SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

NASA
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a NASA » Pe Mar 11, 2022 19:02

Slika
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a polanc » Pe Mar 11, 2022 20:10

tole si pa čakal a..
NASA
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a NASA » To Mar 22, 2022 21:28

O ja, se ne da opisat...
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a polanc » Če Mar 24, 2022 16:50

Kje pa imaš sedaj barko?
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a H2O » Če Mar 24, 2022 16:57

A ne prepoznaš marine po sliki?
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a polanc » Če Mar 24, 2022 17:53

Ja tle jo je rihtal.Mislim da je odplul.
NASA
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a NASA » Če Mar 24, 2022 18:13

:D Kanal Fazan, jutri pa na prvo resno plovbo v tvoj akvatorij- Umag
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a polanc » Če Mar 24, 2022 18:18

Škoda da me ne bo dol,bi kakega butnala vase.
NASA
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a NASA » To Apr 19, 2022 08:08

Včeraj smo šli malo preluftat jadra. Je kar pihalo in letelo :)

Zanima me ali imate menjalnik v prestavi, da se med jadranjem vijak ne vrti?

Pri meni moram biti menjalnik v rikverc. Vem, da to deluje kot bremza. V ler in naprej se vrti in oddaja zvok. Je to OK, ali obstaja kakšna druga praksa razen zložljivega propelerja?
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a motorni » To Apr 19, 2022 17:03

Lombardini ima v navodilih napisano, da ga moraš dati v rikverc, ko jadraš, za druge pa ne vem.
__________________
lp
motorni
Tadejko
Kontraadmiral
Prispevkov: 317
Pridružen: Ne Jul 27, 2014 11:27
Kraj: Ljubljana - Červar

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a Tadejko » To Apr 19, 2022 19:31

Za Yanmar sem našel link na njihov uradni dopis, ki pravi, da mora biti ročka v leru.
[utrl=https://www.sailnet.com/threads/yanmar-gear-position-while-sailing.63165/]Link na forum.[/url] Menda ni zdravo za konusno sklopko.

Jaz vozim v leru, opazil sem tudi, da se v položaju "naprej" vijak še vedno vrti, če ga dam med jadranjem v rikverc pa potrebujem obe roki, da ga spravim spet v ler :? Po mojem to ne more koristiti menjalniku...

Imam pa Yanmar 2gm20 in menjalnik Kanzaki.
NASA
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a NASA » Sr Apr 20, 2022 11:17

Tadejko napisal/-a:Za Yanmar sem našel link na njihov uradni dopis, ki pravi, da mora biti ročka v leru.
[utrl=https://www.sailnet.com/threads/yanmar-gear-position-while-sailing.63165/]Link na forum.[/url] Menda ni zdravo za konusno sklopko.

Jaz vozim v leru, opazil sem tudi, da se v položaju "naprej" vijak še vedno vrti, če ga dam med jadranjem v rikverc pa potrebujem obe roki, da ga spravim spet v ler :? Po mojem to ne more koristiti menjalniku...

Imam pa Yanmar 2gm20 in menjalnik Kanzaki.

Mogoče gre težko iz prestave zato, ker ga na eni strani drži kompresija v motorju, na drugi pa upor vode na propelerju. Če je v leru se pa pomoje properer vrti nazaj zaradi upora vode.
NASA
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a NASA » Po Jan 16, 2023 21:56

Da nadaljujemo temo:
Prosil bi, da moderator uredi temo ( odcepi pogovore o saildrive iz teme 25. Tradicionalno srečanje.....) da bosta obe temi bolj pregledni

Marjan Tomki je opisal ''težave'' z glasnostjo zobniških prenosov v menjalniku oz. saildrivu. Meni se to niti ne zdi tako glasno, da bi bilo moteče, a ker sem ljubitelj šumenja morja in vetra, mi noben zvok iz strojne opreme ne paše zraven. Ne vem kako se oglašajo ostali pogoni na drugih barkah, saj če sem natančen nisem bil še na nobeni drugi jadrnici razen, ko sem delal tečaj na mislim da Elan 210 z izvenkrmnim motorjem.
Mogoče je zvok posledica neutečenih novih zobnikov. Moramo pa vedeti, da se med jadranjem v leru propeler vrti nazaj.

Iz izkušenj z šravfanjem Sipove rotacijske kosilnice pa vem, da je vsaka desetinka lufta med zobniki zelo pomembna za glasnost zobniškega prenosa, vendar so pri kosilnici obrati veliko večji. Laično brez instrumentov bi naj bila ''prava toleranca'' pisarniški papir, ki ga daš med zobnike in ga zobniki ne prerežejo.

Zanima me pri kateri hitrost se vam zavrti propeler v leru. Pri moji barki je to nekje med 1.8 in 1,9 vozla.

Naslednjič ko bom na barki bom še preveril hitrost barke z pomožnim motorjem. Tako bom ugotovil, če je morda na saildrivu neprimeren propeler
Slika
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1164
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a igorb » Po Jan 16, 2023 22:00

80 gramski pisarniški papir je debeline 0,1mm,se mi zdi malo po izkusnjah da je to velika toleranca,škoda ker nisi poskusil z tusiranjem ko je bil menjalnik brez olja bi videl obliko naležne površine,včasih smo sestavljali reduktorje in je veljalo čim manj tem bolje ,vendar je bil merilni listič čim manj 0,02mm in če si želel manj oz blizu 0,02 je bila hoja po robu oz si rezultate videl takoj kot razbit reduktor,
taki zobniki. potrebujejo precej utekanja med seboj in potem vidiš kaj si naredil,vprašaj izdelovalca kakšno toleranco priporoča.
zadnjič sem videl da so med servisom posneli zvok z telefonom ,in potem na podlagi aplikacije ugotovili zračnost na zobniški letvi , menda aplikacija ugotovi po frekvenci od kod prihaja hrup.
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 625
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a mirante » To Jan 17, 2023 00:41

Videl sem zapise Marjana Tomkija o tem, koliko ocenjuje, da jih je med jadranjem zaustavljal propeler in prebral sem tudi mnenja o tem, ali naj bo propeler med jadranjem ustavljen ali ne.

Podajam še moje izkušnje in mnenje:
Na prejšnji barki (Y-40) in na sedanji barki (GS-50) sem med jadranjem preskušal tako sklopljivi kot fiksni propeler. Ugotovil sem, da je pri jadranju v podobnih razmerah barka z zložljivim propelerjem hitrejša za 0,3 do 0,6 vozla oz. za okrog 8 %.
Pri jadranju s fiksnim propelerjem skorajda ni bilo razlike v hitrosti, če je bil propeler ustavljen. Na svoje presenečenje sem celo ugotavljal, da je bila barka z ustavljenim propelerjem med jadranjem celo rahlo (nepomembno) hitrejša. To sem si razlagal s tem, da si propelerji pri pasivnem vrtenju delajo večji negativni vzgon (upor), kot kadar so ustavljeni (podobno kot girokopter).
Zvok od vrtenja propelerja med jadranjem me je pri večjih hitrostih vedno hudo motil, zato sem propeler ustavljal.
Na prejšnji barki sem imel najprej Lombardinijev motor in pozneje Craftsman. V navodilih za oba je priporočilo, da se propeler med jadranjem ustavi s premikom prestavne ročice v vzvratno prestavo, ker se s tem manj obrabljajo ležaji in zobniki.
Podobno je napisano v navodilih od Grand Soleila za motorje Yanmar (glej angleški tekst spodaj). Lahko da to velja le za določene vrste sail drive-a, ki jih uporablja GS.

Pri jadranju s sklopljivim propelerjem je itak logično, da ga boš ustavil s premikom ročke v vzvratno prestavo, da izkoristiš njegovo prednost in hkrati potem ni nobenih sil na sklopko. Na sedanji barki imam Gori sklopljiv propeler, kjer se kraki propelerja zasukajo v eno stran, ko gre barka naprej in v drugo stran, ko gre nazaj in potem je še tretja možnost "power drive", ko so kraki propelerja pri vožnji naprej obrnjeni kot za pogon nazaj in na ta način pri srednjih obratih dajo nekaj več potiska, posledično pa je poraba goriva pri potovalnih obratih zato lahko manjša. Pri tem propelerju ugotavljam, da se ob začetku jadranja včasih ne ustavi s pomikom prestavne ročice nazaj, temveč jo moram prestaviti nazaj, naprej ter še enkrat nazaj in potem propeler obmiruje.


With regard to the propeller, we remind you that the YANMAR standard engine of 55,2 Kw is
equipped with a reverse gear which works with the same efficiency both clockwise and
counterclockwise. This characteristic allows you to install both right-handed and left-handed
propellers, by simply changing opportunely the joining position of the reverse gear remote
control, so that pushing the control lever forward, when the engine is working, the yacht
moves forward.
Warning
• If, while sailing, you hear the propeller spinning, it means that the forward gear is not
in. It is better to put the engine in the reverse gear.
• Do not let the propeller spin while sailing.
• While normally using the engine, always wait some seconds for the engine idling before
putting in or changing the speed. A too abrupt change of speed could damage the
mechanisms of the reverse gear and/or of the adjustable or folding propeller.
• Do not change the propeller pitch, whether it is a fixed or folding or adjustable blades
propeller, without having previously consulted the builder’s technicians; a wrong pitch
could force or damage the engine.
https://www.tepes.info/domov/jadranje/

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov