admin napisal/-a:Gaso, se strinjam, tudi ponavadi je tako... Vendar... Ma hudimana, zakaj je tukaj vedno ta "but"...
Evo moj primer:
Kupil sem inverter, seveda ni pravi sinus, plačal pa sem ga v SLO trgovini natančno 98 EUR. Na njem piše 1000 W in pa obremenitev v špici 2000 W. Prinesem domov, gledam to čudo, kako je narejeno in od zunaj izgleda kar simpatično. Zraven so kabli s kleščami za priklop na kleme, seveda priviti na bananske vtikače in kabli dolgi po 2 metra, vsak 10mm2. Nekako mi ni jasno, kako bo po tem kablu tekel tok 150 A, pa vendar vseeno malo poeksperimentiram... Vklopim na avto, vžgem avto, da akumulator ne krepne in poskušam. Bormašinca teče brez težav, mala fleksarica FI 115, nima težav. Vse to je v rangu 500 do 700W. Poskusim sesalec s 1200W in takoj inverter vrže ven in javi ERROR. Haha, itak mi je jasno kje je problem, kabli in krokodili na klemah pa so med tem že pošteno vroči!
In sledi malo demontaže... Ohišje razkuplam, direktno na plošči potegnem ven vse kable za vklop, kontrolo, kontrolne lučke za delovanje, napako... Vse to zvežem na konektor, ki sem ga dodatno montiral na ohišje... No, pa je šla garancija!
Sledi predelava močnostnega dela dovoda energije. Najprej eleminiram bananske vtikače, znotraj pa vidim, da so od bananc do plošče prispajkani kabli po 2 x 16mm2 za plus in enako za minus... Seveda takoj sledi razspajkanje tega sranja, najdem kabel 70mm2 v črni in rdeči barvi, krasno. Malo izolacije odstranim in naredim Y z dvema kitama, torej vsaka nekje po 35mm2. Seveda je to še vedno preveč za prispajkati, zato kablu del žičk pocvikam, tako da ga dobim v luknje za spajkanje na tiskanem vezju. Tako na oko bi rekel, da imam sedaj zadnjih 5 mm dolžine kabel 2 x 20mm2, potem naprej gre 2 x 35mm2 nekaj centimetrov, potem pa že rata lepo izoliran 70mm2. Tale Y lepo poizoliram s termo bužirko. Enako naredim še z minus polom, le da je kabel tokrat črn. Tiskano vezje je na debelo pospajkano od vhoda do močnostnih tranzistorjev, vendar jaz to še malo podkrepim z izdatno količino lota. Ziher je ziher!
Vse skupaj nesem za vikend na barko in montiram v motorni prostor zraven polnilca na nosilec. Sledi malo zajebancije z dovodnimi kabli, ki so seveda 70mm2 in dolgi vsega 2 metra. Pozitivni je nekaj krajši, negativni pa mora do shuntu za battery monitor, zato ga je polna 2 metra. Iz kontrolnega konektorja, ki je nastal doma potegnem 2 UTP kabla do omarice z elektriko v notranjosti barke, montiram kontrolne diode in stikalo. Od izhoda (schuko vtičnica na inverterju) potegnem še en kabel na direktno omrežje barke, tako da bo 230V povsod! Juhhhuuuu končano, sledi le še preizkus.
Vklopim inverter, battery monitor pa takoj nastavim na tok, ker me matra firbec, kaj bo delalo z akuji. Motor ne teče, akuji so popolnoma polni, kapaciteta je 300 Ah! Pa začnimo, po vklopu je poraba v prostem teku inverterja 1,1 A. No ja, to ni tako malo, spet po drugi strani pa recimo temu 15W, to je kar normalno in ne vem koliko boljših obstaja! Potem sledi priklop 100W žarnice, seveda sveti brez težav, tok pa skoči skoraj na 10 A. Zelo sem zadovoljen! Vklopim vrtalko, dela kot nič. Vklopim malo fleksarco, dela kot nič. Malo me ima, da priklopim original bojler na barki. Na grelcu piše 1200W, jah nič, poskusim! Priklopim stikalo bojlerja, napetost se na števcu sesede pod 200V, vendar že v sekundi je nazaj na 220V, ne more pa na 235V, kar je nekako normalno za ta inverter... Bojler greje, tok ki teče iz akujev pa dosega vrednosti med 115 in 120 A. napetost akujev pade na 11.9V kar ni slabo glede na divjo porabo! Tako pustim 10 minut, nobene napake, inverter pa je kar za 20% preobremenjen glede na tovarniške podatke!!! Poskusim še sesalec, ki je doma metal ven... Takoj skoči in nobenih problemov! Naslednji vikend sem si prinesel še drugi sesalec, tokrat 1600W, samo da preizkusim! Normalno ga zažene, ne javi napake!!! Napetost se seveda sesede na 180V, vendar pa zraste takoj nazaj na okrog 230V, poraba toka med sesanjem pa je nekje dobrih 100A.
Upam, da ni prenadolgo napisano in da ni predolgočasno. Sem poskusil napisati malo smešno, da bo sploh kdo prebral.
Zaključek? Ni nujno, da je poceni kitajček slab, tale je z minimalno predelavo postal vrhunski!!!