Konzerviranje 4T motorja

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

blze
Admiral
Prispevkov: 942
Pridružen: Ne Maj 02, 2010 17:41
Kraj: Il. Bistrica-Selce
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a blze » To Avg 31, 2010 22:15

pa dobro bomo menjali tudi olje pa preverili če je voda noter :)

Kero olje pa naj uporabim za 2t yamaho?

Hvala
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » To Avg 31, 2010 22:22

Misliš, za peto ali motor? Za peto je posebno olje, takšno v tubi, nima veze ali je 4T ali 2T, peta je peta, že dolgo nisem tega menjaval, ker izvenkrmnega imam bolj za rezervo, ampak mislim da je menjalniško SAE 90 gradacije ali nekaj podobnega, pa me naj kdo popravi če sem falil, maš v vsaki navtični trgovini. Jaz raje malo bolj pogosto menjavam olje, kot preveč filozofiram katero firmo naj kupim.
http://www.yamaha-motor.ie/accessories/ ... 3010-XX-X2
http://www.youtube.com/watch?v=gGU8I3y-_Gc
blze
Admiral
Prispevkov: 942
Pridružen: Ne Maj 02, 2010 17:41
Kraj: Il. Bistrica-Selce
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a blze » Sr Sep 01, 2010 08:07

za peto sem mislil, no potem bom uzel kak quicksilver...

pa hvala za linke so zelo koristni :D
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Sep 01, 2010 14:15

To je torej olje istih specifikacij kot je v krdanu na BMW-ju(motor) al zakaj bi blo treba kupit v navtični trgovini?
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Sr Sep 01, 2010 14:18

Mislim, da je isto kot za kardan, ne pravim da ga je treba kupiti v navtični trgovini, ampak da ga prodaja vsaka navtična trgovina.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Sep 01, 2010 17:54

OBVEZNO SE MORA KUPIT V NAVTIČNI TRGOVINI!!!

No ja trgovina ni nujno, da je navtična, olje pa MORA biti navtično!!! Ima Gaso čisto prav, da je to navadno hypoidno olje, torej recimo INA Hipoidol 80-90W bo več kot odlično opravljalo mazanje. Tako olje se uporablja v menjalnikih avtomobilov, pa raznih reduktorjev in podobno... Res je, da današnji avtomobili imajo tudi malce drugačna olja, samo to so nianse...

Je pa tako olje NEVARNO in PREPOVEDANO nalivat v noge! Zakaj? Olje nima dodanih aditivov za mešanje z vodo še posebej ne za morsko vodo. Če vse tesni bo tudi vse OK, če pa slučajno pride v nogo malenkost morja, kot je omenjal Gaso, pa bo hudič. Navadna hypoidna olja se ne mešajo in se naredi neka smetana, mogoče malenkost emulzija. To pa ne maže več in kaj hitro boš zdrobil zobnike in ležaje v peti...
Zatorej, obvezno uporabljajte samo navtična olja. Kot je nekdo omenil, recimo Quicksilver Gear Lube je čisto OK za izvenkrmnike, za Z noge in večje izvenkrmnike pa dajte notri raje Quicksilver High Performance Gear Lube. Za Mercruiser noge Bravo pa izključno samo to zadnje olje, drugače bo hudič...

LP
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Sep 01, 2010 18:26

hvala za izčrpn in poučn namig :wink: !
klemzi
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Sr Apr 16, 2008 15:24
Kraj: trzin

OdgovorNapisal/-a klemzi » Če Sep 02, 2010 19:57

dinksi napisal/-a:
klemzi napisal/-a: Mislim da je konzervacija bolj domena mehanikov da lahko zaslužijo.

LP Klemen


S to izjavo mi deluješ kot serviser, ki si rihta delo za naslednjo sezono!!!


Že sprejemam rezervacije za popravila motorjev. Dinksi tebi pripada poseben popust! :P :P :P
dinksi
Admiral
Prispevkov: 632
Pridružen: So Nov 22, 2008 19:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a dinksi » Če Sep 02, 2010 20:48

klemzi napisal/-a:Že sprejemam rezervacije za popravila motorjev. Dinksi tebi pripada poseben popust! :P :P :P


Se ti zahvaljujem za popust in upam, da velja tudi v kakšni drugi panogi in ne samo "mehankarski", ker motorje si "šraufam" sam že več kot 20 let.
Si pa trenutno urejam stanovanje in bi mi prav prišel kakšen popust pri storitvah v tej branži.
Dovolj heca.
Vedno pa bom mnenja, da če nekdo uporablja motor samo kakšen mesec in mu ta ostalih 7 in več mesecev stoji, je bolje da ga konzervira. Po enem ali dveh letih, morda, ne bo nič narobe. Bo pa na daljši rok podaljšal življensko dobo vitalnih delov, ki so med mirovanjem motorja izpostavljeni zunanjim vplivom, predvsem vlagi in zraku.

L.p.
Dinksi
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Sep 03, 2010 14:54

Pa itak, da je konzervacija potrebna!
Pod to se šteje:
- oprati zunanjost motorja s sladko vodo
- oprati notranjost motorja s sladko vodo (delovanje na slušalkah)
- na koncu spustiti skozi motor antifriz
- zaliti motor s konzervacijskim sredstvom (olje, spray...)
- sprazniti vplinjač ali narediti mešanico za motorje z vbrizgom goriva
- menjati vse filtre (olje, gorivo)
- menjati olje v motorju
- menjati olje v peti oziroma nogi
- zunanji del motorja poškropiti s konzervacijskim oljem

Vse to mora biti narejeno, če tega ne počneš bo čez nekaj let ali pa že kar naslednjo spomlad JOJ! Navtični motor ni kosilnica, problem je v tem, da deluje v precej agresivnem okolju. Sol bo ostala vsepovsod v motorju pa že najmanjše rjavenje pomeni katastrofo... Hitro bo lahko prijel bat ali pa prime izpušni ventil, včasih tudi sesalni, če že ne prime pa naredi škodo, ko se ponovno začne vrteti... Tudi zunanjost motorja je pri nekaterih po 10 letih kot novo, pri drugih pa je motor le kup rjavine...
klemzi
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Sr Apr 16, 2008 15:24
Kraj: trzin

OdgovorNapisal/-a klemzi » Pe Sep 03, 2010 15:54

Ampak govora je o zadušitvi motorja z oljem ali sprejem.

Jaz tega ne delam že nekaj let pa mi še nikoli ni zagrabilo batov. Je pa res, da ga okoli novembra in marca zalaufam. Isto že vrsto let tako počneta tudi dva moja prijatelja pa ni bilo še nič narobe. Se mi zdi da se preveč govori o zadušitvi motorja z oljem premalo pa o bolj pomembnih stvareh kot ja zamenjava olja v peti in motorju in da motor po koncu sezone opereš tako zunaj kot znotraj in nasprejaš in podmažeš z mastjo, sprazniš uplinjače in preveriš cinke.

Poznam že nekaj primerov, kateri so špricali v bate krown spray pa je bil motor spomladi zanič :twisted: . Baje da zato ker je krown spray za zaščito :idea: :idea: . Še na tem forumu je negdo spraševal o krownu. Žal se fantje premalo pozanimajo :?: :idea:

Zato še vedno trdim da zadušitev motorja z oljem ni potrebna razen v primeru ko bo motor stal več kot eno leto.

LP Klemen

Dinksi, če boš rabil kakšne informacije okoli keramike ali kamna mi javi na ZS!
Bojan5
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 79
Pridružen: Ne Sep 20, 2009 20:47
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Bojan5 » Ne Sep 12, 2010 21:00

janadino napisal/-a:Evo, naj napiše eden, ki mu je čez zimo "zgrabilo" motor. Z tem konzerviranjem samo komplicirate. Važno je, da v vplinjačih (kateri jih imate) ne ostane mešanca. Motor ostane vedno vsaj malo masten in bo težko kaj čez zimo zarjavelo. Pomembno je tudi da ga od zunaj malo pošprejate in je to to.


Se jaz javim.

Tomos 4,5 pripeljal z morja in ga bom enkrat konzerviral. Ja do prihoda naslednje sezone. Rezultat? Prej bi !"špago" utrgal kot obrnil motor. Rešitev: Z natičnim ključem in pol metrsko ročico sem uspel premakniti zadevo. 10% mešanica in 3h delovanja pod malo povišanim štantgasom je rešila motor. Deluje še danes. Tomos pač. Naslednji Suzuki 25. Vbrizgal konzervacijsko olje za zunanjost :shock: , butelj pač, po 1 mesecu prijel, z izvijačem zob po zob na vstrajniku 1h zabave. Spet 10% mešanica in 3h.
Zdaj pa 0,5l bencina motor na 1200 RPM in dolivam olje. Ko crkne, crkne.
Svečke ven 5 ccm injekcija olja v vsak cilinder, nekaj počasnih potegov, da naredi flof flof flof, svečke nazaj. Za vžig pa en špric becina direktno v vplinjač poteg ali dva. Zakadi "pol morja". To je to. Napaka?
"Na vod ni zajebancije" je rekel in ostal živ.
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Po Sep 13, 2010 07:05

Za tomosa še razumem da zagrabi, ker tam pa pride sol vsepovsod in če ga po sezoni dobro ne spereš in naoljiš je drugo leto hitro problem. Glede suzukija pa sem te razumel da si ga našprejal v bistvu z nepravim sprejem, ker drugače ga po enem mesecu ne more zagrabiti.
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
bolid
Admiral
Prispevkov: 2659
Pridružen: Če Maj 29, 2008 18:56
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bolid » Po Sep 13, 2010 20:31

Jaz pa vem, da kljub vsemu samo olje v cilindrih kot si pisal Bojan5 ni v redu, saj olje po mojih izkušnjah lahko zapeče batne obročke na bat.
Ure dnevi leta tečejo....
jankec
Kapitan korvete
Prispevkov: 106
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 08:07

OdgovorNapisal/-a jankec » Po Sep 13, 2010 21:11

Ni mi jasno, kako mašanico za motorje z vbrizgom goriva in kam jo vlijemo.

lp jankec

Kdo je na strani

Po forumu brska: MKN in 18 gostov