Poraba goriva

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Poraba goriva

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Sep 04, 2014 17:34

Poraba goriva
    Sloveča tema, ki gre enim za znoret na živce, drugi pa ne nehajo spraševati. Seznam oziroma kazalo povezav je bilo prej na dnu prispevka s pregledom o tem zakaj in kako - zato, da bo mogoče v tej temi prebrati, preden sprašuješ kaj, kar komu spet dvigne tlak.

    Za boljšo preglednost in lažje urejanje sem povezave na o tem zanemive vedno nove teme o porabi prestavil v naslednji prispevek, ki se z njimi že začne.

    O tem je kup mnenj,
    • od tega, da je to brez veze (če imaš denar za plovilo, ga imaš tudi za gorivo, če ne pa se pojdi igrat domov v peskovnik),
    • mimo tega, da če o tem kaj rečeš (ali napišeš), te itak ne bodo prav razumeli,
    • pa do tega, da je to nekaj, s čemer se je treba tudi ukvarjati, zlasti, če bi rad ostal dovolj premožen, da ploveš.

    Zame osebno je pomembno vedeti porabo zato, da vem, ali bom prišel do naslednje 'pumpe', če ne bo nič pihalo, oziroma ali rabim še kake kante goriva (akcijski radij plovila). Druga plat istega problema - a z bistveno drugačnimi parametri porabe na miljo - bi bilo, kadar bi bilo nujno priti kam na motor naravnost proti vetru ali ure pomagati sidru, da ti ga kako težko vreme ne izpuli iz podlage.

    Drugi problem je
    • kako povedati, da to kaj pomeni in je primerljivo med podobnimi barkami,
    • kako jo meriti,
    • kaj vse vpliva na porabo in kako,
    • kaj lahko v zvezi s porabo naredimo (da se splača oziroma je smotrno) in
    • kaj povejo spremembe v vzorcu porabe...

    V grobem pa na porabo pri enakem načinu plovbe vplivajo naslednje reči (največkrat - a ne vedno - padajoče po pomembnosti):
    • skupna masa plovila
    • oblika trupa
    • stanje - obraslost itn. - omočenih površin (daleč najbolj propelerja ali propelerjev, a tudi trupa, flapov itn.)
    • pogon (prenos; tip, premer, korak in vsaj do neke mere tudi material) propelerja
    • brezhibnost/vzdrževanost motorja in pogona (za predstavo, če kaka svečka ne dela...)

      Tole je že obstoječa tema o porabi motorjev
        Matic je napisal
        Matic1 napisal/-a:Ja kuri kar dost to je res, imam rakega 50 KM in gre ohoho bencina, full gas kuri okol 18-20litrov potovalna s pol gasa gre okol 12 , ampak potegne pa orenk :) Za 14 dni morja je pa tako vseeno ali gre 100 ali 130 litrov benza...

        Kocka je dal povezavo na tovarniško tabelo porab Tohatsu in napisal, da za njegove tam napisano drži. Potem sem jaz malo razmislil o podatkih v njej in k temu je nekaj dodal še Kasaudio, za konec pa sta nas 'teoretike' zbodla kr-en in admin s praktično platjo.

        Iz teorije od tod pa pride en podatek - edini, za katerega mislim, da omogoča primerjanje gospodarnosti različno močnih motorjev - za te Tohatsu motorje je poraba za eno razvito konjsko moč med 0,32 in 0,56 l/h.

        Jasno je, da 50 KM motor pri pol 'gasa' (približno) razvija 25 KM in ustrezno manj porabi. Tole je odlična razlaga te plati:
        kr en napisal/-a:Računica je približno takšna: 1 konjska sila porabi dobre tri deci na uro.

        Torej pri izglisiravanju rabiš vse konjičke, nato pa gas zapreš na pol. Ko pristajaš in odhajaš, pa jih je v uporabi le 10%.

        Tako čez prste za 1 urno vožnjo, 150 konjski motor ob izplutju (4 vozle) 10 minut porabi 4,5 l/h, nato 1 minuto 50l/h, nato 40 minut potovalke 25/l/h in ob pristajanju ponovno 9 minut 4,5 l/h.
        In če sedaj ves ta zele in meso zmešaš skup, dobiš segedin z 18l/uro povprečne urne porabe. Je pa to varljivo, ker v primeru daljše plovbe, le ta naraste.


        Druga zgodba je, kako (in koliko tega) se to prenese na vodo in tretja, kaj s tem naredi kateri čoln - in s kakšnim bremenom in v katerem plovnem režimu. O tem drugem in tretjem ni govora v temi na tej povezavi.
      Mala šola za vse s propelerji za krmo
        SR 290 je za začetek te teme 'prilepil' pdf Savitskega o glisiranju, ki zajema najbrž vse bistveno, kar na to vpliva. Ena od reči, ki pomembno vpliva na porabo, so lastnosti propelerja, in zato sem v prvi prispevek tiste teme dodal povezave na prispevke na forumu, ki opisujejo probleme, rešitve in pojasnila v zvezi s tem.
      Obnova čolna G-370
        To je pa praktična plat uporabe zadev z zgornje povezave. Po priporočilih SR 290 je Marcel popravil obliko dna - tudi dodal 'smučko' ('pad keel'). SR 290 je svetoval tudi spremembe na propu (zmanjšanje premera in večji korak), Marcel je tudi sicer poštimal motor - in zdaj gre čoln z istim motorjem lepše, hitreje in pri manj 'gasa', kar bi moralo pomeniti tudi večji doseg z istim tankom in ne le manjšo 'luknjo v denarnici'.
        SR 290 napisal/-a:Podoben prirastek hitrosti, kot da bi na nespremenjeno plovilo namontiral motor z 1,45 krat večjo močjo.
        Izboljšava zna biti predvsem med križarjenjem z nižjo hitrostjo precej prijazna do rezervoarja. Prihranek na gorivu zna biti premosorazmeren izboljšani drsnosti plovila, torej bi lahko bila poraba za 40% manjša kot prej.

        Pa je - glede na premajhno število vrtljajev pri največji hitrosti - Marcel prepričan, da se zadeva lahko še malo izboljša...
      Seveda je pomembno, če koga ali kaj vlečeš
        O porabi pri vlečenju tube
        Seveda vpliva stanje motorja, izbira in stanje propa, ampak preden potegneš tubo ali smučarja, da zglisira, orješ podobno kot s čolnom preden zglisira, in takrat je poraba - če rabiš poln 'gas' - lahko na maksimumu za tisti motor.

        To - poln 'gas' - pomeni približno porabo za motor
          s 50 KM med 15 in 25 l na uro
          s 100 KM med 30 in 50 l na uro
          z 200 KM med 60 in 100 l na uro.
        Ampak če/ko motor in čoln uspeta potegniti smučarja ali tubo tako, da zglisira, si spet na bistveno manj 'gasa' in ustrezno bistveno manjši porabi.

      Ni nujno, da ima novejši tip motorja manjšo porabo od starejšega
        Admin 2007 ob uvedbi 400 KM izvenkrmnih motorjev na tržišče


    Zadnji poseg - kazalo z večino povezav, kamor bom lahko enostavneje in brez večje izgube preglednosti - lahko dodajal nove zanimive.

    v Sem še pride kup naokoli raztresenega, bodisi kot povezavo bodisi prenešeno. Začetek je bil pa zato, ker so se začeli podvajati podatki in povezave v dveh drugih kazalih, o motorjih in o gradnji, vzdrževanju itn. ...
    Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne So Okt 08, 2016 07:03, skupaj popravljeno 2 krat.
    Correct me if I am wrong, please.

    Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
    Uporabniški avatar
    Marjan Tomki
    Admiral
    Prispevkov: 6224
    Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
    Kraj: Ljubljana

    Kazalo povezav o porabi goriva

    OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » So Avg 27, 2016 07:00

    Prejšnje - in novejše - teme o porabi goriva, merjenju porabe goriva...

    Novejše teme, kjer je govora o porabi
      Lahko je tema o obnavljanju motorja ali čolna, kjer je čudna poraba pokazala, da je kaj narobe in podobno - kar se meni zdi zanimivo in povezano s porabo.


      Razlika v porabi goriva med različnimi trupi - začelo se je z vprašanjem mM
        Potem so nekateri - ko jaz jeseni 2016 nekaj časa nisem spremljal teme - tudi malo in zanimivo pogrešili (za razumevanje nekaterih zakonitosti se otrokom - ker kao niso sposobni razumeti, zares pa ker učitelji niso sposobni razložiti - preslabo razlaga poenostavljen model brez trenja, pa tega ti kot odrasli včasih še vedno zagovarjajo, da obstaja v stvarnosti. Zanimivo, da so med njimi ljudje, ki so najbrž naredili izpit iz termodinamike (res zanimiva je tako fizikalna in tehnična, kot človeška plat...).

        Poleg različnih zanimivih zmot in zanimivih človeških odzivov je v tej temi tudi nekaj res izjemnih prispevkov - tudi ljudi, ki se na forumu ne oglasijo pogosto.

        Mogoče ne bi bilo slabo, če bi res sčaral tudi kazalo povezav na zanimivosti iz te teme (kot je nekje v temi predlagal Tex ). Morda ne bi škodil tudi seznam povezav na neumne in neumestne komentarje.

        Koliko se komu poraba ujema s tistim na boat-fuel-economiy com
        Poraba - ali ima sploh smisel razpravljati o tem - in če, zakaj; boss meni da nima
        Poraba - in doseg s polnim tankom - adria event pri različnih režimih plovbe
        Odličen prispevek. Pri različnih režimih plovbe istega - polizpodrivnega - plovila je doseg lahko 800 NM pri 6 vozlih ali le 125 NM pri WOT (gas do daske). Včasih rabiš to moč in to hitrost, a se je treba zavedati, kako to vpliva na doseg (akcijski radij) pri polizpodrivnem plovilu.
        Prej je imel gliserje, in enega od njih - drugačen od polizpdrivčevega - vzorec porabe je tudi opisal.

      Mercruiser 1,7D je bilo ime teme - mašina je bila odsvetovana.
        Ampak ko je beseda v temi nanesla na porabo na miljo (ki sta jo izmerila dva pri 700 kg 0,7 na miljo in mislim pri toni okrog liter na nM...), je tretji brez argumentov vztrajal, da nakladata.

      Obnova Johnson/Evinrude 90hp 60°

      Fuel and financial savings for operators of small fishing vessels...
        Zelo zanimiv dokument s Food nad Agriculture Organization (FAO, del organizacije Združenih narodov) opisuje izboljšave motorjev in pogonov, ki pa najbrž pridejo prav predvsem za ribiška plovila in druga, ki imajo podoben režim plovbe (razmeroma počasi, a lahko z vleko težkih bremen).

        Zadevo je našel pale in napisal, da se je po njem ravnal pri izbiri motorja in pogona za svojo obnovljeno lepotico, NT pa da je tu na enem mestu vse, kar je nekoč mukoma nabiral in nabral skupaj, ko je pred več ko desetletjem mariniziral motor za svojo jadrnico.

        V temi, kjer sem to našel, je še več zanimivih prispevkov, recimo o galvanski koroziji ob privezu na kovinski pomol (in brez galvanskega ločilnika pri priklopu barke na elektriko na pomolu), pa o eni Y-ilonki v Bunarini, pa...

    Prejšnje teme o merjenju porabe goriva
      ena, od katere ni več imena teme - že iskali sistem s tipalom pretoka goriva (fuel flow sensor) iz 2011
      Merilec goriva - dolga tema, ampak povezava je na prispevek o fuel flow senzor-ju - takrat mislim da Gorki in NT

      Ena temeljita meritev in 'pogovor' okrog tega - kar je skupaj z že prejšnjimi idejami pripeljalo do:
      Pa nekaj povprečij raznih plovb (večkrat, a najbrž ne vedno s podatki o plovilu in načinu uporabe takrat)

      Preplutih 895Nm gumenjak "ZVERINA".

      Gumice Roberth1 - kako na hitrost - in s tem na porabo na navtično miljo, ki je bistvena - vpliva trim, teža (poln tank z vodo) in podobno. Izpraznjen tank z vodo za tuš in za nekaj ° spremenjen predvžig so pomenili razliko med 27 in 32 vozli pri istem čolnu in motorju, in verjetno ustrezno manjšo porabo na preglisirano morsko miljo.

      Zelo vpliva tudi izbira propelerja, pa obraslost plovila (zlasti če bi bile školjkice na propelerju) - in tako naprej.

      Poraba Mercuruiserjev (tudi drugi, ne le Mercruiser, a le omejeno uporabno)
      Poraba Tohatsujev in malo računanja - če se da kaj posplošiti
    Brake Specific Fuel Consumption
      To je kazalnik učinkovitosti pretvorbe goriva v razvito moč - in z uporabo približne BSFC za dani tip motorja lahko približno ocenimo potrebno količino goriva za dano razdaljo za plovilo, primerjamo učinkovitost in 'zdravje' različno močnih motorjev in pogonov itn. A za to je treba imeti vsaj približno predstavo, kaj je to...

      Nekaj ocen BSFC za različne tipe motorjev:
      In most cases a naturally aspirated engine will have a B.S.F.C of .50. This means that the engine will use .50 lbs. of fuel per hour for each horsepower it produces. Turbocharged engines will want to be at .60 lbs. per hour or higher.
        Ko bom utegnil, bom tu dodal približke za isto v l/(h KM).
      All About Fuel and Your Boat - Boatsafe: koliko goriva rabim do... dobro pojasnilo in dober približek, samo ameriške enote
      Engine Performance Curves - Mitsubishi - primeri in interpretacija, odlično.
      BSFC - definicija in pojasnilo na DiracDelta
      Specific Fuel Consumption - NASA, tokrat na potisk pri letalih, simpatično pojasnilo z jasnimi formulami (mislim sicer da za otroke)

    Povezave

    Smisel in nesmisel o porabi - v kratkem, 'povprečna poraba sezone' je nesmiseln podatek.
    Correct me if I am wrong, please.

    Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
    Uporabniški avatar
    Marjan Tomki
    Admiral
    Prispevkov: 6224
    Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
    Kraj: Ljubljana

    Re: Poraba goriva

    OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Nov 18, 2021 11:15

    iz teme: plovilo uporabnika kasaudio

    Marcel_Mastnak napisal/-a:Marjan vse to je lepo in prav. Se strinjam. Kadarkoli se odpravim kam dlje in obstaja samo minorna možnost da mi zmanjka goriva, ne grem brez rezervne polne kante. Če se redno odpravljaš na daljše poti pač prilagodiš zalogovnik goriva če je le ta premali. Sem pa sigurn da poraba na prepluto milijo v izredno slabem morju lahko varira tudi za 2 kratnik napram idealnim pogojem. In ko te nepričakovano ujame taka situacija lahko gledaš v boardcomputer kolker češ…

    Glede tiste situacije na regati ki si jo opisal pa lahko rečem samo kapo dol. Če “kapitan” ni sposoben ob koncu dneva preverit vseh količin in nasplošno stanja plovila, potem za moje pojme ni vreden te funkcije…
    kasaudio napisal/-a:
    Marcel Mastnak napisal/-a:Sem pa sigurn da poraba na prepluto milijo v izredno slabem morju lahko varira tudi za 2 kratnik napram idealnim pogojem.


    To ne drži, vsaj v mojem primeru ne. Zadnja fura letos je bila čez Kvarner v burji. Povrečna hitrost cca 17 vzlov, poraba 0.66L/nm. Vsekakor takrat razmer ne gre niti približno z orkanom enačit, je pa bilo kar zanimivo. Najbolj zanimivo je bilo pa ko sva prišla v plominski zaliv je zaradi vetra ob stenah nastala "mikro" pijavica in kar dobro mešala vodo. Kar zanimivo bit s čolnom 5m stran.

    Drgač pa ja... na dopustu tudi jaz kaj dosti o dnarju, ki ga za benz damo ne razmišljam in dejansko mi je čisto nepomembno kolk čoln kuri. Je pa vseen en tak dober filing ko plovilo relativno fajn gre in je tudi poraba dokaj nizka.
    @Marcel: Pri tistih na tisti regati ni šlo za sposobnost ali znanje, ampak za vrvež, v katerem s tisoč in ena reč (in oseba) hkrati zahteva pozornost.
    Še en pogled na porabo in finance

    Poznavanje plovila in motorja, s katerim pluješ
      Marcel, za razliko od tebe in večine na tem forumu nimam (več - vmes sem nekajkrat imel, kako leto tudi več ko enega hkrati) lastnega plovila.

      Kadar se v zadnjih letih vozim z gumenjaki - je to praviloma za spremljanje jadralcev pri regatah ali vadbi jadranja. Na morju to često ni isti gumenjak več ko dan ali dva. To pomeni, da moram vsakič ko dam gumenjak na vodo,
      • pogledati ne le koliko je goriva v tanku, ampak tudi koliko je tank velik (in če so kante, kje so in koliko polne, in s čim se da prelivati)
      • Poleg tega poskusim ugotoviti (če tisti čoln kdo redno uporablja in je dosegljiv, od njega ali nje; sicer pa kakorkoli že se da v času, ki je na razpolago), koliko bo porabil na prepluto miljo kakem režimu plovbe.
      • pogledati tudi, v kakšnem stanju je propeler (še posebej, če čoln kdo kot zadnjič posodi klubu) in seveda če/ko motor steče tudi, ali je kontrolni curek.
      Tudi če/kadar se mudi in/ali tisoč in ena stvar zahteva pozornost takrat goriva ne sme zmanjkati - ker če se vreme nenadno hudo poslabša, je lahko treba pobrati jadralce in jih spraviti na varno ter se - če treba -tudi šele potem vrniti po zapuščene jadrnice - in seveda je hudo zaželeno je tudi, da motor ne crkne.

      Ne glede na to - in da sem veliko na jezerih, kjer ne uporabljamo motorjev z notranjim izgorevanjem - mi v minulih štirih letih štirikrat je crknil in smo čarali (prepihati šobe, do obale pumpati gorivo na roko, preliti gorivo...) in v dosedanjih primerih je skoraj vedno spet stekel. Pri tem, ko spoznavam čoln in njegovo stanje, se "ne delam pametnega", čeprav kadar pravočasno izvem za tip motorja, preberem tudi navodila za uporabo. Tam me nihče me ni obtožil "samo kopiranja iz wikipedije", pa so tisti okrog mene večinoma na morju desetletja dlje in mnogi skoraj vsakodnevno. Nasprotno - spoštujejo to, da po možnosti "naredim domačo nalogo", preden sprašujem - in z veseljem delijo z mano izkušnje, da mi vseh težav, ki so se jim že pripetile, ni bilo treba doživeti, pa imam vendar predstavo, kako jim biti kos.

    Kar zadeva finance pa...
      Naletel sem na mnoge ljudi, ki so trdili, da se na ceno ne sme gledati, in to pri različnih področjih in dejavnostih. Dosedanji sklep o tem je, da se od takih lahko veliko naučiš tudi, kakšen ne biti.

      Naletel sem tudi na funkcionarja jadralnega kluba, za katerega imam vtis da ne gleda, koliko njegov gumenjak porabi itn., ker in kadar gre to na stroške kluba, ampak mislim da je izjema. Jaz - in večina članov JKB, če ne kar vsi - gledamo, da naša dejavnost povzroča klubu kar najmanjše stroške - in da so pri tem plovila uporabna in varna za rabo in pri tekmovanju kolikor mogoče enakovredna (videz je sekundaren, razen če gre za kako snemanje ali kako prenovo kdo sponzorira in naredimo največ tudi kar zadeva videz, kar se z danimi sredstvi da).
    Correct me if I am wrong, please.

    Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
    Uporabniški avatar
    Marjan Tomki
    Admiral
    Prispevkov: 6224
    Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
    Kraj: Ljubljana

    Re: Poraba goriva

    OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Nov 18, 2021 11:41

    Marjan Tomki napisal/-a:iz teme: plovilo uporabnika kasaudio

    Marcel_Mastnak napisal/-a:Marjan vse to je lepo in prav. Se strinjam. Kadarkoli se odpravim kam dlje in obstaja samo minorna možnost da mi zmanjka goriva, ne grem brez rezervne polne kante. Če se redno odpravljaš na daljše poti pač prilagodiš zalogovnik goriva če je le ta premali. Sem pa sigurn da poraba na prepluto milijo v izredno slabem morju lahko varira tudi za 2 kratnik napram idealnim pogojem. In ko te nepričakovano ujame taka situacija lahko gledaš v boardcomputer kolker češ…

    Glede tiste situacije na regati ki si jo opisal pa lahko rečem samo kapo dol. Če “kapitan” ni sposoben ob koncu dneva preverit vseh količin in nasplošno stanja plovila, potem za moje pojme ni vreden te funkcije…
    kasaudio napisal/-a:
    Marcel Mastnak napisal/-a:Sem pa sigurn da poraba na prepluto milijo v izredno slabem morju lahko varira tudi za 2 kratnik napram idealnim pogojem.


    To ne drži, vsaj v mojem primeru ne. Zadnja fura letos je bila čez Kvarner v burji. Povrečna hitrost cca 17 vzlov, poraba 0.66L/nm. Vsekakor takrat razmer ne gre niti približno z orkanom enačit, je pa bilo kar zanimivo. Najbolj zanimivo je bilo pa ko sva prišla v plominski zaliv je zaradi vetra ob stenah nastala "mikro" pijavica in kar dobro mešala vodo. Kar zanimivo bit s čolnom 5m stran.

    Drgač pa ja... na dopustu tudi jaz kaj dosti o dnarju, ki ga za benz damo ne razmišljam in dejansko mi je čisto nepomembno kolk čoln kuri. Je pa vseen en tak dober filing ko plovilo relativno fajn gre in je tudi poraba dokaj nizka.
    @Marcel: Pri tistih na tisti regati ni šlo za sposobnost ali znanje, ampak za vrvež, v katerem s tisoč in ena reč (in oseba) hkrati zahteva pozornost.
    Še en pogled na porabo in finance

    Poznavanje plovila in motorja, s katerim pluješ
      Marcel, za razliko od tebe in večine na tem forumu nimam (več - vmes sem nekajkrat imel, kako leto tudi več ko enega hkrati) lastnega plovila.

      Kadar se v zadnjih letih vozim z gumenjaki - je to praviloma za spremljanje jadralcev pri regatah ali vadbi jadranja. Na morju to često ni isti gumenjak več ko dan ali dva. To pomeni, da moram vsakič ko dam gumenjak na vodo,
      • pogledati ne le koliko je goriva v tanku, ampak tudi koliko je tank velik (in če so kante, kje so in koliko polne, in s čim se da prelivati)
      • Poleg tega poskusim ugotoviti (če tisti čoln kdo redno uporablja in je dosegljiv, od njega ali nje; sicer pa kakorkoli že se da v času, ki je na razpolago), koliko bo porabil na prepluto miljo kakem režimu plovbe.
      • pogledati tudi, v kakšnem stanju je propeler (še posebej, če čoln kdo kot zadnjič posodi klubu) in seveda če/ko motor steče tudi, ali je kontrolni curek.
      Tudi če/kadar se mudi in/ali tisoč in ena stvar zahteva pozornost takrat goriva ne sme zmanjkati - ker če se vreme nenadno hudo poslabša, je lahko treba pobrati jadralce in jih spraviti na varno ter se - če treba -tudi šele potem vrniti po zapuščene jadrnice - in seveda je hudo zaželeno je tudi, da motor ne crkne.

      Ne glede na to - in da sem veliko na jezerih, kjer ne uporabljamo motorjev z notranjim izgorevanjem - mi v minulih štirih letih štirikrat je crknil in smo čarali (prepihati šobe, do obale pumpati gorivo na roko, preliti gorivo...) in v dosedanjih primerih je skoraj vedno spet stekel. Pri tem, ko spoznavam čoln in njegovo stanje, se "ne delam pametnega", čeprav kadar pravočasno izvem za tip motorja, preberem tudi navodila za uporabo. Tam me nihče me ni obtožil "samo kopiranja iz wikipedije", pa so tisti okrog mene večinoma na morju desetletja dlje in mnogi skoraj vsakodnevno. Nasprotno - spoštujejo to, da po možnosti "naredim domačo nalogo", preden sprašujem - in z veseljem delijo z mano izkušnje, da mi vseh težav, ki so se jim že pripetile, ni bilo treba doživeti, pa imam vendar predstavo, kako jim biti kos.

    Kar zadeva finance pa...
      Naletel sem na mnoge ljudi, ki so trdili, da se na ceno ne sme gledati, in to pri različnih področjih in dejavnostih. Dosedanji sklep o tem je, da se od takih lahko veliko naučiš tudi, kakšen ne biti, in tudi morda, na kaj biti pozoren pri kom, ki upravlja tvoje računovoststo in/ali finance.

      Naletel sem tudi na funkcionarja jadralnega kluba, za katerega imam vtis da ne gleda, koliko njegov gumenjak porabi itn., ker in kadar gre to na stroške kluba, ampak mislim da je izjema. Jaz - in večina članov JKB, če ne kar vsi - gledamo, da naša dejavnost povzroča klubu kar najmanjše stroške - in da so pri tem plovila uporabna in varna za rabo in pri tekmovanju kolikor mogoče enakovredna (videz je sekundaren, razen če gre za kako snemanje ali kako prenovo kdo sponzorira in naredimo največ tudi kar zadeva videz, kar se z danimi sredstvi da).
    Correct me if I am wrong, please.

    Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
    Uporabniški avatar
    gregor.n
    Admiral
    Prispevkov: 4390
    Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
    Kraj: Zanzibar
    Kontakt:

    Re: Poraba goriva

    OdgovorNapisal/-a gregor.n » Če Nov 18, 2021 16:14

    WTF :roll:
    https://medisken.si
    Uporabniški avatar
    H2O
    Admiral
    Prispevkov: 7546
    Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

    Re: Poraba goriva

    OdgovorNapisal/-a H2O » Če Nov 18, 2021 16:25

    Jutri bo polna luna :wink:

    Kdo je na strani

    Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov