Vezave akumulatorjev
Moderatorji: moderator2, moderator
janadino napisal/-a:Zdaj bodo strokovnjaki vžgali čez mene: če ti je pokazal napetost samo 12,36 je to že znak, da je v slabem stanju, seveda če si ga meril, ko je že nekaj časa stal.
Zakaj bi pa kdo tvoji izjavi nasprotoval, saj je popolnoma pravilna. Njegov akumulator je za na odpad, nobeno polnjenje ne bo pomagalo.
Gaso napisal/-a:janadino napisal/-a:Zdaj bodo strokovnjaki vžgali čez mene: če ti je pokazal napetost samo 12,36 je to že znak, da je v slabem stanju, seveda če si ga meril, ko je že nekaj časa stal.
Zakaj bi pa kdo tvoji izjavi nasprotoval, saj je popolnoma pravilna. Njegov akumulator je za na odpad, nobeno polnjenje ne bo pomagalo.
Ker vem da se akumolatorji merijo malo drugače kot samo napetost, sem pri kolegu avtomehaniku poseben tester za akuje dal gor, vendar mi je še vedno potrdil, da če je bila že napetost prenizka je tudi tester pokazal da je ostalo premalo zagonske moči za normalno uporabo.
Guma je guma, zaenkrat.
še 1x copy/paste, če ima kdo kakšno idejo.
Tule bi imel še jst eno prošnjo za pomoč in sicer "problem" je sledeč.
Stanje:
3je delovni accuji 180Ah
1 sicer tudi ciklični za bow thruster 165Ah
1 startni accu 100Ah
Alternator 150A
Polnilec Harpoonov mikroprocesorski http://www.harpoon.si/?mod=catalog&acti ... ails&ID=17
Kako zadevo povezati najbolj optimalno, tako preko polnilca kot tudi preko alternatorja.
Trenutno je sistem sledeči:
Vsi ciklični accuji so povezani med sabo, ter se polnejo direktno preko polnilca in preko diod iz alternatorja, startni se polni posebej preko polnilca in prav tako preko diod iz alternatorja.
Najbolj me moti da nimamo nobenega pametnega nadzora nad posameznimi "bankami". Ima kdo kakšne izkušnje z raznimi battery watchi?
Moti me tudi to da so izgube na diodah kar precejšnje in ker je to jadrnica, kjer se bolj malo motorira, se delovni accuji zelo kratek čas polnijo.
Najraje bi imel razdeljeno na 3 banke in sicer: BT, delovni in startni.
Kaj priporočate?!
_________________
LP, Uroš.
Tule bi imel še jst eno prošnjo za pomoč in sicer "problem" je sledeč.
Stanje:
3je delovni accuji 180Ah
1 sicer tudi ciklični za bow thruster 165Ah
1 startni accu 100Ah
Alternator 150A
Polnilec Harpoonov mikroprocesorski http://www.harpoon.si/?mod=catalog&acti ... ails&ID=17
Kako zadevo povezati najbolj optimalno, tako preko polnilca kot tudi preko alternatorja.
Trenutno je sistem sledeči:
Vsi ciklični accuji so povezani med sabo, ter se polnejo direktno preko polnilca in preko diod iz alternatorja, startni se polni posebej preko polnilca in prav tako preko diod iz alternatorja.
Najbolj me moti da nimamo nobenega pametnega nadzora nad posameznimi "bankami". Ima kdo kakšne izkušnje z raznimi battery watchi?
Moti me tudi to da so izgube na diodah kar precejšnje in ker je to jadrnica, kjer se bolj malo motorira, se delovni accuji zelo kratek čas polnijo.
Najraje bi imel razdeljeno na 3 banke in sicer: BT, delovni in startni.
Kaj priporočate?!
_________________
LP, Uroš.
LP, Uroš.
NASA ima batery monitor samo ti nadzira samo eno banko, za več bank bi jih potreboval več, Sam bi povezal skupaj zagonski in za bow truster, ki deluje samo kadar deluje motor in pa delovne posebej. Glede kratkega časa motoriranja in s tem malo polnjenja pa ne preostane nič drugega kot močnejši alternator in še prej pametni regler.
LP Marjan
LP Marjan
Jaz sem imel Battery watch, pa mislim da je to nepotrebno.
Nabavi raje Voltmeter, čisto enostaven, digitalen na decimalke, pa boš točno vedel prek napetosti kakšno je stanje napolnjenosti oziroma ali se polni itd...., več kot to ne rabiš, je že napetost dovolj.
Jaz imam od tega proizvajalca in sem zadovoljen:
Za dve banki:
http://www.navylec.com/EN/produit-NL229-012.html
Če pa rabiš za tri pa tudi obstaja:
http://www.navylec.com/EN/produit-NL229-013.html
Predlagam ti da imaš le dve banki akumulatorjev ni potrebe po treh.
Nabavi raje Voltmeter, čisto enostaven, digitalen na decimalke, pa boš točno vedel prek napetosti kakšno je stanje napolnjenosti oziroma ali se polni itd...., več kot to ne rabiš, je že napetost dovolj.
Jaz imam od tega proizvajalca in sem zadovoljen:
Za dve banki:
http://www.navylec.com/EN/produit-NL229-012.html
Če pa rabiš za tri pa tudi obstaja:
http://www.navylec.com/EN/produit-NL229-013.html
Predlagam ti da imaš le dve banki akumulatorjev ni potrebe po treh.
Mi imamo pa naslednji 'problem' (vsaj jaz ga vidim kot problem).
Imamo Iveco Aifo motor (za alternator ne vem točno kateri je) in 2 akumulatorja po 150 Ah. Akumulatorja sta priključena na OFF,1,2,1+2 stikalo. Akumulatorja se polnita preko 'Battery isolator'-ja (če prav razumem, naj bi to bili dve diodi, vsaka za svoj akumulator). Na tem izolatorju so trije priključki: + od prvega in drugega akumulatorja ter izhod iz alternatorja.
Problem, ki ga vidim je, da ob polnjenju, dosežejo akumulatorji med 12.6 in 13.0 V in čisto nič več. Takoj ko izklopimo motor, pade napetost akumulatorjev na cca. 12.4 V. Ob uporabi winch-a pri nizkih obratih motorja začne po parih sekundah tulit alarm za napetost akumulatorja (ta pade na 11.2 V). En akumulator je nov, drug je bil izmerjen da je ok. Pri vžigu nimamo nobenih problemov.
Torej, na kakšno napetost se polnijo akumulatorji v čolnih? Kolikor sem govoril s kolegi, ki se ukvarjajo s solarnimi regulatorji, bi naj akumulator polnil do nekje 13.8 V konstantno, če je pa prazen pa enkratno do 14.4 V in potem vzdrževal na 13.8 V. Pri 12.3 V je po njihovih besedah akumulator že skoraj čisto prazen.
Kako se kaj vam zdi?
Imamo Iveco Aifo motor (za alternator ne vem točno kateri je) in 2 akumulatorja po 150 Ah. Akumulatorja sta priključena na OFF,1,2,1+2 stikalo. Akumulatorja se polnita preko 'Battery isolator'-ja (če prav razumem, naj bi to bili dve diodi, vsaka za svoj akumulator). Na tem izolatorju so trije priključki: + od prvega in drugega akumulatorja ter izhod iz alternatorja.
Problem, ki ga vidim je, da ob polnjenju, dosežejo akumulatorji med 12.6 in 13.0 V in čisto nič več. Takoj ko izklopimo motor, pade napetost akumulatorjev na cca. 12.4 V. Ob uporabi winch-a pri nizkih obratih motorja začne po parih sekundah tulit alarm za napetost akumulatorja (ta pade na 11.2 V). En akumulator je nov, drug je bil izmerjen da je ok. Pri vžigu nimamo nobenih problemov.
Torej, na kakšno napetost se polnijo akumulatorji v čolnih? Kolikor sem govoril s kolegi, ki se ukvarjajo s solarnimi regulatorji, bi naj akumulator polnil do nekje 13.8 V konstantno, če je pa prazen pa enkratno do 14.4 V in potem vzdrževal na 13.8 V. Pri 12.3 V je po njihovih besedah akumulator že skoraj čisto prazen.
Kako se kaj vam zdi?
Preveri natančnost instrumenta. Vzami voltmeter in izmeri pravo napetost. Meni kaže, da polni dobrih 15V, dejansko pa moram 1,5V odštet, da dobim realno vrednost.
Napetost polnjenja na instrumentu je odvisna od obratov altenatorja, tudi od napolnjenosti akumulatorja (-jev) in pa seveda od porabnikov. Vinč je kar precej velik porabnik, normalno, da ti bo ob uporabi vinča napetost padla, saj požre precej toka. Mislim, da bo pri tebi vse normalno.
Napetost polnjenja na instrumentu je odvisna od obratov altenatorja, tudi od napolnjenosti akumulatorja (-jev) in pa seveda od porabnikov. Vinč je kar precej velik porabnik, normalno, da ti bo ob uporabi vinča napetost padla, saj požre precej toka. Mislim, da bo pri tebi vse normalno.
Po kakšni uri vožnje, Garmin npr. kaže 13.0V, motorna elektronika pa 12.6V.
Naslednjič grem z inštrumentom dol, pa bom izmeril. Vseeno se mi zdi, da so napetosti veliko prenizke (glede na tiste v avtu, kjer se akumulator napolni tudi nekaj čez 14 V).
Radi bi namreč uporabljali hladilnik na barki, a za to je dobro, da so akumulatorji polni.
Naslednjič grem z inštrumentom dol, pa bom izmeril. Vseeno se mi zdi, da so napetosti veliko prenizke (glede na tiste v avtu, kjer se akumulator napolni tudi nekaj čez 14 V).
Radi bi namreč uporabljali hladilnik na barki, a za to je dobro, da so akumulatorji polni.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta