SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Prej v tej temi: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Našel Lombardini LDW 502 M, LDW 702 M, LDW 1003 M, LDW 1404 M - piše kot je napisal motorni.
Našel priročnik za Saildrive Yanmar SD50 SD50-4T. Tam na str. 28
Za model saildriva, za katerega je ta priročnik, je torej zapovedano, da mora biti menjalnik v prostem teku; če se tega ne držiš, izgubiš garancijo.
Imel sem priliko, da sem o tem povprašal Marka Srdoća iz Punata, ki je lastnik jadralne šole NAS v Punatu (in šolan pomorščak, oficir trgovske mornarice prej, preden je začel živeti od jadranja). Povedal JE, da so reči (in navodila) različne tudi od modela do modela pri istem izdelovalcu, ne le med izdelovalci.
Predvsem je potrebno paziti, da ni menjalnik v položaju naprej. Čese motor dalj časa vrti pri prenizki temperaturi in gorivom, ki potem tudi razredči olje v karterju - to lahko naredi precejšnjo škodo razmeroma hitro (moje zgoraj zapisane predpostavke potrjene). Za vzvratno in prosti tek je običajno malo razlike in če kje pride do povečane obrabe zaradi drugačne rabe kot je v navodilih za tisti model, je to počasi (stotine ur).
Problem je, da v navodilih ne piše, kaj je razlog - in midva nisva imela časa iti od primera do primera tudi za tiste, za katere ve za razlog.
Za NASA mislim da ne vemo, katero znamko in tip ima - in zato ugibanje.
V zvezi s tem (sesut saildrive in narejeni novi deli) je zgoraj omenjeni Marko i Punata povedal, da je delo s tem tako sitno, da tega nikoli ne delajo sami (tisti ki so, so se večkrat ko ne nasmolili, čeprav so bili študirani strojniki, ki so uspešno popravljali motorje). Če gre za kaj enostavnega, jim dela nekdo na reki, če kaj takega kot je rabil NASA, pa nekdo v Biogradu n.m. (zdajle ga bom videl še enkrat vprašal za imeni in potem dal kontakte).
Kolikor vem, hudo ni dobro, če se motor vrti, ko ni pognan. Nekaj razlogov:NASA napisal/-a:Včeraj smo šli malo preluftat jadra. Je kar pihalo in letelo
Zanima me ali imate menjalnik v prestavi, da se med jadranjem vijak ne vrti?
Pri meni moram biti menjalnik v rikverc. Vem, da to deluje kot bremza. V ler in naprej se vrti in oddaja zvok. Je to OK, ali obstaja kakšna druga praksa razen zložljivega propelerja?
- če je črpalka za vbrizg goriva mehanska in brizga gorivo v valj če se vrti tudi če ni vžiga, to spira olje s stene valja, kar pomeni znatno povečano obrabo valjev in mogoče še kaj
- gotovo je tudi prehladno olje in tudi zato ne maže dobro - in velja vse, zaradi česar ni dobro na polno obremenjevati motorja, dokler se ne ogreje;
- če ima elektronsko podporo in je elektronika brez toka so mogoče lahko reči čisto čudne - lahko pa samo ni vbrizga goriva/iskre (in če je črpalka goriva električna, morda ne bo spiranja valjev...)
motorni napisal/-a:Lombardini ima v navodilih napisano, da ga moraš dati v rikverc, ko jadraš, za druge pa ne vem.
Našel Lombardini LDW 502 M, LDW 702 M, LDW 1003 M, LDW 1404 M - piše kot je napisal motorni.
Tadejko napisal/-a:Za Yanmar sem našel link na njihov uradni dopis, ki pravi, da mora biti ročka v leru.
Link na forum. Menda ni zdravo za konusno sklopko.
Jaz vozim v leru, opazil sem tudi, da se v položaju "naprej" vijak še vedno vrti, če ga dam med jadranjem v rikverc pa potrebujem obe roki, da ga spravim spet v ler Po mojem to ne more koristiti menjalniku...
Imam pa Yanmar 2gm20 in menjalnik Kanzaki.
Našel priročnik za Saildrive Yanmar SD50 SD50-4T. Tam na str. 28
Podčrtal M.T.NOTICE: When sailing, set the remote
control lever in neutral. Not doing so WILL
introduce slippage and void your warranty.
NOTICE: Running for long periods at low
rpm with the Sail-Drive engaged can cause
slipping and premature wear of the cone
clutch.
Za model saildriva, za katerega je ta priročnik, je torej zapovedano, da mora biti menjalnik v prostem teku; če se tega ne držiš, izgubiš garancijo.
Imel sem priliko, da sem o tem povprašal Marka Srdoća iz Punata, ki je lastnik jadralne šole NAS v Punatu (in šolan pomorščak, oficir trgovske mornarice prej, preden je začel živeti od jadranja). Povedal JE, da so reči (in navodila) različne tudi od modela do modela pri istem izdelovalcu, ne le med izdelovalci.
Predvsem je potrebno paziti, da ni menjalnik v položaju naprej. Čese motor dalj časa vrti pri prenizki temperaturi in gorivom, ki potem tudi razredči olje v karterju - to lahko naredi precejšnjo škodo razmeroma hitro (moje zgoraj zapisane predpostavke potrjene). Za vzvratno in prosti tek je običajno malo razlike in če kje pride do povečane obrabe zaradi drugačne rabe kot je v navodilih za tisti model, je to počasi (stotine ur).
Problem je, da v navodilih ne piše, kaj je razlog - in midva nisva imela časa iti od primera do primera tudi za tiste, za katere ve za razlog.
Za NASA mislim da ne vemo, katero znamko in tip ima - in zato ugibanje.
V zvezi s tem (sesut saildrive in narejeni novi deli) je zgoraj omenjeni Marko i Punata povedal, da je delo s tem tako sitno, da tega nikoli ne delajo sami (tisti ki so, so se večkrat ko ne nasmolili, čeprav so bili študirani strojniki, ki so uspešno popravljali motorje). Če gre za kaj enostavnega, jim dela nekdo na reki, če kaj takega kot je rabil NASA, pa nekdo v Biogradu n.m. (zdajle ga bom videl še enkrat vprašal za imeni in potem dal kontakte).
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Kaj si mislil povedati tam..pri preniski temperaturi in gorivo razredči olje..??
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Spodnje ni nujno vse, kar lahko vpliva (verjetno teče vodna črpalka, verjetno teče alternator in če ima kdo glavno stikalo, ki odklopi akumulator od alternatorja bi skurilo diode na alternatorju...). Nekaj najpomembnejših, ki mi pridejo na misel:
Hladno olje in mazanje
Hladno olje in mazanje
- Ko se motor vrti pri temperaturi, ko olje še ni ogreto, so vse torne površine med gibljivimi deli slabše mazane in je obraba večja povsod, kjer se zato deli tarejo s pretankim ali brez oljnega filma med njimi. Običajno skušamo zato ta čas na razne načine čim bolj skrajšati, če pa propeler vrti nevžgan motor in jadramo ure in ure vsak dan, pa je to prav nasprotno.
Spodnje je o posledicah kratkotrajne preobremenitve hladnega motorja (dokler se ne ogreje), ampak velik del velja tudi za naš primer.
Pᴀᴜʟsᴛᴇʀ2 napisal/-a:Until an engine is fully warmed up, the oil doesn't flow as well as it should through the engine. By putting the extra stress on the engine, you are not giving the engine the benefit of the free flowing oil it deserves. This causes additional stress as well as extra wear on the bearings, crankshaft journals, cam journals and lobes, plus the rest of the valve train. Seals don't seal as well when cold, so wear out faster due to more drag on their surfaces.
- Često so zato dimenzije gibljivih delov (zlasti bata in cilindra) zasnovane tako, da ima npr. vrh bata optimalni premer šele, ko je ogret na delovno temperaturo. Pri tem ima tudi ogret cilinder običajno nekoliko nižjo delovno temperaturo, ker je hlajen, bat pa običajno ni in ima zato običajno višjo temperaturo, kar bi pri enakem materialu pomenilo, da mora biti upoštevan večji toplotni raztezek. Ker/če sta oba narejena tako, da so dimenzije optimalne pri načrtovani delovni temperaturi, bi pričakoval, da (pri istem materialu) bo hladen imel v cilindru malo preveč prostora in malo opletal, in če se to dogaja, znatno poveča obrabo, to pa poslabšanje kompresije v valju.
- Dobra praksa je, da naj bi motor čim manj časa tekel hladen in v tem času tudi čim manj v okoliščinah, ki povečajo obremenitve in obrabo. To običajno pomeni, naj hladnega motorja niti ne pustimo teči neobremenjenega, niti ne obremenujemo preveč, dokler se vsaj približno ne ogreje; termostat pa pomaga, da je čas ko motor teče hladen čim krajši in s tem pomembno vpliva na njegovo trajnost.
Nekoč so nove voznike tudi tega (na)učili in mislim da smo mi v osemletki to omenjali tudi pri tehničnem pouku, kako je sedaj pa ne vem.
Nekateri sodobni motorji (z "računalniškim" krmiljenjem) pri doziranju količine goriva upoštevajo tudi temperaturo olja in je npr. pri pedalu do tal izmerjena trenutna poraba goriva (in s tem tudi razvita moč) manjša kot je pri ogretem motorju, če/ker program poskuša varovati motor pred neukim uporabnikom (vsaj nekateri modeli Toyota).
Drugje o tem, kaj se dogaja v hladnem motorju: Should I avoid full throttle when driving with a cold engine?
Ni popolnoma isti problem: pri nas ni take temperaturne razlike med valjem in okolico, tam ni spiranja sten valjev z meglico goriva, kar je skupnega pa je odlično predstavljeno (angleško).
- Mislim da je na tem forumu o tem že pisal AEgir, verjetno kot svarilo za položaj, ko pri bencinskem motorju ena svečka ne dela in bi lastnik ali uporabnik to zanemaril in ga uporabljal trajno, ne le zato da pride do tja, kjer ga lahko popravijo.
Ko v tistem valju svečka ne užge in sta valj in bat (razmeroma) hladna, se del meglice usede na stene valja in na bat in to najprej razredči oljni film med steno cilindra in batnimi obročki (in je mazanje na tistem valju kompromitirano), potem pa se sceja naprej v karter. Od tam gre z gorivom razredčeno olje po vseh ostalih mazalnih mestih (ležaji, odmične gredo in ventili itd.), ker pa potem nima več mazalnih lastnosti, ki jih motor potrebuje, se obraba tudi tam poveča.
Ker je na jadrnicah večina motorjev dizelskih, je spiranje olja stene valja z naftno meglico drugačno, kot če je to z bencinom, ampak verjetno tudi nafta (dizel) v motornem olju ne vpliva dobro.
Če se to dogaja le kratek čas, to ni položaj, ko bi motor kar "zaribal" (siezed), kot če katastrofalno crkne hlajenje, ampak če to pustiš in uporabljaš nepopravljeno predolgo, bo motor (pre)kmalu goden za generalko.
Če kdo tedaj pogleda količino olja (pri bencinskem ali dizelskem motorju), je verjetno često videti, kot da ga je preveč - kar je eden od znakov za tak problem.
- Če motor vrti morje med jadranjem, ko ni vžiga ko bi sicer bil ob delovnem taktu in se ne segrejeta ne olje, ne bat in cilinder, kup reči ni niti pravilno mazanih (zaradi pregostega olja) niti v pravih dimenzijah in se zato hitreje obrablja. Hitrost vrtenja motorja s propelerjem je po mojem praviloma premajhna, da bi dizel vžgal brez segrevanja žarilne nitke.
Če črpalke goriva posredno žene motorna gred in ni elektronskega upravljanja motorja, bo verjetno prišlo do vbrizgavanja dizelskega goriva v valje in sicer v količini, ki ustreza položaju ročke v prestavi (prosti tek ali tudi več). Ker bo motor razmeroma hladen (nekoliko ga bo grela le kompresija zraka in za razliko od zgoraj ne bo sosednjih valjev z zgorevanjem), bo skoraj gotovo prišlo do usedanja vbrizganja dizelskega goriva na bat in stene valja (in vsem posledicam opisanim zgoraj).
Če to delaš redno in/ali na dolge razdalje, in to ugotovijo, ko bi uveljavljal garancijo, mislim da je ne bi priznali. Zlasti tisti, ki veliko in dobro plovete na jadra (jadrate cele dni in ste privezani ali zasidraniu le tu pa tam) bi pri vrtenju ugasnjenega motorja s propelerjem (menjalnik v položaju naprej in slišiš, da se propeler in motor vrtita) v najboljšem primeru precej povečali obrabo motorja.
Zlasti nam Gorenjcem (jaz sem sicer samo po obeh babicah, ampak so rekli da me priznajo ) pa naj bo v opomin, da - če imamo mehanično črpalko za gorivo - s takim ravnanjem pri jadranju tudi mečemo gorivo skozi cilindre in izpuh v morje
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Kdaj je pa še propeler vrtu NEVŽGAN MOTOR???Ustavte kojne..tole če bi moja prebrala bi morda pojedla,jaz in meni podobni pa ..
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Pol vi na jadrnicah dejansko ne rabte starterja pa startnega akumulatorja, se lohk “spustite”!
Jadra gor, zacne letet, prestavno rocico v brzino in motor ze brenci
Nisem vedel da ima morje tako moc na prop.
Jadra gor, zacne letet, prestavno rocico v brzino in motor ze brenci
Nisem vedel da ima morje tako moc na prop.
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Zakaj se propeler med jadranjem (z ustavljenim motorjem) včasih vrti še naprej, kljub temu, da prestaviš v prestavo (naprej ali nazaj).
Je težava v sklopki?
Je težava v sklopki?
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
mirante napisal/-a:Zakaj se propeler med jadranjem (z ustavljenim motorjem) včasih vrti še naprej, kljub temu, da prestaviš v prestavo (naprej ali nazaj).
Je težava v sklopki?
Če se vprašanje nanaša name je takole
Jadrnica gre na motor z 2100-2200 obratov nekje 4 vozle. Tako se mi po posluhu zdi najbolje glede na motor in hitrost. Baje bi morala iti hitreje. Obratov nisem teral na 2800, ker se mi v bistvu nikamor ne mudi. Bom pa naslednjič probal koliko gre z 2800 obrati in pa probal bom tudi s pomožnim motorjem, kakšno hitrost dosežem. Obenem ga bom malo premigal, da ne bo samo slepi potnik.
Ko jadram, dam prestavo v rikverc, da ne poslušam prenosov. Prenosi se slišijo, niso pa preglasni, da bi rekel, da je nekaj narobe. Motor se nikakor ne vrti s pomočjo propelerja. Propeler se med jadranjem zavrti v LERU pri 1,8 vozla. Za sam menjalnik ni nič narobe, če je prestava naprej ali rikverc, saj tukaj ni nekih velikih sil, da bi kaj trpelo. Pozoren moraš biti le, ko vžgeš motor, da si dal iz prestave.
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
NASA napisal/-a:mirante napisal/-a:Zakaj se propeler med jadranjem (z ustavljenim motorjem) včasih vrti še naprej, kljub temu, da prestaviš v prestavo (naprej ali nazaj).
Je težava v sklopki?
Če se vprašanje nanaša name je takole
Vprašanje ni letelo nate. To sem opažal pri sebi na svoji prejšnji in sedanji barki.
Pri tebi pa menim, da če gre barka pri 2100 obratih le štiri vozle, potem imaš ali hudo zaraščeno barko ali pa premajhen propeler.
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Calm sea, 2100 rpm, speed 7kn.
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Hitrost barke je odvisna od dolžine.
-
- Admiral
- Prispevkov: 2277
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
Jprop 63, 3 kraki https://www.marinepropeller.it/en/
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)
OK, gre prepočasi.
Kakšna je formula za teoretični izračun hitrosti jadrnice?
Kakšen propeler bi bil primeren?
Kakšna je formula za teoretični izračun hitrosti jadrnice?
Kakšen propeler bi bil primeren?
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov