AKUMULATOR
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
AKUMULATOR
Pozdravljeni,
pojavil se mi je problem pri polnjenju akomulatorja. Zakaj se akomulator ne polni?
Imam notranji motor in dva akomulatorja.
Kar dve leti smo ugotavljali kaj je narobe, da motor ne želi zglisirati vedno- samo kadar je bil pri volji.
V prostem teku je vse bilo ok, šele ko si želel zglisirat se enostavno ni odzval in je kar umiral.
Ščistili smo rezervoar, ker smo sumili vodo v gorivu, nastavili nove separatorje za vodo.kar dva, menjavali svečke kot za stavo od originalnih do ..., pa nič. Letos smo bili pa pozorni na akomulator, ker smo ga zamenjali.
Pri prvi vožnji se je akomulator izpraznil in moč motorja je umrla. Pogledali smo polnjenje akomulatorja in prestavili akomulator na drugo pozicijo ( so tri možnosti), in se ja akomulator ponovno pravilno polnil. Sedaj pa zopet odpoved. Zdaj pa se še po drugi diodi akomulator ne polni.
Tako imam sedaj samo en akomulator, ki se polni.
Kaj je vzrok? Zakaj se to dogaja in kateri del moram nabavit nov?
Lahko pomagate? LP Darij
pojavil se mi je problem pri polnjenju akomulatorja. Zakaj se akomulator ne polni?
Imam notranji motor in dva akomulatorja.
Kar dve leti smo ugotavljali kaj je narobe, da motor ne želi zglisirati vedno- samo kadar je bil pri volji.
V prostem teku je vse bilo ok, šele ko si želel zglisirat se enostavno ni odzval in je kar umiral.
Ščistili smo rezervoar, ker smo sumili vodo v gorivu, nastavili nove separatorje za vodo.kar dva, menjavali svečke kot za stavo od originalnih do ..., pa nič. Letos smo bili pa pozorni na akomulator, ker smo ga zamenjali.
Pri prvi vožnji se je akomulator izpraznil in moč motorja je umrla. Pogledali smo polnjenje akomulatorja in prestavili akomulator na drugo pozicijo ( so tri možnosti), in se ja akomulator ponovno pravilno polnil. Sedaj pa zopet odpoved. Zdaj pa se še po drugi diodi akomulator ne polni.
Tako imam sedaj samo en akomulator, ki se polni.
Kaj je vzrok? Zakaj se to dogaja in kateri del moram nabavit nov?
Lahko pomagate? LP Darij
akumolator
Ni mi povsem jasno kaj bi imel ak8umolator z močjo ?
Malo več napiši kakšen motor imaš. Glede na to,da si menjal svečke sklepam da je bencinar. Sklepam da imaš 12v napeljavo in prav tako 12v akumolator.Akomulator se polni z dinamom ali najbolj verjetno z altenatorjem.Napetost mora biti enosmerna in okrog 14 do 15 voltov, da bo polnjenje uspešno.Lanko je tudu kak volt več.To bi bila osnova polnjenja na grobo.Ne vem kako imaš akumolatorje vezane da se ti zdaj polni. A jih preklapljaš ali po sta vezana oba ( vsporedno)
Možno je ,da pri prevelikem padcu napetosti in pri novejših motorjih zataji elektronika kar pomeni, da se motor ustavi, da bi pa pešal ,pa že presega moje skromno znanje.
Malo več napiši kakšen motor imaš. Glede na to,da si menjal svečke sklepam da je bencinar. Sklepam da imaš 12v napeljavo in prav tako 12v akumolator.Akomulator se polni z dinamom ali najbolj verjetno z altenatorjem.Napetost mora biti enosmerna in okrog 14 do 15 voltov, da bo polnjenje uspešno.Lanko je tudu kak volt več.To bi bila osnova polnjenja na grobo.Ne vem kako imaš akumolatorje vezane da se ti zdaj polni. A jih preklapljaš ali po sta vezana oba ( vsporedno)
Možno je ,da pri prevelikem padcu napetosti in pri novejših motorjih zataji elektronika kar pomeni, da se motor ustavi, da bi pa pešal ,pa že presega moje skromno znanje.
Pa smo spet na začetku
Zdravo,
torej moč motorja upade, ker se akumulator ne polni. Motor potr ebuje akumulator med vožnjo. Če pade napetost na 10, ne boš nikoli zglisiral. Imam dva akumulatorja, enega za start in vožnjo, drugega za ostale stvari. Vezana sta preko isolatorja na altenator, vsak posebej. Lahko priklopiš tudi tretji akumulator, saj so na isolatorju tri diode. Meni je odpovedala ena dioda, ko pa sem preklopil, pa po cca 15 dneh še druga.
Najbrž bi moral menjat isolator, vendar me mantra zakaj ja zadeva crknila, bo tudi če kupim nov isolator? Zanima me vrok.
LP darij
torej moč motorja upade, ker se akumulator ne polni. Motor potr ebuje akumulator med vožnjo. Če pade napetost na 10, ne boš nikoli zglisiral. Imam dva akumulatorja, enega za start in vožnjo, drugega za ostale stvari. Vezana sta preko isolatorja na altenator, vsak posebej. Lahko priklopiš tudi tretji akumulator, saj so na isolatorju tri diode. Meni je odpovedala ena dioda, ko pa sem preklopil, pa po cca 15 dneh še druga.
Najbrž bi moral menjat isolator, vendar me mantra zakaj ja zadeva crknila, bo tudi če kupim nov isolator? Zanima me vrok.
LP darij
To mi je pa malo čudno. Motor potrebuje akumulator za vžig, potem je pa neodvisen................. pri ročnem vžigu pa še takrat ne .... ........ razen če je električni motor
Glede na okvare, je lahko kaj narobe z elektroniko, da se pri določeni temperaturi pojavlja kakšen stik, ki poleg na delovanje motorja, vpliva tudi na "uničevanje" relejev.... glede na to, da opisuješ, da včasih dela normalno, včasih pa ne.
Delo za električarja, je moje mnenje.
Glede na okvare, je lahko kaj narobe z elektroniko, da se pri določeni temperaturi pojavlja kakšen stik, ki poleg na delovanje motorja, vpliva tudi na "uničevanje" relejev.... glede na to, da opisuješ, da včasih dela normalno, včasih pa ne.
Delo za električarja, je moje mnenje.
Ja, torej podroben opis:
čoln je šel popolnoma normalno, pravilni obrati, hitrost, zglisiranje. Potem je hitrost popustila in se je čoln z zadnjimi zdihljaji spravil do RABA. Seveda ni bil nihče pozoren na akumulator. Vedno ga pa je sončna celica toliko napolnila, da hudič se po osmih letih ni crknil.
No, pred Rabom se spravimo na delo, pregledamo svečke, vodni separator, filter za gorivo... NIČ. Smo pa akumulator z vinčem totalno izpraznili, da je ob vžigu naredil še samo KLIK.
Najprej panika, no pa preklopimo na drug akumulator. Seveda nismo bili pripravljeni, da bo čoln zglisiral in nas je pometalo kot mačke po čolnu.
No pa ugotovimo, da rabimo nov akumulator in drug dan kupimo. Čoln deluje brez problema na en in drug akumulator.
Zapeljemo se preko do Punta križe na Cresu - hudič zopet crkne, pogledamo akumulator - nov in se ne polni. Prešaltamo na drug akumulator in spet gre.
Nato ugotovimo, da je crknila dioda na razdelilcu za polnjenje baterij. Preklopimo na prosto diodo (na razpolago so tri) in čoln zopet gre - do sedaj, ko je crknila še druga dioda.
Torej menim, da je šel razdelilec, ki polni baterije iz altenatorja tako imenovani split charge diode.
Meni to zgleda, da čoln med vožnjo rabi ful akumulator, če ne, bi ga lahko med vožnjo izklopili, prav tako pa je zraven vseh insrumentov delovanja tudi ta za akumulator, ki nenehno kaže moč akumulatorja med vožnjo. Res je da mora biti nekje 12,5 , da je ok. Ko je kazalo na inštrumentu 10 napetosti, čoln ni glisiral.
Se opravičujem za dolgo zgodbo, vendar je težko razložit, tako da je razumljivo kaj se je dogajalo.
lep pozdrav vsem - darij
čoln je šel popolnoma normalno, pravilni obrati, hitrost, zglisiranje. Potem je hitrost popustila in se je čoln z zadnjimi zdihljaji spravil do RABA. Seveda ni bil nihče pozoren na akumulator. Vedno ga pa je sončna celica toliko napolnila, da hudič se po osmih letih ni crknil.
No, pred Rabom se spravimo na delo, pregledamo svečke, vodni separator, filter za gorivo... NIČ. Smo pa akumulator z vinčem totalno izpraznili, da je ob vžigu naredil še samo KLIK.
Najprej panika, no pa preklopimo na drug akumulator. Seveda nismo bili pripravljeni, da bo čoln zglisiral in nas je pometalo kot mačke po čolnu.
No pa ugotovimo, da rabimo nov akumulator in drug dan kupimo. Čoln deluje brez problema na en in drug akumulator.
Zapeljemo se preko do Punta križe na Cresu - hudič zopet crkne, pogledamo akumulator - nov in se ne polni. Prešaltamo na drug akumulator in spet gre.
Nato ugotovimo, da je crknila dioda na razdelilcu za polnjenje baterij. Preklopimo na prosto diodo (na razpolago so tri) in čoln zopet gre - do sedaj, ko je crknila še druga dioda.
Torej menim, da je šel razdelilec, ki polni baterije iz altenatorja tako imenovani split charge diode.
Meni to zgleda, da čoln med vožnjo rabi ful akumulator, če ne, bi ga lahko med vožnjo izklopili, prav tako pa je zraven vseh insrumentov delovanja tudi ta za akumulator, ki nenehno kaže moč akumulatorja med vožnjo. Res je da mora biti nekje 12,5 , da je ok. Ko je kazalo na inštrumentu 10 napetosti, čoln ni glisiral.
Se opravičujem za dolgo zgodbo, vendar je težko razložit, tako da je razumljivo kaj se je dogajalo.
lep pozdrav vsem - darij
Da je akomulator med vožnjo nepoteben se ne strinjam. Drži, da bi naj bil delujoč motor neodvisen.Če polni, hkrati pa zadosti potrbe elektronike za normalno delovanje. Če ne polni pa se elektronika napaja iz akumolatorja in dela dokler napetost ne pade pod neko razumno mejo, potem pa je konec.
Mislim, da je to tudi o0dgovor na to ,da motor zgublja moč.
Še to, dizel osemno avto. ki ima za ugasnit motor elektro magnetni ventil na visokotlačni črpalki brez elektike NE dela saj ima zaprt dovod goriva.
Verjetno je stvar v diodah za polnjenje.
Mislim, da je to tudi o0dgovor na to ,da motor zgublja moč.
Še to, dizel osemno avto. ki ima za ugasnit motor elektro magnetni ventil na visokotlačni črpalki brez elektike NE dela saj ima zaprt dovod goriva.
Verjetno je stvar v diodah za polnjenje.
Pa smo spet na začetku
Torej zanimiva ugotovitev kot eden od vzrokov zakaj nam čolni ne zglisirajo - PREVERITE AKUMULATORJE.
Vrok, da se akumulator ne polni je po moje ravno ta split charge diodes - isolator - polnilec-ali ne vem kako naj to zadevico imenujem, ki je med akumulatorji in altenatorjem.
Čez vikend grem zadevico zamenjat, čeprav ne vem ravno, ali bo ta zadevica z 70 amp dovolj - altenator je mislim 60 amp - bi moral biti ta polnilec več amperski?
pozdrav darij
Vrok, da se akumulator ne polni je po moje ravno ta split charge diodes - isolator - polnilec-ali ne vem kako naj to zadevico imenujem, ki je med akumulatorji in altenatorjem.
Čez vikend grem zadevico zamenjat, čeprav ne vem ravno, ali bo ta zadevica z 70 amp dovolj - altenator je mislim 60 amp - bi moral biti ta polnilec več amperski?
pozdrav darij
Na taki diodi imaš nekaj padca napetosti. Napol prazen akumulator ti bo vlekel kar precej toka, tudi celih 60A, če pa goniš vinč, ko motor dela, pa bo čez tisto diodo teklo še več. Če si kupil 70A diode, verjetno to pomeni, da vzdrži ta tok, če je lepo na hladnem in malo na prepihu. Kje pa imaš zadevo namontirano?
Namesto te naprave lahko v sili povežeš oba akumulatorja vzporedno. Ker sta malo različna, se bo pri tem v mirovanju vsaj eden hitreje praznil.
To, da čoln ne zglisira ob prenizki napetosti akumulatorja mi je pa precej logično, če ima vžigalno tuljavo. Pri višjih obratih ni več dovolj energije za zanesljiv vžig na svečki.
Namesto te naprave lahko v sili povežeš oba akumulatorja vzporedno. Ker sta malo različna, se bo pri tem v mirovanju vsaj eden hitreje praznil.
To, da čoln ne zglisira ob prenizki napetosti akumulatorja mi je pa precej logično, če ima vžigalno tuljavo. Pri višjih obratih ni več dovolj energije za zanesljiv vžig na svečki.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Diode ločujejo akumulatorje, da ne teče tok iz polnega v prazen akumulator. Skozi diode teče precejšen tok in na njih je padec napetosti cca. 0,6V. Zaradi tega se diode segrevajo. Montirane so na hladilno rebro za odvajanje odvečne temperature. Med diodo in hladilnim rebrom je sljudna izolacija. Če je ta izolacija poškodovana in je hladilno rebro pritrjeno na ohišje motorja, na katerem je tudi negativen pol akumulatorja, pride do problemov. Ni nujno, da prebija 100%, ampak le delno - ima neko upornost. V tem primeru pride napetost alternatorja in akumulatorja v delni stik z ohšjem in posledica tega je praznjenje akumulatorja in moteno delovanje motorja. To je le ena od možnosti. Lep pozdrav.
Jadranje je odklop
Hja pri nizki napetosti je možno, da je tudi iskra na svečkah slabša in tako izgubiš moč, čeprav je to precej malo verjetno... No pa recimo, d ato je, če praviš 10 V. Poskusi pomeriti z dobrim volt-metrom, ker svinčev akumulator je popolnoma prazen že pri 10,8V, pri 10 pa je mrtev!
Med delovanjem motorja bi morala napetost na akumulatorjih biti celih 13,8V, vse kar je manj, pomeni, da se akumulatorji zelo slabo polnijo in se nikoli ne napolnijo 100%, kar jim ZELO skrajša življensko dobo.
Na boljših diodnih razsmernikih imaš še en izhod, ki se ga veže na regulator na alternatorju in tako kompenzira padec napetosti na diodah. Alternator tako polni na nekje slabih 15V, do akumulatorja jih pride 14... Padec napetosti na silicijevi diodi naj bi bil 0,7V.
Moj nasvet je bil že večkrat... Na manjšem čolnu pozabi na vso sranje z raznimi razsmerniki in veži dva akumulatorja enostavno vzporedno... Še nisem imel problemov v življenju, pa še na vseh mojih barkah je bilo tako! Je pa res, da vedno kupi 2 ali 3 povsem enake akumulatorje iz iste serije (uparjeni)! Tudi menjaš vse hkrati...
LP
Med delovanjem motorja bi morala napetost na akumulatorjih biti celih 13,8V, vse kar je manj, pomeni, da se akumulatorji zelo slabo polnijo in se nikoli ne napolnijo 100%, kar jim ZELO skrajša življensko dobo.
Na boljših diodnih razsmernikih imaš še en izhod, ki se ga veže na regulator na alternatorju in tako kompenzira padec napetosti na diodah. Alternator tako polni na nekje slabih 15V, do akumulatorja jih pride 14... Padec napetosti na silicijevi diodi naj bi bil 0,7V.
Moj nasvet je bil že večkrat... Na manjšem čolnu pozabi na vso sranje z raznimi razsmerniki in veži dva akumulatorja enostavno vzporedno... Še nisem imel problemov v življenju, pa še na vseh mojih barkah je bilo tako! Je pa res, da vedno kupi 2 ali 3 povsem enake akumulatorje iz iste serije (uparjeni)! Tudi menjaš vse hkrati...
LP
Da ne odpiram nove teme.
Imam svinčene akomulatorje in sicer 2x100A svinčene.Ker pa ti akomulatorji po 6-tih urah več nimajo več moči (ko sem na vodi),sem se odločil,da jih zamenjam z gelskimi.Zanima pa me:ali ta polnilec,ki sedaj polni svinčene akomulatorje tudi polni gelske?Imam originalni polnilec,ki je v čolnu.Four winns vista.
Imam svinčene akomulatorje in sicer 2x100A svinčene.Ker pa ti akomulatorji po 6-tih urah več nimajo več moči (ko sem na vodi),sem se odločil,da jih zamenjam z gelskimi.Zanima pa me:ali ta polnilec,ki sedaj polni svinčene akomulatorje tudi polni gelske?Imam originalni polnilec,ki je v čolnu.Four winns vista.
Načelno da, ni pa najbolj pametno. To je večni problem, ni vse v polnilcu, akumulatorje polni predvsem alternator, ki pa sploh ni za GEL ali AGM varianto... V glavnem sranje in jaz osebno sem za manjše barke mnenja, da ne kompliciramo, kupimo poceni kislinske akumulatorje in rešena domovina... Mogoče raje dodaj še enega za porabnike in bo kapacitete dovolj, tudi izpraznil jih boš manj...
LP
LP
Kdo je na strani
Po forumu brska: Bing [Bot], Google [Bot] in 25 gostov