Števec za obrate...

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
webboy
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 22
Pridružen: Pe Jul 25, 2008 15:40
Kraj: Maribor

Števec za obrate...

OdgovorNapisal/-a webboy » So Jan 30, 2010 15:18

Mi lahko kdo pomaga in mi svetuje glede tega obratomera.Sem ga uzel od lastnika, ki je imel zunanji motor suzuki. Jaz bi ga namontiral za motor Johnson 40km 2T.(2cilindra)

Prosim za mala navodila glede montaže-priklopa

Tole je pa tale zadeva:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika




Hvala vam za odgovore...lp
Nazadnje spremenil webboy, dne Ne Feb 14, 2010 15:28, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
ttomi73
Admiral
Prispevkov: 975
Pridružen: To Jul 21, 2009 22:41
Kraj: Kranj-okolica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a ttomi73 » To Feb 02, 2010 08:39

Posrfaj po forumu in v eni temi so mojstri o tem veliko povedal.
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=3653&highlight=obratomer
Ma tudi jaz imam še nekaj vprašanj okoli tega.
Izpit za čoln sedaj imam, kaj pa zdaj... na morje seveda.
Uporabniški avatar
webboy
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 22
Pridružen: Pe Jul 25, 2008 15:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a webboy » Ne Feb 14, 2010 17:52

A se bo našel kakšen korenjak in mi malo razložil tole zadevo.Tukaj pa ste res sami mojstri in je za vas tole mala šala....lp.
hvala vam.....
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Ne Feb 14, 2010 20:06

.


Kaj lažjega vprašaj, pa ti odgovorim.

Štrom pa ni moja "jača strana."

LP


PS

Saj bo kdo odgovoril, nč bat!



.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Feb 14, 2010 20:38

Tista rdeča in črna žička sta osvetlitev.
Siva in črna sta verjetno napajanje obratomera. Kot vidim z slik je siva vzporedno vezana na rdečo žico, zato sklepam, da je to + napajanje instrumenta. Črna je masa, rumena pa signal. Za signal ti ne vem povedat kam naj bi pri tem motorju pasal, ker imaš tri variante priklopa(W na alternatorju, kontakt na platinah (pri starejših modelih) ali pa ima poseben senzor, zato je nemogoče na podlagi slike reči kako točno priklopiti. Boš moral najti na netu navodilo za priklop obratomera.
Na tvojem mestu bi najprej priklopil na alternator na W, seveda če ga sploh imaš na tvojem motorju.
LP
Nikola Tesla

PS: Ko boš našel na netu Service manuale prosim objavi link v tej temi >> :D
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Ne Feb 14, 2010 22:01

Kot je napisal že Nikola Tesla, je rumena žica signa. Na tvojem motorju pride iz tuljave, ki s pomočjo trajnega magneta na vztrajniku proizvaja elektriko za napajanje porabnikov in je ponavadi tudi rumene barve. Lahko je 3 fazni ali pa samo 1 fazni generator! Obratomer meri frekvenco izhodnega "štroma", ki je odvisna od tega koliko polov ima alternator. To pa nastaviš s stikalom 4-6-12. Ker verjetno ne veš koliko polov ima, pač poskusi... Kamorkoli boš premaknil bo nekaj kazalo, le meritev ne bo točna! Ko boš na vodi, pa ti bo jasno, da recimo motor na polnem plinu nima samo 3000 vrt/min ali pa obratno...

LP
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Ne Feb 14, 2010 22:09

kot ti je že nikola napisal sta rdeča in črna za osvetlitev.
drugo črno iz kompleta 3 daj na maso, potem pa ostali dve probavaj, ena gre na plus na motorju ena pa v cinšpulo, verjetno imaš 2 ker imaš 2 clindra, na bilo kero daš bo ok. Skrbi me edino kje na tem obfratomerju naštelaš koliko valjev oz batov ima tvoj motor? Koliko je imel valje motor kjer e bil prej ta obratomer?
LP, G
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Ne Feb 14, 2010 22:14

Cibro, a si ti slučajno prebral, kar sem napisal? Števec je dejansko fekvenc meter iz alternatorja, koliko valjev ima motor pa tukaj nima niti najmanj veze! Važno je koliko polov ima magnet, to pa nastaviš s stikalom 4P-6P-12P...

LP
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Ne Feb 14, 2010 22:45

Sorry ampak ko sem pisal tvojega posta še ni bilo :oops:
Jaz sem samo napisal kako pri meni dela, seveda ni nujno enako,
Lp
Uporabniški avatar
webboy
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 22
Pridružen: Pe Jul 25, 2008 15:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a webboy » Po Feb 15, 2010 18:32

Hvala vam za izčrpne odgovore.....mogoče nisem napisal dovolj podatkov od motorja....ima elektro vžig in elektro trim.....lp

Slika
Uporabniški avatar
ttomi73
Admiral
Prispevkov: 975
Pridružen: To Jul 21, 2009 22:41
Kraj: Kranj-okolica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a ttomi73 » Pe Apr 23, 2010 13:20

Našel sem načrt elektroinštalacij oziroma poslal mi ga je Cibro in je pravi. Točno na katero žico moram priklopit signalni kabel obratomerja Uflex?

Moja elektro shema je takale:

http://www.kud-tinerozanc.si/test/programi/mercury60-el.pdf
Izpit za čoln sedaj imam, kaj pa zdaj... na morje seveda.
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Pe Apr 23, 2010 13:45

Ja jaz sem ga na srednjo cinšpulo, tako da pomojem pri tebi je isto, ker imaš isti motor. Ena zelena žica gre iz te cinšpule, če gre iz katere druge potem daj na uno. tako mi je rekel električar ki je bil pri meni za vezavo komand.
LP
kardar
Kapitan korvete
Prispevkov: 101
Pridružen: To Okt 23, 2007 07:14
Kraj: Kranj

Števec za obrate...

OdgovorNapisal/-a kardar » Če Apr 29, 2010 14:53

Zdravo webboy!
Daj naredi kakšno fotografijo tvojega plovila še znotraj. Kakor vem si imel namen oblaziniti notranji del.
S spoštovanjem
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4827
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Pe Maj 14, 2010 15:12

Ne bom trdil ampak glede na letnik motorja imaš na ročici že pripravljene kable za montažo obratomerja oz. ( trim, signal, +, - ,) Da ne boš brezveze kablov vlačil od motorja. Edino št polov na alternatorju ugotovi, kar pa najlažje ko že priključiš, zalavfaš in vidiš kaj odčitava obratomer.

Pri mojem Uflex obratomerju(nastavitve od 1- 8 ) in 4T 3 valjnem motorju sem moral nastavit na 5 da je kazal točno čeprav mi ni bilo čisto jasno. Vidiš pa že obrate pod prostim tekom, če so točni.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov