Navigacijske luči
Moderatorji: moderator2, moderator
Sem hotel samo poudarit,da je brez smisla, da se to učiš na pamet- ker itak pozabiš. Je bolj pametno, da veš kje boš našel ko potrebuješ....kdor veliko pluje ponoči, si jo pač nalepi v bližini krmila in je vedno pri roki....
To bi morali uvidet tudi na izpitih, ne pa zaradi tega metat ljudi....
To bi morali uvidet tudi na izpitih, ne pa zaradi tega metat ljudi....
mirno morje
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Jap, učiti se samo za izpit, ko boš potem pozabil, nima dosti smisla.
- Ampak nekako se ne spomnim načina, ki bi se ga dalo predpisati, kako drugače kot z preizkusom ugotoviti, ali kdo zna upravljati s plovilom ali ne, oziroma ali zna vsaj osnove od osnov.
Bratranec, ki je nekaj podobnega delal na Švedskem, je na primer pripovedoval o nočnem iskanju človeka v morju - kolikor vem so lovili odvržen predmet v rešilnem pasu, ne spomnim se pa, ali je bilo to del tečaja ali sestavni del izpita.
Če boš plul ponoči, moraš biti sposoben po lučkah pluti, se izogibati tistim, ki si jim to dolžan in jih seveda prepoznati... Če ti je odveč to znati, ker ne pluješ ponoči, si lahko izmisliš voditelja čolna - kot je zdaj za morje in celino - še posebej za podnevi in za ponoči...
Zato je kolikor mogoče potrebno že pri pripravi gradiva, pri tečaju - za tiste, ki se ga udeležijo - in pri izpitu motivirati kandidate in potem 'novopečene' voditelje čolnov k temu, da namesto da pozabijo, utrdijo in razširijo znanje.
Tako bi bil lahko odgovor koga na 'jebeš tak izpit... ko itak pozabiš' zahteva, da je treba ponavljati izpit recimo vsakih tri ali pet let.
Še ena možnost je tako, kot v kupu predpisov o plovnem redu za ta ali oni košček notranje vode, kjer je plovba - če je - dovoljena le od sončnega vzhoda do zahoda. Teoretično, če bo ponoči poplava, potem tudi gasilci ponoči ne bi smeli pluti, da o prostovoljcih, ki bi šli kje pomagat, sploh ne govorimo.
Če se kdo spomni kaj takega, bi morala recimo klapa za Gružo potem za tako pot delat dodaten izpit...
Jaz sem odločno proti.
- Strinjam se, da je 'plonk-listek' za na barki dobra ideja, ampak za to, da ponoviš ali se naučiš, ne da pri plovbi ponoči gledaš nanj.
Ponoči na plonk listek najbrž ne boš utegnil dosti gledati, saj če ga osvetliš, da bi pogledal in prebral, ti bo šel za naslednjih nekaj minut nočni vid in... med tem tiste lučke, če so na plovilu, ne bodo stale in čakale tudi, če ti stojiš.
Če si se dolžan izogibati, se moraš izogibati, in to moraš znati prepoznati - ali pa imeti lučke, da nisi sposoben manevrirati (recimo če si zasidran)
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
polanc napisal/-a:zato imaš na glavi rdečo lučko ki ne jemlje nočni vid
- Rdeča lučka manj jemlje nočni vid le, kadar je dovolj šibka.
- V rdeči (LED-ica) svetlobi rdeče površine ne ločiš od bele, v zeleni (tudi LED) svetlobi pa ne od črne.
- V rdeči (LED-ica) svetlobi zelenepovršine ne ločiš od črne, v zeleni (tudi LED) svetlobi pa - odvisno od odtenka - lahko ne od bele.
'Plonk listek' z narisanimi ali natiskanimi barvnimi lučkami oziroma pikami pa pri rdeči osvetlitvi še posebej ni uporaben.
Ali se spet samo 'zezate'?
Ampak te reči so prenevarne, da bi se z njimi 'zezali', enako, kot se ne bi smeli 'zezati' s signali za nevarnost, ki jih potem nihče več ne jemlje resno, pa potem zato kdo umre. Zares, ne teoretično.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
gregor.n napisal/-a:In pol vsi misljo da maš kurbiše na barki
- Če s tem meniš, da rdeča luč označuje kurbišče, imaš pri nočni plovbi najbrž vedno oznako za kurbišče - če seveda kdaj ponoči ploveš - domnevam namreč, da imaš rdečo luč na levem boku.
Kadar smo dovolj majhni in počasni, imamo pri tem 'odpustek'.
- Za plovila do 7 m je dovoljena tudi bodisi le bela luč 360° (enako kot sidrna), bodisi druga svetilka, ki jo prižigeš, ko je to potrebno..
Iz COLREGS (International Regulations for Prevention of Collisiona at Sea)
Rule 25 - Sailing Vessels Underway and Vessels Under Oars napisal/-a:(d) (i) A sailing vessel of less than 7 meter in length shall, if practicable, exhibit the lights prescribed in Rule 25(a) or (b), but if she does not, she shall exhibit an all around white light or have ready at hand an electric torch or lighted lantern showing a white light which shall be exhibited in sufficient time to prevent collision.
(ii) A vessel under oars may exhibit the lights prescribed in this rule for sailing vessels, but if she does not, she shall exhibit an all around white light or have ready at hand an electric torch or lighted lantern showing a white light which shall be exhibited in sufficient time to prevent collision.
Če bo spet kaj začelo metati koga, da bo omenjal teoretike...
- Ker največ plovem na 'malčkih' pod 7 m, ki največkrat nimajo svoje osvetlitve, imam praviloma pri roki baterijsko svetilko. Ker se to da praviloma prevrniti ali s tega pasti v vodo s svetilko vred, je vsaka, ki jo za to uporabljam zadnjih - recimo - 10 let, tudi vodoodporna.
Pred leti - ko sem bil še bolj 'bos' (neuk, zelen...), kar zadeva vreme - se mi je zgodilo, da se z 'igračko' nisem uspel vrniti na obalo, preden je pojenjal popoldanski zmornik (maestral), in sem ostal na vodi, dokler ni začel nočnik (burin) - tudi nekaj časa trde teme, ne le mraka. Mimgorede, če kakega 'teoretika' zanima, bil je oktober in bil sem v kopalkah, ne čez internet in iz wikipedie.
Podobno bi se zgodilo, če pride do loma krmila na mali jadrnici - tudi to se mi je že zgodilo - da se ne uspeš vrniti na obalo za dne. V takih okoliščinah se zlahka zgodi, da se v mraku ali temi znajdeš na poti motornemu plovilu, pa če si pozabil kaj pomenijo 'lučke', ker nisi nameraval pluti ponoči, nič ne pomaga.
In če takrat nimaš s čim posvetiti, tudi nič ne pomaga. Lahko se tudi dereš na ves glas, pa te on lahko ne sliši čez hrup svojega motorja ali če veter odnaša tvoj glas v nasprotno smer.
Zdaj, ko to pišem, ugotavljam, da moram čimprej zamenjati piščalko, ki je v mojem nahrbtniku. 'Teoretiki' mogoče ne veste, da če se nekaj časa dereš, zlasti če nisi 'streniran' v tem, mimogrede izgubiš glas. Potem naj te pa kdo sliši... Sape za piščalko pa zmanjka precej kasneje.
Marchi me je - upravičeno - podrezal, da raje EU vire za lučke
- Različni deli sveta imajo različno - nasprotno - označevanje vhodov v luko ter nasploh leve in desne strani plovnih poti, na primer Amerika natančno nasprotno, kot Velika Britanija.
Zgornje slike so zelo jasne in v njih ni nič, kar ne velja splošno, sem pa zdaj našel tudi naš verjetno tudi uradni vir, ki se mi zdi uporaben.


Povezave na to pridejo še v nekaj kazal (ponekod so že od prej).
Če parafraziram 'Tex'-ov podpis
- "It's not the size of the boat, it's the motion of ocean."
Po tem, kot se norčuje iz mini-12, nisem prepričan, da razume, kaj pomeni njegov 'podpis'.
Ampak po mojem je resnično manj pomembna velikost (in lahko tudi opremljenost - zlasti, če gre za najeto) barke. Bistveno je kaj znaš in zmoreš z njo narediti.
Tudi na to, kakšno dobiš v roke, večkrat ne moreš dosti vplivati. Precej več pa pove o tebi, kakšno daš iz rok.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6225
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
@zlatko83
@zdravniki in priporočevalci tablet
Čemu je namenjen ta forum
Spomnimo se, o čem je ta tema
- Dobra rešitev po zdravi pameti, dokler ne vemo več.
@zdravniki in priporočevalci tablet
- Mogoče se ne razumemo, lahko pa da se samo ne strinjamo.
Če ste pozabili, al je v eni drugi temi zapisal - oziroma, vsaj jaz sem ga tako razumel - da je ne postaviti se za svoj prav patetično - in da - jaz sem tako razumel - ni OK slovenska značilnost, da se ne postavimo.
Jaz se strinjam, da se je ne se postaviti za svoj prav takrat, ko menim da je to treba, slabo, samo se nisem strinjal, da se je bilo tam treba.
Tu pa menim, da se je treba.
Čemu je namenjen ta forum
- Po mojem izmenjavi informacij med morjeplovci - tako med izkušenimi z medsebojnim 'zezanjem' vred, a tudi tistih, namenjenim začetnikom.
Pisati v forum tako, da začetnik razume narobe, je več ko neodgovorno.
Spomnimo se, o čem je ta tema
- O svetilih iz morda še oznakah na plovilih in sicer - in o virih, kjer se tisti, ki še ne znajo ali so pozabili, lahko naučijo ali ponovijo.
V to temo je nekdo v bistvu napisal, da je 'del o lučkah pri izpitu v bistvu odveč'. Nihče od vas se ni oglasil.
Ampak ali marsikdo od vas ne teži, da naš izpit ni nič vreden? Da začetniki po njem nič ne znajo? Po drugi strani težite, da ni prav, če si kdo izpit kupi, ne da bi ga opravil.
Ampak če izpustiš COLREGS - katerega del so tudi lučke, pa še par malenkosti, boš v bistvu izpit samo še kupil - le da pri 'pooblaščenem prodajalcu'. Če bo tako, bo ta izpit dejansko nič več vreden, in ga kje v tujini začno upoštevati po dejanski vrednosti, torej ga lahko tudi nehajo priznavati.
Spomnite se, kak halo ste naredili okrog tistih slik glisiranja blizu potapljaške boje pri Piranski Punti - pa tudi blizu plavalcev, pa tega niste omenjali. Če gremo po temle, saj tista boja je samo še ena oznaka, en podatek v gradivu za izpit, ki ga namerava nekdo čimprej pozabiti, ker tega itak ne bo rabil, ker se ne namerava potapljati, in potem mu pa tega ni treba vedeti.
Potem pa iz mojega odgovora, da bi bilo to dobro vedeti zato, ker utegneš to rabiti za izpit - dobite vtis, da potrebujem tablete. Da bo vaš prispevek še uporabnejši, niti ne napišete katere, ne zakaj

Prav zanimivi ste.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov