Vezava komand za motor mercury/mariner

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

pu
Poročnik korvete
Prispevkov: 55
Pridružen: To Maj 29, 2007 07:07

Vezava komand za motor mercury/mariner

OdgovorNapisal/-a pu » Če Jun 14, 2007 06:53

Zdravo!
Ali ima kdo shemo, načrt ključavnice - instalacije za komande motorjev Mercury ali mariner.
Ne vem kam vezati varnostno stop tipko. Zdaj je komande nimajo, takoda mi ni jasno na katere žice jo pripeti.... Imam neka navodila za samo ključavnico, vendar ni jasno kam pripeti drugo tipko, ali je to na maso ali kam???
Kako se ponavadi veže ta tipka?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Jun 14, 2007 22:54

Varnostna tipka ti mora prekiniti vžig na enak način kot ti ga ključavnica. Možna je varianta, da bi pozitivo iz vžigalne tuljave vezal na maso. Tako se dejansko naredi kratek stik, ni več napetosti in posledično tudi ne več iskre... Taka izvedba je na manjših motorjih, ki imajo magnetni vžig, pa tudi na Tomosovih mopedih.
Druga varianta je, da je positivna napetost napeljana najprej čez ključavnico in šele nato na vžigalno tuljavo. Pri tej varianti je stikalo dejansko vezano zaporedno in pri izklopu prekine tokokrog.
Pri prvi varianti potrebuješ stikalo, ki ti ob prekinitvi poveže kontakte, pri drugi varianti pa takega, ki ti kontakte razklene. Če so priklopi na stikalu trije, je možno narediti obe vezavi...

LP
akisek
Kontraadmiral
Prispevkov: 274
Pridružen: So Jul 07, 2007 15:52
Kraj: Hrastnik

OdgovorNapisal/-a akisek » Ne Jul 08, 2007 21:07

Da ne odpiram nove teme,kakšna je razlika med enoročnimi in dvoročnimi komandami?Kako sploh v praksi to deluje?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Ne Jul 08, 2007 23:23

Pri dvoročnih imaš eno ročico za plin in drugo za menjalnik. Menjalnik je v srtedinskem položaju v prostem teku, ob premiku naprej je v prestavi naprej in ob premiku nazaj je v vzratni. To imajo nekateri tudi obrnjeno, vendar to nič ne spremeni. Ročica plina ob premiku naprej dodaja plin. Manevriranje s takimi komandami na manjšem čolnu je precej zoprno...
Pri enoročni komandi pa je sredisnki položaj prosti tek menjalnika in motor na vrtljajih prostega teka. Ob premiku naprej se najprej vklopi prestava (naprej), kasneje pa se začne dodajati tudi plin. Enako velja tudi ob premiku nazaj. Manevriranje je s tem močno poenostavljeno in tudi bolj varno.

LP
Uporabniški avatar
123dejan
Admiral
Prispevkov: 618
Pridružen: Po Jun 22, 2009 08:32
Kraj: Gotof-burg!

OdgovorNapisal/-a 123dejan » Sr Feb 17, 2010 17:19

Če imaš enoročne komande, se lahko zgodi, da ko daš gas naprej ga bo na motorju zniževalo in obratno. Odvisno od motorja. S komandami ni nič narobe samo narazen jih vzami in tista vodila malo obrni, ker so vse komande univerzalne.
Malo moraš študirat zraven poslikaj si prej, da ti ne bo kaj na koncu zunaj ostalo. :P
jankec
Kapitan korvete
Prispevkov: 106
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 08:07

OdgovorNapisal/-a jankec » Ne Jun 12, 2011 15:51

Imam motor mercury efi 60 km z pripadajočimo enoročno komando. Po zagonu motorja ko dam naprej v brzino oziroma nazaj vzratno pa ima komanda veliko hoda da doda gas oziroma od položaja ko je v brzini pa da prime gas moram ročico potiskat še nekaj centimetrov, gre pa do vodoravnega položaja. Je to normalno? Ali se da kje štelat hod ročice tako da prej prime gas?

lp jankec
cinki70
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 82
Pridružen: Ne Feb 27, 2011 11:49
Kraj: Kranj

Re: Vezava komand za motor mercury/mariner

OdgovorNapisal/-a cinki70 » Ne Jun 12, 2011 22:08

pu napisal/-a:Zdravo!
Ali ima kdo shemo, načrt ključavnice - instalacije za komande motorjev Mercury ali mariner.
Ne vem kam vezati varnostno stop tipko. Zdaj je komande nimajo, takoda mi ni jasno na katere žice jo pripeti.... Imam neka navodila za samo ključavnico, vendar ni jasno kam pripeti drugo tipko, ali je to na maso ali kam???
Kako se ponavadi veže ta tipka?


na tej povezavi
http://1manual.com/Mercury%20manuals/Se ... Index.html lahko najdeš vsa servisna navodila za Mercury/Mariner motorje. Pod elektriko imaš tudi shemo priklopov.

Lp
Bine
Kapitan korvete
Prispevkov: 103
Pridružen: Če Jan 20, 2011 18:13

OdgovorNapisal/-a Bine » Po Jun 13, 2011 06:21

jankec napisal/-a:Imam motor mercury efi 60 km z pripadajočimo enoročno komando. Po zagonu motorja ko dam naprej v brzino oziroma nazaj vzratno pa ima komanda veliko hoda da doda gas oziroma od položaja ko je v brzini pa da prime gas moram ročico potiskat še nekaj centimetrov, gre pa do vodoravnega položaja. Je to normalno? Ali se da kje štelat hod ročice tako da prej prime gas?

lp jankec


Tole pa tudi mene zanima :)
lp

Bine
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Po Jun 13, 2011 08:24

Itak da ni normalno.
Pa je prava zajla na pravem vzvodu?
Ko premakneš ročko je una ki se prva premakne na prestavnem mehanizmu?
LP
jankec
Kapitan korvete
Prispevkov: 106
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 08:07

OdgovorNapisal/-a jankec » Po Jun 13, 2011 10:07

cibro napisal/-a:Itak da ni normalno.
Pa je prava zajla na pravem vzvodu?
Ko premakneš ročko je una ki se prva premakne na prestavnem mehanizmu?
LP


Če te prav razumem mora se najprej vklopit menjalnik nato pa se dodaja gas. Do tu vse lepo in prav, ampak ko se vklopi menjalnik oziroma zavrti elisa pa do dodajanja gasa dagre v višje obrate je veliko mrtvega hoda, par cm, pa me zanima, če se da kje pri komandah štelat hod, ker pri motorju nimaš kje štelat?

lp jankec
Merry fisher 695
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Jun 13, 2011 22:13

maš obe zajle za štelat in to glih pri motorju tam kjer je bovden vpet v nosilec ima nastavljiv element ki se vrti in s tem nastavlja po navoju.

Kdo je na strani

Po forumu brska: errhec in 20 gostov