Vezave akumulatorjev

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Če Feb 11, 2010 13:25

Potem pa bo verjetno kar čas za zamenjavo.
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Če Feb 11, 2010 15:58

janadino napisal/-a:Zdaj bodo strokovnjaki vžgali čez mene: če ti je pokazal napetost samo 12,36 je to že znak, da je v slabem stanju, seveda če si ga meril, ko je že nekaj časa stal.

Zakaj bi pa kdo tvoji izjavi nasprotoval, saj je popolnoma pravilna. Njegov akumulator je za na odpad, nobeno polnjenje ne bo pomagalo.
Uporabniški avatar
Joško
Admiral
Prispevkov: 1774
Pridružen: Če Sep 17, 2009 15:02
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Joško » Če Feb 11, 2010 18:55

Najboljše, da greš h kakšnemu avtoelektričarju in naj zmeri kislino ter ga tokovno obremeni. Potem boš vsaj vedel, pri čem si.
Lahko pa pogledam v moje skladišče, kjer imam gotovo kakšen dober akumulator, ki je bil zamenjan s kakšne barke.

LP
:)"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
Uporabniški avatar
cibro
Admiral
Prispevkov: 5004
Pridružen: Ne Jun 10, 2007 23:35

OdgovorNapisal/-a cibro » Če Feb 11, 2010 19:24

Poglej in pošlji zs.
Se pa sprašujem zakaj je bil zamenjan če je ok?
LP, G
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Pe Feb 12, 2010 07:08

Gaso napisal/-a:
janadino napisal/-a:Zdaj bodo strokovnjaki vžgali čez mene: če ti je pokazal napetost samo 12,36 je to že znak, da je v slabem stanju, seveda če si ga meril, ko je že nekaj časa stal.

Zakaj bi pa kdo tvoji izjavi nasprotoval, saj je popolnoma pravilna. Njegov akumulator je za na odpad, nobeno polnjenje ne bo pomagalo.


Ker vem da se akumolatorji merijo malo drugače kot samo napetost, sem pri kolegu avtomehaniku poseben tester za akuje dal gor, vendar mi je še vedno potrdil, da če je bila že napetost prenizka je tudi tester pokazal da je ostalo premalo zagonske moči za normalno uporabo.
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Pe Feb 12, 2010 19:04

Točno tako :wink:
Sicer če je že prej bil za zagon avta preslaboten, je že v štartu bil iztrošen.
u-r-o-s
Admiral
Prispevkov: 637
Pridružen: So Jul 14, 2007 10:51
Kraj: Celje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a u-r-o-s » Sr Jun 30, 2010 02:31

še 1x copy/paste, če ima kdo kakšno idejo.

Tule bi imel še jst eno prošnjo za pomoč in sicer "problem" je sledeč.

Stanje:

3je delovni accuji 180Ah
1 sicer tudi ciklični za bow thruster 165Ah
1 startni accu 100Ah

Alternator 150A
Polnilec Harpoonov mikroprocesorski http://www.harpoon.si/?mod=catalog&acti ... ails&ID=17

Kako zadevo povezati najbolj optimalno, tako preko polnilca kot tudi preko alternatorja.

Trenutno je sistem sledeči:

Vsi ciklični accuji so povezani med sabo, ter se polnejo direktno preko polnilca in preko diod iz alternatorja, startni se polni posebej preko polnilca in prav tako preko diod iz alternatorja.

Najbolj me moti da nimamo nobenega pametnega nadzora nad posameznimi "bankami". Ima kdo kakšne izkušnje z raznimi battery watchi?
Moti me tudi to da so izgube na diodah kar precejšnje in ker je to jadrnica, kjer se bolj malo motorira, se delovni accuji zelo kratek čas polnijo.

Najraje bi imel razdeljeno na 3 banke in sicer: BT, delovni in startni.

Kaj priporočate?!
_________________
LP, Uroš.
LP, Uroš.
marjan5
Viceadmiral
Prispevkov: 363
Pridružen: Ne Apr 29, 2007 20:29
Kraj: Sevnica, Osor

OdgovorNapisal/-a marjan5 » Sr Jun 30, 2010 06:54

NASA ima batery monitor samo ti nadzira samo eno banko, za več bank bi jih potreboval več, Sam bi povezal skupaj zagonski in za bow truster, ki deluje samo kadar deluje motor in pa delovne posebej. Glede kratkega časa motoriranja in s tem malo polnjenja pa ne preostane nič drugega kot močnejši alternator in še prej pametni regler.
LP Marjan
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Sr Jun 30, 2010 11:24

Jaz sem imel Battery watch, pa mislim da je to nepotrebno.

Nabavi raje Voltmeter, čisto enostaven, digitalen na decimalke, pa boš točno vedel prek napetosti kakšno je stanje napolnjenosti oziroma ali se polni itd...., več kot to ne rabiš, je že napetost dovolj.
Jaz imam od tega proizvajalca in sem zadovoljen:
Za dve banki:
http://www.navylec.com/EN/produit-NL229-012.html
Če pa rabiš za tri pa tudi obstaja:
http://www.navylec.com/EN/produit-NL229-013.html

Predlagam ti da imaš le dve banki akumulatorjev ni potrebe po treh.
NeoTO
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: To Avg 03, 2010 21:15

OdgovorNapisal/-a NeoTO » To Avg 03, 2010 21:29

Mi imamo pa naslednji 'problem' (vsaj jaz ga vidim kot problem).

Imamo Iveco Aifo motor (za alternator ne vem točno kateri je) in 2 akumulatorja po 150 Ah. Akumulatorja sta priključena na OFF,1,2,1+2 stikalo. Akumulatorja se polnita preko 'Battery isolator'-ja (če prav razumem, naj bi to bili dve diodi, vsaka za svoj akumulator). Na tem izolatorju so trije priključki: + od prvega in drugega akumulatorja ter izhod iz alternatorja.

Problem, ki ga vidim je, da ob polnjenju, dosežejo akumulatorji med 12.6 in 13.0 V in čisto nič več. Takoj ko izklopimo motor, pade napetost akumulatorjev na cca. 12.4 V. Ob uporabi winch-a pri nizkih obratih motorja začne po parih sekundah tulit alarm za napetost akumulatorja (ta pade na 11.2 V). En akumulator je nov, drug je bil izmerjen da je ok. Pri vžigu nimamo nobenih problemov.

Torej, na kakšno napetost se polnijo akumulatorji v čolnih? Kolikor sem govoril s kolegi, ki se ukvarjajo s solarnimi regulatorji, bi naj akumulator polnil do nekje 13.8 V konstantno, če je pa prazen pa enkratno do 14.4 V in potem vzdrževal na 13.8 V. Pri 12.3 V je po njihovih besedah akumulator že skoraj čisto prazen.

Kako se kaj vam zdi?
u-r-o-s
Admiral
Prispevkov: 637
Pridružen: So Jul 14, 2007 10:51
Kraj: Celje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a u-r-o-s » To Avg 03, 2010 22:18

Koliko so pa stari akuji?
LP, Uroš.
NeoTO
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: To Avg 03, 2010 21:15

OdgovorNapisal/-a NeoTO » Sr Avg 04, 2010 09:20

En akumulator je bil kupljen v lanskem letu, drug pa leto prej.
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Sr Avg 04, 2010 17:05

Preveri natančnost instrumenta. Vzami voltmeter in izmeri pravo napetost. Meni kaže, da polni dobrih 15V, dejansko pa moram 1,5V odštet, da dobim realno vrednost.
Napetost polnjenja na instrumentu je odvisna od obratov altenatorja, tudi od napolnjenosti akumulatorja (-jev) in pa seveda od porabnikov. Vinč je kar precej velik porabnik, normalno, da ti bo ob uporabi vinča napetost padla, saj požre precej toka. Mislim, da bo pri tebi vse normalno.
NeoTO
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: To Avg 03, 2010 21:15

OdgovorNapisal/-a NeoTO » Sr Avg 04, 2010 17:10

Po kakšni uri vožnje, Garmin npr. kaže 13.0V, motorna elektronika pa 12.6V.

Naslednjič grem z inštrumentom dol, pa bom izmeril. Vseeno se mi zdi, da so napetosti veliko prenizke (glede na tiste v avtu, kjer se akumulator napolni tudi nekaj čez 14 V).

Radi bi namreč uporabljali hladilnik na barki, a za to je dobro, da so akumulatorji polni.
u-r-o-s
Admiral
Prispevkov: 637
Pridružen: So Jul 14, 2007 10:51
Kraj: Celje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a u-r-o-s » Sr Avg 04, 2010 22:49

Nam polni okoli 14V, tkao alternator kot tudi polnilec, je pa res da razmišljam o vgradnji bolj natančnega voltmetra in s stikalom za vse 3 banke, tako da imam boljši pregled nad accuji.
LP, Uroš.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost