OdgovorNapisal/-a Lure » Pe Jan 19, 2024 21:48
Nikola T, nobene zamere, z veseljem sprejemam vse komentarje in pripombe, saj se z vsako kaj novega naučim. Sploh pa od nekoga s toliko izkušnjami kot jih imaš ti.
Načelno bi REC BMS active balancer (2A) s časoma res zbalanciral celice, bi pa za to rabil kar nekaj ciklov, pa še tok polnilcev 220V/alternator (40-90A) lahko zelo hitro eno celico privede do zgornjega limita, v tem času pa 2A balancer še ne utegne prenesti na najbolj prazno celico. Zato sem se odločil da naredim top-balancing z reguliranim napajalcem, ki sem ga dobil od prijatelja za ta namen in je zelo zmogljiv (do 180A). Tako bom to spravil čez v dobrem dnevu. Potem bo pa med redno uporabo BMS active balancer skrbel da bodo celice v dobri kondiciji.
Bowthruster: trenutno mi to sploh ni prioriteta, saj bowthruster skoraj ne uporabljam oz. se ne zanašam nanj v resnih razmerah. Zaenkrat se mi sicer zdi da ima dovolj moči, mogoče pa to pride na vrsto kasneje.
Ja, zanimivo da sta izhoda iz ECS separatorja od alternatorja povezana na load stran od glavnega stikala za BT in engine baterijo. Tako je originalno narejeno na tej Bavariji. Če prav zastopim, tebe moti to da je izhod iz alternatorja vezan na stikalo in ne na direktno na baterijo (kakor je bil vezan prej 220V polnilec in je sedaj DC-DC charger za vzdrževanje, kjer bom izkoristil obstoječi kabel). Zaenkrat to nisem nameraval spreminjati. Glede na to da imam vse baterije priklopljene, vedno ko sem na barki, tudi ne vidim problema, saj bo BT stikalo vedno vklopljeno, ko bo delal alternator.
Alternator ne bom menjal, saj je originalni Mitsibushi 115A z notranjim senzorjem temperature in regulatorjem popolnoma dovolj zmogljiv. Tudi širok rebrasti jermen je popolnoma dovolj dober za polno obremenitev. Za VRC-200 regulator pa sem se odločil zato ker bi za WS500 moral predelati alternator (izklopiti notranjo kontrolo temperature in interno regulacijo). VRC-200 pa namreč preko V sense kontrole regulatorja doseže enak izkoristek kot WS-500 (saj upošteva tok iz shunta + voltage iz LFP, za temperaturo pa skrbi interni regulator). VRC-200 je tudi kontroliran s strani REC ABMS preko Charge optocoupler izhoda, tako da ko bo baterija polna bo BMS preko CAN ugasnil Victron chargerje (MPPT, MultiPlus), preko Charge enable signala pa VRC-200 alternator.