Popolna obnova Elan GT 070

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Okt 22, 2014 11:39

Marcel_Mastnak napisal/-a:Glede plovnosti je brez pene ujetega več zraka v prostoru kar pomeni boljšo plovnost in majn teže...


Ne, težji je kot brez pene, ki je je v vsakem primeru premalo in čoln bi se potopil, če ga zalije voda.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4061
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Okt 22, 2014 17:29

SR 290 napisal/-a:
Marcel_Mastnak napisal/-a:Glede plovnosti je brez pene ujetega več zraka v prostoru kar pomeni boljšo plovnost in majn teže...


Ne, težji je kot brez pene, ki je je v vsakem primeru premalo in čoln bi se potopil, če ga zalije voda.


a je v peni pol kak plin ki je lažji od zraka al kak misliš da je s peno lažji?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Okt 22, 2014 18:51

Enostavno zato:

1.) Če napraviš dovolj zmogljiv laminat za pohodno dno kokpita, da se ne upogiba, bo imel svojo maso.

2.) Če napraviš dovolj zmogljiv laminat, da se ne zlomi, ko skočiš gor, ampak se pa grdo upogiba, bo bistveno lažji. Da se izogneš upogibanju špricneš not Pu peno in zadeva postane bolj toga. Sčasoma se kot vsak Pu tudi ta pena obriba in površinsko iz nje nastane Pu prah, potem pa se upogiba, navadno pride not voda, pojavljajo se razpoke po gel coatu in podobni šmenti.

Drugi laminat je lažji in predvsem cenejši, kar je glavno za proizvajalce, zato je po manjših gliserjih polno Pu pene. Če se ne motim je podoben šment tudi v Greenlineu kjer imajo zunanjo in notranjo lupino.
Tega polnjenja praznega prostora nikakor ne menjat z klasično sendvič gradnjo, saj se tam nikoli ne uporablja Pu pena (Se je, ampak ne dolgo, ker razpade.), temveč pvc plošče, prečno rezana balsa, pluta in še marsikaj drugega. Ti materiali so stabilnejši od Pu pene in zaradi obratnega postopka se smola zaleze v pore in se nerazstavljivo zlepi z površino, ali všasih celo prepoji sendvič material. Rezultat je seveda nekaj povsem drugega kot špricanje pu pene med dve izdelani lupini.
kikilopi
Višji vodnik
Prispevkov: 16
Pridružen: So Okt 18, 2014 19:07

OdgovorNapisal/-a kikilopi » Sr Okt 22, 2014 20:53

sr 209 hoce rect, da je pena veliko lazja od vode - ne zraka. ker ce se ti v dvodno natece voda, s ejo bo nateklo veliko vec brez pene, kot z peno. Pena ima poleg tega tudi svojo plovnost. Pri prevracanjih te lahko to resi pred potopom.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Okt 22, 2014 21:57

kikilopi napisal/-a:Pri prevracanjih te lahko to resi pred potopom.


Ne, ne, to drži le v izjemnih primerih in tega nikoli nisem trdil.
En 4 m gliser z vso opremo brez posadke mimogrede potegne čez 450 kg. Če upoštevaš izpodriv laminata boš vseeno moral zagotovit vsaj kakih 400 litrov plovcev. Kje boš na takem malčku našel luknjo z 400 l, v katero boš napolnil Pu peno? In večji je čoln, manj imaš možnosti za uspeh, kar ne nazadnje potrjujejo spektakularni brodolomi "nepotopljivih" preko ocenaskih legend.

Tole o uporabi Pu pene za nepotopljivost barke je v 99% komercialni nateg, ki ne drži, in v enakih 99% je rešitev uporabljena zgolj za pocenitev proizvodnje na kvaliteti gradnje ne najprimernejši način.

Poglej:
boljša 4 m plovila imajo v dna nekje med 16 in 18 stopinjami in širino okrog 1,8 metra, torej je vertikalna razdalja med bočno linijo in dnom pri krmi največ 0,3 m. Upoštevaje, da pohodno dno nikoli ni potegnjeno od boka do boka, temveč vedno nekaj nižje, lahko upoštevaš krmno širino dna okrog 1,6 m in globino okrog 0,25 m.
Površina krmnega trikotnika te pokrite površine je torej okrog 0,2 m2.
V 4 m gliserju je pohodno dno dolgo kakih 2,8 m.

Računanje volumna med dnom in pohodnim dnom je precej smotan integral, saj se eliptično spreminja tloris in na dnu se spreminja kot dna. Recimo, da je volumen okrog 200 l.
Tudi, če sem zgrešil za 50 l, je v vsakem primeru rezultat daleč od plovnosti v primeru brodoloma.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4061
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Okt 23, 2014 09:31

ja jaz te razumem da če delaš na novo je itak boljše zgradit kot praviš kvaliteten sendvič ki je seveda težji od komercijalnih "popndeklov" Jaz sem imel u mislih če rešujemo te stare lupine in jih izboljšujemo, kaj je bolj smoterno? z ali brez pene.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Okt 23, 2014 10:48

Brez.
vitranc
Kontraadmiral
Prispevkov: 217
Pridružen: To Jul 19, 2011 08:23

oj

OdgovorNapisal/-a vitranc » Če Okt 23, 2014 12:03

sam se strinjam da je pena vedno sam problem sam če je brez pene je pa zelo glesen o udarja na val kako bi pol lahko rešu znočno izolacijo
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Okt 23, 2014 13:14

Z ušesnimi čepki. :D
Lahko pa pohodno dno nalepiš na rebra z Kentom in je tišji.
Denii
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 45
Pridružen: To Jun 10, 2014 14:16
Kraj: Žalec - Vrbje

OdgovorNapisal/-a Denii » To Feb 24, 2015 11:56

Zime bo kmalu konec in čas da se stvar premakne..par vprašanj...

Kateri kit uporabit za popravila luknjic odrgnin ?

Lepilo Kent jih je očitno več vrst kateri bo pravi za pritrjevanje podna ?
Uporabniški avatar
widmann
Admiral
Prispevkov: 804
Pridružen: Ne Jan 26, 2014 20:24
Kraj: KAMNIK-Minkendorf

OdgovorNapisal/-a widmann » So Jan 21, 2017 14:11

Kaj je zdaj s tem čolnom je že ploven al kako,tema je čist zamrla?? :?
weta
Admiral
Prispevkov: 1201
Pridružen: Po Nov 05, 2007 13:05

OdgovorNapisal/-a weta » So Jan 21, 2017 20:42

Elan 401, če nima pretežkega motorja, se ne potopi.
blackhorse
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: Pe Jul 07, 2017 11:13

Re:

OdgovorNapisal/-a blackhorse » Sr Avg 30, 2017 13:02

Denii napisal/-a:Zime bo kmalu konec in čas da se stvar premakne..par vprašanj...

Kateri kit uporabit za popravila luknjic odrgnin ?

Lepilo Kent jih je očitno več vrst kateri bo pravi za pritrjevanje podna ?


Ali je tak čoln še smiselno dokončat in spravit v vodo? Pa ne mislim sam na veselje do popravila.... :D
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6492
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Popolna obnova Elan GT 070

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Avg 30, 2017 13:46

Navadno imajo tisti čolni s peno, ki se hvalijo z nepotopljivostjo zraven priloženo homologacijo nepotopljivosti...

Amerikanci imajo celo en zakon da morajo bit vsi čolni do neke dolžine nepotopljivi.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4831
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Popolna obnova Elan GT 070

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Avg 30, 2017 18:12

Ta teorija o nepotopljivosti je komercialna in povsem nerealna trditev, ki drži le pri novem plovilu!
Katera PU pena se ne napije vode in ali je kdo odprl dno, ter našel suho peno? :D Vedno je not konkretna litraža smrdljive vode.

Edina prava nepotopljivost kateregakoli plovila je v pravi glavi kapitana, pa še takemu se lahko zalomi.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov