Motor, izbira propa ali kaj drugega?

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 2458
Pridružen: Če Mar 06, 2008 09:20
Kraj: Ljubljana

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a MareC » Po Jul 08, 2019 13:04

Marcel_Mastnak napisal/-a:Z 90hp in inox propom bi pomoje mogo prilest do 40mph pri vredu pogojih in če ne bo kihal motor.
Ob ustrezno dvignjenem motorju in pravilnem težišču se razume.


mešaš hruške in jabolke kaj ima veze zdaj Mph, če je lepo povedal hitrost v vozlih :roll:
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2817
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Jul 08, 2019 13:09

Se opravičujem. Me pa zanima če smo vsi pri pravih enotah. Če smo je še tolko boljše!
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 2458
Pridružen: Če Mar 06, 2008 09:20
Kraj: Ljubljana

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a MareC » Po Jul 08, 2019 13:21

Marcel_Mastnak napisal/-a:Se opravičujem. Me pa zanima če smo vsi pri pravih enotah. Če smo je še tolko boljše!


poglej nazaj in SR290 in Matico pišeta v vozlih ti pa v Mph, mislim, da samo ti nisi
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2817
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Jul 08, 2019 13:34

Mph sem uporabil “nagonsko” ker ima večina števcev za hitrost to enoto in ne knts. Ne bom trdil da ima tudi ta. Me pa zanima. Če bo dosegel 38knts potem je lahko zadovoljen.

Matico bi ti pa svetoval da čoln na prikolico vežeš na rinke ki so temu namenjene in ne čez palubo ker s tistim si boš povzročil razpoke, odrgnine in nenazadnje kar je najhuje, v primeru situacije ne bo držalo kot je treba in ti lahko čoln zamakne na prikolici ali ga celo vrže dol ali prevrne prikolico v ovinku in morebitni jami(sem sam doživel tak ovinek ampak k sreči je bilo dobro vezano in je prikolica zvozila po eni škripajoči gumi ovinek :shock: )
Matico
Desetnik
Prispevkov: 10
Pridružen: To Jun 11, 2019 20:27

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a Matico » Po Jul 08, 2019 18:12

35vozlov kolikor gre sedaj je 40milj, nekaj malega se lahko stisnem, ne pa veliko..
Uporabniški avatar
sova
Admiral
Prispevkov: 665
Pridružen: Sr Okt 15, 2014 21:02
Kraj: Solkan

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a sova » Po Jul 08, 2019 18:41

A ni 1 vozel enako 1 morska milja?
https://www.pretvori-enote.info/kalkula ... pe=hitrost

38 Knot / vozel [kn] = 38 Morske milje na uro [nm/h]

Funkcija pretvorbe, ki vam je tukaj postavljenja na voljo, je bila ustvarjena z največjo možno natančnostjo in skrbnostjo.

38 Knot / vozel [kn]= 43,729 Milje na uro [mph]

Funkcija pretvorbe, ki vam je tukaj postavljenja na voljo, je bila ustvarjena z največjo možno natančnostjo in skrbnostjo.

lp.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2817
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Jul 08, 2019 19:55

Ok pol sem ga js pihno. Kar tud pomeni da rezultat niti ni tak slab že zdaj. Kak maš zdaj višino motorja? Je cela ak. plošča zunaj? To si meril na gps al na števc?

Sova sej si sam ugotovil da ni eno in isto.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2777
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Jul 09, 2019 08:50

Matico napisal/-a:Situacija je sledeča.
Z dviganjem motorja in flapi sem zgubil cca 2vozla. (flapi pac)
Se pa pelje coln naravnost tudi ob minimalni hitrosti..

Proper inox 12 3/4 x 23 pri 4900 obratih 35.4 vozla.
Se pravi ce zaklenem flape vsaj se 2-3 vozle gor. Nisem uspel preizkusit.

Se pravi bi prilezel nekje do 38 vozlov, kar je nekako ok kar sem pricakoval. Malo se da se na dnu colna naredit ker ni popolnoma gladek.

Je pa pri polnu hitrosti zacel lasljati motor, verjetno je kaj z gorivom, se ga je vonjalo..

Mislim da je tudi izbira propa sedaj ustrezna.
Hvala za nasvet!




Mene tu not zanima:
Dvig motorja in spuščanje flapov povezuješ z nižanjem hitrosti. Za flape to vsekakor drži in so nepotreben dodatek, ampak pri dvigu motorja je pa verjetno nastal nek nesporazum.
- vertikalni dvig motorja je fizičen dvig in namestitev na druge luknje v pritrdilni plošči.
- dvig motorja z trimom je nekaj drugega.
Motor je na pravi višini takrat, ko trim uporabiš le za dvig premca in ne za dviganje noge iz vode. Če si to počel, je vsekakor na neki točki vse obstalo.

Motor dvigni, da bo v nevtralnem trimu kavitacijska za 2-3 cm nad dnom-kobilico in poizkusi kako se obnaša. Če imaš težišče gliserja dovolj nazaj in na gredi pravi propeler, bo ob minimalnem trimu premec dvignjen in bo letelo. Če se ob trimu premec dovolj dvigne, ampak z dodatnim trimom pa gliser še vedno pospešuje, moraš fizično dvignit motor za eno luknjo in zopet preizkusit.
Glede na obliko dna in moč tvojega motorja, bi lahko bila prava višina kavitacijske nekje 3-5 cm nad kobilico, ampak sedet mora pa na riti, vso šaro ven iz premca in nazaj z njo. Največje sranje je rezervoar pred težiščem, ker je različno težak in moraš ves čas nekaj trimat.

Propeler je primernejši kot prej, še vedno pa ti manjka okrog 5 vozlov hitrosti in 5 vozlov je v tvojem primeru enakovrednih kakim 25 konjem! Si še vedno mnenja, da je gor ustrezen propeler? Prepričan sem, da bi z 70 konji dosegel več kot 35 vozlov! Z slabo spedenanim gliserjem bi moral videt 70 km/h, z dobro porihtanim pa tudi 80 km/h, le da bi takrat rabil jack plate. Ampak 72-75 km/h pa se da relativno poceni doseči!
Verjetno tudi cukanje nekaj pomeni in preden kaj poči ali se kak bat pretali, bi bilo dobro najti razlog.
Matico
Desetnik
Prispevkov: 10
Pridružen: To Jun 11, 2019 20:27

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a Matico » Če Jul 11, 2019 20:49

Znižanje hitrosti zaradi flapov, samo to sem naredil hkrati z dviganjem motorja na plati. Zato sem napisal zmanjsanje. S trimanjem gor se obrati povecajo in coln pospešuje.

Je pa problem da coln ni dvignjen spredaj in ga tisci dol imam občutek. Rezervoar je spredaj na žalost inox. Bomo se malo testirali kaj se da ko bom dlje v vodi..
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2817
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Jul 11, 2019 21:18

Bos videl ko bo gorivo proti koncu ce bo boljse. Drugac pa doma ce mas moznost z gurtno na kak strop dvigovat coln da vidis kje ima tezisce. Za dvig premca lahko uporabis tudi kak prop ki je bolj podvrzen tej lastnosti. Ampak vlaganje sile v dvigovanje colna pomeni izgubljanje sile za hitrost. Kolk pa tehta rudl? Mas za zimo projekt. Bracket,portabracket, ali bracket+jackplate :mrgreen:
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 1918
Pridružen: Če Mar 25, 2010 16:28

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Pe Jul 12, 2019 08:54

Za določevanje težišča pa čolna res ni treba na strop obešat. Tudi na enoosni prikolici ga lahko določiš.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2817
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Pe Jul 12, 2019 09:11

Lahko ampak je treba potem upoštevat tud težišče prikolice.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2777
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Jul 12, 2019 12:23

Brez veze je iskat težišče, ker ga ima 99% malih gliserjev daleč preveč spredaj. Jeseni, ko bo čas potegni rezervoar ven in ga daj zadaj k krmi. Tudi prostor za sidro poišči zadaj če je možno.
Med vožnjo posedi čimveč potniške kilaže na zadnjo klop, potem pa trimaj in boš videl, če bo lepše drselo.
Kako visoko nad kobilico je kavitacijska, ko je torpedo zravnano z dnom?
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2817
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Motor, izbira propa ali kaj drugega?

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Pe Jul 12, 2019 13:33

Rezervoar je pomoje tud nujno met zadaj. Pa akomulator in opremo. Potem bos s tem motorjem pomoje blizu optimumu dokler ne bos stopil na coln. Tam se pa glede na tvojo tezo spet resuje dalje kolker se pac da. Sej vrjetno de delas specialke. Naredis kar ti je v interesu in zmoznostih.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost