SR 290 napisal/-a:@dole,
Temni gelcoati bledijo ko sam vrag. Itak je vsak gelcoat zelo občutljiv na UV, ampak bolj temne pigmente vsebuje, hitreje gre po njem in ga je treba redno polirat. Nekdo, ki si želi temno barko bi moral razmislit o lakiranju, ker so laki nekajkrat odpornejši na oksidacijo od gelcoata.
Lakiranje enostavnejše od poliranja? Z to trditvijo se nikakor ne morem strinjat!
- v vsakem primeru moraš najprej brusit.
- lakiranje brez ustreznega primerja je drekasto delo in tudi primer moraš brusit vsaj z 400 papirjem in gelcoat prej zbrusiš z 600, 800 in 1000 papirjem, kot epoksi primer z 400 papirjem, ker se nonstop lepi na papir.
- prvotno brušenju oksidacije npr. z papirjem 240 gre enako počasi ne glede ali boš poliral, ali lakiral.
- brušenje z papirjem 400 gre precej hitro in ko brusiš z 600, ter kasneje z 800 gre res hitro, v bistvu le dobro preletiš vse skupaj, ampak brusit moraš z dobro vibracijsko dilo in na suho.
- po papirju 800 se lahko lotiš poliranja z grobo pasto, lahko se pa poigraš še z 1000 papirjem in bo šlo poliranje hitreje.
Za poliranje je dovolj dobra poceni polirka ala Interdiskont, gobice pa menjaš skladno z polir pasto. Najprej trdo, potem srednjo in na koncu mehko. Je fizično naporno, ampak si pa mimogrede gotov.
Razlika v laikranju in poliranju:
- začetno brušenje 9 m barke z 400 papirjem enako.
- abdekanje z folijo, 3 roke primerja z vmesnim brušenjem z 220 papirjem, končni sloj z 380 papirjem, 5 tankih rok PU laka z vmesnim brušenjem z 400 papirjem (Če ne brusiš nastane grda pomaranča.) je terjalo vsaj 25 ur dela, oziroma 14 dni časa vključno z polimerizacijo nanosov.
- brušenje laka čez dva meseca (isti šmorn kot gel coat, le malo počasneje gre, ker je barva manj krhka-bolj gumijasta) je terjalo 8 ur dela, nato pa še 6 ur poliranja, ter zanemarljivo časa za voskanje.
In pri poliranju zaserješ le, če si pravi šlampar, pri lakiranju pa morš imet kar dobro pištolo, roko in izkušnje, da ne naserješ pomaranče, oziroma, da ne steče. Noben navtični lak se ne šprica približno tako enostavno kot avto laki, vsi so ali pomarančasti, ali pa na meji, da bo teklo, ker so zaradi večjega dodatka UV zaščite bolj "mokasti" od avto lakov. Ravno zato sem dal 5 rok, da sem lahko nanašal bolj redko in na tanko, ter se približno znebil pomaranče, pa se je nisem čisto, zato je sledilo brušenje in poliranje. Vem, da AWLCRAFT in AWLGRIP lepše stečeta, ampak pa noro staneta in pri AWLGRIPu "nema kajanja nakon jebanja", ker se napak ne da zbrusit in popravljat, špricnit moraš cel bok, če ga zaserješ, AWLCRAFT se pa ne sveti bolj od najnovejših Hemplov (Ne mislim one standardne žavbe za ribiške barke.)! Menda jima je Youtun primerljiv in ni drag, pa vseeno ne verjamem, da je nanašanje enostavnejše od poliranja barke.
V tem casu, ko si tole napisal bi ti jaz ze oblekel boke v folijo.
Moje mnenje okoli keramike.
Verjetno sem bil med prvimi 20.000km naokoli, ki je zacel delati s keramiko na plovilih. Sigurno pa sem prvi, ki je razvil in se popravljam keramiko za gelcoat. Prva barka na katero smo nanesli takrat se prototip te keramike je od Grega295. In to kar 3 razlicne batche(sori Grega ).
Danes imamo keramiko, ki jo je tako enostavno nanesti, kjer so napake minimalne.
Kdor je delal s keramiko ve kako natancno je to delo.
Ok keramika.
Tudi keramika ni vsemogoca in za plovilo imeti v top stanju je enako potrebno "servisirati" vsako leto. Kar predstavlja sicer nizji strosek od prve korekcije ampak je.
Moje mnenje je, da je keramika primerna za tiste, ki res hocejo imeti barko v top stanju celo leto, enostavno za ciscenje in zasciteno prakticno pred vsem. Prave keramike ne spere ne meglio, ne bencin, nafta, kislina, nitro... nic. Se pa "odlusci" od podlage, ker podlaga t.j. gelcoat propada.
Keramika na plovilu je se vedno drazja varianta od vsakoletnega poliranja. Nikakor ne drzi, da se 1x naredi placa dvojno, nato pa je 3 ali vec let kot nova.
Obstajajo garancije. Tudi jaz jo dam, samo je treba delati vsako leto servis.
Torej kdor bi dal gor keramiko pa malo vec placal in imel potem nekaj casa mir razmislja napacno.