
Schetino ni edini krivec.
Tistega, v kar so zadeli, ni bilo na karti in po slikah poti iz prejšnjih potovanj so po zelo podobni poti že pluli.
Costa Concordia je obstala brez pogona in elektrike, ko je prišlo do vdora vode v strojnico - in ni edina ladja te družbe, ki je ostala brez pogona na gladini Costa Allegre je bila kmalu po nesreči Coste Concordie na Indijskem oceanu ob pogon in energijo po požaru v strojnici, za kar verjetno ni odgovoren Schettino.
Ladja Costa Europa iste družbe pa je nekaj let prej dobila 2m luknjo v trup, ko je v slabem vremenu skušala pristati v Egiptu in februarja 2010 trčila pristanišču v egiptovskem Šarm el Šejku, in tudi takrat je bila zmeda pri evakuaciji potnikov; med potniki takrat ni bilo žrtev, utonilo pa je več članov posadke.

Zanimivo je tudi, da je poročilo o tej nesreči zaupno in da naj bi ga tudi IMO ne dobil.
Za slabo organizacijo in izurjenost posadke za evakuacijo in za pogon, ki tako v celoti odpove na več kot eni ladji iste družbe, verjetno tudi ni bil odgoviren Schettino.