Vezave akumulatorjev

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

u-r-o-s
Admiral
Prispevkov: 637
Pridružen: So Jul 14, 2007 10:51
Kraj: Celje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a u-r-o-s » To Mar 03, 2009 20:48

Aha, nisem vedel, no super potem bom pa počakal.
LP, Uroš.
Uporabniški avatar
panter
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 80
Pridružen: Po Mar 03, 2008 22:26
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a panter » To Jun 16, 2009 20:25

Da še jaz povem svoje okoli teh stikal za akumulatorje. Problem nastane pri preklopih, ker pri enosmernih stikalih prihaja do iskrenja. Pri sinusnih napetostih se iskrenje ne pojavlja, ker imajo navadno sinusne napetosti veliko frekvenco, stik pa se prekine pri prehodu sinusnega vala preko ničle.
Primer: 12 V sinusna napetost pomeni absoluten iznos 12 V, drugače pa dejansko niha med +12 in -12 V. Pri enosmernih napetostih (tokovih) pa se stik ne prekine, in je napetost še vedno prisotna, zato pride pri premiku stikala (ko sta fiksni in premični kontakt le še malo v stiku) do iskrenja, posledično do visokih temperatur in visokih tokov, kar lahko dejansko zatopi oba kontakta skupaj in zato pride do trajnega stika, ki pa skoraj zagotovo skuri regulator v alternatorju. Zato se ni priporočljivo igrati s preklaplanjem med delovanjem motorja (alternatorja).

Upam da je razumljivo napisano.
Uporabniški avatar
MIHOLD
Kapitan korvete
Prispevkov: 99
Pridružen: Pe Maj 23, 2008 02:51

OdgovorNapisal/-a MIHOLD » Ne Jul 05, 2009 17:58

Imam eno vprašanje tukaj :)

Imam 3 akumulatorje, dva ciklična en startni.

Imam 3 stikala ON-OFF(torej dve stopnji) in ne 3 stopnje kakor so na slikah prvega posta. Sedaj je vezano preko diod, ki bi jih pa jaz odstranil.

Torej ali bi bila ta vezava ki jo bom sedaj opisal OK?

Prvi motor povežem na vzporedno vezana ciklična akumulatorja, seveda vezana na PRVO stikalo.

Drugi motor povežem na zagonski akumulator, seveda vmes DRUGO stikalo.

Tretje stikalo pa povežem med + cikličnih in + zagonskega akumulatorja?

Je to pravilno?


Torej en motor SERVIS, drugi motor ZAGON, tretje stikalo pa mostiček na + z vsemi tremi akumulatorji?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Jul 06, 2009 21:49

Taka rešitev je možna, samo moraš ločiti kable alternatorja in napajanja zaganjača ter motorne elektronike, drugače bo vedno vse vezano paralelno...

LP
Uporabniški avatar
luftar
Admiral
Prispevkov: 837
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 16:23
Kraj: Ljubljana, Pula - Bunarina

OdgovorNapisal/-a luftar » Sr Sep 09, 2009 15:37

Ni mi povsem jasen izraz ciklični akukmulatorji? Vsi imajo cikle. Kot pa sem trenutno zasledil imajo v prodaji 3 vrste akumulatorjev. Svinčene, gel in AGM, res pa je da ima vsak od njih različno število ciklov.

Pri svinčenih aku naj bi bilo cca 80 ciklov, pri gel cca 500 in za AGM neke firme propagirajo že 1000 ciklkov. Vendar tukaj nastane še vprašanje praznenja posameznih vrst aku. Svinčene lahko prazniš do cca 20 % kapacitete, gel do cca 50n % in AGM do 70 m% kapacitete.

Tu nastane važno razmerje med cikli in kapaciteto, kar je posebej važno za jadralce ki nimamo stalnega polnjenja aku-ja. Sam sem imel do sedaj na svoji jadrnici vedno dva akuja po cca 100 Ah in imam pri novi isto. Vendar kaj se dogaja. Ko sem letos potoval okoli, sem videl da nikakor nimam toliko elektrike, kot sem jo imel prejšna leta. Šele ko sem prebral članek v prodajni reviji SVB.de sem doumel, da sem pri svinčevih aku imel na razpolago za potrošnjo ca 150 Ah, sedaj pa imam pri isti kapaciteti aku-ja pri gel aku samo 100Ah.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Sep 09, 2009 17:25

Vsi našteti akumulatorji so svinčevi! Razlika je le v elektrolitu in vezavi elektrolita med Pb ploščami...

Ciklični se imenujejo tisti, ki nekako omogočajo cikle, se pravi praznjenje in polnjenje. Navaden kislinski svinčev akumulator je ponavadi namenjen zagonu motorja in tudi napajanju porabnikov, če vemo, da ga ne bomo preveč izpraznili. Kot tak zdrži, bi si upal trditi neskončno ciklov v roku 4 do 6 let. Potem pa je počasi konec. Taka praznjenja naj bi bila nekje 10 do maximalno 20% kapacitete, kar je že krepko veliko za tak tip akumulatorjev.

Gel in AGM so namenjeni bolj globokim praznjenjem in to zdržijo določeno število ciklov, kar se ponavadi tudi navaja. Vseeno pa se tak akumulator počuti bolje, če je stalno napolnjen...

To na koncu si verjetno mislil, da si prej imel AGM akumulatorje, sedaj pa imaš Gel, ker drugače ni logično, da bi prej z navadnimi imel na voljo več energije, kot sedaj z gelnimi...

LP
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Sr Sep 09, 2009 22:57

Ne vem če si pravilno prebral, namreč gel lahko brez trajnih posledic izprazniš cca 80% kapacitete, AGM pa okoli 50% kapacitete. To pomeni, da se akumulator pri takšnem praznjenju ne bo trajno poškodoval in se mu ne bo kapaciteta občutno zmanjševala. Če pa akumulator izprazniš popolnoma, pa je običajno z njim praktično konec in ga je bolje zamenjati, saj bo ime pri vsakem takšnem praznjenju vsakič za cca 20% manjšo kapaciteto kot jo je imel pred popolno izpraznitvijo.
Pri gel je problem v tem, da niso namenjeni velikim tokovom, tako da če jih prazniš s tokom 10A je kar veliko za gel. Pri kapaciteti moraš pa vedno gledati kako je definirana, vedno piše kapaciteta pri danem toku praznjenja.
Sploh pa je težko primerjati prejšnje in novo plovilo, saj so tudi porabniki verjetno popolnoma drugi.
jadralec-mihy
Kontraadmiral
Prispevkov: 261
Pridružen: So Dec 26, 2009 13:43

OdgovorNapisal/-a jadralec-mihy » So Jan 30, 2010 19:45

ob tej debati dobim eno resno vprašanje
imam dva akumulatorja in stikalo 1 - 1+2 - 2
torej med delovanjem motorja nja nebi pretikal stikala, če imam aku 1 za štart in 2 za porabnike na čolnu se zgodi naslednje
ko se akumulator 2 porabniki sprazni in preklopim na oba za štart motorja, mi motor ne bo vžal ker ga bo eden prazni akumulator praznil
kdaj torej preklopit iz položaja 2 porabniki na 1+2 ob vožni da se oba akumulatorja polnita
motor ne gre vžgat z enim polnim in enim praznim akumulatorjem hkrati
torej kdaj obračat stikala
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Ne Jan 31, 2010 12:16

Praviloma se nikoli ne prklaplja, razen v primeru odpovedi startne baterije.
Nabavi raje Cyrix izolator ali nekaj podobnega in nikole več ne preklapljaj, cene tega pa tudi niso astronomske, 40€ za 80A izolator.
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Če Feb 11, 2010 11:03

Poozdravljeni, mene pa zanima kakšno moč akuu (Ah) naj kupim za vžig 60hp 2 taktne 800ccm mašine? Ali so ok tudi te navadni avtomobilski? Aku se nuca samo za vžig in nič drugega.
Do sedaj sem imel 70ah ki za avto ni bil več dober za čoln pa še samo vidim da je že konec.Oziroma tako je. Kaže 12.36v a komaj sploh obrne štarter. Ko sem ga dal na napravo za ponjenje pa kaže da je skoraj čisto prazen. Spraznil se je pa s cca 8 vžigi kao.Ampak tako da sem vžgal, po cca 2 min delovanja in stop in ga verjetno ni uspelo napolniti,Samo nebi letos rad veslal zato bom raje dal novega.Je pa stari na hrambi pri cca 5 stopinjah in indikator je zelene barve. Voltaža in indikator kažeta da je ok a to mi nič ne pomaga če ne vžge motorja le malce obrne štarter, komaj da.
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Če Feb 11, 2010 11:14

Verjetno ti piše v navodilih motorja, glej CCA(potreben zaganjalen tok).
Drugače ti pa za zagonski priporočam:
Optima BlueTop AGM BT SLI 4.2 50Ah
http://www.optima-batterien.eu/optima-a ... specs.html

Boš mel mir 10let, ni pa poceni.

Pri starem je problem, da ne da več dovolj zaganjalnega toka in ni več uporaben, če se svinčen 1. popolnoma isprazni je praktično uničen. Glede novega, jaz sem bolj za startne AGM akumulatorje za navtiko, ne pa navadne, malo zaradi valov, zaprt prostor, hlapljenje elektrolita, vzdrževanja, samopraznjenja, itd...., svinčeni nima niti enega plusa pred AGM v navtiki.
Poglej tudi TAB MultiDry VRLA-AGM, najmanjši njihov bo verjetno dovolj za tvoj motor. Drugače je pa Optima No. 1 kar startnih akumulatorjev tiče.
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Če Feb 11, 2010 13:01

Samo se mi zdi res dosti čez 200 EUR za akumulator, če je čoln v uporabi 14 dni na leto. Pri meni je za 60 2T pisalo da bi moral biti 75 amperski ampak je z 60 amperskim tudi šlo brez problema pa ni bil glih najbolj novi.
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Če Feb 11, 2010 13:06

Ma ja meni je tale 70ah lani na 40hp 500 ccm delal b.p. Sedaj ko sem menjal impeler in sem malo zaganjal zadevo je prevčerajšnjim že skoraj počepnil pa ni včeraj ko sem hotel pa še obatomer vezati pa že ni hotel več zagnati motorja. Sem ga dal čez noč na polnilel kar bo zadostovalo za igranje doma samo na morju se pa nebi zaj.. spet s šlepanjem ker za tale ročni vžig na vrvico je skoraj kot vleka čolna do obale in vžig na kable.
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Če Feb 11, 2010 13:10

Zdaj bodo strokovnjaki vžgali čez mene: če ti je pokazal napetost samo 12,36 je to že znak, da je v slabem stanju, seveda če si ga meril, ko je že nekaj časa stal.
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Če Feb 11, 2010 13:22

Ko sem ga nafilal je imel 12.65. Potem sem 1 teden kurblal motor vsega skupno cca 20x ves čas je bil v čolnu na plus 5. Je pa kar star, bil je v mondeotu 2.0 dizel od kolega letnik 2003 prvi aku nič garažiran. Njemu je delal probleme pri vžigu pozimi pa sem ga jaz vzel za na čoln.

Kdo je na strani

Po forumu brska: neon in 3 gosti