Masti
Moderatorji: moderator2, moderator
Masti
Ker je na forumu takšno zatišje, da se do LJ slišijo škržatje iz Poreča, pa dajmo malo o masteh.
Pa začnimo.
-kdaj lahko uporabimo GRAFITNO mast (recimo po osnovi litijevo), in kdaj je njena uporaba strogo odsvetovana?
Mešalec za beton bi Vi namazali s katero mastjo?
Ali bi zobovje na bobnu namastili? Vpenjalni ležaj (tisti na vrhu), bi vzeli katero mast?
Prosim tudi za tehnične obrazložlitve.
Pa se malo razpišimo....
Pa začnimo.
-kdaj lahko uporabimo GRAFITNO mast (recimo po osnovi litijevo), in kdaj je njena uporaba strogo odsvetovana?
Mešalec za beton bi Vi namazali s katero mastjo?
Ali bi zobovje na bobnu namastili? Vpenjalni ležaj (tisti na vrhu), bi vzeli katero mast?
Prosim tudi za tehnične obrazložlitve.
Pa se malo razpišimo....
Hvala na razumevanju
Re: Masti
Grafitna mast je elektro prevodna in kolikor vem je dobra le na visokotemperaturnih elementih, da glih ne zapikajo med sabo, ko mast steče dol. Podobno kot bakrena mast pri avtomobilskih kolesih in zavorah.
Za profi mešalc bi bila zelo primerna mast Nils White Star, ki je namenjena počasi vrtečim vretenom izpostavljenim vremenskim pogojem. Mi jo uporabljamo točno za to in se dobro obnese. Glavne lastnosti? Deluje. https://www.nils.eu/en/prodotti/white-star/
Za tiste mešalce, ki se uporabljajo vsake kvatre, za lastno uporabo je pa še navaden loj dovolj dober.
Za profi mešalc bi bila zelo primerna mast Nils White Star, ki je namenjena počasi vrtečim vretenom izpostavljenim vremenskim pogojem. Mi jo uporabljamo točno za to in se dobro obnese. Glavne lastnosti? Deluje. https://www.nils.eu/en/prodotti/white-star/
Za tiste mešalce, ki se uporabljajo vsake kvatre, za lastno uporabo je pa še navaden loj dovolj dober.
Re: Masti
Za mešalec je bolje olje. Na mast se prime pesek in potem...
Re: Masti
Na grafitno naj se nebo toliko prijemal prah...
Kaj pa zobovje, ki je izpostavljeno prahu? Serviser za kosilnice mi vedno reče, da boh ne daj, da naoljiš tiste zobnike v kolesu ( odgonske), pa edina razlaga, ki mi je logična je to, da se ne prijemlje svinjarija na zobovje...
Pa še ena kost: mažete vijake na platiščih avtomobilov?
Jaz jih, ampak potem je nujno, da zadevo menjate sami doma, ker v nasportnem primeru, vam bom vulkanizer pretegnil vse vijake...
Ali je 12kg na mastnem vijaku enako kot 12kg na suhem vijaku? (Kg kot enota navora)? Recimo da je enako, ampak koliko se zmanjša sila lepenja?
Kaj pa zobovje, ki je izpostavljeno prahu? Serviser za kosilnice mi vedno reče, da boh ne daj, da naoljiš tiste zobnike v kolesu ( odgonske), pa edina razlaga, ki mi je logična je to, da se ne prijemlje svinjarija na zobovje...
Pa še ena kost: mažete vijake na platiščih avtomobilov?
Jaz jih, ampak potem je nujno, da zadevo menjate sami doma, ker v nasportnem primeru, vam bom vulkanizer pretegnil vse vijake...
Ali je 12kg na mastnem vijaku enako kot 12kg na suhem vijaku? (Kg kot enota navora)? Recimo da je enako, ampak koliko se zmanjša sila lepenja?
Hvala na razumevanju
Re: Masti
Če zateguješ z moment ključem mora biti vijak namazan z oljem. Okrog koles avtomobila se maže z bakreno mastjo.
Tista o pesku, olju in mastjo je realna.
Kaj pa če te kritične dele namažeš z sprejem za verige gorskih koles, krosarjev...?
Tista o pesku, olju in mastjo je realna.
Kaj pa če te kritične dele namažeš z sprejem za verige gorskih koles, krosarjev...?
Re: Masti
No, to pa je iskana informacija....
Ker menjam doma, imam vse dobro podmazano ( ni bakrena, ampak kronsko olje), ker se tudi lepo odtegne ko je potreba po menjavi.
Nisem športni voznik, zato dvomom, da se mi kdaj pesto tako pregreje, da bi zapeklo olje.
Ker menjam doma, imam vse dobro podmazano ( ni bakrena, ampak kronsko olje), ker se tudi lepo odtegne ko je potreba po menjavi.
Nisem športni voznik, zato dvomom, da se mi kdaj pesto tako pregreje, da bi zapeklo olje.
Hvala na razumevanju
Re: Masti
Za mešalec je dobra vsaka mast, še na suho dobr laufa. 
Vijakov na avtu jaz ne mažem, uporabljam pa bakreno mast na stičnih površinah, da ne zapika. Zategujem tudi ne na moment ampak kolkr na roke gre. Za pretegnt kolesni vijak bi rabil ene 2m vzvod.

Vijakov na avtu jaz ne mažem, uporabljam pa bakreno mast na stičnih površinah, da ne zapika. Zategujem tudi ne na moment ampak kolkr na roke gre. Za pretegnt kolesni vijak bi rabil ene 2m vzvod.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Masti
AEgir napisal/-a: Za pretegnt kolesni vijak bi rabil ene 2m vzvod.
Tu je problem konus in ne steblo vijaka. Vijak in platišče imata med steblom in matico konus, ki skrbi za varovanje vijačne zveze. Ko enkrat preveč zategneš uničiš tolerance tega konusa in ne prime več in zato je treba zategovat po pameti ali z moment ključem. Ob uporabi le tega je treba vijak namazat z bakreno mastjo, ker drugače ni nič od natančnega momenta.
Večina zateguje brez moment ključa in večini drži.
Re: Masti
To je narejeno za budale katerih član sem tudi jaz.
S tadolgo račno kolkr da roka in to je to. Če aluminijastih kolesnih matic ne uničim tako, tudi jeklenih ne bom.
Sicer se kolesnih vijakov ne maže, momenti so izrecno navedeni za nepodmazane vijake.
Kar se pa masti tiče, imam z različnimi opravka ampak nekako najbolj pri srcu mi je gradacija EP0. Če nebi bila tako zanič, bi si še zobe pral z njo.

S tadolgo račno kolkr da roka in to je to. Če aluminijastih kolesnih matic ne uničim tako, tudi jeklenih ne bom.
Sicer se kolesnih vijakov ne maže, momenti so izrecno navedeni za nepodmazane vijake.
Kar se pa masti tiče, imam z različnimi opravka ampak nekako najbolj pri srcu mi je gradacija EP0. Če nebi bila tako zanič, bi si še zobe pral z njo.

Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov