Otišla baka s kolačima! (Yamaha prodana 4T, 8KM, 2008, 800eur) zgršil za par ur.
Sem iskal po forumu formulo za izračun max hitrosti takega čolna-jadrnice 4,30m z vidika smotrnosti moči. Vozile naj bi se max 4 osebe. A se to doseže s 5KM ali je dovolj 4KM? Bo namreč več motoriranja kot jadranja.
ELAN 430s Izbira noge
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
No sedaj pa tako, dolžina krme na sredini 42cm( ob straneh manj, dolžina krme s vzdolžno kobilico 52cm, katera noga naj bo. Zadeva ne bo glisirala torej vprašanje hlajenja naj ne bi bilo problem, vendar imam vseeno občutek, da bo dolga noga predolga. Vzdolžna kobilica(10cm) pa tudi ne bi smela biti problem.
Me pa še vedno zanima kakšna je razlika med 4 in 5 KM pri takem plovilu če so na njem 4 osebe. Sprašujem v primeru valov, vetra in zadostne moči ker ne bi rad ugotovil da polno naložen in malo vetra stojim na mestu. Po izračunu vrtljajev, menjalnika, koraka( brez teže) naj bi šlo(s 4-5KM) do 15 milj, kar mi že dolžina barke ne dopušča, bi jih pa v vsakem vremenu in obtežitvi rad imel 5milj. Navtičnih seveda.
Me pa še vedno zanima kakšna je razlika med 4 in 5 KM pri takem plovilu če so na njem 4 osebe. Sprašujem v primeru valov, vetra in zadostne moči ker ne bi rad ugotovil da polno naložen in malo vetra stojim na mestu. Po izračunu vrtljajev, menjalnika, koraka( brez teže) naj bi šlo(s 4-5KM) do 15 milj, kar mi že dolžina barke ne dopušča, bi jih pa v vsakem vremenu in obtežitvi rad imel 5milj. Navtičnih seveda.
Nazadnje spremenil kocka, dne Sr Jan 23, 2013 20:13, skupaj popravljeno 1 krat.
15 NM/h z deplasmanskiim trupom je iluzija, to verjetno razumeš, ne gre za gliser. Pri deplasmanskem trupu je hitrost odvisna od dolžine, daljši kot je čoln, večja je hitrost, seveda z ustreznim pogonom. Za primer ti lahko dam pasaro Istranka, od Kvarnerplastike. T 4 jo požene do 5,5 vozla (z 6 osebami ali z eno, ni razlike). To je še ena fora tega trupa, ni velike razlike pri obtežbi, T 10 omogoča od 6,5 do 7 vozla, T 18 dobrih 8 vozlov. Sedaj ti je verjetno že jasno, pretirano dodajanje moči veča samo porabo, zelo malo pa hitrost. Še poraba pri teh hitrostih: 1.6 l ( T 4), 5 l ( T10) in 8 l na uro s T 18.
Torej, 5 KM bi ti nekaj prineslo na valovitem morju, ampak malo. V bonaci pa praktično nič. Tako pač je, deplasmanski trup se ne more povzpeti preko svojega premčnega vala in izglisirati, ne glede na to, koliko KM obesiš na krmo. 5 KM bi ti lahko omogočilo tistih 5 vozlov tudi s polno obtežitvijo, nadaljnji konji bi večali predvsem porabo.
Še višina krme, od 38 - 41 cm pomeni kratko os, 42 cm torej tudi še. Daj kratko os.
Torej, 5 KM bi ti nekaj prineslo na valovitem morju, ampak malo. V bonaci pa praktično nič. Tako pač je, deplasmanski trup se ne more povzpeti preko svojega premčnega vala in izglisirati, ne glede na to, koliko KM obesiš na krmo. 5 KM bi ti lahko omogočilo tistih 5 vozlov tudi s polno obtežitvijo, nadaljnji konji bi večali predvsem porabo.
Še višina krme, od 38 - 41 cm pomeni kratko os, 42 cm torej tudi še. Daj kratko os.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov