- Slike vozlov so med pripravo strani delovale - in pod njimi so itak povezave na izvirno stran z animacijami, kako se veže vezave; po osvežitvi strani pa pravi, da ni več pravic za dostop. Priikaže pa (večino? vse?), če imaš hkrati odprto tudi tole.
Animirani vozli Našel gregor.n - animated knots... - kako se veže, vpleta, kaj je primerno za kaj itn. Od tam:
- Boating Knots Usage - seznam pomorskih vozlov po vlogah - recimo povezovanje dveh vrvi, privez plovila...
Pašnjak - dobra pod obremenitvijo nepremična zanka
Osmica ali presta - učijo jo kot zaključni vozel, npr. da dvižnica ne uide v jambor
Vrzni vozel
Eden od šolskih vozlov za izpit za voditelja čolna, že leta tudi uporabljam in se da 'nametati' na bitvo tudi z le eno roko, a zdaj svarijo: pri gladkih vrveh in podlagah ter večjih obremenitvah zna drseti; če to preprečiš z več ovoji, se znajo najbolj obremenjeni ovoji tako zategniti, da je težko (včasih nemogoče) razvezati. Več načinov vezanja.
Zastavni vozel - lahko je tudi dvojni ali tudi več kot dvojni...
Moški, ženski... vozel - treba jih je poznati, da jih ne narediš tam, kamor ne spadajo
Vozel za bojo
Vozel za sidro
Bitveni vozel
Tako na krovu za privezne vrvi kot npr. na jamboru za dvižnice.
Tu so tisti za vlečne ali privezne vrvi na krovu prikazani brez zavarovanja z obratom na koncu, le na več zasukov in trenje. V besedilu napiše, kdaj in zakaj ne - in tudi kdaj vendarle da.
Angleška imena nekaterih skupin vozlov od tule
- Bends so vozli, s katerimi zvežeš dve vrvi -> zastavni vozel je 'sheet bend'
Hitches so vozli, s katerimi kaj trdno privežemo -> sidrni vozel je 'anchor hitch'
Tema o vozlih tu na forumu
- YachtingMonthly je v prispevku 'What is the strongest sailing knot' objavil rezultate preizkusov obremenitve do pretrganja pri več različnih vrstah vrvi in vozlov. Vrv je pri večini vozlov bistveno šibkejša, kot tam, kjer teče ravno. Ko malo pomisliš, je logično: kjer je vrv upognjena, notranje niso napete in ne nosijo bremena, ampak ni samo to.
Mimogrede, to teorijo se da razložiti razumljivo - a takrat ne ravno kratko - a trenutno to na tem forumu ni zaželjeno.
CHOOSING THE BEST LINE FOR THE JOB - SamsonRope
- Katera vrv - iz katerih niti (kemična, temperaturna in UV odpornost; plava ali ne; specifična natezna trdnost, elastičnost, cena...) in na kak način narejena (vita, pletena, kombinacije...) - je najboljša za kak namen in vlogo. Angleško.
How to match the rope to the jobSamson napisal/-a:Samson offers 20 different ropes specifically for use as running rigging. Each is engineered to perform superbly under a particular set of circumstances.
- Starejše, o mnogih novih materialih ni govora, a jasno in pregledno. Mislim da mi bo način podajanja osnova za Slo povzetek iz raznih virov.
- Iz teme o priveznih vrveh prestavljeno v to temo. Slovensko.
- Vrvi najpogosteje odpovedo na treh mestih: vozel, mesto kjer se ob kaj tare, mesto ki je posebej obremenjeno zaradi vremena (sonce, stik vode in zraka in podobno). Zlasti ob izrednih razmerah - v močnem vetru in razburkanem morju - je preprečevanje predrgnjenja vrvi bistveno.
- O tem tam, kjer so tudi animacije vozlov. Zelo zelo dobra stran (ne le za navtične, ampak tudi za vrvi in vozle za plezarijo ipd.). Recimo, precej se razumem na to, pa doslej nisem vedel, da se kevlarja enostavno ne da zataliti (vrv iz tega je treba na koncu povezati). Opazil sem, da pri nekaterih ni šlo zataliti, ampak kateri materiali - ja, aramidi.
Zanimivi vozli enega Rusa
- Nekatere sem poznal, pa mi jih ni padlo na misel tako uporabiti
Nekaj prispevkov iz drugih tem je tudi prestavljenih sem, tam pa le povezave sem.