Lom jambora
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Lom jambora
Torej, popustil je zvar na pritrdišču pripone, posledica lom jambora tik nad prvo pripono. Kaj sedaj? Nov jambor, jadrar je omenil tudi popravilo tega, je to sploh smiselno, kdo to prodaja ali servisira? Jadrnica je Y33. Jambor cca 14m, bom jutri točno izmeril.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Lom jambora
SMOLA!!
Kontaktiraj Pliška v Sečovljah. Izdeluje in popravlja jambore.
MB NAVTIKA d.o.o., Dragonja 42A, Sečovlje
030 630 289, boris.plisko(a)gmail.com
Pošlji email s slikam in ga pokliči.
Kontaktiraj Pliška v Sečovljah. Izdeluje in popravlja jambore.
MB NAVTIKA d.o.o., Dragonja 42A, Sečovlje
030 630 289, boris.plisko(a)gmail.com
Pošlji email s slikam in ga pokliči.
Re: Lom jambora
Žal nebi vedel kdo ima dovolj znanja za preračunat nov jambor, me pa res zanima kakšen var je bil na jamborju. Morda kakšno sliko?
Jaz nebi popravljal jamborja, ki je popustil na varu, verjetno ni edini var.
Večina proizvajalcev kar jih poznam ni imela varov na ključnih pritrditvah. Eni francozi so imeli zavarjeno glavo na vrhu, Selden ima na nekaterih zavarjen rez proti vrhu, da stanjšajo jabor, to je vse kar se spomnim. Ostalo je bilo vse kovičeno in vijačeno.
Morda vprašat za kakšen kontakt v podjetju, ki se ukvarja z izdelavo malih serij plovil, recimo Ocean Tech
Gaber Bregant 0 tri 1 613 433
Ali prvi zadetek na google:
https://www.allenbrothers.co.uk/2021/06 ... g-process/
Tu se tudi vidi zavarjen rez kot ga ima Selden.
Najcenejša rešitev je poizvedovat za rabljenega od enake barke ali čakat, da se kakšna dovoj poškoduje, da bo samo jambor na prodajo.
Z nekimi približnimi jaborji se ni za igrat brez dovolj znanja.
Jaz nebi popravljal jamborja, ki je popustil na varu, verjetno ni edini var.
Večina proizvajalcev kar jih poznam ni imela varov na ključnih pritrditvah. Eni francozi so imeli zavarjeno glavo na vrhu, Selden ima na nekaterih zavarjen rez proti vrhu, da stanjšajo jabor, to je vse kar se spomnim. Ostalo je bilo vse kovičeno in vijačeno.
Morda vprašat za kakšen kontakt v podjetju, ki se ukvarja z izdelavo malih serij plovil, recimo Ocean Tech
Gaber Bregant 0 tri 1 613 433
Ali prvi zadetek na google:
https://www.allenbrothers.co.uk/2021/06 ... g-process/
Tu se tudi vidi zavarjen rez kot ga ima Selden.
Najcenejša rešitev je poizvedovat za rabljenega od enake barke ali čakat, da se kakšna dovoj poškoduje, da bo samo jambor na prodajo.
Z nekimi približnimi jaborji se ni za igrat brez dovolj znanja.
Re: Lom jambora
Sreča v nesreči je to, da je poletja (in čas običajnih dopustov) konec.
Xilinx Vivado HLx trainee
-
- Admiral
- Prispevkov: 2269
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: Lom jambora
Bavarko napisal/-a:Žal nebi vedel kdo ima dovolj znanja za preračunat nov jambor, me pa res zanima kakšen var je bil na jamborju. Morda kakšno sliko?
Jaz nebi popravljal jamborja, ki je popustil na varu, verjetno ni edini var.
Večina proizvajalcev kar jih poznam ni imela varov na ključnih pritrditvah. Eni francozi so imeli zavarjeno glavo na vrhu, Selden ima na nekaterih zavarjen rez proti vrhu, da stanjšajo jabor, to je vse kar se spomnim. Ostalo je bilo vse kovičeno in vijačeno.
Morda vprašat za kakšen kontakt v podjetju, ki se ukvarja z izdelavo malih serij plovil, recimo Ocean Tech
Gaber Bregant 0 tri 1 613 433
Ali prvi zadetek na google:
https://www.allenbrothers.co.uk/2021/06 ... g-process/
Tu se tudi vidi zavarjen rez kot ga ima Selden.
Najcenejša rešitev je poizvedovat za rabljenega od enake barke ali čakat, da se kakšna dovoj poškoduje, da bo samo jambor na prodajo.
Z nekimi približnimi jaborji se ni za igrat brez dovolj znanja.
Če prav razumem ni popustil zvar na jambor-ju temveč zvar na inox nosilcu, ki fizično drži jambor ( del med jeklenico in jambor-jem)
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Re: Lom jambora
Odvisno sicer kakšne plane imaš z barko ampak če si zadovoljen in je "za zmeraj", mogoče priložnost za nadgradnjo na karbonskega. Na brnčičevi ena firma tm zravn sieste dela karbonske jambore jn različne karbonske zadeve za navtiko, mogoče se splača njih pobarat kolk bi koštal kompleten jambor.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Lom jambora
Ko smo ravno pri karbonu:
Kako so ti izdelki zaščiteni pred UV žarkom? Kajti klasičen "carbon look" je le pogojno za na morje in je zaščiten le z vrhnjim, transparentnim slojem avto laka in UV žarki so za te izdelke kot voda in osmoza za navaden poliester.
Kako so ti izdelki zaščiteni pred UV žarkom? Kajti klasičen "carbon look" je le pogojno za na morje in je zaščiten le z vrhnjim, transparentnim slojem avto laka in UV žarki so za te izdelke kot voda in osmoza za navaden poliester.
Re: Lom jambora
motorni napisal/-a:Torej, popustil je zvar na pritrdišču pripone, posledica lom jambora tik nad prvo pripono. Kaj sedaj? .
Če je jambor v sistemu z čicami v glavnem obremenjen na tlačno obremenitev, potem varjenje ni slaba rešitev. Če so zajle le pomočniki za jambor, ki obenem z tlačnimi obremenitvami (privetrno zajlo našpona in ta stisne jambor...) prenasša tudi dober del upogibnih, potem je treba nabavit novega.
Najslabša kvaliteta aluminija je eksgtrudirana in zaradi tega trda. Dejansko zvar ne bo nosil več kot 60% nateznih napetosti osnovnega materjala, ampak z varjenjem popustiš notranje napetosti, ki so nastale zaradi ekstrudiranja in vse skupaj je "mehko ko maslo", zato tak zvar ne bo nosil niti 20% nateznih napetosti, ki jih prenese osnovni materjal. Lahko bi tolkel po zvaru in okolici, ampak kdo bo to znal?
Če ima jambor legirne elemente, ki omogočajo kaljenje aluminija, potem imaš prvo težavo zaradi ekstrudiranja, drugo zaradi varjenja, ker moraš točno vedet za koliko boš materjal predgrel pred varjenjem in kako ga boš po varjenju hladil, da bo pravi. Vseeno bi v tem primeru lahko obdržal priblično 50% nateznih napetosti osnovnega materjala, ampak ne vem, če bopš na obali našel majstra, ki bo to obvladal.
Najcenejši je nov jambor, ker ti ne bo uničil enega od naslednjih dopustov.
Re: Lom jambora
SR 290 napisal/-a:Ko smo ravno pri karbonu:
Kako so ti izdelki zaščiteni pred UV žarkom? Kajti klasičen "carbon look" je le pogojno za na morje in je zaščiten le z vrhnjim, transparentnim slojem avto laka in UV žarki so za te izdelke kot voda in osmoza za navaden poliester.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Lom jambora
SR 290 napisal/-a::!:
Verjetno ti je želel povedat, da karbonski jaborji na zunaj ne zgledajo karbonski, ker so pobarvani v belo.
Tako imajo tudi pri X-yachts, jamborji so beli.
Re: Lom jambora
Ne. želel sem povedat, da karbonski jambori, ki imajo "carbo look" površino niso zelo trajni, ker jih UV nažira enako kot gel coat na vaših barkah. (Večina sodobnih gel coatov je iz vinilestra, ki je modificiran epoksi.) Taki, ki imajo čez UV zaščito-v tem primeru belo, taki so trajni kot je trajna ta zaščita. Ampak vseeno je na morsko vodo odporna alu zlitina trajnejša.
Še dvajset let nazaj je bil karbon materjal prihodnosti. Saj je, ampak ne tako hudo kot se je pričakovalo. Če bi bil tako neuničljiv, bi bila potniška letala kompletno iz karbona, pa so še vedno v glavnem kovičena iz aluminija, le nekateri deli so iz karbona, ali aramidnih vlaken.
Še dvajset let nazaj je bil karbon materjal prihodnosti. Saj je, ampak ne tako hudo kot se je pričakovalo. Če bi bil tako neuničljiv, bi bila potniška letala kompletno iz karbona, pa so še vedno v glavnem kovičena iz aluminija, le nekateri deli so iz karbona, ali aramidnih vlaken.
Re: Lom jambora
Hvala vsem za napisano, poklical sem Pliška v Sečovljah.
Vzrok vsega tega je bil pa tale zvar, ki drži povezavo pritrdišča pripone na rebro trupa, očitno ena home made varianta graditelja barke.
Vzrok vsega tega je bil pa tale zvar, ki drži povezavo pritrdišča pripone na rebro trupa, očitno ena home made varianta graditelja barke.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Lom jambora
Kaj... Ali ti je potem kompletno palubno pripono ven spulilo iz plastike???
Ta del je v barki in je bil torej vezan na rebro. Zanimivo. Počil je najverjetneje, ker je bila povezava na rebro iz polnega materiala. Je kaj oviralo dihanje? Bolje je, če je to narejeno s klasično pripono in vmes z zajlo. Če ni prostora, se montira navojno pripono samo na en konec, drugega pa fiksiraš direktno na rebro.
Novejše barke so itak vse preslabo grajene in trup "diha" na vzdolžnih in prečnih valovih. Prav zato sem se odločil raje obnovit mojo staro in solidno grajeno barko kot pa jo menjat za novejšo.
10cm krajši jambor ne pomeni nič v jadralnem smislu za pomorca kot si ti in jaz. To igra morda pomembno vlogo za kakšnega tekmovalnega jadralca. Jaz se ne bi zaradi 10cm krajšega jambora popolnoma nič sekiral. Nasprotno, barka bo manj trpela vsaj kar se sil tiče, skoraj zanemarljivo pa vendarle.
Če jambor skrajšaš na mestu loma in se vanj vstavi nastavek katerega se zakoviči, bo jambor prav tako ojačan (ali bolj) kot če bi zamenjal celo cev. V tem primeru boš lahko uporabil iste zajle in zgornje terminale, saj boste zajlo le skrajšali za teh 10cm in naprešali nove pripone. Vse skupaj še malo ojačaj in boš relativno poceni prišel skozi. Verjemi, da bo bolje in ceneje kot, če greš samo zaradi teh 10cm menjat celotno jamborno cev.
Jaz bi se definitivno odločil za popravilo, še posebej ker si nekje omenil, da si zajle in pripone menjal pred nekaj leti.
Ta del je v barki in je bil torej vezan na rebro. Zanimivo. Počil je najverjetneje, ker je bila povezava na rebro iz polnega materiala. Je kaj oviralo dihanje? Bolje je, če je to narejeno s klasično pripono in vmes z zajlo. Če ni prostora, se montira navojno pripono samo na en konec, drugega pa fiksiraš direktno na rebro.
Novejše barke so itak vse preslabo grajene in trup "diha" na vzdolžnih in prečnih valovih. Prav zato sem se odločil raje obnovit mojo staro in solidno grajeno barko kot pa jo menjat za novejšo.
10cm krajši jambor ne pomeni nič v jadralnem smislu za pomorca kot si ti in jaz. To igra morda pomembno vlogo za kakšnega tekmovalnega jadralca. Jaz se ne bi zaradi 10cm krajšega jambora popolnoma nič sekiral. Nasprotno, barka bo manj trpela vsaj kar se sil tiče, skoraj zanemarljivo pa vendarle.
Če jambor skrajšaš na mestu loma in se vanj vstavi nastavek katerega se zakoviči, bo jambor prav tako ojačan (ali bolj) kot če bi zamenjal celo cev. V tem primeru boš lahko uporabil iste zajle in zgornje terminale, saj boste zajlo le skrajšali za teh 10cm in naprešali nove pripone. Vse skupaj še malo ojačaj in boš relativno poceni prišel skozi. Verjemi, da bo bolje in ceneje kot, če greš samo zaradi teh 10cm menjat celotno jamborno cev.
Jaz bi se definitivno odločil za popravilo, še posebej ker si nekje omenil, da si zajle in pripone menjal pred nekaj leti.
Re: Lom jambora
Preglej vse ostale vare,pa vem da boš to storil tudi brez moje pripombe..
Imam jamborno cev mislim da 8 m dolgo.je manjši presek od tvojega,bi pa morda lepo pasal v tvojega.javi pa bova odrezala kolk boš rabu za not uštukat.
Imam jamborno cev mislim da 8 m dolgo.je manjši presek od tvojega,bi pa morda lepo pasal v tvojega.javi pa bova odrezala kolk boš rabu za not uštukat.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov