Odprto območje plovbe - registracija
Moderatorji: moderator2, moderator, pajer1
Odprto območje plovbe - registracija
Tisti ki plujete v Grčijo ali na Sicilijo, imate narejeno registracijo za odprto območje plovbe, ali se odpravite tja kar z registracijo za obalno območje?
Je kdo delal registracijo za odprto območje?
Vprašal sem že, kako je s splavom, če imaš npr. splav za 6 ljudi, potem lahko barko registriraš za 6.
Vidim da je treba imeti tudi tole:
pritrjen, osvetljen in kompenziran magnetni kompas s tabelo deviacij
Je kdo sam delal tabelo deviacij?
Teoretično ni težave, navodila so tu, me pa zanimajo praktične izkušnje..
http://www.selfmadesailor.com/index.htm ... ting.htm&2
Je kdo delal registracijo za odprto območje?
Vprašal sem že, kako je s splavom, če imaš npr. splav za 6 ljudi, potem lahko barko registriraš za 6.
Vidim da je treba imeti tudi tole:
pritrjen, osvetljen in kompenziran magnetni kompas s tabelo deviacij
Je kdo sam delal tabelo deviacij?
Teoretično ni težave, navodila so tu, me pa zanimajo praktične izkušnje..
http://www.selfmadesailor.com/index.htm ... ting.htm&2
@Al je napisal...
...
Splav: kupuj takega,kolikor oseb boš prevažal in ne na "zalogo".[/quote]
A ni to veljalo včasih? Po moje imaš danes komot rešilni splav za 6 oseb, čeprav so na taki poti recimo samo štirje? Danes imajo rešilni splavi nekakšne ¨vodne komore¨ spodaj, da ga pomagajo stabilizirati.
Če sem v zmoti, naj me kdo popravi prosim. (razmišljam samo za razmerje 6/4)
Ker gre za resno stvar, bi prosil za odgovor poznavalca(ev), ne ugibanja. Hvala!
...
Splav: kupuj takega,kolikor oseb boš prevažal in ne na "zalogo".[/quote]
A ni to veljalo včasih? Po moje imaš danes komot rešilni splav za 6 oseb, čeprav so na taki poti recimo samo štirje? Danes imajo rešilni splavi nekakšne ¨vodne komore¨ spodaj, da ga pomagajo stabilizirati.
Če sem v zmoti, naj me kdo popravi prosim. (razmišljam samo za razmerje 6/4)
Ker gre za resno stvar, bi prosil za odgovor poznavalca(ev), ne ugibanja. Hvala!
Heron je registriran za A območje (oceanska plovba).
Pri prvem poizkusu me ni spustil skozi, ker nisem še imel sekstanta, ki je še vedno obvezen. Ni pa ga traba znati uporabljati, niti ni nujno, da imaš na barki tabele, brez katerih ga itak ne moreš uporabljati.
Ko sem vprašal kje v Sloveniji se to da kupit mi je rekel, da se ne da, ampak rabim ga pa vseeno. Enako je bilo z nekimi oranžnimi dimnimi rakerami, ki se bi morale same sprožit.
Sekstant sem naročil o internetu in kasneje še enkrat registriral. Za rakete je pa priznal, da če jih doma mi mogoče kupit in jih po internetu ne moreš naročit (pirotehnike iz Uk ali USA ne pošiljajo) mi bo potrdil tudi brez tega.
Glede splava: meni je pogledal skozi prste. Imam splav za 8 a mi je vpisal registracijo za 12 oseb - po mojem zato, ker je vedel, da je to važno glede Hrvatov (popis oseb), ki je takrat še veljal.
Zdaj to pri Hrvatih ni več omejitev in če bi še enkrat registriral bi verjetno registriral na manj - recimo na 8.
Deviacijske tabele: Moraš jih imeti, ne piše pa kako natančne morajo biti.
Narediš jih enostavno in hitro. Voziš v glavne smeri po GPSu in gledaš koliko kaže kompas in to razliko napišeš v eno tabelico. Pa si neredil.
Pri prvem poizkusu me ni spustil skozi, ker nisem še imel sekstanta, ki je še vedno obvezen. Ni pa ga traba znati uporabljati, niti ni nujno, da imaš na barki tabele, brez katerih ga itak ne moreš uporabljati.
Ko sem vprašal kje v Sloveniji se to da kupit mi je rekel, da se ne da, ampak rabim ga pa vseeno. Enako je bilo z nekimi oranžnimi dimnimi rakerami, ki se bi morale same sprožit.
Sekstant sem naročil o internetu in kasneje še enkrat registriral. Za rakete je pa priznal, da če jih doma mi mogoče kupit in jih po internetu ne moreš naročit (pirotehnike iz Uk ali USA ne pošiljajo) mi bo potrdil tudi brez tega.
Glede splava: meni je pogledal skozi prste. Imam splav za 8 a mi je vpisal registracijo za 12 oseb - po mojem zato, ker je vedel, da je to važno glede Hrvatov (popis oseb), ki je takrat še veljal.
Zdaj to pri Hrvatih ni več omejitev in če bi še enkrat registriral bi verjetno registriral na manj - recimo na 8.
Deviacijske tabele: Moraš jih imeti, ne piše pa kako natančne morajo biti.
Narediš jih enostavno in hitro. Voziš v glavne smeri po GPSu in gledaš koliko kaže kompas in to razliko napišeš v eno tabelico. Pa si neredil.
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
heron napisal/-a:Heron je registriran za A območje (oceanska plovba).
Pri prvem poizkusu me ni spustil skozi, ker nisem še imel sekstanta, ki je še vedno obvezen. Ni pa ga traba znati uporabljati, niti ni nujno, da imaš na barki tabele, brez katerih ga itak ne moreš uporabljati.
Deviacijske tabele: Moraš jih imeti, ne piše pa kako natančne morajo biti.
Narediš jih enostavno in hitro. Voziš v glavne smeri po GPSu in gledaš koliko kaže kompas in to razliko napišeš v eno tabelico. Pa si neredil.
Heron, hvala za informacije. Saj sem mislil narediti tabele, tako kot si predlagal, pa nisem bil prepričan če jim bo to dovolj.
Kar se pa sekstanta tiče, ne vem če si kdaj poskusil, ampak geografsko dolžino lahko določiš tudi brez tablic, potrebuješ le sekstant in točno uro. S sekstantom določiš ladijsko "poldne", tako da ugotoviš ob katerih dveh urah je sonce enako stopinj nad obzorjem. Na sredi tega časa je potem ladijsko "poldne", čas ko je sonce v zenitu. Če imaš uro, ki ti kaže točen čas (in veš v kateri časovni coni je ta čas), lahko izračunaš, kakšna je razlika med poldnevom na 0 poldnevniku in poldnevom na ladji. In ko dobiš razliko v minutah, pomeni vsake 4 minute razlike, eno stopinjo na karti..
Jaz sem to naredil celo brez sekstanta, s šestilom za merjenje razdalj. In rezultat je bil kar dober, samo za kakih 20 milj sem zgrešil..
Kar se pa tiče širine, to je pa druga pesem. Tam itak potrebuješ vsaj dva astronomska objekta istočasno, da lahko ugotoviš pozicijo. Recimo luno in sonce ali pa luno in venero, to je najbolj pogosto. Ko sem plul s Čigro preko luže, sem se naučil dela s sekstantom in bilo mi je v zabavo vsak dan izračunavati pozicijo. Nisem pa uporabljal tablic, ampak sem kote vrgel v računalnik, ki je izračunal pozicijo. In na koncu sem pozicije zadeval na miljo natančno.
Glede opreme čolna za odprto morje so podatki tukaj: http://www.up.gov.si/si/storitve/vpis_c ... o_obmocje/ in moraš imeti ob pregledu vse to na barki, vse mora delovati (vključno z lučmi na baterije) in roki raket, bakel, rečilnih jopičev in splava ne smejo biti pretečeni. Vsaj pri meni je bilo tako ob podaljšanju registracije.
Pri odklonih magnetnega kompasa moraš kompas uravnotežiti (skalibrirati) če je odklon večji od mislim da 10 stopinj.
Sekstant na barki je ob vsej elektroniki zares le še nekakšna relikvija.
Ko ti z barke na morju uspe s sekstantom izmeriti pozicijo z manj kot 20 milj napake, si že zelo dobro izurjen, ali pa je bilo morje čisto gladko in si imel zraven še nekaj sreče . Na ladjah so meritve bistveno lažje, ker se ne guncajo tako kot barke.
Ne predstavljam si, kako na odprtem morju s šestilom izmeriš geografsko dolžino??
Za meritev geografske širine zadošča sonce, sekstant in jasen dan, ko s sekstantom lahko tudi brez ure na podlagi večih zaporednih meritev ugotoviš g. širino s pomočjo kota sonca v najvišji točki na dotični dan nad obzorjem. Vedeti moraš datum, ostalo pa si lahko izračunaš tudi brez tablic. Vpadni kot sonca nad obzorjem se na severni polobli med 21 decembrom in 21 junijem - v približno 183 dneh - enakomerno poveča za približno 47 stopinj, v drugi polovici leta pa enako zmanjša. Iz teh podatkov in datuma si lahko vsakdo sam izračuna, kakšen bi moral biti vpadni kot sonca opoldne na določen datum. To pravilo je malo drugačno v pasu med povratnikoma.
Ob enakonočju (21 marec in 23 september) je tvoja izmerjena geografska širina enaka razliki med 90 stopinj in vpadnim kotom sonca v najvišji točki nad obzorjem.
To vse so približki, a napaka je manjša, kot tista, ki nastane zaradi nenatančnosti pri ročnem merjenju s sekstantom na barki.
Poskušal sem poenostaviti, a mi morda ni uspelo .
Pri odklonih magnetnega kompasa moraš kompas uravnotežiti (skalibrirati) če je odklon večji od mislim da 10 stopinj.
Sekstant na barki je ob vsej elektroniki zares le še nekakšna relikvija.
Ko ti z barke na morju uspe s sekstantom izmeriti pozicijo z manj kot 20 milj napake, si že zelo dobro izurjen, ali pa je bilo morje čisto gladko in si imel zraven še nekaj sreče . Na ladjah so meritve bistveno lažje, ker se ne guncajo tako kot barke.
Ne predstavljam si, kako na odprtem morju s šestilom izmeriš geografsko dolžino??
Za meritev geografske širine zadošča sonce, sekstant in jasen dan, ko s sekstantom lahko tudi brez ure na podlagi večih zaporednih meritev ugotoviš g. širino s pomočjo kota sonca v najvišji točki na dotični dan nad obzorjem. Vedeti moraš datum, ostalo pa si lahko izračunaš tudi brez tablic. Vpadni kot sonca nad obzorjem se na severni polobli med 21 decembrom in 21 junijem - v približno 183 dneh - enakomerno poveča za približno 47 stopinj, v drugi polovici leta pa enako zmanjša. Iz teh podatkov in datuma si lahko vsakdo sam izračuna, kakšen bi moral biti vpadni kot sonca opoldne na določen datum. To pravilo je malo drugačno v pasu med povratnikoma.
Ob enakonočju (21 marec in 23 september) je tvoja izmerjena geografska širina enaka razliki med 90 stopinj in vpadnim kotom sonca v najvišji točki nad obzorjem.
To vse so približki, a napaka je manjša, kot tista, ki nastane zaradi nenatančnosti pri ročnem merjenju s sekstantom na barki.
Poskušal sem poenostaviti, a mi morda ni uspelo .
mirante napisal/-a:Glede opreme čolna za odprto morje so podatki tukaj: http://www.up.gov.si/si/storitve/vpis_c ... o_obmocje/ in moraš imeti ob pregledu vse to na barki, vse mora delovati (vključno z lučmi na baterije) in roki raket, bakel, rečilnih jopičev in splava ne smejo biti pretečeni. Vsaj pri meni je bilo tako ob podaljšanju registracije.
Pri odklonih magnetnega kompasa moraš kompas uravnotežiti (skalibrirati) če je odklon večji od mislim da 10 stopinj.
Sekstant na barki je ob vsej elektroniki zares le še nekakšna relikvija.
Ko ti z barke na morju uspe s sekstantom izmeriti pozicijo z manj kot 20 milj napake, si že zelo dobro izurjen, ali pa je bilo morje čisto gladko in si imel zraven še nekaj sreče . Na ladjah so meritve bistveno lažje, ker se ne guncajo tako kot barke.
Ne predstavljam si, kako na odprtem morju s šestilom izmeriš geografsko dolžino??
Miran, najlepša za informacije. Tega z 10 stopinjami nisem vedel.
Kar se pa sekstanta tiče, relikvija gor ali dol, hotel sem se naučiti delati z njim. Tudi malo v čast mojega deda, ki je bil pomorski kapetan stare šole in je med 2 vojno plul v konvojih čez atlantik. In to opravilo mi je postalo tako všeč, da sem vsak dan snemal in snemal, sonce, luno in zvezde. In z drilom pridejo dobri rezultati, samo občutek moraš dobiti. Res je največja težava, ko te valja, da veš v katerem trenutku si ujel zvezdo na horizontu. Ampak verjemi, gre. Ja, Čigra je bila velika barka, predvsem pa težka 50 ton, in gotovo bi na majhni barki bilo to težje.
Tu si lahko pogledate, kako sem delal meritve.
https://www.youtube.com/watch?v=0ih8xOg ... e=youtu.be
Tisto s šestilom, morda smo imeli srečo? Poskusili smo samo enkrat, res pa je bilo nekoliko manj valov. Še največja težava je bila, da ne moreš gledat v sonce. Tako smo nekako zimprovizirali z enim od rezervnih stekelc od sekstanta in smo gledali v sonce. Žal nimam slike te mojstrovine.
Še nekaj informacij okoli te registracije.
Sedaj sem odkril, da morajo imeti rešilni jopiči plovnost 275 N. Kar je cela j..., saj je take težko najti, če seveda ne izbereš samonapihljivih (ki pa so primerno dragi). Moji samonapihljivi so 150 N, običajni pa 100 N.
Mimogrede, že pri obalni plovbi morajo biti jopiči 150 N in ne 100 N, kot jih ima večina. Očitno pa tu pogledajo skozi prste.
Sedaj sem odkril, da morajo imeti rešilni jopiči plovnost 275 N. Kar je cela j..., saj je take težko najti, če seveda ne izbereš samonapihljivih (ki pa so primerno dragi). Moji samonapihljivi so 150 N, običajni pa 100 N.
Mimogrede, že pri obalni plovbi morajo biti jopiči 150 N in ne 100 N, kot jih ima večina. Očitno pa tu pogledajo skozi prste.
Jaz sem to tudi "odkril" prejšnji petek ob podaljšanju registracije.
V 12 letih noben ni delal problema okoli tega zdaj pa naenkrat....
Imam še dva samonapihljiva po 150N ampak, kot si napisal tudi to ni zadosti - no, pogojno je rekel uradnik. Saj vem, da je varnost na prvem mestu ampak....
Barko sem sedaj registriral za 6 oseb. Sva se zmenila, da bom nabavil še enega samonapihljivega za 150N in 3 kose 275N pa je pokimal.
Rezultat je ta, da bom kmalu bom dal oglas, da prodajam 10 rešilnih jopičev plovnosti 100N. Morda bom dobil za 1/2 enega 275N samonapihljivega
V 12 letih noben ni delal problema okoli tega zdaj pa naenkrat....
Imam še dva samonapihljiva po 150N ampak, kot si napisal tudi to ni zadosti - no, pogojno je rekel uradnik. Saj vem, da je varnost na prvem mestu ampak....
Barko sem sedaj registriral za 6 oseb. Sva se zmenila, da bom nabavil še enega samonapihljivega za 150N in 3 kose 275N pa je pokimal.
Rezultat je ta, da bom kmalu bom dal oglas, da prodajam 10 rešilnih jopičev plovnosti 100N. Morda bom dobil za 1/2 enega 275N samonapihljivega
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Glede sekstanta in tablic
Ali ne bi bilo v današnjih časih normalno, da se dobijo astronomske tablice za na računalnik ali pa celo za na smartphone? Ali jih je res treba natisniti na papir?
EDO napisal/-a:bom kmalu bom dal oglas, da prodajam 10 rešilnih jopičev plovnosti 100N. Morda bom dobil za 1/2 enega 275N samonapihljivega
Ravno danes so poslali tole reklamo:
https://www.svb24.com/en/category/safety-life-jackets-automatic-life-jackets-seatec-life-jackets.html
Razmišljam, da bi jih nekaj zamenjal. Se dobi kje bolj ugodno?
Dvomim. Meni so tudi to poslali. Jaz že nekaj dni brskam pa ne najdem nič bolj ugodno. Gledal sem to opcijo:
https://www.svb24.com/en/seatec-x-advan ... t-set.html
se pravi par jopičev 275N za 340 EUR. Samo ni mi všeč, da nima sprayhooda - je samo opcija. Koliko stane sprayhood in ali se ga da sploh naročit pa ne piše.
Najbrž se bom odločil za tega:
https://www.svb24.com/en/marinepool-iso ... acket.html
Baje se je na testih pokazal kot eden najboljših v tej kategoriji.
https://www.svb24.com/en/seatec-x-advan ... t-set.html
se pravi par jopičev 275N za 340 EUR. Samo ni mi všeč, da nima sprayhooda - je samo opcija. Koliko stane sprayhood in ali se ga da sploh naročit pa ne piše.
Najbrž se bom odločil za tega:
https://www.svb24.com/en/marinepool-iso ... acket.html
Baje se je na testih pokazal kot eden najboljših v tej kategoriji.
Tukaj imajo 2 za 199 Eur, poštnina pa je dražja, stane 25 eur.
http://www.compass24.de/sicherheit/rett ... =zQ5KmvjrH
Ker imam splav za 6 oseb, bi imel barko registrirano samo za 6 oseb. V takem primeru bi kupil 4 take, in dva boljša...
Še vedno bo to 800 eur. Bemti birokratom..
http://www.compass24.de/sicherheit/rett ... =zQ5KmvjrH
Ker imam splav za 6 oseb, bi imel barko registrirano samo za 6 oseb. V takem primeru bi kupil 4 take, in dva boljša...
Še vedno bo to 800 eur. Bemti birokratom..
http://www.marinastores.hr/product/315- ... so-12402-2
ne vem če je to to?
na zg sejmu je bil še 20% popust
ne vem če je to to?
na zg sejmu je bil še 20% popust
presenetljivo dobro ceno ima ta http://www.ems-marine.com/ ki je drugače najdražji v avstriji, ima zastopnika v slo http://www.navtikasport.com/index.php
verjetno se da še kaj znižat...
verjetno se da še kaj znižat...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov