Kent in Sika

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Mar 14, 2024 10:08

Niti z Kentom, niti z Siko, niti z TKK (Kjer ti zmešajo žavbo, ki je enakovredna Kentu ali Siki.) nikoli nisem bil zadovoljen ne glede na tip izdelka. Vsak od teh sčasoma razpade. Mi rabimo precej tovrstnih lepil za uporabo v visokogorju, ki je glede UV zahtevnejše okolje od morja in daleč najbolje se obnese EMFI, EMFIPLASTIC PU 50. Ko se do konca strdi ima podobno strukturo kot lepila za vetrobranska stekla, prime ko pes in strukturno se ne postara z leti. Bel dobi rahlo rumenkasto patino, to je pa tudi vse. Kolikor vem ga v glavnem uporabljajo pri izdelavi kontejnerjev in v avtomobilski industriji, mi ga pa uporabljamo kot čudežno žavbo.
Vem za primere, ko je po dveh letih kovinski gorski bivak dobesedno razpadel, ker so ga lepili z enim od na začetku naštetih lepil in izkušeni alpinisti so na teh izkušnjah zavijali z očmi, ko so videli, da tudi mi strukturno lepimo z eno tako žavbo, ampak EMFI še po petnajstih letih drži kot na začetku. Dvomim, da se naš zastopnik sploh zaveda kako dober materjal trži.
CAR
Admiral
Prispevkov: 2269
Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a CAR » Če Mar 14, 2024 20:30

Na mega jahtah naj bi uporabljali Bostik

http://www.bostikmarine.com/
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
gs nautica
Kontraadmiral
Prispevkov: 266
Pridružen: Sr Mar 04, 2009 18:51
Kraj: GROSUPLJE-KRK

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a gs nautica » Po Apr 08, 2024 12:23

Hm... Do sedaj sem uporabljal siko. Ima se kdo izkusnje z Emfijem?
Mirno morje.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Apr 08, 2024 13:41

Moje so iz visokogorja, kjer Sika in Kent dobesedno razpadeta zaradi atmosferskih vplivov, EMFI pa le malo porumeni.
gs nautica
Kontraadmiral
Prispevkov: 266
Pridružen: Sr Mar 04, 2009 18:51
Kraj: GROSUPLJE-KRK

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a gs nautica » Po Apr 08, 2024 21:01

Super, se pravi bi moral biti crn ok tudi za pretesnit stekla (pleksi). So pac spustila po 14 letih.... Ali priporocate za ta namen kaj drugega!
Mirno morje.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Apr 08, 2024 23:34

14 let star pleksi je za zamenjat, še najbolje z polikarbonatom, ker postane sčasoma krhek. Nov pleksi in polikarbonat moraš zaščititi z maskirnim trakom in robove, ki jih boš lepil obrisat z nitro razredčilom, ali acetonom, ker imata oba mastno površino.
Je pa emfi pu50 čisto ok v ta namen.
Darh
Admiral
Prispevkov: 1167
Pridružen: Ne Dec 30, 2018 09:26
Kraj: Tu bolje- Pula

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a Darh » To Apr 09, 2024 05:27

A obstaja kaksen “primer” za ta EMFI?
Stekla ali pleksi se rob po povrsini namazr z crnim primerjem, zato da sonce ne pride direktno na lepilo, pa se vidi se manj, kako si mazal z lepilom.
gs nautica
Kontraadmiral
Prispevkov: 266
Pridružen: Sr Mar 04, 2009 18:51
Kraj: GROSUPLJE-KRK

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a gs nautica » To Apr 09, 2024 07:13

Nevem sicer ali je pleksi oziroma kaksna drug la vrsta "plastike". Koga priporocas za izdelavo novih? Ima pa prednje steklo malo krivulje...

To s prajmerjem bi bila super zadeva saj je rob kar konkreten.
Mirno morje.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Apr 09, 2024 08:05

Mi se vedno obrnemo na Pečenka. Ne vem kako je cenovno proti ostalim, ampak dobiš kar želiš. Vsaj pri nas je zaenkrat tako. In vzemi polikarbonat, ki je lahko kak mm tanjši. Se upogiba, poči pa ne. Npr. pohodno "steklo" na vhodu v kajuto je bil 15 mm debel pleksi, ki sem ga zamenjal z 10 mm polikarbonatom.

EMFI pu 50 ni treba z ničimer mazat, ker ga sonce ne bo razžrlo. Črn ostane črn, tudi siv se ne spremeni, bel pa malenkost porumeni, trdnostnih sprememb pa ni.

Mi lepimo tako:
- najprej z brejkklinerjem razmastimo in obrišemo.
- ko je suho robove spoja zaščitimo z maskirnim.
- naneseš maso in kar z prstom (v gumi rokavici) potegneš po masi kot z špahtlom.
- takoj, ko je spoj vizualno ustrezen pobereš dol maskirni trak in spoj je kot iz fabrike.
V normalnem vremenu ni treba hitet, ko pribije poletna pripeka pa moraš opravit v 15 minutah.

Dokler masa ni polimerizirana se lahko čisti z acetonom, če se ti strdi na rokah boš nekaj dni zašmiran.
Darh
Admiral
Prispevkov: 1167
Pridružen: Ne Dec 30, 2018 09:26
Kraj: Tu bolje- Pula

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a Darh » To Apr 09, 2024 09:28

Ok, postopek zastopim, mi ji tuj, pa lepilo tudi zdrzi.
Moti me pa ker se lepilo vidi skozi “pleksi”. Ponavadi je “pleksi”prilepljen na plosko povrsino, ki je svetla dimenzija nekolkko manjsa od “pleksi” povrsine, zato sem omenil najprej namazat z crnim primerjem, da se le-to ( lepilo) ne vidi cez. Danes imajo vsi avtomobili crn rob okrog, da se ne vidi lepilo, pa tudi jaz imam tako na colnu.
Kolegu so pa pred cca 6-7 leti na Krku nekje menjali “pleksi” okna na jadrnici in so mu dali crno nalepko okrog, kjer je lepilo. No nalepka je lani razpokala, lepilo ne tesni vec in barka lepo pusca. Tko da nalepka je no-go.
Darh
Admiral
Prispevkov: 1167
Pridružen: Ne Dec 30, 2018 09:26
Kraj: Tu bolje- Pula

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a Darh » To Apr 09, 2024 09:32

Pa ker ze ravno omenjas polikarbonat. A se ta rec kaj manj spraska, oz z leti ne razpoka kot pleksi? Obcutljivost?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Apr 09, 2024 10:32

Najbolj znan polikarbonat je Lexan, ki je bil razvit za kabino lovca F16. Je eno in isto, ampak Lexan je bil prvi.
Polikarbonat ne spoka in težje ga je spraskat. Je tako gibek, da se zdi, da se materjal umakne konici, ki hoče napravit razo po njem.
Letno vgradimo vsaj 50 majhnih polikarbonatnih vrat čez dispjej in tastaturo in niti ena plata še ni počila, pa so poleti skladiščeni na sončni pripeki, pozimi pa v gorskih razmerah.
Je povsem drugačna stvar kot pleksi, ki poči če ga krivo pogledaš. Jaz sem 3 tedne nazaj spustil pokrov vhoda v kabino in pozabil, da amortizer ni priklopljen. Čeprav je vmes mehko gumi tesnilo je pokrov počil na pol. Po Pečenkovem nasvetu sem ta 15 ali 16 mm debel pleksi zamenjal z 10 mm polikarbonatom in drži. Ni fiksno kot jeklo, ampak počil ne bo in vsak kdor je dovolj smotan, da hodi po steklu bo lahko stopil gor.

Ampak ne pozabit:
Če ne razmastiš površine, ne bo nobeno lepilo prijelo, tako plexi kot polikarbonat se mi zdi, da sta občutljiva na aceton, zato previdno z čiščenjem roba.
Uporabniški avatar
pinosat
Admiral
Prispevkov: 778
Pridružen: To Avg 16, 2011 13:39
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a pinosat » Sr Apr 10, 2024 14:35

Jaz sem lani dal na svojega Saverja Lexan kot vetrobransko šipo, ker original steklo ni bilo variante dobit ali dat izdelat. Za obdelavo in montažo je res super, ampak ne smeš ga pa niti obrisati s krpo, takoj se naredijo raze. Občutljiv je na to nenormalno, ampak zlomit ga je pa praktično nemogoče.
Razmišljam, da bi dal nanopremaz nanj, ali pa folijo, kar pa so mi odsvetovali zaradi pokanja folije.
Vsak dan v vsakem pogledu vse bolj in bolj napredujem...
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Apr 10, 2024 20:04

Lexan je mnogo težje "matirat" kot katerikoli pleksi in to kar pišeš ni običajna informacija. Morda imaš kak cenen polikarbonat?
Mi take "šipe" vgrajujemo v bistvu že dvajset let, vgrajenih je nekaj sto in vse se uporabljajo v ekstremnih pogojih, kjer npr. čistijo led z vsem kar imajo pri roki, pa je ta površina zadnje kar nas bi moralo skrbet. Ravno imamo na servisu eno tako stvar, ki ima polomljene inoks pante, potolčen inoks okvir, v bistvu je cela mašina obdelana z kladivom in podobnimi rečmi, pa je šipa še čisto dobra. (Ne da se mi ubadat z lepljenjem slik na forum in če želiš mi pošlji GSM na ZS, pa ti pošljem nekaj slik, da vidiš o čem pišem.)

Kot sem že napisal, je bil Lexan razvit za prozorni pokrov kabine F16 (Verjetno v resnici že za F15, ampak uradno je F16.) in je lepljen iz nekaj plasti, da pri potovalni hitrosti okrog 0,85 macha prenese trk ptice velikosti gosi. Največja "dolgotrajno" dovoljena hitrost je 1,6 macha, ker se prične pri višji hitrosti ta pokrov pregrevat, polno hitrost lahko razvije le za nekaj minut.
Vse to ne bi bilo zanimivo na tem forumu, če ne bi bile hitrosti nad 1 mach podobne peskanju, še posebej ko prileti v oblak.
po moje je nekaj narobe z tvojim "Lexanom".

Kar se tiče zaščitne folije:
Nam el. omare dobavlja Mali-E-Tiko iz Tržiča in na polikarbonat nam lepijo zaščitno folijo, ki preprečuje, da visokogorsko UV sevanje ne počrni led displeja. Ta folija je transparentna in ne poka ampak ima pa drugačen raztezek kot polikarbonat in šipa je včasih ravna, vlčasih jo pa te napetosti ukrivijo, a se potzem spet zravna.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Kent in Sika

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Apr 11, 2024 05:22

https://www.ferrarichat.com/forum/threa ... ss.645465/

Plexi je veliko boljši kar se tiče prask.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: errhec in 25 gostov