Nočna plovba
Moderatorji: moderator2, moderator
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3134
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Nočna plovba
Mimogrede. Zakaj bi sploh pomoci plul? Pac prespis nekje na varnem in naslednji dan pri belem dnevu izvedes premik
Re: Nočna plovba
Zakaj bi sploh plul, če lahko hodiš po trdih tleh?
Gre se za preseravanje.
Tako plutje samo, kot plutje ponoči s pomočjo raznih očem nevidnih valov in valovčkov je navadno preseravanje, sam da je slednje next level preseravanje.
Če lahk na floridi, ne vem zakaj nebi na rabu. Recimo.
https://youtu.be/PiLqDpbvWQs
Gre se za preseravanje.
Tako plutje samo, kot plutje ponoči s pomočjo raznih očem nevidnih valov in valovčkov je navadno preseravanje, sam da je slednje next level preseravanje.
Če lahk na floridi, ne vem zakaj nebi na rabu. Recimo.
https://youtu.be/PiLqDpbvWQs
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Nočna plovba
1stofficer napisal/-a:Mimogrede. Zakaj bi sploh pomoci plul? Pac prespis nekje na varnem in naslednji dan pri belem dnevu izvedes premik
Uff veliko je razlogov za plutje ponoči. Poleti, ko je podnevi ozračje pregreto in je vse na slow motion, je nočna plovba pravi "hladni" balzam, da o dnevni gneči na morju ne govorim. Vse se umiri in zelo je prijetno pluti. Pa ne gre za plovbo celo noč. Najraje imam plovbo zvečer, ko se mrači in potem potegneš 2-3 ure do nekega zaliva, kjer so običajno dnevni kopalci/plovila in lepo vržeš sidro v napol prazen zaliv, se skopaš in greš spat. Ali pa zgodnje jutranja plovba, ko ob 3h dvigneš sidro in spet narediš premik do naslednjega zaliva itd. V bistvu je poleti najslabši del dneva med 10. in 17. uro. Vse ostalo je super

In pa seveda to, kar je omenil NT, če delaš daljši premik, potegneš dan, dva, nonstop in si tam kjer bi drugače bil po celem tednu plovbe. Malce utrujen a vedno se da dremat ob avtopilotu. Ponoči je veliko manj nevarnosti kot podnevi, tako da vsakih 15-20 minut prečekiraš okolico in dremaš dalje. Če si sam je pač večji izziv, če sta dva in se menjata je vse lažje. Računaj na to, da je poleti noč dolga od 10h ko se stemni in do 4h ko se začne daniti. Torej do polnoči se posadka še druži v kokpitu, tako da ostane 4 ure solo nočne plovbe, recimo.
Re: Nočna plovba
Od pripomočkov pa je vse kar rabiš na jadrnici, če že, globinomer, ploter, AIS tracker, radar. Hitrost je nekaj vozlov tako da se vse dogaja počasi.
Poskrbiš, da imaš navigacijske luči BP, da te ostali vidijo. Ostali običajno pomeni 2 tovorni ladji, ki ti sekata pot čez Kvarner, 1 pleasure katamaran, ki te prehiti po desni in še kakšna jahta, ki pluje izpodrivno na varni razdalji. Več pa običano ni. Ta veliki ribiči se običajno grupirajo na ribolovnem objočju, ki ga izberejo tisto noč in so še preveč osvetljeni.
Alarm globinomera nastavim na 10m. Če zapiska pomeni, da se bližam nečemu, kar ni bilo v planu oz. sem spregledal, ko sem čekiral planirano ruto na karti
. Ni mi še zapiskal nikoli
Na ploterju čekiram, če je vse ok s smerjo in pozicijo. Tam je tudi AIS podatek o okoliških plovilih. Majhni ribiči, ki so v obalnem pasu tega nimajo, vsi ostali (profesionalci) pa morajo imeti AIS oddajnik.
Radar, super zadeva, ker ti zapiska, če pride plovilo v območje, ki si ga določil in nastavil alarm. Nočnih premikov običajno ne delam v težkem morju, ker ni zabavno, tako da v mirnem ni nobenih težav z lažnimi alarmi radarja.
VHF postaja, da po potrebi poklepetaš s plovilom, ki se obnaša sumljivo oz ima s tabo colision course.
Posadka Male (zakonca Kosi), ki je plula preko oceanov in naprej, 7 let okrog sveta, je večino noči lepo prespala in zaupala avtopilotu, radarju in AISu
Poskrbiš, da imaš navigacijske luči BP, da te ostali vidijo. Ostali običajno pomeni 2 tovorni ladji, ki ti sekata pot čez Kvarner, 1 pleasure katamaran, ki te prehiti po desni in še kakšna jahta, ki pluje izpodrivno na varni razdalji. Več pa običano ni. Ta veliki ribiči se običajno grupirajo na ribolovnem objočju, ki ga izberejo tisto noč in so še preveč osvetljeni.
Alarm globinomera nastavim na 10m. Če zapiska pomeni, da se bližam nečemu, kar ni bilo v planu oz. sem spregledal, ko sem čekiral planirano ruto na karti


Na ploterju čekiram, če je vse ok s smerjo in pozicijo. Tam je tudi AIS podatek o okoliških plovilih. Majhni ribiči, ki so v obalnem pasu tega nimajo, vsi ostali (profesionalci) pa morajo imeti AIS oddajnik.
Radar, super zadeva, ker ti zapiska, če pride plovilo v območje, ki si ga določil in nastavil alarm. Nočnih premikov običajno ne delam v težkem morju, ker ni zabavno, tako da v mirnem ni nobenih težav z lažnimi alarmi radarja.
VHF postaja, da po potrebi poklepetaš s plovilom, ki se obnaša sumljivo oz ima s tabo colision course.
Posadka Male (zakonca Kosi), ki je plula preko oceanov in naprej, 7 let okrog sveta, je večino noči lepo prespala in zaupala avtopilotu, radarju in AISu

Re: Nočna plovba
To je jadrnica use-case, pri gliserju je termo in low light kamera dobrodošla stvar.
Tole je moja, letnik 2009. Takrat je bila $15k.
https://eurotaskltd.com/oceanview-products/prod-
Tole je moja, letnik 2009. Takrat je bila $15k.

https://eurotaskltd.com/oceanview-products/prod-
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Nočna plovba
Moje priporočilo glede nočne plovbe je ta, da ima OBVEZNO vsak član posadke, ki je na krovu na sebi signalno luč. Ker če ti kdo sredi noči slučajno pade iz barke ga ne najdeš več... ni šans sploh če je mal vetra in valov. Če ima pri sebi luč je vsaj nekaj šanse, da ga pobereš. Ko pomislim, da sem včasih vozil ekipo (čarter), in so bili vsi pijani ter hodili scat čez krov in da bi kdo padel ponoči v vodo bi bila kar pizdarija. tako da lučka za par eur lahko reši življenje...

Lp Andrej

Lp Andrej
Veter v laseh, travarca v zobeh 

-
- Admiral
- Prispevkov: 2359
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: Nočna plovba
evovii napisal/-a:Moje priporočilo glede nočne plovbe je ta, da ima OBVEZNO vsak član posadke, ki je na krovu na sebi signalno luč. Ker če ti kdo sredi noči slučajno pade iz barke ga ne najdeš več... ni šans sploh če je mal vetra in valov. Če ima pri sebi luč je vsaj nekaj šanse, da ga pobereš. Ko pomislim, da sem včasih vozil ekipo (čarter), in so bili vsi pijani ter hodili scat čez krov in da bi kdo padel ponoči v vodo bi bila kar pizdarija. tako da lučka za par eur lahko reši življenje...
Lp Andrej
Baje da je na rešilnem jopiču obvezna lučka, če plovilo registriraš v CRFO, vsaj naš kapetan to zahteva.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Re: Nočna plovba
CAR napisal/-a:evovii napisal/-a:Moje priporočilo glede nočne plovbe je ta, da ima OBVEZNO vsak član posadke, ki je na krovu na sebi signalno luč. Ker če ti kdo sredi noči slučajno pade iz barke ga ne najdeš več... ni šans sploh če je mal vetra in valov. Če ima pri sebi luč je vsaj nekaj šanse, da ga pobereš. Ko pomislim, da sem včasih vozil ekipo (čarter), in so bili vsi pijani ter hodili scat čez krov in da bi kdo padel ponoči v vodo bi bila kar pizdarija. tako da lučka za par eur lahko reši življenje...
Lp Andrej
Baje da je na rešilnem jopiču obvezna lučka, če plovilo registriraš v CRFO, vsaj naš kapetan to zahteva.
Problem je ker so jopici vecino casa v barki. Obicajno jih oblecejo (oblecemo), ko je res slabo morje. Predstavljaj si noc z burinckom, jadranje...na krovu pa en kup pijanih, muzika naglas ti se ukvarjas z barko, folk skace po barki... ce kdo pade v vodo v najslabsem primeru sploh ne bo noben pogruntal... ce pa ga ze kdo vidi pa bos tudi imel kar precej dela da ga bos nasel.... uglavnem lucka tudi ko ni jopica in je to to...
Veter v laseh, travarca v zobeh 

Re: Nočna plovba
AEgir napisal/-a:
Ja tole je top... sam kaj ko je 99% bark brez tega...
Veter v laseh, travarca v zobeh 

-
- Admiral
- Prispevkov: 2359
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: Nočna plovba
Evovii se strinjam in bilo bi pametno, samo ko je pa težko izvedljivo, kadar je vesela družba 

You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Re: Nočna plovba
Ja tole je top... sam kaj ko je 99% bark brez tega...
Sej bo počas dosegljivo ratal.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5331
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Nočna plovba
Za te primere imam na barki obroč z lučko in na njem pritrjen AIS MOB oddajnik, ki sam prične oddajat v stiku z vodo. Na ploterju se takoj avtomatsko izriše ikona MOB tako, da je navigacija do obroča zelo hitra in točna. Človek ki je padel v morje mora poskusiti ujeti rešilni obroč. V temi nikakor ne veš kam obrniti barko, zato je ta pripomoček še posebej v slabih pogojih prva linija za reševanje iz morja saj na ostalo pomoč ni kaj dosti za računat.
Easy One MOB... V primeru če kdo pade v vodo vržeš obroč v vodo, izvedeš manever obračanja in poiščeš osebo. Eay One MOB je tako majhen, da je lahko nameščen tudi v samonapihljiv jopič.
Easy One MOB lahko naročite pri nas v Trzinu.. . Za isto ceno vam ga tudi po potrebi reprogramiramo.
Vzdržujemo vse Weatherdock AIS in MOB naprave.
Easy One MOB... V primeru če kdo pade v vodo vržeš obroč v vodo, izvedeš manever obračanja in poiščeš osebo. Eay One MOB je tako majhen, da je lahko nameščen tudi v samonapihljiv jopič.
Easy One MOB lahko naročite pri nas v Trzinu.. . Za isto ceno vam ga tudi po potrebi reprogramiramo.
Vzdržujemo vse Weatherdock AIS in MOB naprave.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov