Jaz mislim, da je to vse skupaj prodajanje "bull shita" nekih kao renomiranih proizvajalcev!
Da navedem nekaj primerov... Recimo avtomobilska industrija. Kupiš avto, hočeš imeti navigacijo in "udri ga Blaž", od tebe pri južnih in centralnih bavarcih potegnejo med 3.000 in 4.500 EUR, odvisno kako "sofisticiran" sistem želiš... Povsem enaka zgodba se odvije tudi pri tistih iz Baden-Wurttemberga... Vsi vemo, da danes navigacija stane "a ma ništa", vsak naš telefon jo premore, avto pa ima notri že praktično vse za delovanje... Pa nič ne de, toliko je, take it or leave it!
Pa potem drugi primer iz moje prakse... Leta 2013 kupi stranka CNC stroj za 200.000 EUR, ki ima seveda krmilnik, stroj je premijske japonske znamke, ki se je pred kratkim celo podala v neko španovijo s premijsko germansko znamko in ne boste verjeli! Ta stroj ima 128 kB spomina!!!! OK, mogoče nekateri ne veste koliko je to, ampak vam povem, da hudičevo malo! V tak spomin boste spravili le okrog 5 do 10% navadne slike, ki jo naredi vaš sodobni telefon! Torej za shranit eno samo samcato sliko iz telefona v stroj bi moral kupiti vsaj 10 strojev!!!
In potem ti prodajo "upgrade" spomina za, pazi zdaj, nekaj tisoč EUR!!! In ta nadgradnja je na 1 MB!!! Torej v tak spomin za nekaj tisoč EUR boste spravili eno polovico fotografije, torej še kar ne moreš shraniti niti 1 usrane fotke! No ja, stroj ima potem možnost FTP prenosa, vendar to je druga zgodba... In potem ti razložijo, da je to pač industrijski spomin... Halooooo?!?!?!?!
V glavnem, podobno ne kupim variante, da je leta 2013 navigacija kaj vredna, če ne zna na ruti spremljati globine! Enako ne kupim variante, da se karta kalibrira! Pa lepo vas prosim! Jaz totalni laik bom nekaj kalibriral???? Naj gre lepo proizvajalec na teren in kalibrira! In ko bom jaz dal 200 EUR, bo karta točna v meter oziroma toliko kot bo točna pozicija GPS v danem trenutku in to kjerkoli! A se v avtu kdaj voziš po sosednji ulici na GPS? A si kdaj kaj kalibriral? Vse je točno in to v nulo! No ja, na kakem Garminu na šipi to ni točno in tudi na sosednji ulici si, vendar za to ni kriva karta, temveč slab signal! Na vgrajeni navigaciji tega ni, vedno je vse v milimeter, tudi med stolpnicami, kjer vse drugo odpove... No ja zato pa je vredno tistih nekaj 1.000 EUR.
Naslednja stvar, avtopilot. Kakšna kalibracija in doktorati? Mora biti "plug n play" ostalo ni za nas, temveč za strokovnjake! Menda (ne me držat za besedo, sem samo slišal) novi model Raymarine avtopilotov ne rabi nobene kalibracije, podobno kot je ne rabi Garmin že od štarta...
Branje navodil, kot vedno poudarja NT... Absolutno DA in se ZELO strinjam z njim! Vendar ne leta 2013!!! Danes nimaš kaj brati, če je treba, potem je to nekaj predpotopnega!
Čisti primer, pred pol leta sem presedlal iz Nokie na Android... Najdodobnejše čudo tehnike po imenu S4... Navodila sem bral natančno 0 sekund! Prižgem telefon, malo gledam in v nekaj urah nošenja v žepu sem obvladal 90% njegovih funkcij... Po 4 dneh sem bil noter in je bilo vse na mestu in točno tam, kjer sem iskal... Očitno so zadeli in tudi mi "dinozavri", ki se težko prilagodimo se zelo lahko brez branja navodil... Pa naj povem, da sem ZELO advanced user in uporabljam vse kar vrag zmore in zraven še kup aplikacij, ki so telefon naredile podobno uporaben kot je bila včasih Nokia! Sam po sebi, "out of the box" žal to ni
