Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Moderatorji: moderator2, moderator, pajer1
Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Nameravam zamenjati jadrnico in kupiti večjo. V Italiji in na Hrvaškem imam ogledane tri rabljene barke.
Pri eni je lastnik Švicar, barka pa je registrirana v ZDA (Delavare), pri drugi je lastnik hrvaška firma in je registrirana na Hrvaškem, pri tretji pa je lastnik Avstralec in je registrirana na Hrvaškem.
DDV pri nobeni od bark ni bil plačan.
Na kapitaniji so mi rekli, da med drugimi dokumenti za registracijo v Sloveniji potrebujem dokazilo o plačanem DDV in v prvem primeru tudi carinsko deklaracijo o plačani carini v EU.
Davčne stopnje so različne v Italiji , na Hrvaškem in v Sloveniji.
Ali kdo med morjeplovci ve oz. ima izkušnje, kolikšna je carinska stopnja v Sloveniji in kolikšen je davek za rabljena plovila, ter kakšne so takse agentov, ki to uredijo.
Ali je nakup barke bolje narediti v Italiji oz. na Hrvaškem in tam plačati davke in dajatve? Ali pa se to morda bolj splača storiti v Sloveniji?
Pri eni je lastnik Švicar, barka pa je registrirana v ZDA (Delavare), pri drugi je lastnik hrvaška firma in je registrirana na Hrvaškem, pri tretji pa je lastnik Avstralec in je registrirana na Hrvaškem.
DDV pri nobeni od bark ni bil plačan.
Na kapitaniji so mi rekli, da med drugimi dokumenti za registracijo v Sloveniji potrebujem dokazilo o plačanem DDV in v prvem primeru tudi carinsko deklaracijo o plačani carini v EU.
Davčne stopnje so različne v Italiji , na Hrvaškem in v Sloveniji.
Ali kdo med morjeplovci ve oz. ima izkušnje, kolikšna je carinska stopnja v Sloveniji in kolikšen je davek za rabljena plovila, ter kakšne so takse agentov, ki to uredijo.
Ali je nakup barke bolje narediti v Italiji oz. na Hrvaškem in tam plačati davke in dajatve? Ali pa se to morda bolj splača storiti v Sloveniji?
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Carinska stopnja za plovila ni visoka (mislim, da je nižja od 5%). DDV je na Hrvaškem 25%, v Sloveniji in Italiji pa 22%.
Meni so pred leti naredili uvoz plovila pri Finingu: https://www.fining.si/. Ne vem pa, če se še ukvarjajo s tem.
Za registracijo boš potreboval original CE certifikat (za barko in za motor). Tisti dve, ki sta registrirani na Hrvaškem, ju najbrž imata (na hrvaški kapetaniji, kjer sta registrirani), za tisto, ki je registrirana v Delawaru pa vprašaj, če ju ima. Če ju nima, ju lahko pridobiš od proizvajalca plovila in motorja, ampak te bo nekaj koštalo. Pa izbris iz Delaware registra tudi.
Meni so pred leti naredili uvoz plovila pri Finingu: https://www.fining.si/. Ne vem pa, če se še ukvarjajo s tem.
Za registracijo boš potreboval original CE certifikat (za barko in za motor). Tisti dve, ki sta registrirani na Hrvaškem, ju najbrž imata (na hrvaški kapetaniji, kjer sta registrirani), za tisto, ki je registrirana v Delawaru pa vprašaj, če ju ima. Če ju nima, ju lahko pridobiš od proizvajalca plovila in motorja, ampak te bo nekaj koštalo. Pa izbris iz Delaware registra tudi.
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Hvala za odgovor.
CE certifikat in izbris obljublja broker, preko katerega se barka prodaja.
Ali ima kdo izkušnje glede plačila DDV za rabljeno plovilo, ali se DDV nujno plača tam, kjer je pogodba sklenjena oz. kjer se plovilo prodaja? Ali pa je morda ceneje in enostavneje, če DDV plačam v SLO?
Ali morda naredim kakšen prekršek, če jadrnico brez davka kupim v Italiji ali na Hrvaškem, z njo prijadram v Slovenijo, odjavim iz prvotnega registra in potem tukaj plačam carino in DDV ter jo registriram? (Razlika v DDV med HR in SLO je 3 % v korist SLO)
CE certifikat in izbris obljublja broker, preko katerega se barka prodaja.
Ali ima kdo izkušnje glede plačila DDV za rabljeno plovilo, ali se DDV nujno plača tam, kjer je pogodba sklenjena oz. kjer se plovilo prodaja? Ali pa je morda ceneje in enostavneje, če DDV plačam v SLO?
Ali morda naredim kakšen prekršek, če jadrnico brez davka kupim v Italiji ali na Hrvaškem, z njo prijadram v Slovenijo, odjavim iz prvotnega registra in potem tukaj plačam carino in DDV ter jo registriram? (Razlika v DDV med HR in SLO je 3 % v korist SLO)
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
mirante napisal/-a:Ali ima kdo izkušnje glede plačila DDV za rabljeno plovilo, ali se DDV nujno plača tam, kjer je pogodba sklenjena oz. kjer se plovilo prodaja? Ali pa je morda ceneje in enostavneje, če DDV plačam v SLO?
Vprašaj Fining, če moraš barko pripeljat v Slovenijo, da jo ocariniš in plačaš DDV. Za registracijo ni potrebno, da je barka fizično v Sloveniji. Potrebuješ pa opravljen pregled klasificiranega zavoda (BUREAU VERITAS, RINA ali GERMANISCHER LLOYD): https://enavtika.si/sl/novice/2497-pregled-olna
Pregled stane par sto €.
mirante napisal/-a:Ali morda naredim kakšen prekršek, če jadrnico brez davka kupim v Italiji ali na Hrvaškem, z njo prijadram v Slovenijo, odjavim iz prvotnega registra in potem tukaj plačam carino in DDV ter jo registriram?
Praviloma EU državljani v EU ne smejo upravljati plovil, ki nimajo plačanega DDV. Ne vem pa, ali je pri hrvaški zastavi to razvidno iz vpisnega lista (da DDV ni plačan). Pri ameriški zastavi se to vidi že iz aviona
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
mirante napisal/-a:pri drugi je lastnik hrvaška firma in je registrirana na Hrvaškem
Mislim, da boš pri tej barki moral plačat DDV na Hrvaškem. Razen, če bo kupec slovensko podjetje z identifikacijsko številko za DDV. V tem primeru ne bo treba plačati hrvaškega DDV. Pa carine zanjo po moje tudi ne bo treba plačati in tudi ocariniti je najbrž ne bo potrebno. V vsakem primeru, tudi če jo boš ti kupil od hrvaške firme (s hrvaškim DDV).
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Carina na plovila znasa 1.7%, za plovila ki pa so izdelana v USA, pa je se dodatna carina 25%. Na vse to dodaj se DDV. Barko lahko ocarinis v katerokoli drzavi v EU, mora pa biti barka fizicno prisotna v drzavi kjer se carini. Ocariniti je ne bos mogel brez CE certifikata. Vprasanje ki se tudi poraja je carinska vrednost in ni nujno da ti na carini priznajo znesek napisan na pogodbi oziroma racunu in v tem primeru bos potreboval se sodnega cenilca da ti oceni vrednost. Ce ti kaj pomaga, me lahko kontaktiras na 041/370-078 in ti bolj v detajle objasnim in tudi bse uredim.
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Hvala.
Vse tri barke, ki me zanimajo, so narejene v EU (Beneteau in Grand Soleil), vendar mi je na luški kapitaniji rekel, da bom za tisto, ki je registrirana v ZDA, poleg potrdila o plačanem DDV verjetno potreboval še carinsko deklaracijo in da naj se pozanimam na FURSu.
Vse tri barke, ki me zanimajo, so narejene v EU (Beneteau in Grand Soleil), vendar mi je na luški kapitaniji rekel, da bom za tisto, ki je registrirana v ZDA, poleg potrdila o plačanem DDV verjetno potreboval še carinsko deklaracijo in da naj se pozanimam na FURSu.
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Tista, ki je registrirana v Delaware, je skoraj zagotovo v carinskem skladišču, še posebej, če je v EU več kot 18 mesecev (nima vmesnega izhoda izven voda EU). V tem primeru je zanjo itak potrebno plačati carino in DDV preden sploh sme zapustiti marino. Tu obstajajo sicer še variacije za EU rezidente in nerezidente ampak je v vsakem primeru bistveno dražja in bolj komplicirana varianta kot nakup barke registrirane v EU. Če ni res res vredna nakupa zaradi performans in/ali opreme je no-go po mojem mnenju. Take barke kot rezident niti ne smeš upravljati, lahko pa si na njej kot član posadke.
V primeru barke, kjer je lastnik hrvaška firma ali (katerakoli) fizična oseba, se lahko višjemu DDV izogneš na način, da barko najameš (v primeru firme oz. v primeru FO v spremstvu lastnika, razen če je barka v upravljanju charterja - velja enako kot v primeru firme) in z njo pripluješ v Slovenijo (ali katero mediteransko državo ki ima nižjo stopnjo ali ugodnejše pogoje - Ciper, Malta?), kjer nato urediš kupoprodajno pogodbo in zaključiš posel. Država plačila DDV je tam, kjer se roba v trenutku menjave nahaja, razen v primeru posla med firma - firma, kjer sta obe davčni zavezanki (v tem primeru se DDV plača (prijavi) v državi firme ki kupi). Da bi se v tem primeru izognil plačila DDV pri nas je skoraj nemogoče, je pa v določenih primerih sicer možno, vendar zgolj v primeru precej novih plovil in če bi s takim plovilom opravljal (izključno!) obdavčljivo dejavnost. V takem primeru gre izključno za presojo DDV kontrolorja na FURS. Morda razmisliš o prenosu lastništva in registraciji za recimo eno leto v kakšni bolj "prijazni" EU pomorski deželi, tam pridobiš še T2L in nato prepišeš v naš register, če ti tako ustreza?
V vsakem primeru naj lastnik (FO, Avstralec) najprej poizkusi pridobiti T2L obrazec od carine (odvisno od dokumentacije s katero razpolaga in načina pridobitve) in če ne gre, potem je potreben celoten postopek z davkarijo v izbrani državi (in carino v primeru USA zastave). Sicer mi je pa malo čudno, da ima Avstralec CRO zastavo, razen če je bila barka v charterju. V tem primeru je zgodba enaka kot s hrvaško firmo glede najema in plutja do destinacije. Pazi samo, da je barka registrirana za primerno področje plovbe, da ima urejeno zavarovanje in da ti podelijo primerno pooblastilo.
Ne vem sicer, za kakšen znesek gre, ampak z malo "optimizacije" in telovadbe (ter seveda izdatnega sodelovanja med voljnimi strankami) se lahko hitro prihrani okvirno desetak kiloevrov ali kaj podobnega... Še posebej pri dražjih barkah.
V vsakem primeru predlagam cenitev vrednosti s strani sodno zapriseženega cenilca, ki bo priznana v državi sklenitve posla. Če rabiš, ti lahko posredujem kontakt (primerno zgolj za naš FURS in ne druge davkarije). Tistih nekaj 100 evričev vložka se lahko bogato obrestuje...
Glede na to, da precej pluješ po svetu, pa sem prepričan da poznaš tudi pravila, po kakšnem času izven EU barka izgubi status "blaga Unije"...
V primeru barke, kjer je lastnik hrvaška firma ali (katerakoli) fizična oseba, se lahko višjemu DDV izogneš na način, da barko najameš (v primeru firme oz. v primeru FO v spremstvu lastnika, razen če je barka v upravljanju charterja - velja enako kot v primeru firme) in z njo pripluješ v Slovenijo (ali katero mediteransko državo ki ima nižjo stopnjo ali ugodnejše pogoje - Ciper, Malta?), kjer nato urediš kupoprodajno pogodbo in zaključiš posel. Država plačila DDV je tam, kjer se roba v trenutku menjave nahaja, razen v primeru posla med firma - firma, kjer sta obe davčni zavezanki (v tem primeru se DDV plača (prijavi) v državi firme ki kupi). Da bi se v tem primeru izognil plačila DDV pri nas je skoraj nemogoče, je pa v določenih primerih sicer možno, vendar zgolj v primeru precej novih plovil in če bi s takim plovilom opravljal (izključno!) obdavčljivo dejavnost. V takem primeru gre izključno za presojo DDV kontrolorja na FURS. Morda razmisliš o prenosu lastništva in registraciji za recimo eno leto v kakšni bolj "prijazni" EU pomorski deželi, tam pridobiš še T2L in nato prepišeš v naš register, če ti tako ustreza?
V vsakem primeru naj lastnik (FO, Avstralec) najprej poizkusi pridobiti T2L obrazec od carine (odvisno od dokumentacije s katero razpolaga in načina pridobitve) in če ne gre, potem je potreben celoten postopek z davkarijo v izbrani državi (in carino v primeru USA zastave). Sicer mi je pa malo čudno, da ima Avstralec CRO zastavo, razen če je bila barka v charterju. V tem primeru je zgodba enaka kot s hrvaško firmo glede najema in plutja do destinacije. Pazi samo, da je barka registrirana za primerno področje plovbe, da ima urejeno zavarovanje in da ti podelijo primerno pooblastilo.
Ne vem sicer, za kakšen znesek gre, ampak z malo "optimizacije" in telovadbe (ter seveda izdatnega sodelovanja med voljnimi strankami) se lahko hitro prihrani okvirno desetak kiloevrov ali kaj podobnega... Še posebej pri dražjih barkah.
V vsakem primeru predlagam cenitev vrednosti s strani sodno zapriseženega cenilca, ki bo priznana v državi sklenitve posla. Če rabiš, ti lahko posredujem kontakt (primerno zgolj za naš FURS in ne druge davkarije). Tistih nekaj 100 evričev vložka se lahko bogato obrestuje...
Glede na to, da precej pluješ po svetu, pa sem prepričan da poznaš tudi pravila, po kakšnem času izven EU barka izgubi status "blaga Unije"...
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Glede na to, da precej pluješ po svetu, pa sem prepričan da poznaš tudi pravila, po kakšnem času izven EU barka izgubi status "blaga Unije"...
Ni mi poznano in ne vem, na kaj namiguješ.
Kakšen vpliv naj bi imel ta status na barko registrirano v SLO, ki za več let zapusti EU? Pozitiven ali negativen?
Pri mojih poteh po svetu sem bil na barki pod slovensko zastavo in sem ponekod moral dati barko v marini med mojo odsotnostjo pod "carinski nadzor", ob vrnitvi v SLO pa ni težav.
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Nič ne namigujem.
Obstaja X zapisov, da barka (lahko?) izgubi status EU blaga v prostem pretoku po 3 letih neprekinjene odsotnosti iz EU.
Prebrati se da tudi, da so ta pravila od države do države članice nekoliko različna, vprašanje je tudi, kako striktno se to izvaja.
Sem sedajle nekaj minut iskal po ec.europa.eu pa nisem našel natančne navedbe, sem pa "predmet" podrobno študiral ko sem sam kupoval svojo barko, ti pa vseeno tukaj puščam kratek summary glede VAT statusa bark in problemov, ki (lahko) izhajajo iz tega. Članek je iz 2019, ko je UK še bila del EU zato je del besedila o (potencialni) izgubi VAT statusa še vedno aktualen.
Na kratko, piše da preveri pri svoji carini, kako je s tem v tvoji državi. Sicer ne vem, kako to obravnavajo na Azorih (Portugalska) ob vrnitvi preko Atlantika ali pa v Grčiji/Malti/Italiji, če se vrneš preko Sueza, vsekakor pa je bolje vedeti, kot pa da te preseneti. Italijani znajo biti baje kar pesjanski glede tega, tako vsaj po nekaterih informacijah na forumih.
Glede na to, da nisi imel nobenih težav, sem sklepal, da poznaš situacijo. Francoska Polinezija, Reunion, nekaj ozemelj na Karibih... šteje kot EU teritorij (več tukaj in se lahko tudi na tak način izogneš 3 letnemu time-limitu. Kot že rečeno, z nekaj študija, razmisleka in "kreativnosti" se lahko kar nekaj "prišpara"...
Pa kaj bi ti jaz "predaval"...
Obstaja X zapisov, da barka (lahko?) izgubi status EU blaga v prostem pretoku po 3 letih neprekinjene odsotnosti iz EU.
Prebrati se da tudi, da so ta pravila od države do države članice nekoliko različna, vprašanje je tudi, kako striktno se to izvaja.
Sem sedajle nekaj minut iskal po ec.europa.eu pa nisem našel natančne navedbe, sem pa "predmet" podrobno študiral ko sem sam kupoval svojo barko, ti pa vseeno tukaj puščam kratek summary glede VAT statusa bark in problemov, ki (lahko) izhajajo iz tega. Članek je iz 2019, ko je UK še bila del EU zato je del besedila o (potencialni) izgubi VAT statusa še vedno aktualen.
Na kratko, piše da preveri pri svoji carini, kako je s tem v tvoji državi. Sicer ne vem, kako to obravnavajo na Azorih (Portugalska) ob vrnitvi preko Atlantika ali pa v Grčiji/Malti/Italiji, če se vrneš preko Sueza, vsekakor pa je bolje vedeti, kot pa da te preseneti. Italijani znajo biti baje kar pesjanski glede tega, tako vsaj po nekaterih informacijah na forumih.
Glede na to, da nisi imel nobenih težav, sem sklepal, da poznaš situacijo. Francoska Polinezija, Reunion, nekaj ozemelj na Karibih... šteje kot EU teritorij (več tukaj in se lahko tudi na tak način izogneš 3 letnemu time-limitu. Kot že rečeno, z nekaj študija, razmisleka in "kreativnosti" se lahko kar nekaj "prišpara"...
Pa kaj bi ti jaz "predaval"...
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Status plovila je določen z registracijo.
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Bili so primeri, ko je lastnik plovila po več letih priplul nazaj v EU in je moral PONOVNO plačati DDV. Zakaj in kako je temu tako si bo treba več prebrati v uradnem listu. Zame osebno je to dejansko kraja kajti ko enkrat plačaš dajatve so te plačane ne glede na to kje pluješ. Po logiki je tako, vendar javna uprava ne funkcionira po nobeni zdravi kmečki logiki. Saj vidiš kaj se dogaja ali je potem kaj čudnega?
Lahko povprašam danes mojega prijatelja, navtika, odvetnika, ki je tudi že poskusil obpluti svet pa se mu je zaradi okvare krmila na Karibih spremenil plan. Sedaj se po več letih z drugo barko počasi pripravlja na odhod.
Lahko povprašam danes mojega prijatelja, navtika, odvetnika, ki je tudi že poskusil obpluti svet pa se mu je zaradi okvare krmila na Karibih spremenil plan. Sedaj se po več letih z drugo barko počasi pripravlja na odhod.
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
mirante napisal/-a:Status plovila je določen z registracijo.
Ja, dokler pluješ v EU.
Če zapustiš EU vode v principu barko “izvoziš”.
Nato pa ob vrnitvi nastopijo vsi oni paragrafi, objavljeni na ec.europa.eu.
Menjava lastništva (ne zastave) je že zadosten pogoj za carinski postopek, potem pa “udri”. Po črki zakona…
Če nisi imel težav ob vrnitvi seveda še ne pomeni, da jih ne boš imel kdaj v bodoče. Samo na to sem želel opozoriti tukaj.
Sicer pa, kaj je zdaj? Za katero “ljubico” ti trepeta srce?
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
Ogledanih imam več "ljubic", nimam pa dovolj premoženja za device . Nekaj je tudi snubcev, vse skupaj upočasnjujejo korona-omejitve in strahovi, pogajanja potekajo počasi in na daljavo, kot v časih poštnih kočij.
Ko bo čas, napišem, kako se bo končalo. Takrat bom tudi vedel, ali naj prodam zdajšnjo ljubico.
Glede statusa plovila in davkov, me po svetu nikoli niso posebej vprašali po tem. Zanimali si jih vedno le originalni papirji o registraciji barke in včasih oprema, ki jo imam na barki.
V EU pa me včasih vprašajo o potrdilu, da je DDV plačan in jim povem, da je SLO registracija potrdilo o tem. Včasih preverijo v registru plovil in je vse OK.
V SLO carinskih predpisih sem prebral, da status plovila določa registracija oz. registrska oznaka. Registracijo imam redno podaljšano in vse račune z dokazilom o plačanih davkih imajo na Luški kapitaniji.
Barke ob prehodu meje nikoli ne "izvažam", temveč je to prometno sredstvo, s katerim jadram po svetu in je registrirano v Sloveniji.
Ko bo čas, napišem, kako se bo končalo. Takrat bom tudi vedel, ali naj prodam zdajšnjo ljubico.
Glede statusa plovila in davkov, me po svetu nikoli niso posebej vprašali po tem. Zanimali si jih vedno le originalni papirji o registraciji barke in včasih oprema, ki jo imam na barki.
V EU pa me včasih vprašajo o potrdilu, da je DDV plačan in jim povem, da je SLO registracija potrdilo o tem. Včasih preverijo v registru plovil in je vse OK.
V SLO carinskih predpisih sem prebral, da status plovila določa registracija oz. registrska oznaka. Registracijo imam redno podaljšano in vse račune z dokazilom o plačanih davkih imajo na Luški kapitaniji.
Barke ob prehodu meje nikoli ne "izvažam", temveč je to prometno sredstvo, s katerim jadram po svetu in je registrirano v Sloveniji.
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
Re: Uvoz in registracija barke v Sloveniji?
No, super. Poročaj.
Saj veš, po nekem času je vsaka "boljša" od tvoje...
Glede izvoza pa velja, da ko preideš zunanjo mejo EU se odjaviš. S tem ti in tvoja "roba" zapusti enotni trg in štoparica štarta. Pravila so različna za barko (prevozno sredstvo), opremo na njej in zaloge (hrana, pijača, osebni predmeti, prtljaga...)
Ti kot lastnik, si svoje imetje ob zapustitvi EU de-facto "izvozil" in smeš ob repatriaciji to isto robo pripeljati s sabo nazaj in ni posledic. To velja tudi za tiste, ki so npr. delali in/ali živeli v tujini in se po določenem času odločijo vrniti v EU. Takrat lahko tudi pripeljejo npr. vozilo, plovilo... iz prejšnje države in imajo carinske in davčne odpustke. Kakšne točno seveda presega namen te debate.
Problem je, ker vedno nastopi tisti "vendar" (de-jure)... Ko se vrneš, se v EU znova prijaviš. Takrat opraviš vse carinske in imigracijske postopke in ples se začne. V kolikor v trenutku vrnitve ti ali tvoja "roba" ne izpolnjuje pogojev za odpustek, je potrebno opraviti carinski postopek. In potem gre po črki zakona države v kateri te zadeve opravljaš (običajno 1. država vstopa v EU). Precej podobno kot takrat, ko se z letalom vrneš npr. iz ZDA. Na 1. letališču te pričaka imigracija (policist), ko prevzameš prtljago pa še carinik. Vsa tista švercana roba iz kovčka (ali žepa) je (lahko!) predmet carinskega postopka, to je carine in DDV. Upam, da je to povsem jasno in da so vzporednice vidne. Kot je povsem jasno tudi, da te za tisti mnogo cenejši v Ameriki kupljen iPad iz nahrbtnika lahko udarijo davščine, tako je tudi z ostalo robo, če npr. predolgo vandraš po svetu in presežeš zakonsko določen časovni okvir. Taka so pravila in jaz si jih nisem izmislil, zato zgolj povem to, kar dejansko vem. Seveda pa se te zadeve presojajo od primera do primera in od države do države (v detajlih) različno. Skupni imenovalec je, da moraš opraviti carinski postopek, pa magari to pomeni zgolj da poveš, da nimaš kaj prijavljati. Seveda se lahko zakomplicira, če nekdo prične zares gledati vse okoliščine z 690 strani dolgim dokumentom v roki ali pa čez nekaj časa prejmeš domov modro kuverto (no, mislim sicer da najprej pride bela), kjer začne finančna uprava spraševati "čudna" vprašanja in zahteva pojasnila...
Še to - v Sloveniji carinski status plovila in dokazilo o plačilu DDV res določa oz. dokazuje registracija (brez dokazil o plačanem DDV niti ne moreš pridobiti vpisnega lista), pa vendar je še cel kup plovil registriranih na firme, kjer je plačilo DDV bolj ali manj "v zraku". Če se tako plovilo uporablja s strani lastnika firme za lastne potrebe, je dejansko v davčnem prekršku. In davkarija lahko gleda vse zadeve za 7 let nazaj...
Pa ne da koga strašim. Raje berite prej, po potrebi najamite strokovnjaka in šele ko vse res natančno razumete, primerno ravnajte.
V mojem primeru sem kupoval barko, ki je bila v trenutku nakupa na Hrvaškem. Prodajalec je bila Slovaška PO, roba (de-jure) izven EU (carisnko skladišče - marina), kupec pa jaz. Dejansko ni šlo drugače, kot da sem kot PO kupil barko tisti trenutek privezano v Piranu, kamor jo je pripeljal lastnik, vstopil s plovilom v sistem DDV, jo takoj potem privezal nazaj v marini na Hrvaškem (z vmesnim "izhodom" izven EU na več kot 12NM in temu primernimi prijavnimi obrazci!), si sam sebi nekaj časa "rental" (z vsemi računi in obračunanim ter plačanim DDV!) in nato opravil sodno cenitev in si barko sam sebi prodal. Kolobocije, vendar v tem času nisem niti pomislil, da bi zapustil vode EU. Seveda predvsem iz razloga, ker se je nekje v tem času Hrvaški "zgodila" Evropa in njihova carina je 2x natančno pregledala vse moje papirje. Klici mornarjev, da carina spet gleda mojo barko in papirje so bili kar živčni, mene pa načeloma ni skrbelo, ker sem se prej pripravil na ta scenarij... In tudi plačal nisem niti centa več, kot je bila moja zakonska dolžnost, v celotnem postopku pa sem "prišparal" kar nekaj, kot če bi slepo verjel špediterju, s katerim sem nameraval opraviti carinski postopek ob vstopu CRO v EU. Ampak te "zgodbice" so že zgodovina in v tvojem primeru nimajo nobene teže. Bi pa znalo kaj pomagati, če se boš odločil za kakšno bolj "prijazno" državo za sklenitev posla od Hrvaške (Slovenija, Italija 22%, Francija, Bolgarija 20%, Romunija, Ciper 19%, Malta 18%...). Pri (recimo) 150k vredni barki je med CRO in M razlika 7% ali cca. 10k€. Pa še "izlet" je kar lep...
Če pa lahko katero od teh davkarij "prepričaš" še o nekoliko nižji osnovi, si pa sploh "zmagal".
Saj veš, po nekem času je vsaka "boljša" od tvoje...
Glede izvoza pa velja, da ko preideš zunanjo mejo EU se odjaviš. S tem ti in tvoja "roba" zapusti enotni trg in štoparica štarta. Pravila so različna za barko (prevozno sredstvo), opremo na njej in zaloge (hrana, pijača, osebni predmeti, prtljaga...)
Ti kot lastnik, si svoje imetje ob zapustitvi EU de-facto "izvozil" in smeš ob repatriaciji to isto robo pripeljati s sabo nazaj in ni posledic. To velja tudi za tiste, ki so npr. delali in/ali živeli v tujini in se po določenem času odločijo vrniti v EU. Takrat lahko tudi pripeljejo npr. vozilo, plovilo... iz prejšnje države in imajo carinske in davčne odpustke. Kakšne točno seveda presega namen te debate.
Problem je, ker vedno nastopi tisti "vendar" (de-jure)... Ko se vrneš, se v EU znova prijaviš. Takrat opraviš vse carinske in imigracijske postopke in ples se začne. V kolikor v trenutku vrnitve ti ali tvoja "roba" ne izpolnjuje pogojev za odpustek, je potrebno opraviti carinski postopek. In potem gre po črki zakona države v kateri te zadeve opravljaš (običajno 1. država vstopa v EU). Precej podobno kot takrat, ko se z letalom vrneš npr. iz ZDA. Na 1. letališču te pričaka imigracija (policist), ko prevzameš prtljago pa še carinik. Vsa tista švercana roba iz kovčka (ali žepa) je (lahko!) predmet carinskega postopka, to je carine in DDV. Upam, da je to povsem jasno in da so vzporednice vidne. Kot je povsem jasno tudi, da te za tisti mnogo cenejši v Ameriki kupljen iPad iz nahrbtnika lahko udarijo davščine, tako je tudi z ostalo robo, če npr. predolgo vandraš po svetu in presežeš zakonsko določen časovni okvir. Taka so pravila in jaz si jih nisem izmislil, zato zgolj povem to, kar dejansko vem. Seveda pa se te zadeve presojajo od primera do primera in od države do države (v detajlih) različno. Skupni imenovalec je, da moraš opraviti carinski postopek, pa magari to pomeni zgolj da poveš, da nimaš kaj prijavljati. Seveda se lahko zakomplicira, če nekdo prične zares gledati vse okoliščine z 690 strani dolgim dokumentom v roki ali pa čez nekaj časa prejmeš domov modro kuverto (no, mislim sicer da najprej pride bela), kjer začne finančna uprava spraševati "čudna" vprašanja in zahteva pojasnila...
Še to - v Sloveniji carinski status plovila in dokazilo o plačilu DDV res določa oz. dokazuje registracija (brez dokazil o plačanem DDV niti ne moreš pridobiti vpisnega lista), pa vendar je še cel kup plovil registriranih na firme, kjer je plačilo DDV bolj ali manj "v zraku". Če se tako plovilo uporablja s strani lastnika firme za lastne potrebe, je dejansko v davčnem prekršku. In davkarija lahko gleda vse zadeve za 7 let nazaj...
Pa ne da koga strašim. Raje berite prej, po potrebi najamite strokovnjaka in šele ko vse res natančno razumete, primerno ravnajte.
V mojem primeru sem kupoval barko, ki je bila v trenutku nakupa na Hrvaškem. Prodajalec je bila Slovaška PO, roba (de-jure) izven EU (carisnko skladišče - marina), kupec pa jaz. Dejansko ni šlo drugače, kot da sem kot PO kupil barko tisti trenutek privezano v Piranu, kamor jo je pripeljal lastnik, vstopil s plovilom v sistem DDV, jo takoj potem privezal nazaj v marini na Hrvaškem (z vmesnim "izhodom" izven EU na več kot 12NM in temu primernimi prijavnimi obrazci!), si sam sebi nekaj časa "rental" (z vsemi računi in obračunanim ter plačanim DDV!) in nato opravil sodno cenitev in si barko sam sebi prodal. Kolobocije, vendar v tem času nisem niti pomislil, da bi zapustil vode EU. Seveda predvsem iz razloga, ker se je nekje v tem času Hrvaški "zgodila" Evropa in njihova carina je 2x natančno pregledala vse moje papirje. Klici mornarjev, da carina spet gleda mojo barko in papirje so bili kar živčni, mene pa načeloma ni skrbelo, ker sem se prej pripravil na ta scenarij... In tudi plačal nisem niti centa več, kot je bila moja zakonska dolžnost, v celotnem postopku pa sem "prišparal" kar nekaj, kot če bi slepo verjel špediterju, s katerim sem nameraval opraviti carinski postopek ob vstopu CRO v EU. Ampak te "zgodbice" so že zgodovina in v tvojem primeru nimajo nobene teže. Bi pa znalo kaj pomagati, če se boš odločil za kakšno bolj "prijazno" državo za sklenitev posla od Hrvaške (Slovenija, Italija 22%, Francija, Bolgarija 20%, Romunija, Ciper 19%, Malta 18%...). Pri (recimo) 150k vredni barki je med CRO in M razlika 7% ali cca. 10k€. Pa še "izlet" je kar lep...
Če pa lahko katero od teh davkarij "prepričaš" še o nekoliko nižji osnovi, si pa sploh "zmagal".
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov