Vezave akumulatorjev
Moderatorji: moderator2, moderator
- panter
- Poročnik bojne ladje
- Prispevkov: 80
- Pridružen: Po Mar 03, 2008 22:26
- Kraj: Škofja Loka
- Kontakt:
Da še jaz povem svoje okoli teh stikal za akumulatorje. Problem nastane pri preklopih, ker pri enosmernih stikalih prihaja do iskrenja. Pri sinusnih napetostih se iskrenje ne pojavlja, ker imajo navadno sinusne napetosti veliko frekvenco, stik pa se prekine pri prehodu sinusnega vala preko ničle.
Primer: 12 V sinusna napetost pomeni absoluten iznos 12 V, drugače pa dejansko niha med +12 in -12 V. Pri enosmernih napetostih (tokovih) pa se stik ne prekine, in je napetost še vedno prisotna, zato pride pri premiku stikala (ko sta fiksni in premični kontakt le še malo v stiku) do iskrenja, posledično do visokih temperatur in visokih tokov, kar lahko dejansko zatopi oba kontakta skupaj in zato pride do trajnega stika, ki pa skoraj zagotovo skuri regulator v alternatorju. Zato se ni priporočljivo igrati s preklaplanjem med delovanjem motorja (alternatorja).
Upam da je razumljivo napisano.
Primer: 12 V sinusna napetost pomeni absoluten iznos 12 V, drugače pa dejansko niha med +12 in -12 V. Pri enosmernih napetostih (tokovih) pa se stik ne prekine, in je napetost še vedno prisotna, zato pride pri premiku stikala (ko sta fiksni in premični kontakt le še malo v stiku) do iskrenja, posledično do visokih temperatur in visokih tokov, kar lahko dejansko zatopi oba kontakta skupaj in zato pride do trajnega stika, ki pa skoraj zagotovo skuri regulator v alternatorju. Zato se ni priporočljivo igrati s preklaplanjem med delovanjem motorja (alternatorja).
Upam da je razumljivo napisano.
Imam eno vprašanje tukaj
Imam 3 akumulatorje, dva ciklična en startni.
Imam 3 stikala ON-OFF(torej dve stopnji) in ne 3 stopnje kakor so na slikah prvega posta. Sedaj je vezano preko diod, ki bi jih pa jaz odstranil.
Torej ali bi bila ta vezava ki jo bom sedaj opisal OK?
Prvi motor povežem na vzporedno vezana ciklična akumulatorja, seveda vezana na PRVO stikalo.
Drugi motor povežem na zagonski akumulator, seveda vmes DRUGO stikalo.
Tretje stikalo pa povežem med + cikličnih in + zagonskega akumulatorja?
Je to pravilno?
Torej en motor SERVIS, drugi motor ZAGON, tretje stikalo pa mostiček na + z vsemi tremi akumulatorji?
Imam 3 akumulatorje, dva ciklična en startni.
Imam 3 stikala ON-OFF(torej dve stopnji) in ne 3 stopnje kakor so na slikah prvega posta. Sedaj je vezano preko diod, ki bi jih pa jaz odstranil.
Torej ali bi bila ta vezava ki jo bom sedaj opisal OK?
Prvi motor povežem na vzporedno vezana ciklična akumulatorja, seveda vezana na PRVO stikalo.
Drugi motor povežem na zagonski akumulator, seveda vmes DRUGO stikalo.
Tretje stikalo pa povežem med + cikličnih in + zagonskega akumulatorja?
Je to pravilno?
Torej en motor SERVIS, drugi motor ZAGON, tretje stikalo pa mostiček na + z vsemi tremi akumulatorji?
Ni mi povsem jasen izraz ciklični akukmulatorji? Vsi imajo cikle. Kot pa sem trenutno zasledil imajo v prodaji 3 vrste akumulatorjev. Svinčene, gel in AGM, res pa je da ima vsak od njih različno število ciklov.
Pri svinčenih aku naj bi bilo cca 80 ciklov, pri gel cca 500 in za AGM neke firme propagirajo že 1000 ciklkov. Vendar tukaj nastane še vprašanje praznenja posameznih vrst aku. Svinčene lahko prazniš do cca 20 % kapacitete, gel do cca 50n % in AGM do 70 m% kapacitete.
Tu nastane važno razmerje med cikli in kapaciteto, kar je posebej važno za jadralce ki nimamo stalnega polnjenja aku-ja. Sam sem imel do sedaj na svoji jadrnici vedno dva akuja po cca 100 Ah in imam pri novi isto. Vendar kaj se dogaja. Ko sem letos potoval okoli, sem videl da nikakor nimam toliko elektrike, kot sem jo imel prejšna leta. Šele ko sem prebral članek v prodajni reviji SVB.de sem doumel, da sem pri svinčevih aku imel na razpolago za potrošnjo ca 150 Ah, sedaj pa imam pri isti kapaciteti aku-ja pri gel aku samo 100Ah.
Pri svinčenih aku naj bi bilo cca 80 ciklov, pri gel cca 500 in za AGM neke firme propagirajo že 1000 ciklkov. Vendar tukaj nastane še vprašanje praznenja posameznih vrst aku. Svinčene lahko prazniš do cca 20 % kapacitete, gel do cca 50n % in AGM do 70 m% kapacitete.
Tu nastane važno razmerje med cikli in kapaciteto, kar je posebej važno za jadralce ki nimamo stalnega polnjenja aku-ja. Sam sem imel do sedaj na svoji jadrnici vedno dva akuja po cca 100 Ah in imam pri novi isto. Vendar kaj se dogaja. Ko sem letos potoval okoli, sem videl da nikakor nimam toliko elektrike, kot sem jo imel prejšna leta. Šele ko sem prebral članek v prodajni reviji SVB.de sem doumel, da sem pri svinčevih aku imel na razpolago za potrošnjo ca 150 Ah, sedaj pa imam pri isti kapaciteti aku-ja pri gel aku samo 100Ah.
Vsi našteti akumulatorji so svinčevi! Razlika je le v elektrolitu in vezavi elektrolita med Pb ploščami...
Ciklični se imenujejo tisti, ki nekako omogočajo cikle, se pravi praznjenje in polnjenje. Navaden kislinski svinčev akumulator je ponavadi namenjen zagonu motorja in tudi napajanju porabnikov, če vemo, da ga ne bomo preveč izpraznili. Kot tak zdrži, bi si upal trditi neskončno ciklov v roku 4 do 6 let. Potem pa je počasi konec. Taka praznjenja naj bi bila nekje 10 do maximalno 20% kapacitete, kar je že krepko veliko za tak tip akumulatorjev.
Gel in AGM so namenjeni bolj globokim praznjenjem in to zdržijo določeno število ciklov, kar se ponavadi tudi navaja. Vseeno pa se tak akumulator počuti bolje, če je stalno napolnjen...
To na koncu si verjetno mislil, da si prej imel AGM akumulatorje, sedaj pa imaš Gel, ker drugače ni logično, da bi prej z navadnimi imel na voljo več energije, kot sedaj z gelnimi...
LP
Ciklični se imenujejo tisti, ki nekako omogočajo cikle, se pravi praznjenje in polnjenje. Navaden kislinski svinčev akumulator je ponavadi namenjen zagonu motorja in tudi napajanju porabnikov, če vemo, da ga ne bomo preveč izpraznili. Kot tak zdrži, bi si upal trditi neskončno ciklov v roku 4 do 6 let. Potem pa je počasi konec. Taka praznjenja naj bi bila nekje 10 do maximalno 20% kapacitete, kar je že krepko veliko za tak tip akumulatorjev.
Gel in AGM so namenjeni bolj globokim praznjenjem in to zdržijo določeno število ciklov, kar se ponavadi tudi navaja. Vseeno pa se tak akumulator počuti bolje, če je stalno napolnjen...
To na koncu si verjetno mislil, da si prej imel AGM akumulatorje, sedaj pa imaš Gel, ker drugače ni logično, da bi prej z navadnimi imel na voljo več energije, kot sedaj z gelnimi...
LP
Ne vem če si pravilno prebral, namreč gel lahko brez trajnih posledic izprazniš cca 80% kapacitete, AGM pa okoli 50% kapacitete. To pomeni, da se akumulator pri takšnem praznjenju ne bo trajno poškodoval in se mu ne bo kapaciteta občutno zmanjševala. Če pa akumulator izprazniš popolnoma, pa je običajno z njim praktično konec in ga je bolje zamenjati, saj bo ime pri vsakem takšnem praznjenju vsakič za cca 20% manjšo kapaciteto kot jo je imel pred popolno izpraznitvijo.
Pri gel je problem v tem, da niso namenjeni velikim tokovom, tako da če jih prazniš s tokom 10A je kar veliko za gel. Pri kapaciteti moraš pa vedno gledati kako je definirana, vedno piše kapaciteta pri danem toku praznjenja.
Sploh pa je težko primerjati prejšnje in novo plovilo, saj so tudi porabniki verjetno popolnoma drugi.
Pri gel je problem v tem, da niso namenjeni velikim tokovom, tako da če jih prazniš s tokom 10A je kar veliko za gel. Pri kapaciteti moraš pa vedno gledati kako je definirana, vedno piše kapaciteta pri danem toku praznjenja.
Sploh pa je težko primerjati prejšnje in novo plovilo, saj so tudi porabniki verjetno popolnoma drugi.
-
- Kontraadmiral
- Prispevkov: 261
- Pridružen: So Dec 26, 2009 13:43
ob tej debati dobim eno resno vprašanje
imam dva akumulatorja in stikalo 1 - 1+2 - 2
torej med delovanjem motorja nja nebi pretikal stikala, če imam aku 1 za štart in 2 za porabnike na čolnu se zgodi naslednje
ko se akumulator 2 porabniki sprazni in preklopim na oba za štart motorja, mi motor ne bo vžal ker ga bo eden prazni akumulator praznil
kdaj torej preklopit iz položaja 2 porabniki na 1+2 ob vožni da se oba akumulatorja polnita
motor ne gre vžgat z enim polnim in enim praznim akumulatorjem hkrati
torej kdaj obračat stikala
imam dva akumulatorja in stikalo 1 - 1+2 - 2
torej med delovanjem motorja nja nebi pretikal stikala, če imam aku 1 za štart in 2 za porabnike na čolnu se zgodi naslednje
ko se akumulator 2 porabniki sprazni in preklopim na oba za štart motorja, mi motor ne bo vžal ker ga bo eden prazni akumulator praznil
kdaj torej preklopit iz položaja 2 porabniki na 1+2 ob vožni da se oba akumulatorja polnita
motor ne gre vžgat z enim polnim in enim praznim akumulatorjem hkrati
torej kdaj obračat stikala
Poozdravljeni, mene pa zanima kakšno moč akuu (Ah) naj kupim za vžig 60hp 2 taktne 800ccm mašine? Ali so ok tudi te navadni avtomobilski? Aku se nuca samo za vžig in nič drugega.
Do sedaj sem imel 70ah ki za avto ni bil več dober za čoln pa še samo vidim da je že konec.Oziroma tako je. Kaže 12.36v a komaj sploh obrne štarter. Ko sem ga dal na napravo za ponjenje pa kaže da je skoraj čisto prazen. Spraznil se je pa s cca 8 vžigi kao.Ampak tako da sem vžgal, po cca 2 min delovanja in stop in ga verjetno ni uspelo napolniti,Samo nebi letos rad veslal zato bom raje dal novega.Je pa stari na hrambi pri cca 5 stopinjah in indikator je zelene barve. Voltaža in indikator kažeta da je ok a to mi nič ne pomaga če ne vžge motorja le malce obrne štarter, komaj da.
Do sedaj sem imel 70ah ki za avto ni bil več dober za čoln pa še samo vidim da je že konec.Oziroma tako je. Kaže 12.36v a komaj sploh obrne štarter. Ko sem ga dal na napravo za ponjenje pa kaže da je skoraj čisto prazen. Spraznil se je pa s cca 8 vžigi kao.Ampak tako da sem vžgal, po cca 2 min delovanja in stop in ga verjetno ni uspelo napolniti,Samo nebi letos rad veslal zato bom raje dal novega.Je pa stari na hrambi pri cca 5 stopinjah in indikator je zelene barve. Voltaža in indikator kažeta da je ok a to mi nič ne pomaga če ne vžge motorja le malce obrne štarter, komaj da.
Verjetno ti piše v navodilih motorja, glej CCA(potreben zaganjalen tok).
Drugače ti pa za zagonski priporočam:
Optima BlueTop AGM BT SLI 4.2 50Ah
http://www.optima-batterien.eu/optima-a ... specs.html
Boš mel mir 10let, ni pa poceni.
Pri starem je problem, da ne da več dovolj zaganjalnega toka in ni več uporaben, če se svinčen 1. popolnoma isprazni je praktično uničen. Glede novega, jaz sem bolj za startne AGM akumulatorje za navtiko, ne pa navadne, malo zaradi valov, zaprt prostor, hlapljenje elektrolita, vzdrževanja, samopraznjenja, itd...., svinčeni nima niti enega plusa pred AGM v navtiki.
Poglej tudi TAB MultiDry VRLA-AGM, najmanjši njihov bo verjetno dovolj za tvoj motor. Drugače je pa Optima No. 1 kar startnih akumulatorjev tiče.
Drugače ti pa za zagonski priporočam:
Optima BlueTop AGM BT SLI 4.2 50Ah
http://www.optima-batterien.eu/optima-a ... specs.html
Boš mel mir 10let, ni pa poceni.
Pri starem je problem, da ne da več dovolj zaganjalnega toka in ni več uporaben, če se svinčen 1. popolnoma isprazni je praktično uničen. Glede novega, jaz sem bolj za startne AGM akumulatorje za navtiko, ne pa navadne, malo zaradi valov, zaprt prostor, hlapljenje elektrolita, vzdrževanja, samopraznjenja, itd...., svinčeni nima niti enega plusa pred AGM v navtiki.
Poglej tudi TAB MultiDry VRLA-AGM, najmanjši njihov bo verjetno dovolj za tvoj motor. Drugače je pa Optima No. 1 kar startnih akumulatorjev tiče.
Ma ja meni je tale 70ah lani na 40hp 500 ccm delal b.p. Sedaj ko sem menjal impeler in sem malo zaganjal zadevo je prevčerajšnjim že skoraj počepnil pa ni včeraj ko sem hotel pa še obatomer vezati pa že ni hotel več zagnati motorja. Sem ga dal čez noč na polnilel kar bo zadostovalo za igranje doma samo na morju se pa nebi zaj.. spet s šlepanjem ker za tale ročni vžig na vrvico je skoraj kot vleka čolna do obale in vžig na kable.
Kdo je na strani
Po forumu brska: neon in 3 gosti