Konzerviranje 4T motorja
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Misliš, za peto ali motor? Za peto je posebno olje, takšno v tubi, nima veze ali je 4T ali 2T, peta je peta, že dolgo nisem tega menjaval, ker izvenkrmnega imam bolj za rezervo, ampak mislim da je menjalniško SAE 90 gradacije ali nekaj podobnega, pa me naj kdo popravi če sem falil, maš v vsaki navtični trgovini. Jaz raje malo bolj pogosto menjavam olje, kot preveč filozofiram katero firmo naj kupim.
http://www.yamaha-motor.ie/accessories/ ... 3010-XX-X2
http://www.youtube.com/watch?v=gGU8I3y-_Gc
http://www.yamaha-motor.ie/accessories/ ... 3010-XX-X2
http://www.youtube.com/watch?v=gGU8I3y-_Gc
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
OBVEZNO SE MORA KUPIT V NAVTIČNI TRGOVINI!!!
No ja trgovina ni nujno, da je navtična, olje pa MORA biti navtično!!! Ima Gaso čisto prav, da je to navadno hypoidno olje, torej recimo INA Hipoidol 80-90W bo več kot odlično opravljalo mazanje. Tako olje se uporablja v menjalnikih avtomobilov, pa raznih reduktorjev in podobno... Res je, da današnji avtomobili imajo tudi malce drugačna olja, samo to so nianse...
Je pa tako olje NEVARNO in PREPOVEDANO nalivat v noge! Zakaj? Olje nima dodanih aditivov za mešanje z vodo še posebej ne za morsko vodo. Če vse tesni bo tudi vse OK, če pa slučajno pride v nogo malenkost morja, kot je omenjal Gaso, pa bo hudič. Navadna hypoidna olja se ne mešajo in se naredi neka smetana, mogoče malenkost emulzija. To pa ne maže več in kaj hitro boš zdrobil zobnike in ležaje v peti...
Zatorej, obvezno uporabljajte samo navtična olja. Kot je nekdo omenil, recimo Quicksilver Gear Lube je čisto OK za izvenkrmnike, za Z noge in večje izvenkrmnike pa dajte notri raje Quicksilver High Performance Gear Lube. Za Mercruiser noge Bravo pa izključno samo to zadnje olje, drugače bo hudič...
LP
No ja trgovina ni nujno, da je navtična, olje pa MORA biti navtično!!! Ima Gaso čisto prav, da je to navadno hypoidno olje, torej recimo INA Hipoidol 80-90W bo več kot odlično opravljalo mazanje. Tako olje se uporablja v menjalnikih avtomobilov, pa raznih reduktorjev in podobno... Res je, da današnji avtomobili imajo tudi malce drugačna olja, samo to so nianse...
Je pa tako olje NEVARNO in PREPOVEDANO nalivat v noge! Zakaj? Olje nima dodanih aditivov za mešanje z vodo še posebej ne za morsko vodo. Če vse tesni bo tudi vse OK, če pa slučajno pride v nogo malenkost morja, kot je omenjal Gaso, pa bo hudič. Navadna hypoidna olja se ne mešajo in se naredi neka smetana, mogoče malenkost emulzija. To pa ne maže več in kaj hitro boš zdrobil zobnike in ležaje v peti...
Zatorej, obvezno uporabljajte samo navtična olja. Kot je nekdo omenil, recimo Quicksilver Gear Lube je čisto OK za izvenkrmnike, za Z noge in večje izvenkrmnike pa dajte notri raje Quicksilver High Performance Gear Lube. Za Mercruiser noge Bravo pa izključno samo to zadnje olje, drugače bo hudič...
LP
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
klemzi napisal/-a:Že sprejemam rezervacije za popravila motorjev. Dinksi tebi pripada poseben popust!
Se ti zahvaljujem za popust in upam, da velja tudi v kakšni drugi panogi in ne samo "mehankarski", ker motorje si "šraufam" sam že več kot 20 let.
Si pa trenutno urejam stanovanje in bi mi prav prišel kakšen popust pri storitvah v tej branži.
Dovolj heca.
Vedno pa bom mnenja, da če nekdo uporablja motor samo kakšen mesec in mu ta ostalih 7 in več mesecev stoji, je bolje da ga konzervira. Po enem ali dveh letih, morda, ne bo nič narobe. Bo pa na daljši rok podaljšal življensko dobo vitalnih delov, ki so med mirovanjem motorja izpostavljeni zunanjim vplivom, predvsem vlagi in zraku.
L.p.
Dinksi
Pa itak, da je konzervacija potrebna!
Pod to se šteje:
- oprati zunanjost motorja s sladko vodo
- oprati notranjost motorja s sladko vodo (delovanje na slušalkah)
- na koncu spustiti skozi motor antifriz
- zaliti motor s konzervacijskim sredstvom (olje, spray...)
- sprazniti vplinjač ali narediti mešanico za motorje z vbrizgom goriva
- menjati vse filtre (olje, gorivo)
- menjati olje v motorju
- menjati olje v peti oziroma nogi
- zunanji del motorja poškropiti s konzervacijskim oljem
Vse to mora biti narejeno, če tega ne počneš bo čez nekaj let ali pa že kar naslednjo spomlad JOJ! Navtični motor ni kosilnica, problem je v tem, da deluje v precej agresivnem okolju. Sol bo ostala vsepovsod v motorju pa že najmanjše rjavenje pomeni katastrofo... Hitro bo lahko prijel bat ali pa prime izpušni ventil, včasih tudi sesalni, če že ne prime pa naredi škodo, ko se ponovno začne vrteti... Tudi zunanjost motorja je pri nekaterih po 10 letih kot novo, pri drugih pa je motor le kup rjavine...
Pod to se šteje:
- oprati zunanjost motorja s sladko vodo
- oprati notranjost motorja s sladko vodo (delovanje na slušalkah)
- na koncu spustiti skozi motor antifriz
- zaliti motor s konzervacijskim sredstvom (olje, spray...)
- sprazniti vplinjač ali narediti mešanico za motorje z vbrizgom goriva
- menjati vse filtre (olje, gorivo)
- menjati olje v motorju
- menjati olje v peti oziroma nogi
- zunanji del motorja poškropiti s konzervacijskim oljem
Vse to mora biti narejeno, če tega ne počneš bo čez nekaj let ali pa že kar naslednjo spomlad JOJ! Navtični motor ni kosilnica, problem je v tem, da deluje v precej agresivnem okolju. Sol bo ostala vsepovsod v motorju pa že najmanjše rjavenje pomeni katastrofo... Hitro bo lahko prijel bat ali pa prime izpušni ventil, včasih tudi sesalni, če že ne prime pa naredi škodo, ko se ponovno začne vrteti... Tudi zunanjost motorja je pri nekaterih po 10 letih kot novo, pri drugih pa je motor le kup rjavine...
Ampak govora je o zadušitvi motorja z oljem ali sprejem.
Jaz tega ne delam že nekaj let pa mi še nikoli ni zagrabilo batov. Je pa res, da ga okoli novembra in marca zalaufam. Isto že vrsto let tako počneta tudi dva moja prijatelja pa ni bilo še nič narobe. Se mi zdi da se preveč govori o zadušitvi motorja z oljem premalo pa o bolj pomembnih stvareh kot ja zamenjava olja v peti in motorju in da motor po koncu sezone opereš tako zunaj kot znotraj in nasprejaš in podmažeš z mastjo, sprazniš uplinjače in preveriš cinke.
Poznam že nekaj primerov, kateri so špricali v bate krown spray pa je bil motor spomladi zanič . Baje da zato ker je krown spray za zaščito . Še na tem forumu je negdo spraševal o krownu. Žal se fantje premalo pozanimajo
Zato še vedno trdim da zadušitev motorja z oljem ni potrebna razen v primeru ko bo motor stal več kot eno leto.
LP Klemen
Dinksi, če boš rabil kakšne informacije okoli keramike ali kamna mi javi na ZS!
Jaz tega ne delam že nekaj let pa mi še nikoli ni zagrabilo batov. Je pa res, da ga okoli novembra in marca zalaufam. Isto že vrsto let tako počneta tudi dva moja prijatelja pa ni bilo še nič narobe. Se mi zdi da se preveč govori o zadušitvi motorja z oljem premalo pa o bolj pomembnih stvareh kot ja zamenjava olja v peti in motorju in da motor po koncu sezone opereš tako zunaj kot znotraj in nasprejaš in podmažeš z mastjo, sprazniš uplinjače in preveriš cinke.
Poznam že nekaj primerov, kateri so špricali v bate krown spray pa je bil motor spomladi zanič . Baje da zato ker je krown spray za zaščito . Še na tem forumu je negdo spraševal o krownu. Žal se fantje premalo pozanimajo
Zato še vedno trdim da zadušitev motorja z oljem ni potrebna razen v primeru ko bo motor stal več kot eno leto.
LP Klemen
Dinksi, če boš rabil kakšne informacije okoli keramike ali kamna mi javi na ZS!
janadino napisal/-a:Evo, naj napiše eden, ki mu je čez zimo "zgrabilo" motor. Z tem konzerviranjem samo komplicirate. Važno je, da v vplinjačih (kateri jih imate) ne ostane mešanca. Motor ostane vedno vsaj malo masten in bo težko kaj čez zimo zarjavelo. Pomembno je tudi da ga od zunaj malo pošprejate in je to to.
Se jaz javim.
Tomos 4,5 pripeljal z morja in ga bom enkrat konzerviral. Ja do prihoda naslednje sezone. Rezultat? Prej bi !"špago" utrgal kot obrnil motor. Rešitev: Z natičnim ključem in pol metrsko ročico sem uspel premakniti zadevo. 10% mešanica in 3h delovanja pod malo povišanim štantgasom je rešila motor. Deluje še danes. Tomos pač. Naslednji Suzuki 25. Vbrizgal konzervacijsko olje za zunanjost , butelj pač, po 1 mesecu prijel, z izvijačem zob po zob na vstrajniku 1h zabave. Spet 10% mešanica in 3h.
Zdaj pa 0,5l bencina motor na 1200 RPM in dolivam olje. Ko crkne, crkne.
Svečke ven 5 ccm injekcija olja v vsak cilinder, nekaj počasnih potegov, da naredi flof flof flof, svečke nazaj. Za vžig pa en špric becina direktno v vplinjač poteg ali dva. Zakadi "pol morja". To je to. Napaka?
"Na vod ni zajebancije" je rekel in ostal živ.
Kdo je na strani
Po forumu brska: MKN in 18 gostov