AKUMULATOR

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Jan 09, 2013 10:04

Ja, ampak 12-14 V je z Li-Fe celicami enostavno doseči, tudi vezje za prepraznjenje je zelo poceni...
Klemen M
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 83
Pridružen: Če Jan 19, 2012 20:06

OdgovorNapisal/-a Klemen M » Sr Jan 09, 2013 17:01

Kot že rečeno tudi z LiFePO4 z lahkoto dosežeš 12V Ker osnovna napetost Svinčene celice je tudi 2,2V LiFePO4 pa ima pač 3,2V.

Problem je cena.
Svinčeni od cca100- 150€ za 100Ah pri 12V (Odvisno od izvedbe kislina, Gel, AMG)
LiFePO4 pa cca 600€ za 100Ah pri 12V
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3307
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Jan 09, 2013 17:11

Morda koristno - glede LiFePo4 je bila tule debata: http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... ht=#107987
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Jan 09, 2013 17:26

Klemen M napisal/-a:Kot že rečeno tudi z LiFePO4 z lahkoto dosežeš 12V Ker osnovna napetost Svinčene celice je tudi 2,2V LiFePO4 pa ima pač 3,2V.

Problem je cena.
Svinčeni od cca100- 150€ za 100Ah pri 12V (Odvisno od izvedbe kislina, Gel, AMG)
LiFePO4 pa cca 600€ za 100Ah pri 12V


Ni čisto res, da je LiFePO4 dražji. Teh 600 evrov se da že ob enaki kapaciteti zbit pod eno tretino.
- življenska doba je neprimerno daljša od najboljšega PB akuja Prvi prenese kakih 1000 preden mu kapaciteta pade na 80%, Pb v najboljšem primeru 200-300 ciklov in potem je fuč.
- iz 50Ah LiFePO4 dobiš več soka kot iz 100 Ah Pb akuja.
- iz LiFePO4 akuja dobiš skoraj enako energije, kot si je dal not, medtem ko je pri Pb treba dat not vsaj dvakrat več kot pride ven.


V modelarske namene že kako desetletje uporabljam LiPo celice, ki so tokovno še boljše, vendar verjetno malce nevarne za v barko.
Iz 110 g akuja z nazivno kapaciteto 1,1 Ah lahko potegnem 75 A ob 10,2 V napetosti. Ob omenjenem toku potegnem ven le 65% kapacitete, ampak ob roku recimo 5C bi lahko brez škode potegnil ven 95% kapacitete celice.
Primerjalni recimo gel Pb aku bi tehtal verjetno pol kilograma in bi potreboval vsaj 5 Ah, da bi dobil ven enako energije in bil bi dražji.


Danes sem nekaj slišal, da so se menda avtomobilski proizvajalci nekaj dogovorili, da zaradi enostavnejše reciklaže ostanejo pri Pb startnih akujih, saj je LiFe tehnologijo nemogoče reciklirat.
Ampak kako bodo pa reciklirali akuje za hibridne avte? In aku v takem avtu je velik morda celo za sto startnih akujev.
Ne vem, tako po kmečko sumim, da je morda vseh skupaj strah Kitajcev, ki so stoletje pred ostalimi na področju LiXXXX akujev.


Vem, da na tem forumu ne bomo nič rešili okrog tega, le zanimalo me je, če morda kdo ve v čem je problem, da se še vedno vztraja pri Pb tehnologiji.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5349
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Jan 18, 2013 22:23

Našel sem video (glej rumeno stikalo), ki nazorno prikaže delovanje BAT. COMBINER kontaktorja kot je na tej shemi.

Slika
LP NT
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3307
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Pe Jan 18, 2013 22:52

SR 290 napisal/-a:Vem, da na tem forumu ne bomo nič rešili okrog tega, le zanimalo me je, če morda kdo ve v čem je problem, da se še vedno vztraja pri Pb tehnologiji.

Ali so LiFePO4 akumulatorji že dovolj varni za vgradnjo na barko?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jan 19, 2013 08:54

Ne vem, a mislim da bi lahko bili. Saj startni Pb tud eksplodira, če ga daš na kratki stik. Poleg tega jih ni problem vtaknit v ustrezno "vrečko", kakršne imajo v light izvedbi modelarji, da brez nevarnosti v hiši polnijo precej nevarnejše LiPo akuje, ki so se tudi izkazali za sorazmerno varne.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5349
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Jan 19, 2013 09:20

Osebno jih ne bom vgradil niti priporočal, dokler ne bodo dobro stestirani za uporabo v navtiki in kar je zame najpomembneje - na tuji koži. :lol:
LP NT
fishman
Višji vodnik
Prispevkov: 18
Pridružen: Po Feb 25, 2013 11:41

OdgovorNapisal/-a fishman » Po Feb 25, 2013 11:45

Pozdravljeni,

imam eno vprašanje ne temo cikličnih akumulatorjev in sicer opažam da v plovilih pogosto menjavate akumulatorje. Sam pa bi nekajkrat letno potreboval cilkični akumulator za poganjanje elektromotorja na čolnu (minn kota). Zanima me ali mi lahko kdo podari rabljenega, ki ga ne potrebuje več in bo še primeren na nekajurno vožnjo majhnega čolna po jezerih.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5349
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Feb 25, 2013 15:15

Zate je primernejsi AGM zaradi globjega praznenja. Navtiki ponavadi menjavamo akuje, ko so že čisto preč. Smo jih ravno pred tednom dni odvlekli v reciklažo in niti en ni bil več uporaben.
LP NT
matej333
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Avg 01, 2012 07:50

OdgovorNapisal/-a matej333 » To Apr 16, 2013 14:50

Pozdravljeni!

Prebral sem temo akumulatorji in je res veliko o tem napisanega, je pa veliiko različnih mnenj kaj je dobro in kaj ne...

Sedaj me pa zanima kaj naj naredim!

Stvar je taka:
Na čolnu je motor Suzuki DF140 4-taktni
Za zagon je notri štartni akumulator Topla 100A
Vse je zvezano na ta akumulator...

Kupil bom dodatni vzdrževalni akumulator TAB multi dry 90A, ter gledam sem tista stikala 1, 2 both , v kammu....

Bo to vredu?
Kako vse skupaj sedaj zvezati?
Vse uporabnike prevezati na TAbov akumulator, stikalo vmes in je to to?
Kako se stikalo zveže, tam v kammu smo gledali ima 3 kontakte na zg. levem piše akumulator 1 plus, na zg. desnem piše akumulator 2 plus, na spodnjem piše pa samo akumulator plus...???

Ce vozim na both bo polnil oba, ko se ustavim preklopim na vzdrževalnega in pred startom nazaj na both?



Hvala in LP
Matej
matej333
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Avg 01, 2012 07:50

OdgovorNapisal/-a matej333 » Če Apr 18, 2013 07:57

ok!

včeraj sem se menil z harpoon, mi je dal ponudbo za ta njegov sistem in se mi zdi zelo pameten.... vse skupaj s stikalom pride okoli 200 eur z davkom.

Popoldan pridem domov in pravi oče da je bil pri enem kolegu ki je avtoelektričar in mu je dal za nekih 15-20 eur nek rele in pravi da je to to kar rabiš...
Je 100A
Ima 4 kontakte 2 na vrhu eden za štartni in eden za servisni akumulator,
spodaj imaš 2 manjša kontakta na jezičke, enega daš na minus drugega na kontakt ključ. Stvar deluje tako:
ko na spodnjem kontaktu (iz ključa) ni signala je v releju rapolovljen kontakt in deluje samo servisni akumulator, se pravi ko imaš ugasnjen motor deluje samo servisni akumulator, čim obrneš ključ (vžgeš motor) se v releju kontakt združi in se povežeta akumulatorja skupaj, tako da polne oba...

Je to vredu?
Pravi da je to to kar rabim...

Pa je rešitev za 20 eur...
Pa dal bom še eno glavno stikalo na servisni akumulator, da ga lahko izklopiš ko greš iz čolna.... cena še 10 eur

Se pravi skupaj 30 EUR pa je to to ali kako?

Edino izenačevanje zna bit problem? Ali tudi ne?

LP
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Če Apr 18, 2013 10:45

Zakaj odkrivaš toplo vodo, pusti avto električarje, so lahko le vajenci za navtične električarje, kjer je zadeva malo bolj kompleksna.

Cyrix ni samo rele, ampak je mikroporcesorsko krmiljen rele, ki vklaplja po določenem programu, po določenih zamikih, meri napetost na obeh bankah, primerja razlike napetosti in se šele potem odloči po programu. Da pa ta rele ni primeren si pa sam lepo razložil, ko daš kontak ti pred štartom združi akumulatorja in kaj si s tem naredil, nič pametnega. Cyrix 100A, kratkotrajno zdrži tudi bistveno več, za tvojega pa ne vem.

Tak sistem za 200€ je vreden tega denarja, ostalo je pa zopet neka improvizacija.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Apr 18, 2013 21:11

Gaso ti je lepo odgovoril!

To kar ti je ponudil avtoelektričar je čisto navaden rele! Pač rele, edina razlika je v tem, da je za 100A, zato ga ne moreš kupiti v vsaki trgovini, ga pa lahko v vsaki tretji... :wink: Zadeva bi sicer delovala, če bi jo vezal na tlačno stikalo olja od motorja ali pa na alternator in dodal še zakasnitveni vklop s časovnim vezjem z recimo kakim MC14001 in tranzistorjem, ki bi odprl tok čez tuljavo releja šele čez nek čas, vsaj kakih 10 sekund, bolje kako minuto...

Vse to pa Cyrix ima, saj kot je napisal Gaso meri napetosti in šele ko je presežen nek prag, bo vklopil!

Torej to kar ti nudi tvoj avtoelektričar niti slučajno ni podobo Cyrix releju ali pa podobnemu napetostno kontroliranemu releju... En del sicer je enak, nima pa tak rele nobene logike in nič ne ve kdaj mora vklopiti in kdaj izklopiti...
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5349
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Apr 19, 2013 06:53

CENA kompleta:
1. varianta 100A; Cyrix, bosch rele 5 kontaktov 12V/20A, Emergency stikalo klecno 2x16A zelo kvalitetno, VODOTESEN nastavek, zaščitni pokrov rdeče barve kot ga imajo v letalstvu, zaščitne diode.
Cena: 118,6€ +DDV=142,00€

2. Varianta 225A; doplačilo 37€ +DDV=44,40€

Matej333, hvala za lepo reklamo in ker sem ti smel brezplačno svetovat.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov