AEgir napisal/-a:Ko dosežeš neko idealno hitrost glede na moč, težo , hidro in aero, se pol ne da več naprej brez eksponentnega večanja moči.
To je zelo res, ampak v ta stavek je v besedi hidro vključeno:
- oblika dna.
- oblika pete.
- višina pete.
- propeler.
- težišče.
- vse to pa zaradi optimalnega vpadnega kota dna in čim manjšega upora pete z propelerjem.
Pri 20-35 mph je skoraj vseeno kaj počneš, ker je skoraj vseeno kaj delaš z trimom, tako globoko v vodi je gliser. Ko začne letet pa pride zgoraj našteto zelo do izraza in med "klasičnim" pogonom, ter takim na "rooster tail" je mimogrede 15% razlike v hitrosti. Ko prideš z nastavitvami in propom do zadnjih od teh 15%, ali celo čez, potem res velja, da se bo hitrost povečala le še z močnejšim motorjem.
Obregnil bi se le še na besedo aero. Gliserji porabijo toliko moči za pluženje vode, da lahko do 80 mph aerodinamičen upor zanemariš, drsna površina dobrega gliserja se pa z hitrostjo manjša, zato ne bi dejal, da moč narašča eksponentno z hitrostjo. Res, da diagram ni povsem linearen, ampak je pa daleč od kvadrata, čeprav bi zdrava pamet dejala, da je kubična linija.
(Manjšanje upora z hitrostjo ti v grobem pove že slip. Nek gliser, ki ima pri 60-70 mph 15% slipa, ga bo imel pri 30 mph vsaj 35%, pri 20 mph pa okrog 60% in razmerja v slipu ti povedo razmerja v drsnem uporu, oziroma razmerja o omočeni površini trupa in globini dna med drsenjem.)
Mastnakoma povsem verjamem v napovedih, ampak me pa zanima kaj bo v praksi.
Dno od tega Tulia ni nek presežek, ampak je pa dovolj dobro, da lahko zajezdi na krmi in takrat bo letelo!