Stran 1 od 2

Priprava barke na oceansko plovbo

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 14:15
Napisal/-a evovii
Evo malo odpiram temo, da se razpišete. Malo gledam jadrnice po oglasnikih in me moti, ker ni možnosti izbire kategorije območja plovbe. oz. tega podatka največkrat nihče ne navaja. Me pa tudi zanima kako bi pripravili klasično barko na takšen podvig predvsem kar se tiče ojačitev. Npr eno Elanko, ki je bolj namenjena za plovbo po jadranu pripravit, da bo kos oceanu.

Zanimivo, da Hanse oglašuje model 315 kot prvo barko, te velikosti A kategorije.

http://www.windcrafthanse.com/hanse-315/

The Hanse 315 is the first in her size to receive CE category A.

Ajde zdaj pa se razpišite :)

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 14:29
Napisal/-a EDO
Barka mora bit projektirana za A klaso - oceansko plovbo. To pomeni, da je konstrukcijsko dimenzionirana tako, da zdrži obremenitve, ki so za takšno plovbo predvidene. To preverja npr. Loyd Register ali Bureau Veritas ali tisti, ki pač gradnjo nadzira - običajno se nadzira prototip, če gre za serijske barke. Ladjedelnica pa se obvezuje, da so vse naslednje ponovitve zgrajene enako.
To še ne pomeni, da lahko greš s takšno barko na ocean. Da lahko greš na ocean potrebuješ še obvezno opremo, ki sodi zraven k registraciji za oceansko plovbo.
Predelat barko, ki ni v startu predvidena za A klaso po mojem ni tako enostavno. Po isti logiki bi morala biti izdelana dokumentacija za ojačitve, ki bi spet morala biti potrjena od npr. Loyda in potem še nadzirana izvedba.
Če je temu tako, dvomim, da se to splača. Brez tega pa dvomim, da bi jo lahko tudi registriral na LK tudi, če bi imel vso potrebno dodatno opremo.
Kako pa je s kontrolo vsega skupaj na morju bi verjetno kdo od oceanskih morjeplovcev več vedel.
Recimo, da se prikolovratiš do Gibraltarja in nadaljuješ do Kanarskih in ti tam ob prijavi pogledajo papirje in ugotovijo, da barka ni registrirana za oceansko plovbo - kaj potem?

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 16:19
Napisal/-a mak
Kako so se pa potem z raznimi lupinicami (da ne govorim o raznih kon-tiki splavih iz pivskih konzerv ipd.) vozili po Atlantiku? Čisto resno sprašujem. Kdo ti lahko prepove plovbo in kako?

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 16:22
Napisal/-a EDO
No, saj to tudi meni ni jasno.

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 16:27
Napisal/-a blisk
A ni Šterk predelal 19ke za prvi krog okoli sveta?

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 17:14
Napisal/-a H2O
mak napisal/-a:Kako so se pa potem z raznimi lupinicami (da ne govorim o raznih kon-tiki splavih iz pivskih konzerv ipd.) vozili po Atlantiku? Čisto resno sprašujem. Kdo ti lahko prepove plovbo in kako?


Obalna straža lahko gladko prepove plovbo po oceanu bedakom, ki izzivajo srečo z raznimi lupinicami in kon-tiki splavi iz pivskih konzerv.

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 17:29
Napisal/-a Grega295
Ko smo lani z Miranom pluli po Karibih je bilo eno od ključnih spoznanj, da na suverenost barke zelo vpliva njena masa - Y40 ima nekaj čez 7 ton, moja 31 čeveljska Elanka pa kake 2,5. Pihalo je cel čas med 25-35 vozlov in valovi v povprečju kake 4 m, ampak Y-40 je bila povsem suverena. Z mojo si plovbo v takem težko predstavljam; saj ne, da bi se kar takoj potopil, ampak udobje bi bilo pa nikakvo do amena. Iti s 31 čevejsko Hanse prek oceana - ne hvala, ne glede na to kako je deklarirana.

Eno so dosežki Alija Ulage in Šterka, ampak na to je treba gledati kot na vrhunski šport. Pluli so sami, z nič udobja, vse je bilo podvrženo cilju. To nima nič skupnega z nekim "normalnim" jadranjem, ki ga lahko izkusiš na 40+ čeveljski barki (bigger is better).

Strukturne ojačitve 30 čeveljske barke - tudi o tem sem že razmišljal. Najdeš enega navtičnega arhitekta; če mu poveš s tistim žarom v očeh, da boš šel prek oceana, se po moje celo za dobro ceno zmeniš in ti zriše, kje nareiti ojačitve. Potem nabava materala, zavihat rokave, za pomoč si najti še kakega plastičarja in imaš kako 2 mesečno zabavo z epoksijem. Za športni dosežek - go for it; za kaj bolj normalnega pa raje na Mornar.net in nastaviti : večje od 12m in sortiraj po ceni.

PS. Če že mal sanjamo, moja izbira bi bila kaka tale: http://www.mornar.net/view/ad.asp?ID=200182 . Grda k svina, ampak težka in primerna za težka morja. Pa se seveda še vsa potrebna oprema ji najbrž manjka, ampak za ene 10-15k dobiš še vse to (radar, AIS, vetrna turbina, splav itd.).

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 19:09
Napisal/-a evovii
Moja je očitno dobro ojačana. Dobrih 8m pa čez 4tone..... uglavnem z materijalom niso sparal :D

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 20:41
Napisal/-a EDO
Ti greš lahko v boj z ledenimi gorami - imaš A+ klaso :wink: Samo Chuck Noris ima še višjo A++++++++++++++.

Objavljeno: Sr Apr 13, 2016 20:57
Napisal/-a Rok-11
Nimam sicer izkušenj iz prve roke - a verjamem da je glavni komplikator tu zavarovalnica.
Če se potopiš na oceanu in nimaš vsega po (njihovih) pravilih, verjetno ostaneš brez zavarovanja oz. denarja, če ti že življenje ostane...

Tako razmišljam na osnovi videnega v dokumentarcih in prebranega v knjigah - in klepeta z znanci, ki so prejadrali oceane.
Po oceanih plovejo takšni škafi in podrtije, da si mi verjetno v njih ne bi upali niti od Istre do Benetk.
Obalna straža ti sicer lahko prepove izplutje, a ljudje se tudi izmuznejo. V mednarodnih vodah, pa ti nihče nima pravice nič prepovedovati.

Zato mislim, da je vse skupaj bolj administrativni mišmaš za birokrate - jadralci pa gredo in jadrajo v tistem kar pač imajo na razpolago.

Redkokatera barka je tako slabo grajen, da na bi zdržala normalnega oceanskega jadranja - res pa mislim da jih je več, ki niso grajene ravno za viharje v "roaring forties" in "screaming fifties". Za tja pa najbrž res potrebuješ trdnejše plovilo.

Objavljeno: Če Apr 14, 2016 13:34
Napisal/-a Rok-11
Primer "oceanske" barke:

http://www.guidosailing.com/carpe-diem/

gre za Bavario 32 Holiday, čisto regularno barko iz proizvodnje, staro cca 15 let, ko je plula čez Atlantik v obe smeri.
Nobenih strukturnih predelav, le dodatna oprema in nekaj sprememb na jamboru oz. rigu.

Gre za čezoceansko pot Guida D. iz Nemčije, pred cca 2-4 leti.

Objavljeno: Če Apr 14, 2016 18:02
Napisal/-a EDO
Tega švabota Guidota sem spremljal.
Tukaj je en njegov filmček o Bavariah in skepsah glede kvalitete teh bark.
Komentarji so v nemščini ampak mislim, da bo večina razumela za kaj gre.
Že v naprej povem, da bo Marchi zelo vesel :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=myMQxngr03w

Objavljeno: Če Apr 14, 2016 19:05
Napisal/-a wituri

Objavljeno: To Apr 26, 2016 16:35
Napisal/-a H2O
mak napisal/-a:Kako so se pa potem z raznimi lupinicami (da ne govorim o raznih kon-tiki splavih iz pivskih konzerv ipd.) vozili po Atlantiku? Čisto resno sprašujem. Kdo ti lahko prepove plovbo in kako?

http://www.24ur.com/novice/svet/pustolovca-ki-je-z-napihljivim-hrckovim-kolesom-nameraval-s-floride-na-bermude-iz-vode-pospremila-obalna-straza.html

Objavljeno: Če Apr 28, 2016 21:28
Napisal/-a kok-pit?
Za jadrnice ne vem. Sem pa za trawlerje poizvedel, da je ena od zahtevanih stvari za Class ¨A¨ najmanj trije izhodi iz podpalubja (vključno motorni prostor)