- Sloveča tema, ki gre enim za znoret na živce, drugi pa ne nehajo spraševati. Seznam oziroma kazalo povezav je bilo prej na dnu prispevka s pregledom o tem zakaj in kako - zato, da bo mogoče v tej temi prebrati, preden sprašuješ kaj, kar komu spet dvigne tlak.
- od tega, da je to brez veze (če imaš denar za plovilo, ga imaš tudi za gorivo, če ne pa se pojdi igrat domov v peskovnik),
- mimo tega, da če o tem kaj rečeš (ali napišeš), te itak ne bodo prav razumeli,
- pa do tega, da je to nekaj, s čemer se je treba tudi ukvarjati, zlasti, če bi rad ostal dovolj premožen, da ploveš.
- kako povedati, da to kaj pomeni in je primerljivo med podobnimi barkami,
- kako jo meriti,
- kaj vse vpliva na porabo in kako,
- kaj lahko v zvezi s porabo naredimo (da se splača oziroma je smotrno) in
- kaj povejo spremembe v vzorcu porabe...
- skupna masa plovila
- oblika trupa
- stanje - obraslost itn. - omočenih površin (daleč najbolj propelerja ali propelerjev, a tudi trupa, flapov itn.)
- pogon (prenos; tip, premer, korak in vsaj do neke mere tudi material) propelerja
- brezhibnost/vzdrževanost motorja in pogona (za predstavo, če kaka svečka ne dela...)
Za boljšo preglednost in lažje urejanje sem povezave na o tem zanemive vedno nove teme o porabi prestavil v naslednji prispevek, ki se z njimi že začne.
O tem je kup mnenj,
Zame osebno je pomembno vedeti porabo zato, da vem, ali bom prišel do naslednje 'pumpe', če ne bo nič pihalo, oziroma ali rabim še kake kante goriva (akcijski radij plovila). Druga plat istega problema - a z bistveno drugačnimi parametri porabe na miljo - bi bilo, kadar bi bilo nujno priti kam na motor naravnost proti vetru ali ure pomagati sidru, da ti ga kako težko vreme ne izpuli iz podlage.
Drugi problem je
V grobem pa na porabo pri enakem načinu plovbe vplivajo naslednje reči (največkrat - a ne vedno - padajoče po pomembnosti):
Tole je že obstoječa tema o porabi motorjev
- Matic je napisal
Matic1 napisal/-a:Ja kuri kar dost to je res, imam rakega 50 KM in gre ohoho bencina, full gas kuri okol 18-20litrov potovalna s pol gasa gre okol 12 , ampak potegne pa orenk Za 14 dni morja je pa tako vseeno ali gre 100 ali 130 litrov benza...
Kocka je dal povezavo na tovarniško tabelo porab Tohatsu in napisal, da za njegove tam napisano drži. Potem sem jaz malo razmislil o podatkih v njej in k temu je nekaj dodal še Kasaudio, za konec pa sta nas 'teoretike' zbodla kr-en in admin s praktično platjo.
Iz teorije od tod pa pride en podatek - edini, za katerega mislim, da omogoča primerjanje gospodarnosti različno močnih motorjev - za te Tohatsu motorje je poraba za eno razvito konjsko moč med 0,32 in 0,56 l/h.
Jasno je, da 50 KM motor pri pol 'gasa' (približno) razvija 25 KM in ustrezno manj porabi. Tole je odlična razlaga te plati:
kr en napisal/-a:Računica je približno takšna: 1 konjska sila porabi dobre tri deci na uro.
Torej pri izglisiravanju rabiš vse konjičke, nato pa gas zapreš na pol. Ko pristajaš in odhajaš, pa jih je v uporabi le 10%.
Tako čez prste za 1 urno vožnjo, 150 konjski motor ob izplutju (4 vozle) 10 minut porabi 4,5 l/h, nato 1 minuto 50l/h, nato 40 minut potovalke 25/l/h in ob pristajanju ponovno 9 minut 4,5 l/h.
In če sedaj ves ta zele in meso zmešaš skup, dobiš segedin z 18l/uro povprečne urne porabe. Je pa to varljivo, ker v primeru daljše plovbe, le ta naraste.
Druga zgodba je, kako (in koliko tega) se to prenese na vodo in tretja, kaj s tem naredi kateri čoln - in s kakšnim bremenom in v katerem plovnem režimu. O tem drugem in tretjem ni govora v temi na tej povezavi.
- SR 290 je za začetek te teme 'prilepil' pdf Savitskega o glisiranju, ki zajema najbrž vse bistveno, kar na to vpliva. Ena od reči, ki pomembno vpliva na porabo, so lastnosti propelerja, in zato sem v prvi prispevek tiste teme dodal povezave na prispevke na forumu, ki opisujejo probleme, rešitve in pojasnila v zvezi s tem.
- To je pa praktična plat uporabe zadev z zgornje povezave. Po priporočilih SR 290 je Marcel popravil obliko dna - tudi dodal 'smučko' ('pad keel'). SR 290 je svetoval tudi spremembe na propu (zmanjšanje premera in večji korak), Marcel je tudi sicer poštimal motor - in zdaj gre čoln z istim motorjem lepše, hitreje in pri manj 'gasa', kar bi moralo pomeniti tudi večji doseg z istim tankom in ne le manjšo 'luknjo v denarnici'.
SR 290 napisal/-a:Podoben prirastek hitrosti, kot da bi na nespremenjeno plovilo namontiral motor z 1,45 krat večjo močjo.
Izboljšava zna biti predvsem med križarjenjem z nižjo hitrostjo precej prijazna do rezervoarja. Prihranek na gorivu zna biti premosorazmeren izboljšani drsnosti plovila, torej bi lahko bila poraba za 40% manjša kot prej.
Pa je - glede na premajhno število vrtljajev pri največji hitrosti - Marcel prepričan, da se zadeva lahko še malo izboljša...
- O porabi pri vlečenju tube
Seveda vpliva stanje motorja, izbira in stanje propa, ampak preden potegneš tubo ali smučarja, da zglisira, orješ podobno kot s čolnom preden zglisira, in takrat je poraba - če rabiš poln 'gas' - lahko na maksimumu za tisti motor.
To - poln 'gas' - pomeni približno porabo za motor
- s 50 KM med 15 in 25 l na uro
s 100 KM med 30 in 50 l na uro
z 200 KM med 60 in 100 l na uro.
Ni nujno, da ima novejši tip motorja manjšo porabo od starejšega
- Admin 2007 ob uvedbi 400 KM izvenkrmnih motorjev na tržišče
Zadnji poseg - kazalo z večino povezav, kamor bom lahko enostavneje in brez večje izgube preglednosti - lahko dodajal nove zanimive.
v Sem še pride kup naokoli raztresenega, bodisi kot povezavo bodisi prenešeno. Začetek je bil pa zato, ker so se začeli podvajati podatki in povezave v dveh drugih kazalih, o motorjih in o gradnji, vzdrževanju itn. ...