NASA napisal/-a:Kot smo že predhodno ugotovili, da gre barka prepočasi bi začel z iskanjem ustreznega propelerja. Sedaj je 3 kraki 13 x 08.
Ali kje obstaja kakšna formula za izračun pravega propa na jadrnici. Če vzamem recimo 13 x 09 ? Ali naj morda razmišljam o zložljivem? Motor je 10KM.
Ali se da iz te slike razbrati ali je levo oz. desnosučni?
Pozdravljen,
Iz fotke se ne vidi dobro kam se širi konus. Če je prop nataknjen na os tako, da pride matica kjer imaš napisane mere, potem je to desno sučni.
Glede dimenzij imaš različne kalkulatorje. Meni so vsi kalkulatorji za mojo Hanse 320 z 22 konjskim Yanmarjem in sail drivom SD20 izračunavali prop 16 x 11, kakršen je bil tudi original tovarniško montiran (2 kraki sklopljivi, Gori, 16.5 x 11), pa barka v normalnih delovnih obratih ni šla kot bi morala. Na 2600 rpm sem dosegel 5.5 vozla, motor, Yanmar 3YM20 pa se je pod propelerjem zavrtel do 3900 rpm, kar je 300 rpm več, kot tovarniško max 3600 rpm delovnih vrtljajev in barko pri tem pognal 7.5 vozla.
Potem sem se pozanimal pri Propelo Viškovo, kjer mi je gospod, kot iz topa ustrelil, da naj dam gor 16 x 13.
Na Seawavu sem nabavil 3 kraki fiksni Radice 16 x 13 in ga namontiral ta teden, ko je bila barka še na kopnem na spomladanskem lišpanju.
Na probni vožnji sem pri 2450 rpm dosegel 6.5 vozliča, motor se sedaj pod obremenitvijo zavrti do 3400 rpm (v leru do 3900 rpm), barko pa potisne do 7.5 vozla, kar je enako kot predhodni pri 3900 rpm. Teoretična hitrost trupa moje barčice je z 8.72m vodne linije 7.26 vozla. Moj Yanmar ima po literaturi max delovnih vrtljajev med 3200 in 3600 in je tako 3400 ravno nekje vmes. S korakom 12 bi dosegel 3600 max delovnih vrtljajev. Največji navor moj mlinček doseže pri 2500 rpm, kar je zanj tudi sweet spot.
Torej, izhajaj iz max vrtljajev, ki jih z obstoječim propom doseže sedaj tvoj motor in upoštevaj, da bi ti vsak inč večji korak pobral med 200 in 250 obratov. Ne bi bilo dobro, da bi motor preveč obremenil in bi max vrtljaji padli pod tovarniški razpon delovnih vrtljajev.
LPZ