Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Jul 03, 2023 13:24

FranceG napisal/-a:Ali je kdo poizkusil z LiFePo s Slovenske trgovine http://www.LiPO.si?

Npr.: https://www.lipo.si/izdelek/G-Y6AKLI02412/lifepo4-128-v-24-ah-bms - vgrajen BMS. Navzven naj bi se obnašala kot Pb ("... ena proti ena zamenljiva z AGM, svinčeno-gelnimi in svinčevimi baterijami...").

Zaradi takih TOP SHOP zavajajočih izjav je verjetnost za požar veliko večja kot bi bila, če bi strankam lepo svetovali kaj je potrebno narediti in na kaj paziti.
Zavarovalnice ne bodo več naivno nasedale, preverjeno. Povzročena škoda v primeru požara bo padla na ramena lastnika.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Jul 03, 2023 14:07

To je pa res eno top shop oglaševanje. Čudno da niso napisali da se na ven predstavlja kot AA baterije.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Paco
Admiral
Prispevkov: 1682
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Paco » Po Jul 03, 2023 19:12

Namesto da žouc tukaj zlivate se rajsi vprasajte zakaj forum ni vsaj minimalno kulturno moderiran.

Vsa govna so dovoljena , vse dezinformacije tudi da o oglasih top-shop ne govorimo.

V stilu rumenega tiska kot je sla tema pomorskih nesrec,...me res zanima komu bo info o obsojencu pomagal da bo boljsi navtik...

Vse prepogosto se populisticno nabija na vseh temah, zadovoljuje lasten mini ali maxi ego...moderiranje pa je iz casov ko je bila cast biti moderator postalo breme in neplacan siht.

Se temo o crnih, zidih, rumenih in odziranju kruha Janezu odpremo pa smo zmagali.

Mahh

Prevec besedi

Lp

PACO
pojdi se z bikom bost!
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Lure » Po Nov 06, 2023 18:23

Evo, sem spet pri LiFePo4 nadgradnji:
Slika

Glavne spremembe:
- 4x ELERIX LiFePo4 550Ah (to so dual EVE celice)
- REC Active BMS + REC Precharge (zaščita inverterja) + REC WiFi (mgmt)
- Discharge protection z odklopnikom in kontrolo preko REC
- Wakespeed WS500 alternator regulator za optimalno polnenje LiFePo4 banke
- REC BMS + WS500 sta povezana na Cerbo GX za nadzor (predvsem charging V.MultiPlus, V.MPPT, Wakespeed)
- 2x Victron Orion-Tr Smart 18A DC-DC chargerja za polnenje startne in bow baterije

Sem še kaj pozabil?
Ima kdo konkretne izkušnje z REC BMS in/ali Wakespeed WS500?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Nov 07, 2023 07:13

Pozabil si na vzdrževanje startnega in BT akumulatorja. Tukaj je več variant. Orion 2x ali samo en Orion in SOLAR/2BAT vzdrževalno vezje.

Namesto kontaktorja katerega drźi BMS je bolje vgraditi še en bistabilni kontaktor, ki ne troši energije zato, da je vklopljen. BMS zato potrebuje nov bistabilni model precharge kontrolerja ki ima ozhod za bistabilni kontaktor.

Za BT bi jaz dal 2x aku sicer bo premalo toka. BT potrebuje vsaj 1500A deklariranega zagonskega toka na akumulatorjih, da bo delal kot se pričakuje od njega.

Drugače pa vse dobiš pri meni, tudi WS500 imam na zalogi.
LP Iztok
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Lure » To Nov 07, 2023 09:57

2x Orion-Tr Smart 12/12-18A sta že na shemi, imaš pa prav, da lahko dam samo en Orion DC-DC charger + SOLAR/2BAT vezje.

Za bistabilni kontaktor pa preverim kako je s tem BMSom in podpodo zanj - imaš kakšnega konkretnega v mislih?
Na REC BMS strani sem našel samo tole.

Bowthruster je že od začetka na taki bateriji in v 10 letih ni bilo nobenega problema, samo 2 leti nazaj sem zamenjal baterijo z enako po specifikaciji.

Razmišljal sem še ali rabim tudi Charge disconnect (REC Active BMS ima izhod tudi za to), ampak glede na to da so polnilci za LiFePo4 vsi na Victron omrežju (MultiPlus, MPPT, Wakespeed), predvidevam da tega ne rabim ker se bodo že preko Victron omrežja ugasnili ko bo REC BMS poslal signal, right?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Nov 07, 2023 11:50

Pozdravljen
OK vidim, da si že dal 2x Orion. Glede na to da bo alternator samo en in še ta bo predvsem za LiFePo4 servisno banko potem je res bolje, da daš 2x Orion CHARGER(!!!) da bo polnil z visokim tokom, kajti Orion za motorni akumulator mora kar lepo polniti med delovanjem motorja, zaradi elektronike in instrumentacije motorja.

Za precharge kontroler z izhodom za bistabilni rele sem Tineta že dolgo prosil, ker sem izdelal podoben sistem na 57" Nauter custom barki. Zdelo se mi je nesmiselno, da posebej razvijem samo za en kos kontroler za bistabilni kontaktor, zato sem ga večkrat prosil naj to integrira v svoj REC PRE-CHARGE UNIT V3.1...

Lure napisal/-a:2...Bowthruster je že od začetka na taki bateriji in v 10 letih ni bilo nobenega problema, samo 2 leti nazaj sem zamenjal baterijo z enako po specifikaciji.
Če ne verjameš poskusi z dodatnim akumulatorjem na kable za start pa se boš sam prepričal. Pred leti je imel Halberg Rasy 40 točno tako montiran le en aku. Lastnik mi je dal odprte roke da nadgradim sisteme napajanja po mojih izkušnjah. Po prvi plovbi me kliče in vpraša kaj sem naredil, da sedaj Bow Thruster deluje vsaj 2x močneje kot prej. Povedal je da je ženo na premcu spodneslo, ker ni bila vajena, da BT lahko deluje tako dobro. Prej je bil to le mlinček za pristajanje v lahkem bočnem vetrcu, sedaj pa deluje BP v zelo močni burji. Poskusi!

Lure napisal/-a:...Razmišljal sem še ali rabim tudi Charge disconnect (REC Active BMS ima izhod tudi za to), ampak glede na to da so polnilci za LiFePo4 vsi na Victron omrežju (MultiPlus, MPPT, Wakespeed), predvidevam da tega ne rabim ker se bodo že preko Victron omrežja ugasnili ko bo REC BMS poslal signal, right?
SUPER!!! Sedaj si sam prišel do bistva pravilno projektiranega in izdelanega sistema z LiFePo4. Točno tako NE POTREBUJEŠ, ČE UPORABIŠ VSE SISTEME POLNENJA OD VICTRONA IN KOMPATIBILNE.
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Lure » Sr Nov 08, 2023 17:33

Iztok, hvala za potrditev glede charge disconnect.

Sem pa danes prišel do nove dileme: za uporabo Wakespeed WS500 bi moral predelati moj Mitsubishi 115A alternator (standard na Volvo D2-55F), tako da bi ven pripeljal "field" kontrolo, ki jo rabi eksterni regulator. Sem pa zasledil da ima ta alternator že sedaj zelo dober senzor temperature (verjetno še bolje kot zunanji od WS500) in da obstaja VRC-200 regulator, ki pa doseže podobno, kot WS500 brez da je potrebno alternator odpirati, saj krmili alternator preko voltage senzorja.

Na forumih sem zasledil samo pozitivne izkušnje in me je sedaj malo zamikala tudi ta smer, še posebaj ker je kar težko dobiti lokalnega mojstra, ki bi se lotil vsega skupaj (predvsem alternator predelava in Wakespeed).
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Lure » Ne Nov 19, 2023 14:24

Evo, upam da smo blizu konca, tole je verzija 5.1 nadgradnje
- Mitsubishi 115A alternator bom reguliral v Nordkyn VRC-200 (ni potrebno predelati alternator + še vedno bo polnil vse tri baterije)
- safety disconnect za LFP bo z bistabilnim relejem preko REC Precharge V3.1

Zdaj naročam opremo, potem pa gremo v akcijo.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Nov 19, 2023 19:25

Še eno vprašanje pri tem. Zakaj ima bow thruster svoj akumulator, a ni bisveno manj vzdrževanja primerno debeli kabli od LiFePo do BT, kot pa akumulator?
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Lure » Po Nov 20, 2023 15:59

Načelno ima bowthruster lahko precej visoke špice, kar bi lahko povzročilo da BMS zaščiti LFP baterijo in odklopi porabnike.
Predvsem trenutno ne vidim kaj dosti prednosti, da predelujem bowthruster in sidrni vinč napeljavo.
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 2042
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Ne Jan 14, 2024 10:49

Sem pred tem, da bom menjal servisno banko. Sicer ni fuč, a s porabniki 1.2kW razsmernik, precej glasbe, dva hladilnika, indukcija,.... sem poleti odvisen od lepega vremena. Če ta je, potem sem zadostno "zalit" z elektiko...

Lani sem bil prisiljen biti tri dni v oblačnem vremenu pri miru, sem moral zaganjati motor za vzdrževanje elektrike.

Sedaj pa k vprašanju. Se zgovarjam s tem, nato z drugim... vprašanja:
- ali moram menjati alternator, ki polni servisno banko?
- battery charger bom tako ali tako in bom našel ustreznega (zagonska svinec, servisna LiFePO)
- solar Victron bom le drugače nastavil
- še kaj?

Indukcija potegne cca 1.200W (preko razsmernika), ali bo 100A problem za servisno banko?

Komentarji enih, ki so to naredili... ni problema, sam priklopi na alternator... da je edin rizik zaprtje polnjenja LiFePO in preden se diode odzovejo, gre lahko alternator... Drugi, menjaj vse, ali pa uporabi tako, da boš med delovanjem preko razsmernika polnil banko z namenskim polnilcem...

Če sem mislil, da sem pred povpraševanjem kaj vedel, mi je sedaj jasno, da ne vem nič.
https://vodovod-rh.si/
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jan 14, 2024 13:02

Roberth1 napisal/-a:Sem pred tem, da bom menjal...
...Če sem mislil, da sem pred povpraševanjem kaj vedel, mi je sedaj jasno, da ne vem nič.
Fantje ne se zezat in se posvetujte zgolj s profesionalci. Trgovci univerzalni LiFePo4 akumulatorjev, znamk brez reputacije, definitivno niso strokovnjaki!
Če potrebuješ svetovanje in dobavo me lahko kontaktiraš. Svetovanje je plačljivo vendar se v primeru nabave pri nas cena svetovanja šteje v kupnino blaga od določenega zneska dalje. Montaž ne izvajamo, imamo pa kontakte izkušenih monterjev.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jan 14, 2024 13:19

motorni napisal/-a:Še eno vprašanje pri tem. Zakaj ima bow thruster svoj akumulator, a ni bisveno manj vzdrževanja primerno debeli kabli od LiFePo do BT, kot pa akumulator?
Predvsem zaradi velikega zagonskega toka.
5kW BT potrebuje akumulator vsaj 1.500A startne sposobnosti. Pred kratkim me je kontaktiral nekdo, ki je kupil enak aku, kot ga je nekje predstavil Aegir. LiFePo4 startni 100Ah, 300A-500A startnega toka... vendar na žalost samo za nekaj sekund 3-5sek. Akumulator po prvi uporabi ostane odklopljen nekaj minut, zato je zanj tak aku popolnoma neuporaben. Barka 12m ima vgrajen Bow Thruster 12V, 4,8kW.
Malce boljši svinčen startni akumulator od 75Ah dalje ima startno sposobnost vsaj 750A pa tja do 1000A in ga lahko uporabljaš brez skrbi ne da bi se nenapovedano odklopil, ko ga najbolj potrebuješ.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Kje kupiti LiFePo in vase izkusnje

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Jan 14, 2024 22:33

Če odklopi za nekaj minut pol je defekten in se ga vrne, priklopit bi moral nazaj po 15-20 sekundah.

Jaz sicer nimam nič z njimi razn da sem res raziskal kaj je dobro (A celice, dobra izdelava, dober bms) in kaj ne od low budget robe in pol sem aktivno težil kdaj bo dosegljivo tle, to sem dosegel in tudi delil pol.


Je pa z vsako stvarjo tako, recimo če želiš 15 tonsko kocko iz granita pelat z avtom kam, ta odklopi sodelovanje. Tudi RR phantom al pa Bentley. Kupiti 100A akumulator in prositi od njega 1500A je, kaj naj rečem..

Absolutno je 300-500A surge totalen bonus pri takem akumulatorju, ni pa to zagonski akumulator, zagonski so na drugi polici.

Tle je še en test te baterije.
https://youtu.be/VJHM938Qp-o?si=0h7tLQJXecNWnSmn

Btw: če še kdo kupuje, neomejena koda za 8% off je: Save8Ricket
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov