NOČNA PLOVBA
Moderatorji: moderator2, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
NOČNA PLOVBA
NOČNA PLOVBA - NOČNO JADRANJE.
Danes sem zasledil objavo v Enavtiki..., da prirejajo tečaje za nočno plovbo.
Nočna plovba je nekaj posebnega in lepega še posebej v lepem vremenu, v relativno mirnem morju in ob svetlobi lune.
Takoj ko se karkoli od tega spremeni pa sem v praksi opazil, da celo izkušeni lastniki plovil največkrat doživijo najmanj nelagodje in v takem delajo strašne napake. Ne bom opisoval prigod, kajti prehitro se bi kdo od prijateljev in znancev pri tem spoznal in ne bi se rad nikomur zameril.
Plujem od osnovnošolskih let in promet na morju v sedemdesetih in danes je popolnoma nekaj drugega. Ob toliko prometa si niti v lepem vremenu ne bi več upal pluti ponoči brez radarja. Prevečkrat se nam je primerilo, da smo se zgolj s pomočjo radarja izognili trčenju z neosvetljenimi plovili, ribiškimi bojami in mrežami... enkrat celo s pravilno osvetljeno ladjo v Lošinjskem kanalu, ki je zaradi množice lučk v ozadju nismo opazili, čeprav so bili vsi pogoji za nočno plovbo idealni. Ladjo sem opazil na radarju in vsem na krovu povedal naj zelo pazljivo opazujejo. Do momenta, ko bi bilo že v nekaj naslednjih trenutkih prepozno za izogib trčenja je nihče ni opazil. Tudi jaz je nisem videl vizuelno, na radarju pa je bila še kako vidna. Verjetno bi takrat brez radarja trčili, saj nihče ni pričakoval tako ogromne in hitre ladje v kanalu.
Moje mnenje je, da je najprej potrebno dobro poznati svoje plovilo, vremenske napovedi, morje in imeti za nočno plovbo dobro opremljeno barko z obveznim radarjem in navigacijsko opremo znati tudi uporabljati.
Razmišljam, da bi v okviru kakšnega od srečanj pripravil predavanje na to temo.
Lahko pa se tudi dogovorimo za kakšen morjeplovski nekomercialen tečaj v praksi na plovilu koga od vas.
Danes sem zasledil objavo v Enavtiki..., da prirejajo tečaje za nočno plovbo.
Nočna plovba je nekaj posebnega in lepega še posebej v lepem vremenu, v relativno mirnem morju in ob svetlobi lune.
Takoj ko se karkoli od tega spremeni pa sem v praksi opazil, da celo izkušeni lastniki plovil največkrat doživijo najmanj nelagodje in v takem delajo strašne napake. Ne bom opisoval prigod, kajti prehitro se bi kdo od prijateljev in znancev pri tem spoznal in ne bi se rad nikomur zameril.
Plujem od osnovnošolskih let in promet na morju v sedemdesetih in danes je popolnoma nekaj drugega. Ob toliko prometa si niti v lepem vremenu ne bi več upal pluti ponoči brez radarja. Prevečkrat se nam je primerilo, da smo se zgolj s pomočjo radarja izognili trčenju z neosvetljenimi plovili, ribiškimi bojami in mrežami... enkrat celo s pravilno osvetljeno ladjo v Lošinjskem kanalu, ki je zaradi množice lučk v ozadju nismo opazili, čeprav so bili vsi pogoji za nočno plovbo idealni. Ladjo sem opazil na radarju in vsem na krovu povedal naj zelo pazljivo opazujejo. Do momenta, ko bi bilo že v nekaj naslednjih trenutkih prepozno za izogib trčenja je nihče ni opazil. Tudi jaz je nisem videl vizuelno, na radarju pa je bila še kako vidna. Verjetno bi takrat brez radarja trčili, saj nihče ni pričakoval tako ogromne in hitre ladje v kanalu.
Moje mnenje je, da je najprej potrebno dobro poznati svoje plovilo, vremenske napovedi, morje in imeti za nočno plovbo dobro opremljeno barko z obveznim radarjem in navigacijsko opremo znati tudi uporabljati.
Razmišljam, da bi v okviru kakšnega od srečanj pripravil predavanje na to temo.
Lahko pa se tudi dogovorimo za kakšen morjeplovski nekomercialen tečaj v praksi na plovilu koga od vas.
Re: NOČNA PLOVBA
Ko smo imeli še gliser, sem kupil nočnogled, takšen z ojačevalnikom svetlobe. S tem kar dobro vidiš če le ni oblačno in sijejo zvezde. Je prišlo prav v okolici zaliva Šimuni, ker je tam polno ribičev.
Oko se relativno počasi navadi na šibko svetlobo, zato moraš ponoči poskrbeti, da ni moteče svetlobe. Instrumenti morajo biti dovolj zatemnjeni, če to ne gre, jih pokriješ z brisačo.
Dobro je, da tudi podnevi potuješ na varni razdalji od ovir, ko boš po tej sledi plul ponoči, bo dovolj daleč od ovire tudi ob napaki GPS.
Pa radarski reflektor tudi moraš imeti, te bodo drugi bolje opazili.
Sedaj bi rad nabavil termo kamero, Flir scout TK sem že plačal enemu zastopniku, pa mi je čez dva meseca vrnil denar.
Sedaj pa gledam tole, lma kdo kakšno mnenje?
Oko se relativno počasi navadi na šibko svetlobo, zato moraš ponoči poskrbeti, da ni moteče svetlobe. Instrumenti morajo biti dovolj zatemnjeni, če to ne gre, jih pokriješ z brisačo.
Dobro je, da tudi podnevi potuješ na varni razdalji od ovir, ko boš po tej sledi plul ponoči, bo dovolj daleč od ovire tudi ob napaki GPS.
Pa radarski reflektor tudi moraš imeti, te bodo drugi bolje opazili.
Sedaj bi rad nabavil termo kamero, Flir scout TK sem že plačal enemu zastopniku, pa mi je čez dva meseca vrnil denar.
Sedaj pa gledam tole, lma kdo kakšno mnenje?
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: NOČNA PLOVBA
Sem ravno hotel v tem mesecu na prvo nočno plovbo, tako za probo, pa sedaj ko sem tole prebral, ne vem več ali naj grem
Kakšne pa so kaj cene teh radarjev?
Je to kaj pogojeno z velikostjo barke? Je smotrna investicija za 8m barko?
Kakšne pa so kaj cene teh radarjev?
Je to kaj pogojeno z velikostjo barke? Je smotrna investicija za 8m barko?
Re: NOČNA PLOVBA
NASA napisal/-a:Sem ravno hotel v tem mesecu na prvo nočno plovbo, tako za probo, pa sedaj ko sem tole prebral, ne vem več ali naj grem
Kakšne pa so kaj cene teh radarjev?
Je to kaj pogojeno z velikostjo barke? Je smotrna investicija za 8m barko?
Gre tudi brez radarja. Za prvič pojdi na nočno ko bo jasna noč in bo svetila luna in bo šlo
Veter v laseh, travarca v zobeh
Re: NOČNA PLOVBA
Štartašob 16ti iz Sevnice,ob 20 se napokaš v Umagu in dirjaš na ruto..Ob 3 00 se obesiš na bojo v Lonu,do 6 00.Gas dalje kufe usput,ob 18ti si na Susku..žurka do 3 00,ustaneš ob 5,55 de ob 600 ribare pustiš...Kalodont in gas domov,kjer pristaneš ob 23ti..juhu..domov k je jutr šiht..
Aja ponoč so fajn rdeči novi raymarinovi displeji,ki ne matrajo oči.Osvetljeni na še potrebni minimum..v kabini stroga tema,zajebancije ni,skoz spremljaš obalo na ploterju..v resnic so objekti lahko bliže kot se ti zdijo,zato se izogibati vsega kar je na knap..
Eni vidmo ponoč bolje od drugih,zato merkite oči.Največji sovražnik jim je računalnik in sonce
Radar je fajn gotovo,morš bit pa usposobljen za njegovo uporabo,sicer je lahk slabš ko da ga ni gor...
Aja ponoč so fajn rdeči novi raymarinovi displeji,ki ne matrajo oči.Osvetljeni na še potrebni minimum..v kabini stroga tema,zajebancije ni,skoz spremljaš obalo na ploterju..v resnic so objekti lahko bliže kot se ti zdijo,zato se izogibati vsega kar je na knap..
Eni vidmo ponoč bolje od drugih,zato merkite oči.Največji sovražnik jim je računalnik in sonce
Radar je fajn gotovo,morš bit pa usposobljen za njegovo uporabo,sicer je lahk slabš ko da ga ni gor...
Re: NOČNA PLOVBA
parkrat sem plul ponoči,oz v skoraj vseh vremenskih pogojih,zmeraj s pomočjo ploterja oz tudi z ribiči ki so se orientirali po svetilnikih,če si na odprtem je ok,med otoki v temni noči potrebuješ ploter če nisi neki lokalni specialist,res je da so vse stvati bližje kot jih vidiš oz vsaj meni so se zdele,kar se tiče radarja moraš biti specialist in ga znati nastaviti oz uporabljat njegove filtre ker se slika spreminja glede na vremenske razmere mislim da tega ne zna uporabljat 95% uporabnikov ki ga imajo montiranega na plovilu to govorim zato ker sem videl na predstavitvi raymarine kaj vse se da nastavit oz filtrirat,
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: NOČNA PLOVBA
Orientacija je eno, VARNA NOČNA PLOVBA pa čisto nekaj drugega.
Prav zaradi tega, ker vas 95% (kot si rekel sam) NE VE NIČ O RADARJU, sem videl, da bi lahko vsaj tistim resnim, ki jih to zanima lahko pomagal. Saj tistih kateri imate že na začetku odpor in menite, da se ne rabite nič novega naučit, se pač ne boste udeležili.
Tisti, ki vam je predstavil radar je naverjetneje predvideval, da ima opravka z nekom, ki je že v praksi radar uporabljal in je šel preveč v detalje. Prav Raymarine radarji imajo za "telebane" izjemno poenostavljen uporabniški vmesnik in ti lahko večino nadzira avtomatika. Mimogrede, pa še zelo dobro deluje!!
Drugo pa je dejstvo, da NIHČE ampak zares NIHČE od vas nikoli ni prebral niti enih navodil kaj šele, da bi šel brat navodilo za uporabo radarja (prevedel sem blizu 400 strani navodil za radar). Pa tudi navodilo ti popolnoma nič ne pomaga, če ne poznaš tehnologije, da bi jih razumel.
Pred leti sem bil več na barki izven sezone kot v sezoni in kot se zadeve obračajo se zna to ponoviti. Pozimi so dnevi krajši in brez radarja si ne predstavljam z užitkom in brez skrbi iti na plovbo tudi ponoči.
Prav zaradi tega, ker vas 95% (kot si rekel sam) NE VE NIČ O RADARJU, sem videl, da bi lahko vsaj tistim resnim, ki jih to zanima lahko pomagal. Saj tistih kateri imate že na začetku odpor in menite, da se ne rabite nič novega naučit, se pač ne boste udeležili.
Tisti, ki vam je predstavil radar je naverjetneje predvideval, da ima opravka z nekom, ki je že v praksi radar uporabljal in je šel preveč v detalje. Prav Raymarine radarji imajo za "telebane" izjemno poenostavljen uporabniški vmesnik in ti lahko večino nadzira avtomatika. Mimogrede, pa še zelo dobro deluje!!
Drugo pa je dejstvo, da NIHČE ampak zares NIHČE od vas nikoli ni prebral niti enih navodil kaj šele, da bi šel brat navodilo za uporabo radarja (prevedel sem blizu 400 strani navodil za radar). Pa tudi navodilo ti popolnoma nič ne pomaga, če ne poznaš tehnologije, da bi jih razumel.
Pred leti sem bil več na barki izven sezone kot v sezoni in kot se zadeve obračajo se zna to ponoviti. Pozimi so dnevi krajši in brez radarja si ne predstavljam z užitkom in brez skrbi iti na plovbo tudi ponoči.
Re: NOČNA PLOVBA
Jaz sem letos montiral radar in si prebral vse zapise glede uporabe radarjev na forumu - predvsem tvoja Iztok - in tudi Raymarine navodila. Raymarine navodila so super, manjkajo pa jim "use cases" - primeri iz prakse, kar pa lepo dopolnijo zapisi na forumu.
Barko imam to sezono v remontu in ga razen na privezu letos še nisem sprobal, upam da prek zime ujamem kak jadralni dan, sicer pa naslednjo sezono.
Barko imam to sezono v remontu in ga razen na privezu letos še nisem sprobal, upam da prek zime ujamem kak jadralni dan, sicer pa naslednjo sezono.
- modro morje
- Viceadmiral
- Prispevkov: 362
- Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
- Kraj: Ljubljana - Krk
Re: NOČNA PLOVBA
Koliko pa stane en tak radar za začetnike, jadrnica 10m, pa peljal bi se v glavnem po Jadranu? Predpostavljam, da sta vsaj dve komponenti, tista okrogla škatla na jamborju, pa dol v kokpitu en prikazovalnik? Kolikšna je pa kaj poraba elektrike? A se da kaj delujočega iz druge roke dobit, in kje?
Navigare vivere est.
Re: NOČNA PLOVBA
Prek palca bi rekel, da je začetna cena radarja in ploterja okoli 3 jurje - pozanimaj se pri NT (Harpoon). Pri ploterjih gredo cene seveda še precej navzgor in tudi pri radarjih. Potem pa rabiš še nosilec radarja in montažo. Novejši Raymarine radarji pašejo na stare nosilce, ki se jih da nabavit prek eBaya.
Jaz sem šel po drugi poti (ki je sicer ne priporočam). Nabavil sem starejšo generacijo radarja in ploterja. Za 1.500 EUR sem dobil 3 komplete - 3 x radar RD218, 3 x ploter (2 x C80, 1 x C70), 2 kartici Mediterana, 2 nova kabla, 1 nerabljen nosilec. Seveda en radar in en ploter nista delala, Iztok mi je iz 2 radarjev sestavil enega in tudi en C80 ima neko napako. Kupoval sem po ebay.de in ebay-kleinanzeigen.de. Primer: Klik!
Novejši doppler radarji ti v sektorju, ki ga spremljaš ločijo med tarčami - opozarja te lahko ločeno samo na tebi nevarne. El. poraba je tudi pri novejših precej nižja. Glede porabe mojega kompleta lahko še dopišem ob priliki.
Jaz sem šel po drugi poti (ki je sicer ne priporočam). Nabavil sem starejšo generacijo radarja in ploterja. Za 1.500 EUR sem dobil 3 komplete - 3 x radar RD218, 3 x ploter (2 x C80, 1 x C70), 2 kartici Mediterana, 2 nova kabla, 1 nerabljen nosilec. Seveda en radar in en ploter nista delala, Iztok mi je iz 2 radarjev sestavil enega in tudi en C80 ima neko napako. Kupoval sem po ebay.de in ebay-kleinanzeigen.de. Primer: Klik!
Novejši doppler radarji ti v sektorju, ki ga spremljaš ločijo med tarčami - opozarja te lahko ločeno samo na tebi nevarne. El. poraba je tudi pri novejših precej nižja. Glede porabe mojega kompleta lahko še dopišem ob priliki.
Re: NOČNA PLOVBA
Radarja se moraš lotiti podnevi, ko dobro vidiš okolico. Prižgeš ga in pogledaš sliko. Potem malo spreminjaš ojačanje, ko je to premajhno, bo videl samo kakšne otoke, ko je preveliko, bo videl vse, tudi valove in tudi tisto, česar ni. Vsaj moj stari GMR20 deluje tako. Uporabna slika je nekje vmes. Ojačanje sicer lahko nastaviš na avtomatsko, a vsaj moj pr tem ne bo videl manjših čolnov. Ni pa to nek bavbav, z nekaj osnovnega znanja kako deluje radar, so meniji kar nekako intuitivni. Kdor ga ima, naj poskusi in potem tukaj kaj vpraša, s skupnimi močmi bomo že našli odgovor.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
-
- Admiral
- Prispevkov: 2269
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: NOČNA PLOVBA
Jaz se prijavim na predavanje v kolikor se nas nekaj nabere.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: NOČNA PLOVBA
No super Car! Upam, da se kaj dogovorimo.
Kaj od opreme imaš na svoji novi barki?
Kaj od opreme imaš na svoji novi barki?
Re: NOČNA PLOVBA
CAR napisal/-a:Jaz se prijavim na predavanje v kolikor se nas nekaj nabere.
+1
Re: NOČNA PLOVBA
Pridem tudi jaz, če se časovno poklopi.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti