Vezave akumulatorjev
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Vezave akumulatorjev
Hvala. Bom dajal na 0.
Na zadnje sem pustil za 14 dni na 1+2 in mi je izpraznilo oba akumulatorja cisto do nule. Pa ne vem ali jih je izpraznila kaluzna pumpa ( je precej dezevalo) ali pa ker sem pustil na 1+2.
Na zadnje sem pustil za 14 dni na 1+2 in mi je izpraznilo oba akumulatorja cisto do nule. Pa ne vem ali jih je izpraznila kaluzna pumpa ( je precej dezevalo) ali pa ker sem pustil na 1+2.
Re: Vezave akumulatorjev
Jaz si bom priklopil svinčen 80ah startni akumulator na mppt, ko doseže določeno napetost pa bom nastavil da začne dc-dc polnilec polniti drug akumulator.
Ima kdo že kaj podobnega zvezano? Iščem pa ne najdem nič pametnega. Zanima me pri koliko voltih bi nastavil vklop dc-dc in pri koliko izklop.
Razmišljal sem 13.6 vklop in 12.8 izklop.
Ima kdo že kaj podobnega zvezano? Iščem pa ne najdem nič pametnega. Zanima me pri koliko voltih bi nastavil vklop dc-dc in pri koliko izklop.
Razmišljal sem 13.6 vklop in 12.8 izklop.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Vezave akumulatorjev
Tole po moje ni najboljša ideja.
MPPT tipa napetost na bateriji in prilagaja napetostno krivuljo glede na stanje baterije.
DC/DC polnilec podobno, vendar je v tem primeru vir druga baterija. V večini primerov se da na polnilcu nastaviti, da se izklopi, ko zazna "engine off" (vhodna napetost pade pod določeno vrednost - recimo 13,2V). Vmes poteče nekaj časa in seveda se za produkt U x I x t kapaciteta oz. napolnjenost baterije zmanjša.
Ker je sončni vir malo muhast, bo vhodna napetost na MPPT nihala, posledično se bo spreminjal tok na baterijo. DC/DC polnilec pa ne bo nič spreminjal toka in bo na polno polnil drugo (servisno?) baterijo, ki je običajno precej večja od motorne. V teoriji do točke, ko bo startna baterija skoraj prazna in noč pred vrati.
Upam, da je možen problem jasno viden.
Jaz bi priklopil MPPT na največjo baterijo in iz nje polnil manjšo. Če so vse enake kemije in blizu, niti DC/DC polnilca ne rabiš. Dovolj je kakšen Cyrix-i za združevanje baterij. Ker ta gizmo tipa obe bateriji, združi v primeru delovanja MPPT in/ali alternatorja, priklopljenega na startno baterijo.
V primeru bolj sofisticiranih sistemov ali različnih kemij se začnejo problemi in je potreben pač bolj sistemski pristop. S tem pa se tudi "račun" za komponente daljša.
Le zakaj bi odkrival toplo vodo...
MPPT tipa napetost na bateriji in prilagaja napetostno krivuljo glede na stanje baterije.
DC/DC polnilec podobno, vendar je v tem primeru vir druga baterija. V večini primerov se da na polnilcu nastaviti, da se izklopi, ko zazna "engine off" (vhodna napetost pade pod določeno vrednost - recimo 13,2V). Vmes poteče nekaj časa in seveda se za produkt U x I x t kapaciteta oz. napolnjenost baterije zmanjša.
Ker je sončni vir malo muhast, bo vhodna napetost na MPPT nihala, posledično se bo spreminjal tok na baterijo. DC/DC polnilec pa ne bo nič spreminjal toka in bo na polno polnil drugo (servisno?) baterijo, ki je običajno precej večja od motorne. V teoriji do točke, ko bo startna baterija skoraj prazna in noč pred vrati.
Upam, da je možen problem jasno viden.
Jaz bi priklopil MPPT na največjo baterijo in iz nje polnil manjšo. Če so vse enake kemije in blizu, niti DC/DC polnilca ne rabiš. Dovolj je kakšen Cyrix-i za združevanje baterij. Ker ta gizmo tipa obe bateriji, združi v primeru delovanja MPPT in/ali alternatorja, priklopljenega na startno baterijo.
V primeru bolj sofisticiranih sistemov ali različnih kemij se začnejo problemi in je potreben pač bolj sistemski pristop. S tem pa se tudi "račun" za komponente daljša.
Le zakaj bi odkrival toplo vodo...
Re: Vezave akumulatorjev
Polnilec ima engine on zaznavo ali pa rang od do voltov. Se pravi če dc-dc določim da se ugasne ko ima štartna 12,8V ali pa 12,7V, ne bo nič več praznil.
Štartna je navadn akumulator 75Ah, servisna bo lifepo4 100ah.
Želim si da se obe bateriji vzdržujeta ko je barka v mirovanju hkrati pa da ko motor laufa se lifepo fila z 18A kolikor dc-dc podpira.
Dc dc je ugasnjen tlele in čaka da prvi aku pride do željene napetosti. Recimo prižge se pri 13,5V, ugasne pa pri 12,7. Oziroma nekako tako..
Štartna je navadn akumulator 75Ah, servisna bo lifepo4 100ah.
Želim si da se obe bateriji vzdržujeta ko je barka v mirovanju hkrati pa da ko motor laufa se lifepo fila z 18A kolikor dc-dc podpira.
Dc dc je ugasnjen tlele in čaka da prvi aku pride do željene napetosti. Recimo prižge se pri 13,5V, ugasne pa pri 12,7. Oziroma nekako tako..
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Vezave akumulatorjev
No, LiFePO4 zakomplicira stvari. Se mi je kar zdelo.
V primeru uporabe te kemije boš zagotovo imel nek BMS. Če misliš, da lahko zgolj "štekaš" eno izmed baterij na trgu, za katere trdijo da so "prilagojene" obstoječi Pb polnilni tehnologiji na plovilu, lahko kar nehava z debato.
Če misliš zgraditi resen sistem, boš rabil še kaj več kot zgolj MPPT in Oriona. V primeru uporabe BMS oba postaneta "sužnja" izbranega BMS (seveda če izbereš kaj resnega). Problem je edino, da Orion (še) ne zna komunicirati preko BT, CAN, Ve-direkt ipd in ga je zato potrebno voditi preko namenskega terminala, na katerega priklopiš signal z BMS.
LiFePO4 zahteva monitoring na nivoju celice in packa. Ko napetost na celici doseže nastavljeno vrednost, se bi naj pričelo balanciranje celic in nato izklop polnjenja, takoj ko celice dosežejo (bolj ali manj) enako in hkrati skupno nastavljeno napetost. To zadnje zna do neke mere tudi MPPT, ne vidi pa napetosti posamezne celice.
Kakorkoli, malo opiši, kako si si zamislil svoj sistem in katere komponente misliš uporabiti. Za zgolj 100Ah Li se ti po moje niti ne splača trudit. Seveda pa je odvisno ali boš prenočeval na sidru ali pa imel zadevo zgolj za dnevne izlete. V drugem primeru raje dodaj še en Pb 100Ah aku pa boš na istem brez stresa.
Bližnjice pri takem projektu se lahko končajo v dimu in ... posledično omembi v črni kroniki.
V primeru uporabe te kemije boš zagotovo imel nek BMS. Če misliš, da lahko zgolj "štekaš" eno izmed baterij na trgu, za katere trdijo da so "prilagojene" obstoječi Pb polnilni tehnologiji na plovilu, lahko kar nehava z debato.
Če misliš zgraditi resen sistem, boš rabil še kaj več kot zgolj MPPT in Oriona. V primeru uporabe BMS oba postaneta "sužnja" izbranega BMS (seveda če izbereš kaj resnega). Problem je edino, da Orion (še) ne zna komunicirati preko BT, CAN, Ve-direkt ipd in ga je zato potrebno voditi preko namenskega terminala, na katerega priklopiš signal z BMS.
LiFePO4 zahteva monitoring na nivoju celice in packa. Ko napetost na celici doseže nastavljeno vrednost, se bi naj pričelo balanciranje celic in nato izklop polnjenja, takoj ko celice dosežejo (bolj ali manj) enako in hkrati skupno nastavljeno napetost. To zadnje zna do neke mere tudi MPPT, ne vidi pa napetosti posamezne celice.
Kakorkoli, malo opiši, kako si si zamislil svoj sistem in katere komponente misliš uporabiti. Za zgolj 100Ah Li se ti po moje niti ne splača trudit. Seveda pa je odvisno ali boš prenočeval na sidru ali pa imel zadevo zgolj za dnevne izlete. V drugem primeru raje dodaj še en Pb 100Ah aku pa boš na istem brez stresa.
Bližnjice pri takem projektu se lahko končajo v dimu in ... posledično omembi v črni kroniki.
Re: Vezave akumulatorjev
Lifepo4 ima notri bms, temperaturno regulacijo, 100A polnjenje, 100A konstantno in 300A trenutno praznjenje, vse kar je te dni moderno. Gre pa za nov litime aku, ki je za enkrat na voljo samo v us ampak bo konec novembra na voljo tudi v .de in in sem že na čakalni listi.
Gre za ta aku. Če kaj gledaš te ocene pol poznaš tega tipa, dec rad kritizira ampak tle je bil navdušen.
https://youtu.be/tAaThjkazkM?si=2A1_K_9SYJidI5eG
Orion ima bluetooth tista slika je iz telefonske aplikacije..
Sistem bo narejen tako da bodo vsi porabniki razen vinča, jackplate in nav. Lučk vezani direktno na life preko varovalk jasno, edini vir polnjenja za life pa bo orion. Ta se bo napajal iz servisnega akumulatorja katerega pa polni alternator in mppt.
Tako nekako..
Zgleda pa zdej tkole, not mam agm 100ah samo je zanič oziroma dela z zelo majhnim loadom čim je kaj več pa pade napetost in ko odklopim spet zraste. Ali je zanič ali pa za razne semaforje ipd ker napetost pa drži tedne.
Gre za ta aku. Če kaj gledaš te ocene pol poznaš tega tipa, dec rad kritizira ampak tle je bil navdušen.
https://youtu.be/tAaThjkazkM?si=2A1_K_9SYJidI5eG
Orion ima bluetooth tista slika je iz telefonske aplikacije..
Sistem bo narejen tako da bodo vsi porabniki razen vinča, jackplate in nav. Lučk vezani direktno na life preko varovalk jasno, edini vir polnjenja za life pa bo orion. Ta se bo napajal iz servisnega akumulatorja katerega pa polni alternator in mppt.
Tako nekako..
Zgleda pa zdej tkole, not mam agm 100ah samo je zanič oziroma dela z zelo majhnim loadom čim je kaj več pa pade napetost in ko odklopim spet zraste. Ali je zanič ali pa za razne semaforje ipd ker napetost pa drži tedne.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Vezave akumulatorjev
Zgleda pa zdej tkole, not mam agm 100ah samo je zanič oziroma dela z zelo majhnim loadom čim je kaj več pa pade napetost in ko odklopim spet zraste. Ali je zanič ali pa za razne semaforje ipd ker napetost pa drži tedne.
Evo moj primer:
Akumulatorja 2x 105P tab motion pasted sta zdržala 4 sezone. Sedaj je pa zjutraj low voltage, ko je čez noč prižgan hladilnik.
Res da čez razsmernik ki pobere dodatnih15W za sebe.
Solar imam 360W in 40A MPPT torej konstantno čez dan več kot 170W oziroma cca 14A polnilnega toka.
Pa še dva alternatorja z po 100A, ko se peljem.
Jaz sem že naročil Tab tobular 120T ki ima garantiranih 1200 ciklov namesto 300 kot pasted. v Lifepo se tokrat še nisem spustil
Me pa malo muči max. polnilni tok, saj je pri vožnji več kot dovolj energije iz alternatorjev
Mato
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Vezave akumulatorjev
Aegir;
Samo en tak LiFePo4 na barki bi bil še morsda sprejemljiv. Glede komunikacije s polnilnimi napravamai kot so alternator, solarni regulator MPPT, polnilec 230V, vzdrževalec kot je Orion problem še vedno ostaja.
POZOR!!!
POD NOBENIM POGOJEM NE SMEŠ VZPOREDNO VEZATI DVEH TAKIH AKUMULATORJEV!!!
Mato;
Bodi pazljiv, da za Tubular akumulatorje nastaviš napetost vzdrževanja, ko te ni na barki na 13,4 do 13,5V MAX! V nasprotnem ti bo prehitro porabilo vodo! Pri Tubular moraš poleg vzdrževalne napetosti paziti tudi na prevelike polnilne in praznilne tokove katerih ne smeš preseči pod nobenim pogojem, da bo število ciklov kot je deklarirano!
Samo en tak LiFePo4 na barki bi bil še morsda sprejemljiv. Glede komunikacije s polnilnimi napravamai kot so alternator, solarni regulator MPPT, polnilec 230V, vzdrževalec kot je Orion problem še vedno ostaja.
POZOR!!!
POD NOBENIM POGOJEM NE SMEŠ VZPOREDNO VEZATI DVEH TAKIH AKUMULATORJEV!!!
Mato;
Bodi pazljiv, da za Tubular akumulatorje nastaviš napetost vzdrževanja, ko te ni na barki na 13,4 do 13,5V MAX! V nasprotnem ti bo prehitro porabilo vodo! Pri Tubular moraš poleg vzdrževalne napetosti paziti tudi na prevelike polnilne in praznilne tokove katerih ne smeš preseči pod nobenim pogojem, da bo število ciklov kot je deklarirano!
Re: Vezave akumulatorjev
Gre za ta aku. Če kaj gledaš te ocene pol poznaš tega tipa, dec rad kritizira ampak tle je bil navdušen.
https://youtu.be/tAaThjkazkM?si=2A1_K_9SYJidI5eG
Res je totalno navdušen, se opazi.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Vezave akumulatorjev
Nič ni omenjeno balanciranje celic. Kaj pravi opis proizvajalca glede tega? Jaz bi vseeno počakal na kakšen long-term (vsaj 100 ciklov) test...AEgir napisal/-a:Lifepo4 ima notri bms, temperaturno regulacijo, 100A polnjenje, 100A konstantno in 300A trenutno praznjenje, vse kar je te dni moderno
BT je tam samo zato, da nastaviš parametre. Z ničemer (razen z Victron Connect app) ne zna komunicirat.AEgir napisal/-a:Orion ima bluetooth tista slika je iz telefonske aplikacije.
Štartni aku ti bo po mojem mnenju počepnil oz. bo Orion ciklal. Jaz sem imel prvotno podobni setup (sicer z 30A Orionom, 110 Ah (C5) aku in 100A alternatorjem), pa je bilo tako na mizi (tu sem uporabil za simulacijo alta 50A laboratorijski polnilec) kot tudi kasneje na lokaciji z dejanskim alternatorjem kar nekaj ciklanja. Sedaj vzdržujem štartni in BT aku (oba Pb) z Orioni iz LiFePO4, MPPT pa so vezani na Li. Alternator imam povezan na mosfet ločilnik baterij in za Li še en močnostni bistabilni rele/stikalo ki ga komandira BMS. Vedno je izklopljen, ker je pri meni zgolj od sonca vedno dovolj litrike...AEgir napisal/-a:Sistem bo narejen tako da bodo vsi porabniki razen vinča, jackplate in nav. Lučk vezani direktno na life preko varovalk jasno, edini vir polnjenja za life pa bo orion. Ta se bo napajal iz servisnega akumulatorja katerega pa polni alternator in mppt.
Hudič je v podrobnostih...
Re: Vezave akumulatorjev
Se meni tudi zdi tako...kasaudio napisal/-a:Gre za ta aku. Če kaj gledaš te ocene pol poznaš tega tipa, dec rad kritizira ampak tle je bil navdušen.
https://youtu.be/tAaThjkazkM?si=2A1_K_9SYJidI5eG
Res je totalno navdušen, se opazi.
Re: Vezave akumulatorjev
Nikola T. napisal/-a:Aegir;
Samo en tak LiFePo4 na barki bi bil še morsda sprejemljiv. Glede komunikacije s polnilnimi napravamai kot so alternator, solarni regulator MPPT, polnilec 230V, vzdrževalec kot je Orion problem še vedno ostaja.
POZOR!!!
POD NOBENIM POGOJEM NE SMEŠ VZPOREDNO VEZATI DVEH TAKIH AKUMULATORJEV!!!
Mato;
Bodi pazljiv, da za Tubular akumulatorje nastaviš napetost vzdrževanja, ko te ni na barki na 13,4 do 13,5V MAX! V nasprotnem ti bo prehitro porabilo vodo! Pri Tubular moraš poleg vzdrževalne napetosti paziti tudi na prevelike polnilne in praznilne tokove katerih ne smeš preseči pod nobenim pogojem, da bo število ciklov kot je deklarirano!
NT hvala za opomnik glede napetosti. Bom nastavil tako.
Me pa malo skrbi glede polnilnega toka, ker imam dva alternatorja po 100A kapaciteta banke bo pa 280Ah (C20).
Sem iskal po netu, pa nekje piše da je dovoljen polnilni tok C5 (victron), oziroma 50% kapcitete (mastervolt), nekje sem pa zasledil celo (C3).
A imaš mogoče ti dejanske podatke od TAB baterij. zanimivo bi bilo vedet tudi notranjo upornost baterije. potem bi lahko določil polnilni tok.
Hvala.
Mato
-
- Admiral
- Prispevkov: 2269
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: Vezave akumulatorjev
Bodi pazljiv, da za Tubular akumulatorje nastaviš napetost vzdrževanja, ko te ni na barki na 13,4 do 13,5V MAX! V nasprotnem ti bo prehitro porabilo vodo!
NT kako pa to nastaviš, ali se da Victron MMPT (kot je spodnji) nastavljati izhodna napetost iz regulatorja
https://www.victronenergy.com/solar-cha ... -nav-image
NT kako pa to nastaviš, ali se da Victron MMPT (kot je spodnji) nastavljati izhodna napetost iz regulatorja
https://www.victronenergy.com/solar-cha ... -nav-image
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Re: Vezave akumulatorjev
V nastavitvah se da nastavljat vse. Custom pa expert mode.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti