Nikola T. napisal/-a:Sidrno vitlo 1,3kW ob delovanju in obremenitvi potegne tok cca do 110A. Na barki rabiš servisno grupo od 150Ah naprej. Torej so tudi 1C dovolj za napajati sidrno vitlo.
Največji problem je napajanje BT (Bow Thruster). Le ti so moči od 2kW za mala plovila do 8kW za cca 13m dolga plovila.
Na 12m jadrnici imam Max Power CT80 5kW na 12V.
Torej 5kW:12V= 416A konstantnega toka. Teoretično bi torej zadostoval en sam svinčen akumulator kapacitete 75Ah z startno sposobnostjo 800A. V praksi temu ni tako. Moj BT zgolj z enim Pb amumulatorjem tudi v mirnem, barko obrača zelo počasi in brez moči. Z dvema akumulatorjema skupne startne sposobnosti 1600A pa je zgodba popolnoma druga. Barko obrne za šalo tudi v zelo močnem vetru.
Za projekt BT 24V/15kW na večji jahti sem neuspešno iskal rešitev z LiFePo4. Na koncu smo dali svinčene akumulatorje Optima 4x 12V vezana po dva zaporedno in nato dve taki grupi vzporedno. Za LiFePo4 nismo našli akumulatorjev 12V, ki bi lahko v špici zmogli vsaj 500A.
Če imam sidrno vitlo kovis 1500W, potem mi zadostuje lifepo4 z 1C? Mal me skrbi zagonski tok ali tok v primeru, da je sidro zataknjeno in ne isklopim vitla pravočasno. Dejansko ne vem, kakšen maksimalen tok v takšnem primeru pričajovati. Najbrž bom moral vzeti ampermeter in izmeriti. Sicer imajo te baterije kratkotrajno 2C.