Tip jadrnice: EC 21 - LA VELA di Ascoli Piceno

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Tip jadrnice: EC 21 - LA VELA di Ascoli Piceno

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Jan 10, 2017 19:34

Tip jadrnice: EC 21 - LA VELA di Ascoli Piceno
    To je Alesea. Podatki so bili za začetek vzeti iz oglasa (alesjo malo gleda na še kak meter več, če se bo našel kupec za tole), potem nekaj iz vpisnika morskih čolnov in potem še kaj od tod in tam.
    Edit: Alesjo srečno prodal in ima večjo, primerno za še malo nemirnejše morje, to ima zdaj od 2017 - tudi pod drugim imenom - drug član morjeplovca.

    Načrt zanjo mislim da je naredil Epaminonda Ceccarelli, zdaj že pokojni italijanski tekmovalec v jadranju, arhitekt, industrijski in umetniški oblikovalec itn. itn. in končno tudi zelo vplivni in uspešni načrtovalec plovil, zlasti jadrnic. (Dober, ne predolg pregled tule, pdf.)

    Prve podatke o njem sem našel na povezavi je o regati Trofeo Challenge Epminonda Ceccarelli, od koder sem potem videl iskati in tudi našel več.

    Ena alesjo-vi podobna in skoraj enakih dimenzij ter iz iste ladjedelnice, le nekaj let starejša, je na povezavi napisano Ceccarellijeva, čeprav nikjer nisem videl tudi oznake EC-21 (da bi bila iz serije po istem načrtu). Ta me je navedla na to, da je bil E. Ceccarelli avtor načrta tudi za EC -21 Alesea.
    Sciuscia - l. 1973
    Slika


    Alesea-o sem smel krmariti na 20. novoletnem srečanju morja in jadranja (ankaranski regati) in zdaj si tu nameravam 'zapomniti' svoje vtise o njej, hkrati pa zapisati, kar o tej barki in ozadju izvem več.

Jadrnica
    Graditelj: cant. LA VELA di Ascoli Piceno
    Kraj in država gradnje: ASCOLI PICENO, ITALIJA
    Model: EC- 21
    Letnik: 1980
    Cena: 4.400 €
    Zastava: SI
    Lokacija / privez: Ribiško naselje- IT
DIMENZIJE:
    Dolžina: 6,7 m
    Širina: 2,5 m
    Gorivo 45 litrov
    Voda 120 litrov
Slika
Kot je videti, je jadrnica kljub veliki fiksni kobilici še vedno prevozna na prikolici, če je treba.

UDOBJE:
    Štev. postelj: 3
    Štev.kabin: 1
    Štev.kopalnic: 1
    Max.štev. oseb: 6
MOTOR:
    Motor: mercury 9,9 sailpower
    Gorivo: bencinski motor
JADRA:
    Glavno jadro
    • štiri letvice, dve krajšavi,
    • močna tkanina bi morala prenesti tudi močan veter
    • dober profil pa nas je zelo lepo nesel tudi v lahnem vetru.
      Traveler (drsnik) za škoto glavnega jadra stoji tako, da sem se lahko z nogo zataknil podenj in izvešen udobno krmaril s podaljškom na rudo (bodisi, da sem želel jadrnico nagniti v šibkem vetru, da lepše ležejo jadra, bodisi da sem jo želel ravnati v močnejšem, da sem ga polno izkoristil
    Prednje jadro
    • roll genoa, mislim da nekje 130 do 150%
    • Podobno kot za glavno, kar zadeva tkanino
    • tudi dober profil, ki nas je tudi na regati odlično nesel v vse smeri od ostro v veter do metuljčka
    • dolga drsnika za škotine sprednjega jadra (bi moralo omogočati dobro trimanje tudi delno zrolane genove
    Slika

    Špinaker
    Nismo ga uporabili, ker je po jutranji močni burji alesjo domneval, da ne bo potreben in zato ni bil pripravljen za uporabo. Smo pa dovolj dobro porabili metuljčka, da nas tudi v krmo ni 'šibnila' nobena od jadrnic, s katerimi smo se kosali (zaradi zapleta na štartu smo začeli od zadaj in zato ne z prav najboljšimi), čeprav jih je bila večina daljših, bolj 'dirkalnih' tipov ali pa oboje.
PODATKI O OPREMI:
Elektronika, navigacija, tehnična oprema:
  • avtopilot
  • kompas
  • fishfinder
  • globinomer
  • Sidro je z lokom (podobno kot Rocna, ampak nisem gledal natančno).
Udobje, notranja oprema:
  • tuš
  • hladilnik
  • WC ladijski
  • CD player

Z njo sem jadral na Ankaranski regati od nekaj minut skoraj bonace, ko smo se mi še vedno lepo premikali tudi ko so ostali skoraj obstali, do sunkov, pri katerih bi bilo že optimalno malo popuščati škoto, in morda tudi genovo (da bi krmilo ostalo nevtralno). Ker je šlo za tekmo in bi s tem 'razštelali' tako glavno jadro kot genovo za ostro v veter, sunki pa so bili le od nekaj do deset sekund tako, sem raje pustil da jadrnico zasuče ostreje v veter in potem pustil, da krmilo tistih nekaj deset sekund nekoliko bolj orje. Pri močnejših refulih tega ne bi smel, ker bi bilo tako jadrati neučinkovito, čeprav bi barka zdržala.

V tem vetru se je taka kombinacija jadrnice in jader - ter takega našega ravnanja obnašala zelo zelo lepo.

Ne morem pa še reči iz lastne izkušnje, kako se ta jadra obnesejo, ko so skrajšana. Ampak alesjo jadra precej v vsakem vremenu in na zgoraj omenjeno regato prijadral na pol genove po tako močnem vetru, da sem prepričan, da moje zgoraj zapisane domneve o trdnosti tkanine drže, verjetno pa je tudi profil pri skrajšanih še vedno dober. Mogoče me bo alesjo še kdaj vzel na jadrnico tudi v čem takem - potem bom tole lahko dopolnil.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti