H2O napisal/-a:Ne vem ker sistem. Tovarniško vgrajen Raymarine avtopilot na 10 let starem Azimutu 50 in Atlantisu 54. Pa na Azimutu S6 je bila ista pašta. Nej Nikola T pove, on bo zihr vedu. Sej lahko, da imava oba prav
Večja plovila, ki uporabljajo CR (constant Running) črpalke ni možno upravljati ročno dokler ne izklopiš AP! Primer H2Ojevih bark.
Plovila s klasično hidravlično črpalko v kolikor imajo vgrajen majhen cilinder na krmilu in relativno veliko črpalko na krmilu - volanu lahko za nekaj trenutkov celo malce spremeniš smer. Pri sodobnih giro kompasih in ob vgrajenem senzorju pozicije krmila AP reagira tako hitro, da v manj kot 100msek začne popravljati smer in ročno upravljanje krmila ni možno!
Plovila z vgrajenimi mehanskimi pogoni linear drive s sklopko NI možno pod nobenim pogojem upravljati krmila ročno niti za milimeter dokler AP ni izklopljen. AP računalnik upravlja z električno sklopko pogona in dokler ta ne spusti je krmilo togo in ga ne moreš premakniti.
Za pomožne linearne pogone katere se natakne na krmilo logično, da ga je potrebno fizično sneti s krmila, da bi prevzel krmilo. Prav tako je potrebno ročno odpreti sklopko na volanskem pogonu, da bi skiper lahko prevzel upravljanje plovila.
Da povzamem, Sprememba smeri je bila možna zgolj pri starejših AP, ki so zelo počasi reagirali in obenem črpalka avtopilota ni bila pravilno dimenzionirana na hidravlični krmilni sistem plovila. Če plovilo dobro uboga krmilo-volan kljub delujočem AP je to prvi znak, da je hidravlična črpalka avtopilota pod-dimenzionirana!