Hidravlika za krmiljenje izvenkrmnega motorja
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Hidravlika za krmiljenje izvenkrmnega motorja
Kakšne izkušnje
Imam.5,3 dolgo plovilo v fazi renoviranja..in yamaho 100.
Kaj se splača dati še hidravliko??
ker sem presedlal iz male pasare..na yamaho z volanom ne vem kako se bo obnašale komande..ali bo pretrdo vse skupaj...se splača??
brez zamere moji nevednosti...
Imam.5,3 dolgo plovilo v fazi renoviranja..in yamaho 100.
Kaj se splača dati še hidravliko??
ker sem presedlal iz male pasare..na yamaho z volanom ne vem kako se bo obnašale komande..ali bo pretrdo vse skupaj...se splača??
brez zamere moji nevednosti...
Za yamaho 100 ne potrebuješ hidravlike.. tudi za 115 ne..
Ultraflex zajla in je rešen problem.. (boš vrtel z enim prstom volan in obračal motor)..
Paziti moraš le to, da ni zajla upognjena pod kakšnim večjim kotom...
Mrtvi hod pa je minimalen.. mogoče z leti ko se tisti oplet okoli zajle razširi je kakšen 1-2 cm..
Prej postane zajla trda kot, da boš dobil luft 5cm...
Jaz zajlo zamenjam na cca 5 let.. strošek je 70 eur..
Ultraflex zajla in je rešen problem.. (boš vrtel z enim prstom volan in obračal motor)..
Paziti moraš le to, da ni zajla upognjena pod kakšnim večjim kotom...
Mrtvi hod pa je minimalen.. mogoče z leti ko se tisti oplet okoli zajle razširi je kakšen 1-2 cm..
Prej postane zajla trda kot, da boš dobil luft 5cm...
Jaz zajlo zamenjam na cca 5 let.. strošek je 70 eur..
Sem imel ultraflex hidravliko na dobrih pet metrov in pol dolgem čolnu s Tohatsu 115 motorjem. Občutek na volanu ni bil ravno mehak, še posebej med glisiranjem ne. Gre namreč le za hidravlični prenos, ne za servo ojačanje. Ne morem primerjati z zajlo, ker je na tistem čolnu nikoli nisem imel. Imam jo pa zdaj na precej večjem čolnu s 340 konji Prenos je servo ojačan in mehak.
Mimogrede, težav s tisto hidravliko sem imel več, kot bi se mi zdelo sprejemljivo. Vsaj dvakrat se mi je med uporabo snela cev, na srečo nikoli med glisiranjem Prvi dve leti je bilo pod armaturo skoraj ves čas mastno od olja. In proizvajalec seveda priporoča olje, ki ga nikjer v bližini ne morete kupiti. Meni je npr. pomagal član Akrobat, ker se to olja uporablja pri podvozjih letal...
Težave je pred mano očitno imel že prodajalec, ker je zamenjal originalne cevi s takimi, ki jih uporabljajo težje hidravlične naprave. Napako sem potem pri sebi odpravil. Bila je banalna, cevi s konusnim tesnenjem je treba priviti zelooo natančno.
Ampak, pri zajlah menda takih problemov ni.
Mimogrede, težav s tisto hidravliko sem imel več, kot bi se mi zdelo sprejemljivo. Vsaj dvakrat se mi je med uporabo snela cev, na srečo nikoli med glisiranjem Prvi dve leti je bilo pod armaturo skoraj ves čas mastno od olja. In proizvajalec seveda priporoča olje, ki ga nikjer v bližini ne morete kupiti. Meni je npr. pomagal član Akrobat, ker se to olja uporablja pri podvozjih letal...
Težave je pred mano očitno imel že prodajalec, ker je zamenjal originalne cevi s takimi, ki jih uporabljajo težje hidravlične naprave. Napako sem potem pri sebi odpravil. Bila je banalna, cevi s konusnim tesnenjem je treba priviti zelooo natančno.
Ampak, pri zajlah menda takih problemov ni.
.
Vsak svojega konja hvali, kajneda.
Z obema sistemoma se upravlja barke. Toda , če bi imel izbiro ostanem na "hidravliki".
Pri zajlah se mora načeloma volan med vožnjo držat, če ga ne učvrstiš s spodnjim vijakom, kar pri hidravliki ni potrebno. Med vožnjo skoraj ni potrebno držat volana, če je količkaj mirno morje. Dostikrat med daljšimi transferji, npr. preko Kvarnerja, od Molata do Premude, Ista, vstanem izza volana. Nadzorujem vožnjo, se razume! Sem poleg, nekaj popijem, pojem, motor prede, barka drsi brez spremembe smeri.
Skratka meni se hidravlika dopade in dam plus zanjo.
LP
.
Vsak svojega konja hvali, kajneda.
Z obema sistemoma se upravlja barke. Toda , če bi imel izbiro ostanem na "hidravliki".
Pri zajlah se mora načeloma volan med vožnjo držat, če ga ne učvrstiš s spodnjim vijakom, kar pri hidravliki ni potrebno. Med vožnjo skoraj ni potrebno držat volana, če je količkaj mirno morje. Dostikrat med daljšimi transferji, npr. preko Kvarnerja, od Molata do Premude, Ista, vstanem izza volana. Nadzorujem vožnjo, se razume! Sem poleg, nekaj popijem, pojem, motor prede, barka drsi brez spremembe smeri.
Skratka meni se hidravlika dopade in dam plus zanjo.
LP
.
pajer 1
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Pajer, ti imaš dobro barko, da lepo drži smer. Pri tem hidravlika ni bistvena. Meni je čoln s hidravliko vred vleklo med glisiranjem v eno stran, predvsem pa je bilo pri hitrosti bistveno težje vrteti v desno kot levo. Teh težav zdaj nimam, ampak zaradi serva, ne zaradi hidravličnega prenosa. Še vedno pa si ne morem privoščiti, da bi med glisiranjem za več kot nekaj sekund izpustil volan iz rok. Enkrat v levo, drugič v desno... Pri počasni plovbi je pa sploh vrtenje kar naprej. Me je že imelo, da bi si kupil avtopilota, da bi potem lahko tisto, kar pravi Habibi
Me pa dobro delujoča hidravlika tudi ne bi motila, če bi jo že imel. (mislim, ta hidravlika na čolnu, ne katera druga)
Me pa dobro delujoča hidravlika tudi ne bi motila, če bi jo že imel. (mislim, ta hidravlika na čolnu, ne katera druga)
Morda je dobro vedet, da je nekaj različnih hidravličnih sistemov.
- najenostavnejši imajo precej enostaven sistem, z katerim namesto vlečenja žic premetavaš olje iz ene na drugo stran. Verjetno je navadna žica boljša od tega.
- potem so tu servo sistemi z servo črpalko, ki jo goni pogonski agregat kot pri avtih.
- za večje moči so tu še servo sistemi, z samozapornim volanom. Pri teh ne čutiš na volanu nobene obremenitve, ali tresljajev četudi imaš popolnoma površinski pogon. Ti sistemi bazirajo na hidravlični servo črpalki kakršne imajo avtomobili in navadno na volanskem ventilskem sklopu kakršnega imajo težji delovni stroji. V našem primeru je to Saurerjeva enota enaka kot za nekatere vrste težjih viličarjev. V tem primeru volan obstane točno v takem položaju v kakršnem si ga pustil in barka resnično nadaljuje pot točno po predvideni smeri. (Če je chine walk ali valovi ne zbrcajo v drugo smer.) V tem primeru veš, da je z propelerjem nekaj narobe le po tem, da ti napačna izbira celo barko med glisiranjem dobesedno nagne na eno stran, na volanu tega nikakor ne čutiš in tudi z smerjo ni nobenih problemov.
Morda še to, da dobrih hidravličnih cevi ni treba menjat na pet let, še več. Sploh jih ni treba menjat, če jih mehansko ne poškoduješ. Žal se na našem koncu sveta večinoma uporabljajo enake hidravlične cevi kot za klasično hidravliko in te je dobro menjat vsakih nekaj let.
Za izvenkrmne motorje tja do 200 konjev po moje nima smisla dajat not hidravlike, če ni v igri kaka hitra aplikacija, kot omenja Kasaudio. Konec koncev imajo tudi bolidi F1 pull-pull žično krmiljenje izvenkrmnega motorja in le trim, ter nastavitev višine sta hidravlična.
- najenostavnejši imajo precej enostaven sistem, z katerim namesto vlečenja žic premetavaš olje iz ene na drugo stran. Verjetno je navadna žica boljša od tega.
- potem so tu servo sistemi z servo črpalko, ki jo goni pogonski agregat kot pri avtih.
- za večje moči so tu še servo sistemi, z samozapornim volanom. Pri teh ne čutiš na volanu nobene obremenitve, ali tresljajev četudi imaš popolnoma površinski pogon. Ti sistemi bazirajo na hidravlični servo črpalki kakršne imajo avtomobili in navadno na volanskem ventilskem sklopu kakršnega imajo težji delovni stroji. V našem primeru je to Saurerjeva enota enaka kot za nekatere vrste težjih viličarjev. V tem primeru volan obstane točno v takem položaju v kakršnem si ga pustil in barka resnično nadaljuje pot točno po predvideni smeri. (Če je chine walk ali valovi ne zbrcajo v drugo smer.) V tem primeru veš, da je z propelerjem nekaj narobe le po tem, da ti napačna izbira celo barko med glisiranjem dobesedno nagne na eno stran, na volanu tega nikakor ne čutiš in tudi z smerjo ni nobenih problemov.
Morda še to, da dobrih hidravličnih cevi ni treba menjat na pet let, še več. Sploh jih ni treba menjat, če jih mehansko ne poškoduješ. Žal se na našem koncu sveta večinoma uporabljajo enake hidravlične cevi kot za klasično hidravliko in te je dobro menjat vsakih nekaj let.
Za izvenkrmne motorje tja do 200 konjev po moje nima smisla dajat not hidravlike, če ni v igri kaka hitra aplikacija, kot omenja Kasaudio. Konec koncev imajo tudi bolidi F1 pull-pull žično krmiljenje izvenkrmnega motorja in le trim, ter nastavitev višine sta hidravlična.
Re: Hidravlika za krmiljenje izvenkrmnega motorja
Malo osvežujem in dajem v debato. Moj čoln je ozka gumica 5m 60Km. Bliža se čas menjave volanske zajle in ker so stvari ozke je za menjavo zajle potrebno sneti motor. Verjetno relativno ozki zavoji volanske zajle tudi ne pomagajo pri obrabi.
Moje razmišljanje je sledeče: v kolikor bi imel nameščeno hidravliko, me ti relativni ostri zavoji cevi nebi skrbeli in tudi pri bodočih menjavah preprosto zamenjam cevi in olje. Ali je to razmišljanje pravilno?
Vidim, da so cene hidravlik različne. Predstavljam si, da je različna tudi kvaliteta.
https://adriamarine.net/si/timonerie-hi ... rans(si|sl)
Katera hidravlika velja za najboljšo? Ultraflex?
Hvala za vaše misli na to temo.
Moje razmišljanje je sledeče: v kolikor bi imel nameščeno hidravliko, me ti relativni ostri zavoji cevi nebi skrbeli in tudi pri bodočih menjavah preprosto zamenjam cevi in olje. Ali je to razmišljanje pravilno?
Vidim, da so cene hidravlik različne. Predstavljam si, da je različna tudi kvaliteta.
https://adriamarine.net/si/timonerie-hi ... rans(si|sl)
Katera hidravlika velja za najboljšo? Ultraflex?
Hvala za vaše misli na to temo.
Re: Hidravlika za krmiljenje izvenkrmnega motorja
Jaz na pet let menjam zajlo in tudi morem sneti motor. Pač malo več dela. da pa bi za hidravliko dal 500 EUR pa mi je malo preveč, raje vložim kam drugam na čoln. Bi pa jo seveda lepo bilo imeti.
Moje mnenje
Moje mnenje
Guma je guma, zaenkrat.
Re: Hidravlika za krmiljenje izvenkrmnega motorja
jaz imam še en cilinder kompleten za hidravličen volan če koga zanima.
Treba je dokupit glavo in 2 cevi
Cena novega je okoli 500 evrov, jaz ga dam za 150 ker mi leži med deli bivšega čolna.
je pa Ultraflex UC94-OBF cilinder
Treba je dokupit glavo in 2 cevi
Cena novega je okoli 500 evrov, jaz ga dam za 150 ker mi leži med deli bivšega čolna.
je pa Ultraflex UC94-OBF cilinder
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov