AKUMULATOR
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: AKUMULATOR
Daj notri kolikor ti prostor dopušča. Čimvečjega, po kapaciteti!
Re: AKUMULATOR
Marchi napisal/-a:Daj notri kolikor ti prostor dopušča. Čimvečjega, po kapaciteti!
Prostor mi dopušča za 90 Ah ki ima 800 A zagonskega.
Bo zmožen moj alternator tole polniti?
Re: AKUMULATOR
BE84 napisal/-a:Marchi napisal/-a:Daj notri kolikor ti prostor dopušča. Čimvečjega, po kapaciteti!
Prostor mi dopušča za 90 Ah ki ima 800 A zagonskega.
Bo zmožen moj alternator tole polniti?
Odvisno koliko časa bo polnil!
Izračunaj dnevno bilanco energije in boš videl ali boš prilagodil akumulator potrebam ali obratno in koliko časa bi moral laufat motor, da vsaj izniči dnevno porabo energije.
10A radio
10A hladilnik
2A gps
x ure uporabe za vsakega od njih in dobiš količino dnevno potrebnih Ah.
Zgornje vrednosti so malo čez palec. Slab hladilnik lahko pokuri več, dober manj ipd.
Če polniš svoj telefon je eno, če polniš 3 je drugo.
Zagonski tok naj bo tak kot ga zahteva motor, več ni potrebe. Bolj boš rabil Ah, tako da teh naj bo čimveč, zato sem omenjal prostor, ker takrat šele zraste akumulator, ko dodajaš Ah. In teža! S 70Ah boš imel hitro probleme z globokim praznenjem in ti bo aku zdržal sezono, dve. Če boš pa muziko nažigal cel dan, ti pa motor še užgal ne bo.
Zdaj pa že nakladam.
Naj še kakšen stručko kaj napiše.
Re: AKUMULATOR
Hvala za obrazložitev, mi je sedaj bolj jasno glede Ah in zagonskega toka.
Sedaj sem gledal da so tile Varta akumulatorji kislinski in da se za večje število ciklov bolj splača imeti AGM dual akumulator.
Ima kdo s tem kakšne izkušnje v praksi?
Sedaj sem gledal da so tile Varta akumulatorji kislinski in da se za večje število ciklov bolj splača imeti AGM dual akumulator.
Ima kdo s tem kakšne izkušnje v praksi?
Re: AKUMULATOR
Obstoječemu aku. 100ah sem dodal še enega in sicer za test delovanja smo 55ah, ki ga mislim povečat in ta bi bil za porabnike obstoječi pa bi ostal štartni .
Povezal sem ju z Cyrix 120 in imam občutek da sta akuja ves čas povezana kajti napetost na obeh je vedno enaka čeprav bi morala biti po logiki povezana samo ko je napetost povišana se pravi ko deluje motor in alternator polni oba, ko pa motor ugasnem bi moral Cyrix 120 akuja ločiti.
Se je že komu zgodilo da nov Cyrix ni deloval?
To sem včeraj povezal in je zmanjkalo časa za podrobnejše teste tako da danes še malo pogledam....se priporočam za kak nasvet.
Lp
Povezal sem ju z Cyrix 120 in imam občutek da sta akuja ves čas povezana kajti napetost na obeh je vedno enaka čeprav bi morala biti po logiki povezana samo ko je napetost povišana se pravi ko deluje motor in alternator polni oba, ko pa motor ugasnem bi moral Cyrix 120 akuja ločiti.
Se je že komu zgodilo da nov Cyrix ni deloval?
To sem včeraj povezal in je zmanjkalo časa za podrobnejše teste tako da danes še malo pogledam....se priporočam za kak nasvet.
Lp
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: AKUMULATOR
Mils, narobe si zvezal cyrix! Takole je prav...
Beba, ti daj pa AGM notri čim večji pa ne od Varte.
Imaš ZS.
Beba, ti daj pa AGM notri čim večji pa ne od Varte.
Imaš ZS.
Re: AKUMULATOR
Pa dajmo tale Cyrix malo bolj obdelat da bo delovanje jasno.
Za začetek tehnične specifikacije in način delovanja:
https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Cyrix-ct-120A-230A-EN.pdf.
Ko je moč razbrati je delovanje Cyrixa dvosmerno. torej bo vklopil če ima ena od baterij pogoj da polni drugo baterijo. ni samo enostavno funkcija da je vedno prioriteta startna baterija. Iz specifikacij se lepo vidi kdaj se rele vklopi:
seveda velja to pri klasični vezavi kot je v specifikacijah:
Ker se lani nisem imel časa igrat z njim na delovni mizi, imam sedaj vprašanje za ostale:
"Je kdo testiral to delovanje v laboratoriju, je to res to ali dela drugače kot je definirano?"
Ali dejansko odklopi ko pade napetost na baterijah?
Jaz ima sedaj montiranega 1 leto po standardni vezavi pa mi je še vedno vžgal motor.
Če pa pogledamo shemo od NT, pa cyrixu dovolimo njegovo delovanje samo v primeru ko imamo kontakt (delujoč motor) oziroma sklenjeno stikalo v "start v sili".
Torej nam polnilec in solarni paneli ne bodo polnil startne baterije.
Razen da imate dvojne izhode na polnilcih in sončnih regulatorjih takrat je to druga pesem.
Ali potemtakem ne gre zaupati specifikacijam, da so potrebne dodatne vezave??
Kakšne so vaše izkušnje
Za začetek tehnične specifikacije in način delovanja:
https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Cyrix-ct-120A-230A-EN.pdf.
Ko je moč razbrati je delovanje Cyrixa dvosmerno. torej bo vklopil če ima ena od baterij pogoj da polni drugo baterijo. ni samo enostavno funkcija da je vedno prioriteta startna baterija. Iz specifikacij se lepo vidi kdaj se rele vklopi:
seveda velja to pri klasični vezavi kot je v specifikacijah:
Ker se lani nisem imel časa igrat z njim na delovni mizi, imam sedaj vprašanje za ostale:
"Je kdo testiral to delovanje v laboratoriju, je to res to ali dela drugače kot je definirano?"
Ali dejansko odklopi ko pade napetost na baterijah?
Jaz ima sedaj montiranega 1 leto po standardni vezavi pa mi je še vedno vžgal motor.
Če pa pogledamo shemo od NT, pa cyrixu dovolimo njegovo delovanje samo v primeru ko imamo kontakt (delujoč motor) oziroma sklenjeno stikalo v "start v sili".
Torej nam polnilec in solarni paneli ne bodo polnil startne baterije.
Razen da imate dvojne izhode na polnilcih in sončnih regulatorjih takrat je to druga pesem.
Ali potemtakem ne gre zaupati specifikacijam, da so potrebne dodatne vezave??
Kakšne so vaše izkušnje
Mato
Re: AKUMULATOR
Zvezal sem po original shemi takole:
https://www.dropbox.com/s/n87jtyuv0q2mp ... 0.jpg?dl=0
Za polnjenje acu-jev je mišljen samo motor, nimam panelov itd...
Predstavljeno mi je bilo da naj bi Cyrix deloval tako, da če jih vežem po zgornji shemi naj bi ločil acu-ja, ko pa zazna višjo napetost od cca 13V , to pomeni da zazna polnjenje pa naj bi oba acu-ja povezal in s tem omogočil da ko imamo na voljo polnjenje polni oba acu-ja, ko pa ugasnem motor pa jih loči in z tem prepreči da bi porabniki lahko izpraznili štartni acu.
Tudi ko je zadeva v mirovanju je Cyrix nekoliko greje, je to normalno?
Sedaj imam na obeh acu. napetost 12.7V in kljub ugasnjenem motorju Cyrix drži acuja povezana.
Se priporočam za rešitev problema?
Hvala
https://www.dropbox.com/s/n87jtyuv0q2mp ... 0.jpg?dl=0
Za polnjenje acu-jev je mišljen samo motor, nimam panelov itd...
Predstavljeno mi je bilo da naj bi Cyrix deloval tako, da če jih vežem po zgornji shemi naj bi ločil acu-ja, ko pa zazna višjo napetost od cca 13V , to pomeni da zazna polnjenje pa naj bi oba acu-ja povezal in s tem omogočil da ko imamo na voljo polnjenje polni oba acu-ja, ko pa ugasnem motor pa jih loči in z tem prepreči da bi porabniki lahko izpraznili štartni acu.
Tudi ko je zadeva v mirovanju je Cyrix nekoliko greje, je to normalno?
Sedaj imam na obeh acu. napetost 12.7V in kljub ugasnjenem motorju Cyrix drži acuja povezana.
Se priporočam za rešitev problema?
Hvala
Re: AKUMULATOR
Kaj ni nikogar ki bi tole zadevo poznal, sem bil prepričan da ima to 3/4 morjeplovcev montirano.
Lp
Lp
Re: AKUMULATOR
Nima 3/4 in še mnogi od nas, ki imamo smo to prepustili električarju, nismo sami.
Tule še tema, v kateri se je to obdelovalo, mislim, da se vprašanja ponavljajo.
viewtopic.php?f=5&t=20228&p=296992&hilit=#p296992
Tule še tema, v kateri se je to obdelovalo, mislim, da se vprašanja ponavljajo.
viewtopic.php?f=5&t=20228&p=296992&hilit=#p296992
Re: AKUMULATOR
Mils napisal/-a:Zvezal sem po original shemi takole:
https://www.dropbox.com/s/n87jtyuv0q2mp ... 0.jpg?dl=0
Za polnjenje acu-jev je mišljen samo motor, nimam panelov itd...
Predstavljeno mi je bilo da naj bi Cyrix deloval tako, da če jih vežem po zgornji shemi naj bi ločil acu-ja, ko pa zazna višjo napetost od cca 13V , to pomeni da zazna polnjenje pa naj bi oba acu-ja povezal in s tem omogočil da ko imamo na voljo polnjenje polni oba acu-ja, ko pa ugasnem motor pa jih loči in z tem prepreči da bi porabniki lahko izpraznili štartni acu.
Tudi ko je zadeva v mirovanju je Cyrix nekoliko greje, je to normalno?
Sedaj imam na obeh acu. napetost 12.7V in kljub ugasnjenem motorju Cyrix drži acuja povezana.
Se priporočam za rešitev problema?
Hvala
Če si tako zvezal, deluje kot si napisal. Ves čas sta oba akomulatorja paralelno priklopljena kljub temu da ne deluje motor. Zato se vse skupaj malo greje. Preberi povezavo, ki ti je dal Grega295 in boš hitro dojel kaj moraš popraviti.
LP
Boris
Boris
Re: AKUMULATOR
Živijo!
Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:
Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
Če vse prebereš veliko izveš
Boris1
Če si tako zvezal, deluje kot si napisal. Ves čas sta oba akomulatorja paralelno priklopljena kljub temu da ne deluje motor. Zato se vse skupaj malo greje. Preberi povezavo, ki ti je dal Grega295 in boš hitro dojel kaj moraš popraviti.
Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:
Current consumption when closed:
Cyrix-ct 12/24-120 12 V : 220 mA 24 V : 120 mA
Cyrix-ct 12/24-230 12 V : 320 mA 24 V : 180 mA
Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
Če vse prebereš veliko izveš
Mato
Re: AKUMULATOR
mato napisal/-a:Živijo!Boris1
Če si tako zvezal, deluje kot si napisal. Ves čas sta oba akomulatorja paralelno priklopljena kljub temu da ne deluje motor. Zato se vse skupaj malo greje. Preberi povezavo, ki ti je dal Grega295 in boš hitro dojel kaj moraš popraviti.
Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:Current consumption when closed:
Cyrix-ct 12/24-120 12 V : 220 mA 24 V : 120 mA
Cyrix-ct 12/24-230 12 V : 320 mA 24 V : 180 mA
Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
Če vse prebereš veliko izveš
Super razlaga. A mi razložiš zakaj je po izkjučenem kontaktu + , na obeh baterijah enaka napetost
LP
Boris
Boris
Re: AKUMULATOR
boris1 napisal/-a:mato napisal/-a:Živijo!Boris1
Če si tako zvezal, deluje kot si napisal. Ves čas sta oba akomulatorja paralelno priklopljena kljub temu da ne deluje motor. Zato se vse skupaj malo greje. Preberi povezavo, ki ti je dal Grega295 in boš hitro dojel kaj moraš popraviti.
Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:Current consumption when closed:
Cyrix-ct 12/24-120 12 V : 220 mA 24 V : 120 mA
Cyrix-ct 12/24-230 12 V : 320 mA 24 V : 180 mA
Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
Če vse prebereš veliko izveš
Super razlaga. A mi razložiš zakaj je po izkjučenem kontaktu + , na obeh baterijah enaka napetost
Nisem rekel da sta kontakta izključena, čeprav sem pred nakupom Cyrix-a razumel da bo tako.
Kontakta sta pri 12.6V še vedno sklenjena , kar mi je načeloma super če bo Cyrix razklenil + dovolj zgodaj da bo v zagonski bateriji ostalo dovolj za zagon motorja, ker, če bo razklenil pri 11V se bojim da bodo baterije fuč in tudi motorja ne bo možno zagnati .
Za vikend bom zopet pri čolnu in preverim kaj se dogaja.
Lp
Re: AKUMULATOR
Mils napisal/-a:boris1 napisal/-a:mato napisal/-a:Živijo!
Bom pa jaz napisal za kaj se greje, če vam ne gre angleščina.
Cyrix ima na koncu kot izvršni člen visoko tokovni rele (kontaktor), ki pa rabi energijo da drži sklenjene kontakte.
je to lepo napisano v specifikacijah:
Torej je za malega 12V* 0,22A = 2,64W energije, ki se na žalost pretvarja v toploto.
Greje se vsak rele ki je mehanski ima tuljavo.
Če vse prebereš veliko izveš
Super razlaga. A mi razložiš zakaj je po izkjučenem kontaktu + , na obeh baterijah enaka napetost
Nisem rekel da sta kontakta izključena, čeprav sem pred nakupom Cyrix-a razumel da bo tako.
Kontakta sta pri 12.6V še vedno sklenjena , kar mi je načeloma super če bo Cyrix razklenil + dovolj zgodaj da bo v zagonski bateriji ostalo dovolj za zagon motorja, ker, če bo razklenil pri 11V se bojim da bodo baterije fuč in tudi motorja ne bo možno zagnati .
Za vikend bom zopet pri čolnu in preverim kaj se dogaja.
Lp
Naloga Cyriksa je da priklopi drugo baterijo, ko je 1 polna. To stori tako, da obe bateriji da vsporedno. Ko ugasneš motor, pa mora takoj odklopiti drugo baterijo. To je naloga Cyrixa.
LP
Boris
Boris
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov