ELAN 430s Izbira noge

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » To Jan 08, 2013 14:47

Otišla baka s kolačima! :cry: (Yamaha prodana 4T, 8KM, 2008, 800eur) :mrgreen: zgršil za par ur.

Sem iskal po forumu formulo za izračun max hitrosti takega čolna-jadrnice 4,30m z vidika smotrnosti moči. Vozile naj bi se max 4 osebe. A se to doseže s 5KM ali je dovolj 4KM? Bo namreč več motoriranja kot jadranja.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » To Jan 08, 2013 15:27

Ena groba ocena za jadrnice je ..kolkor metrov je dolga vodna linija,cca tolko vozlov je max hitrost trupa.
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » To Jan 08, 2013 19:57

Ali bi krilca na motorju imela kakšno pozitivno funkcijo v smislu podaljšanja linije in preprečevanja vgrezanja krme? Nimam želje da bi glisirala ampak malo hitreje kot peš bi bilo pa lepo. (ene 7-8 knots) bi bilo prelepo Ima pa precej ravno dno v primerjavi z drugimi jadrnicami.
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » To Jan 08, 2013 20:07

Več kot 6 vozlov bo težka, ker je prekratka vodna linija, kot si že ugotovil se bo ukopavala krma. Pri deplasmanskem načinu plovbe dvomim, da bi krilca pomagala. To je precej hitreje kot peš, peš je dobra 2 vozla. :wink:
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Sr Jan 23, 2013 16:05

No sedaj pa tako, dolžina krme na sredini 42cm( ob straneh manj, dolžina krme s vzdolžno kobilico 52cm, katera noga naj bo. Zadeva ne bo glisirala torej vprašanje hlajenja naj ne bi bilo problem, vendar imam vseeno občutek, da bo dolga noga predolga. Vzdolžna kobilica(10cm) pa tudi ne bi smela biti problem.

Me pa še vedno zanima kakšna je razlika med 4 in 5 KM pri takem plovilu če so na njem 4 osebe. Sprašujem v primeru valov, vetra in zadostne moči ker ne bi rad ugotovil da polno naložen in malo vetra stojim na mestu. Po izračunu vrtljajev, menjalnika, koraka( brez teže) naj bi šlo(s 4-5KM) do 15 milj, kar mi že dolžina barke ne dopušča, bi jih pa v vsakem vremenu in obtežitvi rad imel 5milj. Navtičnih seveda.
Nazadnje spremenil kocka, dne Sr Jan 23, 2013 20:13, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » Sr Jan 23, 2013 19:31

15 NM/h z deplasmanskiim trupom je iluzija, to verjetno razumeš, ne gre za gliser. Pri deplasmanskem trupu je hitrost odvisna od dolžine, daljši kot je čoln, večja je hitrost, seveda z ustreznim pogonom. Za primer ti lahko dam pasaro Istranka, od Kvarnerplastike. T 4 jo požene do 5,5 vozla (z 6 osebami ali z eno, ni razlike). To je še ena fora tega trupa, ni velike razlike pri obtežbi, T 10 omogoča od 6,5 do 7 vozla, T 18 dobrih 8 vozlov. Sedaj ti je verjetno že jasno, pretirano dodajanje moči veča samo porabo, zelo malo pa hitrost. Še poraba pri teh hitrostih: 1.6 l ( T 4), 5 l ( T10) in 8 l na uro s T 18.

Torej, 5 KM bi ti nekaj prineslo na valovitem morju, ampak malo. V bonaci pa praktično nič. Tako pač je, deplasmanski trup se ne more povzpeti preko svojega premčnega vala in izglisirati, ne glede na to, koliko KM obesiš na krmo. 5 KM bi ti lahko omogočilo tistih 5 vozlov tudi s polno obtežitvijo, nadaljnji konji bi večali predvsem porabo.

Še višina krme, od 38 - 41 cm pomeni kratko os, 42 cm torej tudi še. Daj kratko os. :wink:
tedi
Kontraadmiral
Prispevkov: 245
Pridružen: Po Apr 05, 2010 14:10

OdgovorNapisal/-a tedi » Sr Jan 23, 2013 23:45

piki
kaka pa je razlika v hitrosti, če imaš T4,8 z dolgo ali z kratko nogo na Elan 430 S ?
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » Če Jan 24, 2013 08:13

Verjetno ne prav občutna, bolj se pozna pri gliserjih, ker upor raste s hitrostjo.
tedi
Kontraadmiral
Prispevkov: 245
Pridružen: Po Apr 05, 2010 14:10

OdgovorNapisal/-a tedi » Če Jan 24, 2013 09:00

piki ,
hvala za odgovor

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov