zariban tomos 4

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

weta
Admiral
Prispevkov: 1201
Pridružen: Po Nov 05, 2007 13:05

zariban tomos 4

OdgovorNapisal/-a weta » Pe Nov 30, 2007 15:02

pozdravljeni

letos poleti je tastu zaribal tomos 4.
sedaj sem se spravil k popravilu, pa sem naletel na težave.
Torej, bat je zablokiran v cilindru in noče ven. Poskušal sem tolči z lesom, pa se ne zmakne. eni so mi svetovali segreti cilinder in nato izbiti bat. kaj menite? je še kaka druga varianta?

poleg tega je še en problem. Kako sneti motor z noge. odvil sem štiri vijake med motorjem in nogo, pa motor še vedno stoji trdno na nogi in se ne premakne. je tu kaka zanka, ki je ne poznam, čeprav se mi zdi, da bi zadeva morala iti na dva dela. zgleda da se je po cca 30 letih vse skupaj zlepilo. kaka ideja?

hvala za mnenja in predloge

weta
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Nov 30, 2007 18:34

Če boš segrel cilinder, se bo samo še bolj prijel, saj ima aluminij večji razteznostni koeficient kot siva litina. Bat izvrtaj, da popusti napetost, potem bo šlo... Verjetno pa so leta naredila svoje, tako da bo dele na nogi precej težko razstaviti...

LP
jadralec
Desetnik
Prispevkov: 10
Pridružen: So Nov 10, 2007 14:22

OdgovorNapisal/-a jadralec » Pe Nov 30, 2007 19:20

Pozdravljen!

Popravil sem že ogromno teh Tomosovih motorjev.
Začni pri peti. Zelo pomembno!
-Ko si odvil 4 šraufe pa vseeno peta ne gre dol poskusi z ravnim izvijačem narediti večji utor na obstoječega. S tem, ko vijake odviješ še vedno nisi sprostil noge temveč, ko malo zadevo razširiš gre z rahlimi udarci gumi kladiva peta enostavo dol. Pomagaj si z wd 40 kateri po mojem mnenju dela ČUDEŽE.
-S tem, ko si sprostil peto oz. snel pomeni, da boš lažje premaknil bat saj če je mogoče kaj narobe z peto ti bata ne bo zaustavljala. Ker je tako ali tako zima ter upam da se ti ne mudi ti predlagam, da v cilinder kje drži bat našprejaš wd 40. Zagotovo ti bo počasi začel spuščati. Kaki teden vsak dan malo našpricaš ter pustiš. Potem probaš bat premaknit na "kurblveli"(pardon izrazu ne vem drugega). Če še vedno ne gre si pomagaj z lesom ter gumjastim kladivom. Delaj z občutkom ter rajši počakaj ter namaži z wd 40 ali pa notr malo z bencinom. Če boš premočan boš lahko strl batne obročke ter boš imel rise na cilindru ali pa bo ti počil cilinder.
Ko bat spusti je stvar rešena. Glavo cilindra daš dol pregledaš če so nastali kakšni risi. Majhne lahko pobrusiš z vodobrusnim 600 ampak pazljivo. Včasih pomaga tudi purolpasta. Če želiš menjaš batne obročke(cca.2 eura).Očistiš utore na batu. Daš novo dihtungo med motorjem ter cilindrom. In to je to.
Ko daješ peto nazaj dobro namaži z vazelinom za navtiko. Da se bo dalo motor lepše obračat.

Upam, da si dobil dovolj informacij :D . Če pa si doma kje na štajerskem pa pripelji do mene pa ga lahko skupaj porihtama:)

Lp, Jure
Za energične meje ne obstajajo!!!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » So Dec 01, 2007 12:54

Ja kot pravi Jure, boš z mazanjem in vztrajnostjo lahko veliko dosegel brez večjih okvar. Bi ti pa vseeno priporočal, da daš nov kompleten bat in ne samo obročke, tudi če ga dobiš ven v realtivno dobrem stanju. Bat je če ne drugega utrpel ekstremen temperaturni šok in tako je njegov material uničen. WD40 ali pa še bolje kakšna varianta spreja odvijač, pa ti bo pomagala tudi na nogi.
Hehe Jure, mogoče kaj pomaga, "kurbelwelle" je nemški izraz za motorno ali glavno gred.

LP
racael
Poročnik korvete
Prispevkov: 55
Pridružen: Sr Sep 26, 2007 06:48
Kraj: lj

prodam ti tomosa

OdgovorNapisal/-a racael » So Dec 01, 2007 17:55

doma imam brezhibnega tomos 4 . cena 120 €
Uporabniški avatar
klemen
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Po Maj 28, 2007 17:01
Kraj: Podmežakla

OdgovorNapisal/-a klemen » So Dec 01, 2007 18:35

Že pred časom sem pisal, da bi rad dobil knjižico z načrti T4,8 (T4, T4,5). Član foruma Mihic mi je obljujbil kopije, pa iz tega ni bilo nič :cry: Ima mogoče kdo kako informacijo, kje bi se dalo to dobiti?
Upam, da to ni toliko off topic, saj teče debata o podrtih motorjih, za to pa je dobro imeti načrte :wink:
jadralec
Desetnik
Prispevkov: 10
Pridružen: So Nov 10, 2007 14:22

OdgovorNapisal/-a jadralec » So Dec 01, 2007 22:19

Knjižice z slikami sestave motorjev je zelo fajn imeti zraven, ko motorjev še ne poznaš in ti lepo nazorno pokažejo kam pa kako. :lol: Ko pa enkrat al pa par krat imaš motor narazen pa gre že kot po maslu :D . Sicer tomose motorje poznam kar dobro se bi tudi jaz priporočal za sheme motorjev t4 ter t4.8 , ter ostalih če kdo ima 10 ter 18(boljše več kot manj). :D V zameno pa lahko ponudim shemo motorja T 4.5(celotna).

"admin" na štajerskem veliko krat dajemo ime kr iz nemške izpeljanke kot pa pravilno slovensko. :lol: Hvala za prevod :D

lp
Za energične meje ne obstajajo!!!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Ne Dec 02, 2007 15:52

Hehe, tudi jaz vedno rečem "kurblvela", tako da ne mislit, da imam kaj proti temu izrazu...
Kar pa se tiče navodil in shem za T10 in T18, pa imam jaz. Če kdo rabi naj pošlje mail, pa bom posredoval.

LP
Rafter
Kapitan fregate
Prispevkov: 121
Pridružen: Če Jul 05, 2007 23:14
Kraj: Southern district of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Ne Dec 02, 2007 16:53

admin napisal/-a:Hehe Jure, mogoče kaj pomaga, "kurbelwelle" je nemški izraz za motorno ali glavno gred.

Kaj pa ojnica? Pri nas se ji reče "blajerca"... :wink:
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Ne Dec 02, 2007 21:49

Ja v "mehankariji" je toliko popačenih nemških izrazov, da jih zagotovo ne bi mogli spravit vseh tukaj na forum. Tako je recimo tudi z "nokenvelo", pa "kurbelnom", "zajlo", "logarjem", "dihtngo"....
:shock:
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Ne Dec 02, 2007 23:18

Yo admin jaz bi rabil za t 18 lepo prosim
LP, G
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Dec 03, 2007 17:35

Prosim pošljite vsi mail, kot sem napisal zgoraj in bom potem odgovoril. Ne mi pošiljat zasebnih sporočil, ker vas je toliko, da mi res ni, da bi prepisoval (kopiral) vse vaše e-mail naslove...

LP
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » To Dec 04, 2007 12:10

admin napisal/-a:Prosim pošljite vsi mail, kot sem napisal zgoraj in bom potem odgovoril. Ne mi pošiljat zasebnih sporočil, ker vas je toliko, da mi res ni, da bi prepisoval (kopiral) vse vaše e-mail naslove...

LP

saj se ti bo zmešalo od pošiljanja mailov :twisted:
Predlagam, da bi si omislilimorda kak ftp ali kaj podobnega, kjer bi lahko arhivirali te in podobne stvarce
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Dec 04, 2007 18:53

Imaš prav. Na začetku sem mislil, da bo tega manj, mogoče dva, trije, pa je očitno interesentov več. Bom odprl en FTP, pa tam odložil in sporočim link...

LP
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Dec 06, 2007 21:28

No zaenkrat nisem šel na FTP, ker se mi zdi da bi bilo prekomplicirano vse skupaj...
Tako lahko dobite PDF z navodili za T10 in T18 na linku:
http://www.morjeplovec.net/datoteke/nav ... _10_18.pdf
Klikneš z desno tipko na link in izbereš "Shrani kot...", kar mislim, da bo še najenostavnejše za vse uporabnike.

LP

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 24 gostov