Vzdrzevanje tikovine na plovilih

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

Vzdrzevanje tikovine na plovilih

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Mar 25, 2009 16:54

Ker sem ravno danes po zimskem spanju temeljito opral tikovino na barki, sem se oblocil, da to podelim z ostalimi clani foruma. Na zacetku je po zimi tikovina precej surova in siva, skratka na pogled nic kaj prijetna.
Moj sistem ciscenja je, da jo najprej temeljito zmocim, nato zribam z Stabrite Teak Cleaner-jem in nato nanjo nanesem se Teak Brightner. Pri ribanju uporabim 3M trdo gobo na rocaju, ce so povrsine majhne pa kar Vileda gobo, tisto z zeleno mrezico. Vazno je les dobro navlaziti, enakomerno nanesti cleaner, dobro zribati, splakniti in nato se brightner, nakar vse operemo z vodo. Tikovina je zelo mehak les, zato vam ocsvetujem sirkovo krtaco ali kaksno podobno agresivno orodje, ker to povzroci globoke zareze v les. Tudi povrsinsko brusenje lesa vsako leto ni posebej priporocljivo, ker vecina proizvajalcev dandanes uporablja laminate z zalepljeno tikovino, ne pa masivnega lesa, kakor so to poceli vcasih. Ponavadi je debelina tikovine le 5-7mm, zato tu ni dovolj materjala za redno brusenje. Tikovina vsebuje precej naravnih olj, ki jih z nepravilnim ciscenjem z preagresivnimi cistili nevtraliziramo, kar povzroci prekomerno susenje in pokanje lesa. Videl sem ze, da so nekateri prali les z pralnimi praski, tekocimi detergenti, celo z posebnim praskom "Napisan" za otroske plenice. (ker vsebuje precej klora in les pobeli). Vsa taka "cudezna " cistila niso namenjena vzdrzevanju lesa in lahko kljub na pogled dobremu rezultatu povzrocijo vec skode kot koristi.
Prilagam nekaj slik danasnjega pranja z komentarji (Spodaj pod "Coments") o postopku.

http://cid-1bad924391ba0c79.skydrive.li ... 20tikovine
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1210
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Sr Mar 25, 2009 19:04

Ne uporabiš nič Teak olja?
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Mar 25, 2009 22:12

Teak olje nepopravljivo spremeni barvo lesa in nekatera olja naredijo palubo lepljivo, kar se potem prenese tudi na notranjost plovila. Ker imamo bele volnene tepihe po celi notranjosti razen v zgornjem salonu, to ne pride v postev. Pa se les potemljen z oljem postane zelo vroc. Naraven, lepo opran les mi je ljubsi, je pa vec dela z njim.
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Uporabniški avatar
Novinec
Admiral
Prispevkov: 2569
Pridružen: Pe Feb 15, 2008 22:41
Kraj: Sailing on the world
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Novinec » Če Mar 26, 2009 11:36

Ja Nemo ti je prav svetoval. Meni so svetovali naj namažem teak na platformi s teak oljem in sem to naredil. Olje se vpije v les in za videti je zeloooo lepo. Vendar v stiku z vodo na tiku nastanejo "fleki" ker se nekje bolj vpije v teak nekje manj, poleg tega smo imeli vsi tisto sezono non-stop črne podplate na nogah. Potem sem to želel nekako očistiti in sem čistil s čistilom za razmastitev površin (vsebnost trikloretilena). Katastrofaaaaa! Stalil se mi je kit med ploščicami teaka in potem sem imel vse črno. Edina šansa je bila, da sem tisto sezono dal na teak pregrinjalo, po sezoni do naslednje pomladi pa pustil odprto, da ga je pralo morje in dež, ter sušilo sonce in veter. Spomladi pa brušenje teaka in kot je rekel Nemo, to lahko narediš samo enkrat, ker je tik res tanek.
Poznam metodo, ko je kolega teak opral z vodo in čistili, potem pa ga je lakiral. V enem mesecu na soncu in vodi se mu je vsaka ploščica teaka ukrivila po širini!
Najboljša je, da se lotimo metode Nemo! Zagotovo ne bomo imeli problemov.

PS- Jaz vsako sezono namažem vse usnjene dele na barki s kremo za roke, ker če pomaga za mojo kožo, bo za usnje tudi dobro in lahko povem, da to deluje. Sem pa slišal (ni pa še preizkušeno) da naj bi tanek nanos te kreme pomagal tudi teaku. Bom probal na eno deščico, ki jo bom dobil posamezno, pa vam javim.


LP
.
"Morje je med vsemi opojnostmi najbolj opojno!"
...........................................................(J.H.)
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Če Mar 26, 2009 16:35

Pred kratkim sem v Genovi govoril z skipperjem, ki se je pohvalil, da svojo tikovino na barkah od vedno pere z "Ferrotone". Sicer ne poznam kemicne sestave tega cistila, vem pa , da se z njim cisti rjo z zeleza in inoxa. Po moje neprimerno cistilo za les, ker je preagresivno.
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1210
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Če Mar 26, 2009 18:32

Razmišljam da bi res poskusil tole varianto.

Do zdaj sem vedno prebrusil in potem namazal s teak oljem pa se ni nikdar lepilo ali pacalo, sem pa radoveden če bo ta način mogoče boljši. Če ne drugega mogoče pridem skozi z manj dela.
Imam sicer srečo, ker je ves zunanji teak na barki masiven les in ni problema, da bi materiala zmanjkalo (debelina cca 1,5 do 2 cm), vendar me zdaj daje radovednost.
Bom tule javil rezultat.
Uporabniški avatar
gabr
Kontraadmiral
Prispevkov: 320
Pridružen: Sr Feb 18, 2009 18:20

OdgovorNapisal/-a gabr » Če Mar 26, 2009 19:35

Nemo varianta je edina prava, za pohodno tikovino. Jaz namažem z oljem samo obrobe bokov in krmno steno. Uporabim pa hempel olje za navtiko, kateri ni tako masten in lepljiv.
Predno se maže z olji, je potrebno zadevo zelo dobro oprati in pustiti dan da se dobro posuši.

Katastrofa se pojavi, v kolikor uporabite olje za zaščito vrtnega pohištva iz tika...zelo lepljivo

LP
EL CAPITANO
Admiral
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula

OdgovorNapisal/-a EL CAPITANO » Pe Mar 27, 2009 08:22

Hemplovo tikovo olje vsebuje poleg olja tudi lak :!:
FISHING & SAILING IS LIFE
Uporabniški avatar
luftar
Admiral
Prispevkov: 837
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 16:23
Kraj: Ljubljana, Pula - Bunarina

OdgovorNapisal/-a luftar » Pe Mar 27, 2009 13:09

Poznam skiperja, ki je za nemškega lastnika 20-metrske jadrnice, vedno - seveda po navodilih lastnika - pral jadrnico -teak samo z morsko vodo in jo s krpo osušil. Teak je bil vedno lepo svetlo siv. Morda je tudi to način?
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Ne Mar 29, 2009 13:45

Sicer ima vsak svoj nacin vzdrzevanja tikovine, ce je lastnik zadovoljen z sivo barvo je to v redu. Je pa vzdrzevanje plovil v bistvu poskus(poudarjam poskus) obdrzati plovilo v cimbolj podobnem stanju tistemu, v katerem smo plovilo kupili. Na novo polozena in zbrusena tikovina je zelo lepe svetlo rumeno/rjave barve in popolnoma gladka. Ce lastnika ne moti hoditi po sivem in hrapavem lesu, ker ga s tem ne odstranjuje z ribanjem, je to popolnoma sprejemljivo. Precej tezje pa je lastnika prepricati, da mu bo hrapav siv les dlje zdrzal, ce ga bos samo polil z morsko vodo in nalo potegnil s krtaco. :? Cilj ciscenja tikovine je , da odstranimo mascobo, ki se nabere na povrsini od nog (namazanih z kremicami) in osdtranimo madeze, kar naredi zelo urejen in cist vtis. mLesu tako ali tako siva plast ne skodi. No, dobro je pa vedeti, kako ga naredimo lepega svetlega z pravilnimi cistili in pripomocki, ca to "visja sila" zahteva...........
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Uporabniški avatar
Mitja P
Admiral
Prispevkov: 2367
Pridružen: Ne Okt 19, 2008 19:04

OdgovorNapisal/-a Mitja P » Ne Mar 29, 2009 14:37

Saj veste kaj pravijo. 100 ljudi, 100 čudi!!

Meni osebno je teak zelo všeč, kjerkoli že je vendar pa ne sive barve.
Sam sem vedno uporabljal Hemplov teak oil in nikoli nisem imel težav z umazanijo, topljenjem ali karkoli drugega, in vedno je ohranjal naravni svež videz.
S časom, ko pa ge dobi morska voda in sonce pa zopet zbledi, tako da sem postopek ponovil vsaj dvakrat letno.
Uporabniški avatar
luftar
Admiral
Prispevkov: 837
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 16:23
Kraj: Ljubljana, Pula - Bunarina

OdgovorNapisal/-a luftar » Ne Mar 29, 2009 20:03

Meni osebno bolj odgovarja svetlo siv les kot rjav, kajti pozna se tudi na temperaturi, saj po rjavem ne moreš hoditi bos. lp
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Ne Mar 29, 2009 20:25

Luftar, popolnoma se strinjam s teboj! Je pa tako, da lastniki jaht diktirajo , kaksna mora biti in nihce bolje od nas, ki prezivimo vecji del leta na plovilih ne ve kaksen vpliv na podplate ima vroca tikovina, ce se vsak dan "sprehajas" po njej. Ker bi se noge v cevljih zelo potile, smo na palubi vsak dan bosi. Seveda se tikovina na soncu zelo segreje in to povzroci, da se podplati zeko izsusijo, kar povzrovi zelo suho in trdo kozo, ki v extremnih slucajih tudi poka. Tu ne gre za vprasanje osebne higijene in premalo ribanja trde koze, ker bi to povzrocilo opekline na podplatu ki jih nikomur ne privoscim. Je pa to problem, ker si ne mores podplatov mazati z kremo, ki pusti na svetlem lesu mastne madeze. Zato izgledajo nase noge poleti od vrocine in razmehcanega Sikaflexa take, kakor so tu na spodnjem linku. Po celosezonskem delu na San Lorencu sem kolega vzel s seboj na "prazen" transfer moje barke (brez lastnika) iz Porto Cerva na Sardegni v Genovo. Bogi revez je po 2-eh pivih omagal in tako sem lahko nemoteno slikal njegove podplate!Na sliki pod nogami lahko vidis, kaksna je tikovina na moji barki.

P.S. Slikal sem ga ko je spal, da mu dokazem, da na transferju ni nic delal, pa mu zato ni potrebno placat!!!!! :D :D :D


http://cid-1bad924391ba0c79.skydrive.li ... %20005.jpg
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
primusr
Admiral
Prispevkov: 933
Pridružen: To Mar 03, 2009 15:53
Kontakt:

Vzdrzevanje tikovine na plovilih

OdgovorNapisal/-a primusr » Po Apr 06, 2009 09:24

Pozdravljeni,
da se še jaz malo vključim v razpravo.
V problemu, ko so noge po oljenju vse črne, je prvi problem če teakovo vsebuje topila, ker so fuge narejene verjetno z Sikaflex. Sikaflex ima bazo PU kar pa olje z vsebnostjo topil topi. Ta problem se reši ,če uporabljemo kvalitetno olje brez vsebnostjo topil. (ni lepljivih podplatov ,flekov)
Res je ,da ima stranka vedno prav vendar jaz mislim, da je les živ in da mu moramo dati vsaj malo nege (spomladi pred sezono in jeseni po sezoni).
To je moje mišljenje, mogoče se motim vendar ,tako so pokazale izkušnje skozi delo
Fiat Justitia ... Some day....
Uporabniški avatar
Novinec
Admiral
Prispevkov: 2569
Pridružen: Pe Feb 15, 2008 22:41
Kraj: Sailing on the world
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Novinec » Po Apr 06, 2009 09:54

Včeraj sem opral en del tikovine na barki (hidravlično pasarelo, platformo) po preverjeni metodi Nema. Ostane mi še kokpit in še nekaj malega po barki. Les je res tako skoraj bel in pri čiščenju se od njega odvajajo pravi drobni svaljki umazanije.
Imam pa majhen problem. Na enem delu platforme mi je približno na tretjini platforme odlepilo dve dolgi letvici teaka in mi na Sika spoju malo štrlita navzgor. Ko močno pritisnem z roko, se letvice upogibajo, kar pomeni, da je odlepljeno.
Kaj naj naredim? Naj izrežem Sika kit in poskusim zalepiti letvice in ponovno zakitati ali naj vse skupaj odlepim, malo pobrusim in še enkrat zakitam? Mislim, da se samo ne bo spravilo v prvotni položaj.
Zimski čas res naredi svoje in če je še nekvalitetno delo.... potem so posledice.

Hvala za odgovore.

LP
.
"Morje je med vsemi opojnostmi najbolj opojno!"

...........................................................(J.H.)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov