trim-anje

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

soncius
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Apr 05, 2007 11:09

trim-anje

OdgovorNapisal/-a soncius » To Avg 14, 2007 15:01

morjeplovci pozdravljeni!
čoln teče kot "po vodi", suzuki pridno prede in pridno nabiram pomorske izkušnje. do sedaj sem naredil cca 50 ur, do konca sezone upam še kakšnih 30..

me pa zanima glede trimanja... kako se to počne, na kaj je potrebno biti previden? l
če si jaz prav razlagam bi morala biti noga pod čim večjim kotom (glede na morje) in na ta način tiščala premec navzdol??? kako se to spreminja glede na obtežbo čolna?
zobar
Viceadmiral
Prispevkov: 447
Pridružen: Ne Mar 11, 2007 08:32

OdgovorNapisal/-a zobar » To Avg 14, 2007 15:42

Idealno bi bilo,da je noga motorja pod kotom 90 stopinj, glede na morsko gladino
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » To Avg 14, 2007 20:32

Bistvo trimanja je, da nastaviš idealen kot noge, glede na pložaj plovila v vodi. Če imaš nogo preveč spuščeno, bo kljun ril po vodi, če pa je preveč dvignjena, pa bo kljun preveč v zraku, izkoristek pa seveda manjši. Verjetno nimaš power trima, to je, da lahko nastavljaš pložaj noge med plovbo. To uporabljajo v glavnem Z pogoni, pa tudi vse več izvenkrmnih motorjev, predvsem večje moči. Zadeva je zelo enostavna, nogo spustiš do konca, po izglisiranju pa nogo dvigneš do tistega položaja, ko pri določenih obratih dosežeš največjo hitrost.
Položaj noge je tudi odvisen od bremena v čolnu, razporeditve teže, stanja morja,..... Za ročno nastavitev se bo treba pač malce poigrat. Za večino čolnov pomeni to dvignjena noga za eno ali dve luknji, treba je pač poiskusiti.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » So Avg 25, 2007 18:54

Kot so rekli že predhodniki, bi pa dodal še to, da je učinkovitost power trima zelo odvisna od velikosti čolna. Na lažjih plovilih (nekje do 1000 kg) in močnejših motorjih, je ta zelo učinkovit. S hodravliko lahko enostavno spuščaš in dvigaš premec ter tako izenačuješ različne obtežitve plovila. Pri težjih pa ima power trim majhen efekt. Pri cruiserjih dolžin okrog 8m, je položaj noge skoraj nepomemben. Nastaviš neko srednjo vrednost in to je to. Če med vožnjo spreminjaš skoraj ni občutne razlike vse do trenutka ko propeler zajame zrak. Pri takih plovilih se potem za trimanje uporabljajo dodatna krilca (flapi).

LP

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov