Hrvaska registracija
Moderatorji: moderator2, moderator, pajer1
Hrvaska registracija
Lep pozdrav!
Zanimam se za nakup določenega rabljenega čolna na hrvaškem, do sedaj registriranega na
hrvaško fizično osebo in bi ga rad v izogib nekaterim komplikacijam pustil pod hrvaško registracijo.
'Pravilnik o brodicama i jahtama' v 20. členu navaja, da oseba brez hrvaškega državljanstva
oz. brez prebivališča na hrvaškem lahko vpiše plovilo v register, vendar mora imenovati pooblaščenca
s stalnim prebivališčem na področju kapetanije, kjer se čoln vpisuje.
Zanima me, če ima kdo s tem že kakšne izkušnje, kakšni so stroški prepisa in pa kako je z upravljanjem takšnega plovila – ali ga lahko upravlja samo lastnik-tujec ali tudi pooblaščeni družinski član. Hvala!
Zanimam se za nakup določenega rabljenega čolna na hrvaškem, do sedaj registriranega na
hrvaško fizično osebo in bi ga rad v izogib nekaterim komplikacijam pustil pod hrvaško registracijo.
'Pravilnik o brodicama i jahtama' v 20. členu navaja, da oseba brez hrvaškega državljanstva
oz. brez prebivališča na hrvaškem lahko vpiše plovilo v register, vendar mora imenovati pooblaščenca
s stalnim prebivališčem na področju kapetanije, kjer se čoln vpisuje.
Zanima me, če ima kdo s tem že kakšne izkušnje, kakšni so stroški prepisa in pa kako je z upravljanjem takšnega plovila – ali ga lahko upravlja samo lastnik-tujec ali tudi pooblaščeni družinski član. Hvala!
S tem ni nobenih problemov, hrvatje so celo zelo veseli, če se barka registrira pri njih, ne pa v tujini. Tako dobijo PDV, carino, trošarino in konec koncev tudi vsakokratno podaljšanje registracije... To je tudi namen tega trapastega zakona s popisi posadke.
Smo pa o tem že precej govorili, zato uporabi iskanje po forumu in boš našel precej zanimivih informacij.
LP
Smo pa o tem že precej govorili, zato uporabi iskanje po forumu in boš našel precej zanimivih informacij.
LP
Imam jadrnico registrirano na HR. Ni problema. Ob nakupu plačaš 5% davka po ''ocenjeni'' vrednosti plovila. Odprejo ti davčno številko, da lahko plačaš davek. Vsakih pet let napraviš tehnični oziroma podaljšaš dokumente, kar je ceneje kot pri nas. Ne rabiš nobene vinjete, nobenega popisa posadke, se pravi da greš v Luško kapitanijo vsakih pet let. Kako je s tem, da bi vozil barko nekdo drugi, ne vem, ker tega ne prakticiram.
Vsako leto dobiš domov položnico - prispevek za svetilnike (cca 200kn za 10m jadrnico), ter neki davek cca 350kn.
Vsako leto dobiš domov položnico - prispevek za svetilnike (cca 200kn za 10m jadrnico), ter neki davek cca 350kn.
Jadranje je odklop
Tudi sam sem imel barko pod HR zastavo ,pa sem jo letos prodal.Tudi novi lastnik je slovenec, pa ob prepisu ni bilo potrebno imeti nobenega pooblaščenca.Tako,da za kaj takšnega prvič slišim.
Če pa hočeš ,da barko vozi nekdo drug mora biti na krovu nekdo od ožjih družinskih članov(žena, otroci), ali pa pri notarju v HR overiš pooblastilo,da lahko dotična oseba upravlja tvoje plovilo v tvoji odsotnosti.
To je preverjeno, saj mi je barko včasih vozil prijatelj, ga je ustavila policija in je bilo z tem pooblastilom vse OK.
Če pa hočeš ,da barko vozi nekdo drug mora biti na krovu nekdo od ožjih družinskih članov(žena, otroci), ali pa pri notarju v HR overiš pooblastilo,da lahko dotična oseba upravlja tvoje plovilo v tvoji odsotnosti.
To je preverjeno, saj mi je barko včasih vozil prijatelj, ga je ustavila policija in je bilo z tem pooblastilom vse OK.
Pozdravljeni!
Imam možnost nakupa gumenjaka kateri ima trajno HR registracijo + HR zastavo, lastnik iz SLO.Lastnik ima gumenjak stacioniran v marini lošinj.
Zanimam se kaj mi je storiti, če ta čoln pripeljem v SLO in ga nadaljne vsako poletno sezono vozim na dopust na HR.
Prosim za kakšen konkreten odg.,če se to sploh splača.
L.P.Mare
Imam možnost nakupa gumenjaka kateri ima trajno HR registracijo + HR zastavo, lastnik iz SLO.Lastnik ima gumenjak stacioniran v marini lošinj.
Zanimam se kaj mi je storiti, če ta čoln pripeljem v SLO in ga nadaljne vsako poletno sezono vozim na dopust na HR.
Prosim za kakšen konkreten odg.,če se to sploh splača.
L.P.Mare
Ker ga carinik ne bo spustil preko.Možen je samo začasen uvoz, napr. zaradi popravila ali česa podobnega, pa še to ti mora urediti špediter, kar pa ni poceni.Pa tudi potem bi se morala zadeva nahajati v hrambi v carinskem skladišču.Navsezadnje imajo tudi HR marine status carinskega skladišča.Zato so lahko naše barke,tam preko zime- oz. na stalnem vezu.
Marini v Kukljici na Ugljanu ni uspelo pridobiti tega statusa, zato imajo lahko že približno eno leto na stalnem vezu samo plovila pod HR zastavo.
Tudi reklamirajo se samo kot privezište in ne več kot marina.
Marini v Kukljici na Ugljanu ni uspelo pridobiti tega statusa, zato imajo lahko že približno eno leto na stalnem vezu samo plovila pod HR zastavo.
Tudi reklamirajo se samo kot privezište in ne več kot marina.
Pozdravljeni!
Ja stvar postane kar komplicirana.
Glede tega, da mora biti čoln v carinskem skladišču - mislim, da to ni točno.
Potrebno pa bi bilo na carini vložiti (vloži špediter) prošnjo za dovoljenje za začasni uvoz plovila na popravilo. V dovoljenju se navede, koliko časa bo to trajalo in kje se to nahaja. Na samo popravilo in dodane dele se plača carino in davek. Ne plača se le pod pogojem, da je plovilo v garanciji in se uveljavlja garancija. Npr. če bi kupil čoln v SLO, ga izvozil HR, tam plačal vse davke in ga registriral v HR in nato prišel popravljat v SLO (garancija).
Vsaj enkrat, ko sem bil še na špediciji, je tako bilo.
Mislim, da bistvenih sprememb sedaj ni. Mogoče le operativne. Postopek je pa enak. Začasni uvoz - dovoljenje - plačilo carine in davka na popravilo.
Pred samim postopkom pa svetujem, da se pozanimaš na kakšni špediciji. Lahko pomagam - nekaj kontaktov še imam.
LP.
Ja stvar postane kar komplicirana.
Glede tega, da mora biti čoln v carinskem skladišču - mislim, da to ni točno.
Potrebno pa bi bilo na carini vložiti (vloži špediter) prošnjo za dovoljenje za začasni uvoz plovila na popravilo. V dovoljenju se navede, koliko časa bo to trajalo in kje se to nahaja. Na samo popravilo in dodane dele se plača carino in davek. Ne plača se le pod pogojem, da je plovilo v garanciji in se uveljavlja garancija. Npr. če bi kupil čoln v SLO, ga izvozil HR, tam plačal vse davke in ga registriral v HR in nato prišel popravljat v SLO (garancija).
Vsaj enkrat, ko sem bil še na špediciji, je tako bilo.
Mislim, da bistvenih sprememb sedaj ni. Mogoče le operativne. Postopek je pa enak. Začasni uvoz - dovoljenje - plačilo carine in davka na popravilo.
Pred samim postopkom pa svetujem, da se pozanimaš na kakšni špediciji. Lahko pomagam - nekaj kontaktov še imam.
LP.
Zobar - prav imaš.
Malo sem zašel. Prav imaš, da se to večkrat dogaja na forumu, pol pa dolge razprave brez konkretnih odgovorov.
Za pripeljat tak čoln v Slo je problem samo carina, kot praviš.
Za natančna mnenja svetujem poklicati na carino in vprašati, kaj se lahko naredi in kako to izpeljati.
Je pa res, da je postopek nekaj dražji - dokumente (dovoljenje) na carini ureja špedicija.
Sicer pa tudi mene ta postopek natančno zanima in bom preveril.
V prihodnjih dneh javim.
LP
Malo sem zašel. Prav imaš, da se to večkrat dogaja na forumu, pol pa dolge razprave brez konkretnih odgovorov.
Za pripeljat tak čoln v Slo je problem samo carina, kot praviš.
Za natančna mnenja svetujem poklicati na carino in vprašati, kaj se lahko naredi in kako to izpeljati.
Je pa res, da je postopek nekaj dražji - dokumente (dovoljenje) na carini ureja špedicija.
Sicer pa tudi mene ta postopek natančno zanima in bom preveril.
V prihodnjih dneh javim.
LP
Mene tudi nekaj zanima glede trajne registracije na hrvaškem. Sosed na hrvaškem ima Elana 402, ki je trajno registriran na hrvaškem. Ker ga ne potrebuje mi je rekel da mi ga odstopi. Čoln je brez motorja. Zanima me če ga lahko jaz kot slovenec vozim na njegovo ime pod hrvaško registracijo. Zanima me tudi ali je potem boljše kupiti motor na hrvaškem na njegovo ime ali lahko motor pripeljem iz slovenije?
Ali lahko kupim NOV dvotaktni motor manjše moči na Hrvaškem in ga kot Slovenec vpišem v tamkajšnji register? Vpisal bi samo motor, barke ne bi mešal zraven... Ali to gre? Prodajalec Mercuryja v Zagrebu mi je rekel, da teh pooblastil ne zahtevajo več.
Rad bi pač pridobil neke papirje, če bom motor še kdaj prodajal, da naslednji lastnik ne bi imel težav okoli vpisa. Originalni račun iz trgovine bom seveda imel, samo ne vem, če bo to čez 10 let dovolj, da ga nekdo vpiše na drugo barko.
Ko (če) bom motor prodajal, bom to itak verjetno počel na Hrvaškem, sicer pa bodo takrat tudi že oni v EU.
Dvotaktnika pa bi imel zaradi majhne teže, enostavnosti in nenazadnje nižje cene. Gledam 2T Tohatsu 10KM, ki pride na Hrvaškem okoli 1700 EUR.
Rad bi pač pridobil neke papirje, če bom motor še kdaj prodajal, da naslednji lastnik ne bi imel težav okoli vpisa. Originalni račun iz trgovine bom seveda imel, samo ne vem, če bo to čez 10 let dovolj, da ga nekdo vpiše na drugo barko.
Ko (če) bom motor prodajal, bom to itak verjetno počel na Hrvaškem, sicer pa bodo takrat tudi že oni v EU.
Dvotaktnika pa bi imel zaradi majhne teže, enostavnosti in nenazadnje nižje cene. Gledam 2T Tohatsu 10KM, ki pride na Hrvaškem okoli 1700 EUR.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov