tesnilom in malce brušenja glave. Pri tem je treba kontrolirat, da ventili ne usekajo v bat in kompresija višja od 11 verjetno ni smiselna, ker se prepočasi vrti in bi znale biti težave z nastavitvami vžiga.
- povečat pretočnost izpušnih plinov, kar je najlažje izvest z povečanjem kontrolnega curka. Po eni strani tam ven spustiš nekaj dodatnih plinov, predvsem pa sprostiš glavni izpuh, v katerem je manj vode in plini lažje stečejo do pesta propelerja.
- povečat pretočnost med uplinjačem in cilindrom. To bi bilo najbolje rešit tako, da se iz inoxa ali alu cevi izdela novo, krajšo in prav debelo povezavo med uplinjačem in cilindrom, ampak Nikola se je odločil za lažjo in tudi do neke mere učinkovito rešitev, to je očiščenje obstoječe cevi vseh nepravilnosti.

To je v glavnem vse. Zaradi večje kompresije je malce težje potegnit starter vrvico, ampak motor precej hitreje vžge. Morebiti bo potrebno v prihodnosti poseči po malce hladnejši svečki in zaradi višje delovne temparature predvsem bata nalit v motor olje, ki ima spodnjo številko višjo za 5. Priporočeno recimo 10W40, naliješ pa 15W40 in poraba olja ne bi smela biti nič višja.



Moč se da takemu motorju kar konkretno povišat, odprto ostaje le še vprašanje kvalitete materialov in dimenzije elementov za prenos gibanja do propelerja.

To je to, Nikola je konec koncev opravil vse čisto sam, le malce sva debatirala in za debato izkoristila zs tega foruma. :D
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Jul 26, 2013 22:48

Ničesar nisem radikalno spreminjal in sem le odpravil malenkosti. Kot si predvideval je navor ob nižjih obratih zaradi daljše povezave sesalne cevi višji ampak ker so ulitki grobi (tudi Yamahini!!) je poliranje cevi med vplinjačem in cilindrom največ pripomoglo k temu, da sedaj zglisira. Zanimivo pa je da dobi obrate tudi ko je obremenjen. Krivulja navora je veliko boljša kot prej.
Olje sem dal po podatkih proizvajalca 10w40 in ga bom definitivno dal 15W40. Naj pojasnim. Ko sem opravil servis sem najprej nalil poceni olje 15W40 in nekai časa pustil delat motor nato pa sem ga iztočil in nalil svežega, da sem poplaknil vse nečistoče. Pri tem sem opazil, da temu motorju bolj paše gostejše olje in ker uporabljam motor predvsem poleti bo to tudi boljša izbira. Olje 10W40 ima le širši temperaturni razpon kar pa v tem primeru nič ne pomeni. Mazanje pa bo poleti boljše z 15W40, kar sem opazil tudi Yamaha priporoča za zelo tople kraje.
Kar se sile potega tiče je zelo malo razlke in ni opazna. Kompresijsko razmerje je zelo nizko v originalu in znaša le okoli 6:1.Brušenje glave je potrebno predsem zato da tesnilo res lepo naleže. Vzel sem yamahino tesnilo glave, ki je malce nižje in zelo kvalitetno narejeno tako da rahlo višje kompresijsko razmerje sploh ni noben problem za ta motor. Po izračunu je sedaj kompresijsko razmerje okoli 8:1 kar se na potegu ob startu pozna zelo zelo malo. Po moji oceni do max 20% višja sila je potrebna za zagon. Vžge pa raje in hitreje kot prej.
Sr290 še enkrat hvala za pomoč. Sedaj uživamo na dopustu. Bom posnel kakšen filmček in pokazal motor.
LP NT
Frapa, na sidru

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov