SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a H2O » Po Jan 23, 2023 22:29

NASA napisal/-a:Kakšna je formula za teoretični izračun hitrosti jadrnice?

Lastna hitrost (v vozlih)=2,43 x kvadratni koren iz dolžine vodne linije (v metrih)
NASA
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a NASA » Po Jan 23, 2023 22:34

Hvala.

Torej 6,7m pod korenom x 2,43=6,29
nac
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Če Jul 02, 2009 22:18

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a nac » Po Jan 23, 2023 23:20

H2O napisal/-a:
NASA napisal/-a:Kakšna je formula za teoretični izračun hitrosti jadrnice?

Lastna hitrost (v vozlih)=2,43 x kvadratni koren iz dolžine vodne linije (v metrih)

Do kakšne dolžine pa naj bi to veljalo?
NASA
Admiral
Prispevkov: 636
Pridružen: Sr Sep 11, 2013 15:07
Kraj: Dobrova pri LJ

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a NASA » Pe Feb 23, 2024 20:10

Kot smo že predhodno ugotovili, da gre barka prepočasi bi začel z iskanjem ustreznega propelerja. Sedaj je 3 kraki 13 x 08.
Ali kje obstaja kakšna formula za izračun pravega propa na jadrnici. Če vzamem recimo 13 x 09 ? Ali naj morda razmišljam o zložljivem? Motor je 10KM.
Slika

Ali se da iz te slike razbrati ali je levo oz. desnosučni?
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: SAILDRIVE POMOČ (znamka, servis, deli,...)

OdgovorNapisal/-a zalesjak » So Feb 24, 2024 07:58

NASA napisal/-a:Kot smo že predhodno ugotovili, da gre barka prepočasi bi začel z iskanjem ustreznega propelerja. Sedaj je 3 kraki 13 x 08.
Ali kje obstaja kakšna formula za izračun pravega propa na jadrnici. Če vzamem recimo 13 x 09 ? Ali naj morda razmišljam o zložljivem? Motor je 10KM.
Slika

Ali se da iz te slike razbrati ali je levo oz. desnosučni?


Pozdravljen,

Iz fotke se ne vidi dobro kam se širi konus. Če je prop nataknjen na os tako, da pride matica kjer imaš napisane mere, potem je to desno sučni.

Glede dimenzij imaš različne kalkulatorje. Meni so vsi kalkulatorji za mojo Hanse 320 z 22 konjskim Yanmarjem in sail drivom SD20 izračunavali prop 16 x 11, kakršen je bil tudi original tovarniško montiran (2 kraki sklopljivi, Gori, 16.5 x 11), pa barka v normalnih delovnih obratih ni šla kot bi morala. Na 2600 rpm sem dosegel 5.5 vozla, motor, Yanmar 3YM20 pa se je pod propelerjem zavrtel do 3900 rpm, kar je 300 rpm več, kot tovarniško max 3600 rpm delovnih vrtljajev in barko pri tem pognal 7.5 vozla.

Potem sem se pozanimal pri Propelo Viškovo, kjer mi je gospod, kot iz topa ustrelil, da naj dam gor 16 x 13.

Na Seawavu sem nabavil 3 kraki fiksni Radice 16 x 13 in ga namontiral ta teden, ko je bila barka še na kopnem na spomladanskem lišpanju.

Na probni vožnji sem pri 2450 rpm dosegel 6.5 vozliča, motor se sedaj pod obremenitvijo zavrti do 3400 rpm (v leru do 3900 rpm), barko pa potisne do 7.5 vozla, kar je enako kot predhodni pri 3900 rpm. Teoretična hitrost trupa moje barčice je z 8.72m vodne linije 7.26 vozla. Moj Yanmar ima po literaturi max delovnih vrtljajev med 3200 in 3600 in je tako 3400 ravno nekje vmes. S korakom 12 bi dosegel 3600 max delovnih vrtljajev. Največji navor moj mlinček doseže pri 2500 rpm, kar je zanj tudi sweet spot.

Torej, izhajaj iz max vrtljajev, ki jih z obstoječim propom doseže sedaj tvoj motor in upoštevaj, da bi ti vsak inč večji korak pobral med 200 in 250 obratov. Ne bi bilo dobro, da bi motor preveč obremenil in bi max vrtljaji padli pod tovarniški razpon delovnih vrtljajev.

LPZ

Kdo je na strani

Po forumu brska: errhec in 11 gostov