AKUMULATOR
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Morda koristno - glede LiFePo4 je bila tule debata: http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... ht=#107987
Klemen M napisal/-a:Kot že rečeno tudi z LiFePO4 z lahkoto dosežeš 12V Ker osnovna napetost Svinčene celice je tudi 2,2V LiFePO4 pa ima pač 3,2V.
Problem je cena.
Svinčeni od cca100- 150€ za 100Ah pri 12V (Odvisno od izvedbe kislina, Gel, AMG)
LiFePO4 pa cca 600€ za 100Ah pri 12V
Ni čisto res, da je LiFePO4 dražji. Teh 600 evrov se da že ob enaki kapaciteti zbit pod eno tretino.
- življenska doba je neprimerno daljša od najboljšega PB akuja Prvi prenese kakih 1000 preden mu kapaciteta pade na 80%, Pb v najboljšem primeru 200-300 ciklov in potem je fuč.
- iz 50Ah LiFePO4 dobiš več soka kot iz 100 Ah Pb akuja.
- iz LiFePO4 akuja dobiš skoraj enako energije, kot si je dal not, medtem ko je pri Pb treba dat not vsaj dvakrat več kot pride ven.
V modelarske namene že kako desetletje uporabljam LiPo celice, ki so tokovno še boljše, vendar verjetno malce nevarne za v barko.
Iz 110 g akuja z nazivno kapaciteto 1,1 Ah lahko potegnem 75 A ob 10,2 V napetosti. Ob omenjenem toku potegnem ven le 65% kapacitete, ampak ob roku recimo 5C bi lahko brez škode potegnil ven 95% kapacitete celice.
Primerjalni recimo gel Pb aku bi tehtal verjetno pol kilograma in bi potreboval vsaj 5 Ah, da bi dobil ven enako energije in bil bi dražji.
Danes sem nekaj slišal, da so se menda avtomobilski proizvajalci nekaj dogovorili, da zaradi enostavnejše reciklaže ostanejo pri Pb startnih akujih, saj je LiFe tehnologijo nemogoče reciklirat.
Ampak kako bodo pa reciklirali akuje za hibridne avte? In aku v takem avtu je velik morda celo za sto startnih akujev.
Ne vem, tako po kmečko sumim, da je morda vseh skupaj strah Kitajcev, ki so stoletje pred ostalimi na področju LiXXXX akujev.
Vem, da na tem forumu ne bomo nič rešili okrog tega, le zanimalo me je, če morda kdo ve v čem je problem, da se še vedno vztraja pri Pb tehnologiji.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5349
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Našel sem video (glej rumeno stikalo), ki nazorno prikaže delovanje BAT. COMBINER kontaktorja kot je na tej shemi.
LP NT

LP NT
Pozdravljeni,
imam eno vprašanje ne temo cikličnih akumulatorjev in sicer opažam da v plovilih pogosto menjavate akumulatorje. Sam pa bi nekajkrat letno potreboval cilkični akumulator za poganjanje elektromotorja na čolnu (minn kota). Zanima me ali mi lahko kdo podari rabljenega, ki ga ne potrebuje več in bo še primeren na nekajurno vožnjo majhnega čolna po jezerih.
imam eno vprašanje ne temo cikličnih akumulatorjev in sicer opažam da v plovilih pogosto menjavate akumulatorje. Sam pa bi nekajkrat letno potreboval cilkični akumulator za poganjanje elektromotorja na čolnu (minn kota). Zanima me ali mi lahko kdo podari rabljenega, ki ga ne potrebuje več in bo še primeren na nekajurno vožnjo majhnega čolna po jezerih.
Pozdravljeni!
Prebral sem temo akumulatorji in je res veliko o tem napisanega, je pa veliiko različnih mnenj kaj je dobro in kaj ne...
Sedaj me pa zanima kaj naj naredim!
Stvar je taka:
Na čolnu je motor Suzuki DF140 4-taktni
Za zagon je notri štartni akumulator Topla 100A
Vse je zvezano na ta akumulator...
Kupil bom dodatni vzdrževalni akumulator TAB multi dry 90A, ter gledam sem tista stikala 1, 2 both , v kammu....
Bo to vredu?
Kako vse skupaj sedaj zvezati?
Vse uporabnike prevezati na TAbov akumulator, stikalo vmes in je to to?
Kako se stikalo zveže, tam v kammu smo gledali ima 3 kontakte na zg. levem piše akumulator 1 plus, na zg. desnem piše akumulator 2 plus, na spodnjem piše pa samo akumulator plus...???
Ce vozim na both bo polnil oba, ko se ustavim preklopim na vzdrževalnega in pred startom nazaj na both?
Hvala in LP
Matej
Prebral sem temo akumulatorji in je res veliko o tem napisanega, je pa veliiko različnih mnenj kaj je dobro in kaj ne...
Sedaj me pa zanima kaj naj naredim!
Stvar je taka:
Na čolnu je motor Suzuki DF140 4-taktni
Za zagon je notri štartni akumulator Topla 100A
Vse je zvezano na ta akumulator...
Kupil bom dodatni vzdrževalni akumulator TAB multi dry 90A, ter gledam sem tista stikala 1, 2 both , v kammu....
Bo to vredu?
Kako vse skupaj sedaj zvezati?
Vse uporabnike prevezati na TAbov akumulator, stikalo vmes in je to to?
Kako se stikalo zveže, tam v kammu smo gledali ima 3 kontakte na zg. levem piše akumulator 1 plus, na zg. desnem piše akumulator 2 plus, na spodnjem piše pa samo akumulator plus...???
Ce vozim na both bo polnil oba, ko se ustavim preklopim na vzdrževalnega in pred startom nazaj na both?
Hvala in LP
Matej
ok!
včeraj sem se menil z harpoon, mi je dal ponudbo za ta njegov sistem in se mi zdi zelo pameten.... vse skupaj s stikalom pride okoli 200 eur z davkom.
Popoldan pridem domov in pravi oče da je bil pri enem kolegu ki je avtoelektričar in mu je dal za nekih 15-20 eur nek rele in pravi da je to to kar rabiš...
Je 100A
Ima 4 kontakte 2 na vrhu eden za štartni in eden za servisni akumulator,
spodaj imaš 2 manjša kontakta na jezičke, enega daš na minus drugega na kontakt ključ. Stvar deluje tako:
ko na spodnjem kontaktu (iz ključa) ni signala je v releju rapolovljen kontakt in deluje samo servisni akumulator, se pravi ko imaš ugasnjen motor deluje samo servisni akumulator, čim obrneš ključ (vžgeš motor) se v releju kontakt združi in se povežeta akumulatorja skupaj, tako da polne oba...
Je to vredu?
Pravi da je to to kar rabim...
Pa je rešitev za 20 eur...
Pa dal bom še eno glavno stikalo na servisni akumulator, da ga lahko izklopiš ko greš iz čolna.... cena še 10 eur
Se pravi skupaj 30 EUR pa je to to ali kako?
Edino izenačevanje zna bit problem? Ali tudi ne?
LP
včeraj sem se menil z harpoon, mi je dal ponudbo za ta njegov sistem in se mi zdi zelo pameten.... vse skupaj s stikalom pride okoli 200 eur z davkom.
Popoldan pridem domov in pravi oče da je bil pri enem kolegu ki je avtoelektričar in mu je dal za nekih 15-20 eur nek rele in pravi da je to to kar rabiš...
Je 100A
Ima 4 kontakte 2 na vrhu eden za štartni in eden za servisni akumulator,
spodaj imaš 2 manjša kontakta na jezičke, enega daš na minus drugega na kontakt ključ. Stvar deluje tako:
ko na spodnjem kontaktu (iz ključa) ni signala je v releju rapolovljen kontakt in deluje samo servisni akumulator, se pravi ko imaš ugasnjen motor deluje samo servisni akumulator, čim obrneš ključ (vžgeš motor) se v releju kontakt združi in se povežeta akumulatorja skupaj, tako da polne oba...
Je to vredu?
Pravi da je to to kar rabim...
Pa je rešitev za 20 eur...
Pa dal bom še eno glavno stikalo na servisni akumulator, da ga lahko izklopiš ko greš iz čolna.... cena še 10 eur
Se pravi skupaj 30 EUR pa je to to ali kako?
Edino izenačevanje zna bit problem? Ali tudi ne?
LP
Zakaj odkrivaš toplo vodo, pusti avto električarje, so lahko le vajenci za navtične električarje, kjer je zadeva malo bolj kompleksna.
Cyrix ni samo rele, ampak je mikroporcesorsko krmiljen rele, ki vklaplja po določenem programu, po določenih zamikih, meri napetost na obeh bankah, primerja razlike napetosti in se šele potem odloči po programu. Da pa ta rele ni primeren si pa sam lepo razložil, ko daš kontak ti pred štartom združi akumulatorja in kaj si s tem naredil, nič pametnega. Cyrix 100A, kratkotrajno zdrži tudi bistveno več, za tvojega pa ne vem.
Tak sistem za 200€ je vreden tega denarja, ostalo je pa zopet neka improvizacija.
Cyrix ni samo rele, ampak je mikroporcesorsko krmiljen rele, ki vklaplja po določenem programu, po določenih zamikih, meri napetost na obeh bankah, primerja razlike napetosti in se šele potem odloči po programu. Da pa ta rele ni primeren si pa sam lepo razložil, ko daš kontak ti pred štartom združi akumulatorja in kaj si s tem naredil, nič pametnega. Cyrix 100A, kratkotrajno zdrži tudi bistveno več, za tvojega pa ne vem.
Tak sistem za 200€ je vreden tega denarja, ostalo je pa zopet neka improvizacija.
Gaso ti je lepo odgovoril!
To kar ti je ponudil avtoelektričar je čisto navaden rele! Pač rele, edina razlika je v tem, da je za 100A, zato ga ne moreš kupiti v vsaki trgovini, ga pa lahko v vsaki tretji...
Zadeva bi sicer delovala, če bi jo vezal na tlačno stikalo olja od motorja ali pa na alternator in dodal še zakasnitveni vklop s časovnim vezjem z recimo kakim MC14001 in tranzistorjem, ki bi odprl tok čez tuljavo releja šele čez nek čas, vsaj kakih 10 sekund, bolje kako minuto...
Vse to pa Cyrix ima, saj kot je napisal Gaso meri napetosti in šele ko je presežen nek prag, bo vklopil!
Torej to kar ti nudi tvoj avtoelektričar niti slučajno ni podobo Cyrix releju ali pa podobnemu napetostno kontroliranemu releju... En del sicer je enak, nima pa tak rele nobene logike in nič ne ve kdaj mora vklopiti in kdaj izklopiti...
To kar ti je ponudil avtoelektričar je čisto navaden rele! Pač rele, edina razlika je v tem, da je za 100A, zato ga ne moreš kupiti v vsaki trgovini, ga pa lahko v vsaki tretji...

Vse to pa Cyrix ima, saj kot je napisal Gaso meri napetosti in šele ko je presežen nek prag, bo vklopil!
Torej to kar ti nudi tvoj avtoelektričar niti slučajno ni podobo Cyrix releju ali pa podobnemu napetostno kontroliranemu releju... En del sicer je enak, nima pa tak rele nobene logike in nič ne ve kdaj mora vklopiti in kdaj izklopiti...
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5349
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
CENA kompleta:
1. varianta 100A; Cyrix, bosch rele 5 kontaktov 12V/20A, Emergency stikalo klecno 2x16A zelo kvalitetno, VODOTESEN nastavek, zaščitni pokrov rdeče barve kot ga imajo v letalstvu, zaščitne diode.
Cena: 118,6€ +DDV=142,00€
2. Varianta 225A; doplačilo 37€ +DDV=44,40€
Matej333, hvala za lepo reklamo in ker sem ti smel brezplačno svetovat.
1. varianta 100A; Cyrix, bosch rele 5 kontaktov 12V/20A, Emergency stikalo klecno 2x16A zelo kvalitetno, VODOTESEN nastavek, zaščitni pokrov rdeče barve kot ga imajo v letalstvu, zaščitne diode.
Cena: 118,6€ +DDV=142,00€
2. Varianta 225A; doplačilo 37€ +DDV=44,40€
Matej333, hvala za lepo reklamo in ker sem ti smel brezplačno svetovat.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov