zariban tomos 4
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
zariban tomos 4
pozdravljeni
letos poleti je tastu zaribal tomos 4.
sedaj sem se spravil k popravilu, pa sem naletel na težave.
Torej, bat je zablokiran v cilindru in noče ven. Poskušal sem tolči z lesom, pa se ne zmakne. eni so mi svetovali segreti cilinder in nato izbiti bat. kaj menite? je še kaka druga varianta?
poleg tega je še en problem. Kako sneti motor z noge. odvil sem štiri vijake med motorjem in nogo, pa motor še vedno stoji trdno na nogi in se ne premakne. je tu kaka zanka, ki je ne poznam, čeprav se mi zdi, da bi zadeva morala iti na dva dela. zgleda da se je po cca 30 letih vse skupaj zlepilo. kaka ideja?
hvala za mnenja in predloge
weta
letos poleti je tastu zaribal tomos 4.
sedaj sem se spravil k popravilu, pa sem naletel na težave.
Torej, bat je zablokiran v cilindru in noče ven. Poskušal sem tolči z lesom, pa se ne zmakne. eni so mi svetovali segreti cilinder in nato izbiti bat. kaj menite? je še kaka druga varianta?
poleg tega je še en problem. Kako sneti motor z noge. odvil sem štiri vijake med motorjem in nogo, pa motor še vedno stoji trdno na nogi in se ne premakne. je tu kaka zanka, ki je ne poznam, čeprav se mi zdi, da bi zadeva morala iti na dva dela. zgleda da se je po cca 30 letih vse skupaj zlepilo. kaka ideja?
hvala za mnenja in predloge
weta
Pozdravljen!
Popravil sem že ogromno teh Tomosovih motorjev.
Začni pri peti. Zelo pomembno!
-Ko si odvil 4 šraufe pa vseeno peta ne gre dol poskusi z ravnim izvijačem narediti večji utor na obstoječega. S tem, ko vijake odviješ še vedno nisi sprostil noge temveč, ko malo zadevo razširiš gre z rahlimi udarci gumi kladiva peta enostavo dol. Pomagaj si z wd 40 kateri po mojem mnenju dela ČUDEŽE.
-S tem, ko si sprostil peto oz. snel pomeni, da boš lažje premaknil bat saj če je mogoče kaj narobe z peto ti bata ne bo zaustavljala. Ker je tako ali tako zima ter upam da se ti ne mudi ti predlagam, da v cilinder kje drži bat našprejaš wd 40. Zagotovo ti bo počasi začel spuščati. Kaki teden vsak dan malo našpricaš ter pustiš. Potem probaš bat premaknit na "kurblveli"(pardon izrazu ne vem drugega). Če še vedno ne gre si pomagaj z lesom ter gumjastim kladivom. Delaj z občutkom ter rajši počakaj ter namaži z wd 40 ali pa notr malo z bencinom. Če boš premočan boš lahko strl batne obročke ter boš imel rise na cilindru ali pa bo ti počil cilinder.
Ko bat spusti je stvar rešena. Glavo cilindra daš dol pregledaš če so nastali kakšni risi. Majhne lahko pobrusiš z vodobrusnim 600 ampak pazljivo. Včasih pomaga tudi purolpasta. Če želiš menjaš batne obročke(cca.2 eura).Očistiš utore na batu. Daš novo dihtungo med motorjem ter cilindrom. In to je to.
Ko daješ peto nazaj dobro namaži z vazelinom za navtiko. Da se bo dalo motor lepše obračat.
Upam, da si dobil dovolj informacij . Če pa si doma kje na štajerskem pa pripelji do mene pa ga lahko skupaj porihtama:)
Lp, Jure
Popravil sem že ogromno teh Tomosovih motorjev.
Začni pri peti. Zelo pomembno!
-Ko si odvil 4 šraufe pa vseeno peta ne gre dol poskusi z ravnim izvijačem narediti večji utor na obstoječega. S tem, ko vijake odviješ še vedno nisi sprostil noge temveč, ko malo zadevo razširiš gre z rahlimi udarci gumi kladiva peta enostavo dol. Pomagaj si z wd 40 kateri po mojem mnenju dela ČUDEŽE.
-S tem, ko si sprostil peto oz. snel pomeni, da boš lažje premaknil bat saj če je mogoče kaj narobe z peto ti bata ne bo zaustavljala. Ker je tako ali tako zima ter upam da se ti ne mudi ti predlagam, da v cilinder kje drži bat našprejaš wd 40. Zagotovo ti bo počasi začel spuščati. Kaki teden vsak dan malo našpricaš ter pustiš. Potem probaš bat premaknit na "kurblveli"(pardon izrazu ne vem drugega). Če še vedno ne gre si pomagaj z lesom ter gumjastim kladivom. Delaj z občutkom ter rajši počakaj ter namaži z wd 40 ali pa notr malo z bencinom. Če boš premočan boš lahko strl batne obročke ter boš imel rise na cilindru ali pa bo ti počil cilinder.
Ko bat spusti je stvar rešena. Glavo cilindra daš dol pregledaš če so nastali kakšni risi. Majhne lahko pobrusiš z vodobrusnim 600 ampak pazljivo. Včasih pomaga tudi purolpasta. Če želiš menjaš batne obročke(cca.2 eura).Očistiš utore na batu. Daš novo dihtungo med motorjem ter cilindrom. In to je to.
Ko daješ peto nazaj dobro namaži z vazelinom za navtiko. Da se bo dalo motor lepše obračat.
Upam, da si dobil dovolj informacij . Če pa si doma kje na štajerskem pa pripelji do mene pa ga lahko skupaj porihtama:)
Lp, Jure
Za energične meje ne obstajajo!!!
Ja kot pravi Jure, boš z mazanjem in vztrajnostjo lahko veliko dosegel brez večjih okvar. Bi ti pa vseeno priporočal, da daš nov kompleten bat in ne samo obročke, tudi če ga dobiš ven v realtivno dobrem stanju. Bat je če ne drugega utrpel ekstremen temperaturni šok in tako je njegov material uničen. WD40 ali pa še bolje kakšna varianta spreja odvijač, pa ti bo pomagala tudi na nogi.
Hehe Jure, mogoče kaj pomaga, "kurbelwelle" je nemški izraz za motorno ali glavno gred.
LP
Hehe Jure, mogoče kaj pomaga, "kurbelwelle" je nemški izraz za motorno ali glavno gred.
LP
prodam ti tomosa
doma imam brezhibnega tomos 4 . cena 120 €
Knjižice z slikami sestave motorjev je zelo fajn imeti zraven, ko motorjev še ne poznaš in ti lepo nazorno pokažejo kam pa kako. Ko pa enkrat al pa par krat imaš motor narazen pa gre že kot po maslu . Sicer tomose motorje poznam kar dobro se bi tudi jaz priporočal za sheme motorjev t4 ter t4.8 , ter ostalih če kdo ima 10 ter 18(boljše več kot manj). V zameno pa lahko ponudim shemo motorja T 4.5(celotna).
"admin" na štajerskem veliko krat dajemo ime kr iz nemške izpeljanke kot pa pravilno slovensko. Hvala za prevod
lp
"admin" na štajerskem veliko krat dajemo ime kr iz nemške izpeljanke kot pa pravilno slovensko. Hvala za prevod
lp
Za energične meje ne obstajajo!!!
admin napisal/-a:Prosim pošljite vsi mail, kot sem napisal zgoraj in bom potem odgovoril. Ne mi pošiljat zasebnih sporočil, ker vas je toliko, da mi res ni, da bi prepisoval (kopiral) vse vaše e-mail naslove...
LP
saj se ti bo zmešalo od pošiljanja mailov
Predlagam, da bi si omislilimorda kak ftp ali kaj podobnega, kjer bi lahko arhivirali te in podobne stvarce
No zaenkrat nisem šel na FTP, ker se mi zdi da bi bilo prekomplicirano vse skupaj...
Tako lahko dobite PDF z navodili za T10 in T18 na linku:
http://www.morjeplovec.net/datoteke/nav ... _10_18.pdf
Klikneš z desno tipko na link in izbereš "Shrani kot...", kar mislim, da bo še najenostavnejše za vse uporabnike.
LP
Tako lahko dobite PDF z navodili za T10 in T18 na linku:
http://www.morjeplovec.net/datoteke/nav ... _10_18.pdf
Klikneš z desno tipko na link in izbereš "Shrani kot...", kar mislim, da bo še najenostavnejše za vse uporabnike.
LP
Kdo je na strani
Po forumu brska: Google [Bot] in 24 gostov